Jaa-a
Mielenkiintoinen tilanne. Huhut Westerbackin paluusta ei siis ollut pelkkää puhetta. En olisi uskonut, että mies enää palaa kaukaloon, vaikka tiesinkin miehen intohimon kiekkoon ja Sportiin.
Mä näen Westerbackin paluussa paljon hyvää, mutta myöskin huonoa. Westerback on henkisesti todella tärkeä pelaaja Sportille. Westerback on ollut viime kaudet joukkueelle selkeä johtaja. Tyyliin Messier Rangersille tai The Raimo Ilvekselle. Siksi miehen lähtö ja loukkaantuneena olo on aina ollut rankkaa joukkueelle. Siinä piilee myös se ongelma. Nyt Westerback tulee ja joukkue saa todella kovan positiivisen buustin. Sitten taas käy niin, että polvi ei kestäkään ja Westerback joutuu taas syrjään niin negatiivinen ilmapiiri on taas valmis.
Itse näen tuon skenaarion aika varmana. En ymmärrä kuinka polvi olisi yhtäkkiä palautunut semmoiseen kuntoon, että se kestäisi enemmän kuin muutama kuukausi sitten. Sen verran minä tiedän, että polvi on semmoisessa jamassa, että se ei mene huonompaan suuntaan pelaamalla. Ongelmana on kipu mikä siihen tulee, kun sitä rasittaa. Polvi leikataan joka tapauksessa kauden jälkeen, näin olen ymmärtänyt. Miksi siis polvi, jota ollaan piikillä laitettu pelikuntoon jo kauden pari olisi nyt paremmassa kunnossa?
Markus Jämsä on todistanut olevansa todella kovan luokan maalinsylkijä Mestiksessä. Kaartisen Samin kanssa maaliennätystä (30 kassia) nimissään pitävä Jämsä on viime vuosina aina Mestistä pelatessaan onnistunut. Nyt kuitenkin pelituntuma on pahasti hakusessa. Veikkaan, että Erellä menee peli pari ennenkuin saa aikaan mitään. Sitten varmaan lähtee rullaamaan. Toivottavasti Ere saisi jatkaa Sportissa kauden loppuun. Sitten kun Suonpään kloppi vielä palaisi olisi Sportilla todella kova nippu ja kärjen takaa-ajo voisi tosissaan alkaa.
Älkää ymmärtäkö kritiikkiäni väärin. Olen todella innoissani poikien paluusta. P.Westerback on minulle se pelaaja, ehdoton suosikki jo monen vuoden ajalta. V*tuttaa vaan jo valmiiksi, jos joutuu kokemaan uudestaan sen, kun mies lopettaa.
edit: Vielä ketju spekulaatiota. Nyt tuli kaksi uutta pelaajaa eli heidän ympärille voidaan rakentaa tavallaan kokonaan uusi vitja. Toivottavasti toimivaa ykkösvitjaa ei hajoiteta. Eli Kuusisto-Fogström-Myllyaho saisi olla ykkösenä ja miksei kakkonen Kenig-Pajuluoma-Hjerpekin. Kolmonen voisi olla sitten esim. muotoa Jämsä-Westerback-Nabb ja silloin neloseen jäisi Pieninkeroinen, Riska, Mattila, Backman. Ehkä Westerback ja Jämsä samassa vitjassa voisi olla vielä vähän riskiä, koska pelituntuma molemmilla tosi vähäinen.
Jos Sport voittaa huomenna Hokin niin torstain KooKoo-pelissä on väkeä. Se on varma.