Urheiluministeri
Jäsen
Kaisalle jos jollekin sen olympiamitalin soisi. Maanantaina ehkä uran viimeinen mahdollisuus siihen.
Vittu mikä spede. Ampumahiihdossa jos missä on kovat paineet, mutta se ei ikinä avaudu, miten niin monella penkkiurheilijalla ei pää kestä. Tosin en laske tällaisia kommentteja suoltavia urpoja oikeiksi penkkirheilijoiksi.
Ei nyt pystyammunta kulkenut ja kuten niin monesti ennenkin, on se pystyn viimeinen laukaus erityisen haastava Kaisalle. Ensimmäisessä pystyammunnassa toka vika laukaus napakymppi ja vika karkaa kilometrin ohi.
Yhteislähdön varaan jää. Toivottavasti tulee jotain muuta kuin suomalaisille tutuiksi tulleet 4. tai "ynnä muut".
Ei kiinnosta hiihto eikä ampumahiihto paskaakaan, eikä oikeastaan mikään muukaan laji näissä kisoissa kuin jääkiekko. Eli ihan sama mulle pärjääkö vai ei. Näin vain tuon Kaisan ammunnan ja naurattaa kun kauhea huuto oli selostajalla päällä vaikka tiesi mitä tuleman piti. Hauskuutta lisää vielä todentotta se, että tässä yksipäivä Kaisa haukkui huoltajansa ja suksensa vaikka hävisi kisan koska ampui itse ohi.
Ei kiinnosta hiihto eikä ampumahiihto paskaakaan, eikä oikeastaan mikään muukaan laji näissä kisoissa kuin jääkiekko. Eli ihan sama mulle pärjääkö vai ei. Näin vain tuon Kaisan ammunnan ja naurattaa kun kauhea huuto oli selostajalla päällä vaikka tiesi mitä tuleman piti. Hauskuutta lisää vielä todentotta se, että tässä yksipäivä Kaisa haukkui huoltajansa ja suksensa vaikka hävisi kisan koska ampui itse ohi.
Olipa hyvä että tuli se toinenkin sakko viimeiseltä paikalta, koska satavarmasti Kaisa olisi jäänyt neljänneksi jos olisi tullut vain yksi sakko. Onko tää sitä positiivista ajattelua suomalaisittain?
Asiallisestihan tuo käyttäytyi, mielestäni varsin oivallinen piikki tuo että sukset ampui.pysy siellä kiekkopuolella, jos ei kiinnosta. Turha tänne tulla päätä aukomaan, jos et lajista mitään ymmärrä.
Suksista puhuminen on jatkossa rinnastettavissa suoraan selittelyyn.
Mailaahan se paiskoisi, eikös se ole vähän sama asia? ;)No eikö teitä naurattaisi jos jääkiekkoilijalla olisi edessä tyhjä maali, laukoisi ohi ja pelin jälkeen haukkuisi huoltajan kun luistimet oli tylsät?
Toisaalta aika moni suomalainen arvostaa huomattavasti enemmän esimerkiksi miesten hiihto- tai naisten ampumahiihtomitalia kuin Leijonien voittoa yksittäisessä alkusarjan "merkityksettömässä" matsissa.Siinä kohtaa kun on kolmas saunan jälkeinen olut kädessä ja telkkarissa Barkov lyö kiekon viidennen kerran Norjan rysään niin aika monen suomalaisen mielestä huuhtoutuu pois tämän päivän pettymykset. Myös minun.
Täällä taas me urheilujuntit vertaillaan olympia mitalin menetystä maalin Norjaa vastaan. Eipä ainakaan itseä lämmitä maalit Norjaa vastaan.
Kuitenkin, kovia suorituksia on nämä kaikki Saarisen, Niskasen ja Mäkäräisen tämän päivän suoritus. Moni ei taida edes ymmärtää kuinka kovia urheilijoita nuo ovat verrattuna vaikka moneen jääkiekon pelaajaan. Arvostan!
Kannataiskohan Mäkäräisen panostaa ampuharjoitteluun enemmän?
Hän on koko ajan kärkinaisista huonoimpia ampujia. Ei nämä ole pelkästään hiihtokisat.
Jumalauta, tuo Näkäräinen ei osuisi edes haulikolla virtahevon perseeseen metrin päästä. VITTU!
Tähän ihan sivuhuomiona sellainen pikkusen outo juttu että Mäkäräisen haastattelussa hän sanoi ammunnan menneen ihan hyvin ja ei itsekkään tiedä että mitä meni pieleen. No kas kummaa jos ei homma toimi jos urheilija ei itse tiedä mistä kiikastaa ja se valmennus ei osaa asiassa auttaa. Ihan maalikkona jo osaan sanoa että tilanne on ihan vastaava kuin jääkiekkoilijoilla joilla alkaa olemaan joko mielessä se käsien nostaminen kattoon tai se minne laukoo ja sitten pyyhitään lumet kiekosta. Eli Mäkäräisen ajatukset varsinkin siinä ensimmäisessä sakossa oli jo siinä aseen heilauttamisessa selkään ja kiireessä paahataan ladulla tuhatta ja sataa, eikä siinä ampumisessa. Tuollaista ei voida korjata ammuntaharjoittelulla, vaan ihan muilla toimenpiteillä.Ai meinaatko, ettei Mäkäräinen taustajoukkoineen tiedosta heikkouksiaan? Harjoitusmääriä ei voida jatkuvasti lisätä ja ampumaharjoittelun lisääminen on hiihtoharjoittelusta pois ja päinvastoin. Viime kaudellahan Suomella oli maamme ehkä menestynein ampuja Juha Hirvi valmentamassa ampumista, mutta tämä osoittautui epäonnistuneeksi kokeiluksi ja Hirven sopimusta ei jatkettu. Eli kyllä siellä on yritetty saada ammuntaa toimimaan ihan raudanlujien ammattilaisten taholta. Ei se vain ole aina niin yksinkertaista kun voisi kotisohvalta ajatella.
Kirjoitit hyvin tuossa ylhäällä siitä, että Mäkäräinen on kärkinaisista huonoimpia ampujia. Nimenomaan näin on, mutta keskinkertaisesta ammunnastaan huolimatta hän on kärkinaisia. On siellä kymmenittäin yhtä huonoja ampujia, jotka eivät kuitenkaan ole lähelläkään kärkeä, koska eivät pärjää hiihtovauhdissakaan.
Suoritus Mäkäräisellä on ollut varsin nousujohteinen, joten ehkäpä massakisasta saadaan jo huippusijoitus. Mene ja tiedä.
No eikö teitä naurattaisi jos jääkiekkoilijalla olisi edessä tyhjä maali, laukoisi ohi ja pelin jälkeen haukkuisi huoltajan kun luistimet oli tylsät?
Katsooko kukaan muu tuota skeletonia TV2:lta? Taitaa tosin olla jälkilähetys menossa, mutta anyway. On nimittäin kohtalaisen hurja ja jopa hullu laji. Skeleton-kelkkailu eroaa siis ohjaskelkkailusta siten, että tuolla rännissä vedetään pää edellä ja mahallaan. Vauhtihan nousee sellaiseen kevyeen 130 km/h:hon, joten ihan hurjia nopeuksia kyllä nähdään.
Saattaisi jäädä itseltä laskematta.