Tamminen tänään Pohjalaisessa:
"- Sport neuvottelee tälläkin hetkellä usean pelaajan kanssa. Sopimuksia julkistetaan viikon sisällä, ehkä jo ensi viikon alussa, kertoo Tamminen."
Kun toimittaja kysyy huolestuneena vähäisistä sopimuksista verrattuna muihin Tamminen kieltää, että pelaajakatoa Sportista poispäin olisi. Huomatkaa, että Tami on itse vetänyt treenit.
"- Vedin tiistaina itse harjoitukset ja paikalla oli kaikkiaan 23 pelaajaa."
"- Selvittelin muutamien pelaajien tilannetta Prahassa MM-turnauksessa. NHL:n mahdollinen lakko sotkee pelaajamarkkinoita, joten pitää olla kärsivällinen. Näyttää kuitenkin siltä, että jos Sportissa pelaa ulkomaalaisia, he todennäköisesti tulevat Pohjois-Amerikasta."
Tuo tarkoittanee, että jos lakko tulee niin sen vaikutukset näkyvät myös Mestiksessä. Yhtään NHL-miestä on kuitenkin turha Sportiin odotella.
"Tamminen on asettanut joukkueen kokoamisen takarajaksi heinäkuun 26. päivän. Juhannusta edeltävällä viikolla (21.-25.6.) joukkueen pitää Tammisen mukaan olla 85-prosenttisesti koossa."
Hyvähyvä.
Training camp on herättänyt kiinnostusta.
"- Leirille tulee noin 50 pelaajaa, tietää Tamminen.
Kolmipäiväinen leiri pidetään kesäkuun alussa, ja sinne on kutsuttu avoimella ilmoituksella sopimuksettomia, Sportista kiinnostuneita pelaajia. Leirille tulijoiden joukossa on myös liigatason pelaajia.
- Juhannusta edeltävällä viikolla Sport menee harjoitusleirille Kuortaneelle. Kuortaneen-leirin jälkeen seuraa tauko, jonka ajaksi pelaajat saavat henkilökohtaiset treeniohjelmat. Jään pintaan laskeudumme 26. heinäkuuta.
Kun jääharjoitukset heinäkuussa alkavat, Tamminen edellyttää Sportin olevan energinen, hyvin harjoitellut ja terve ryhmä.
- Sportissa on yllättävän paljon pelaajia, jotka ovat päättäneet kauden jollakin tavalla loukkaantuneina. Olen passittanut "rikkinäiset" pelaajat lääkärille ja fysioterapiaan. Eihän siitä mitään tule, jos osa pelaajista kärsii vammoista jo ennen kuin yhtään ottelua on pelattu, Tamminen tuumaa. "
"sisältö" siis Pohjalaisesta 12.5.2004.