Sopranos

  • 31 599
  • 127

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ei voi muuta sanoa kuin että olipa ihan mielenkiintoinen sarjan lopetus. Kai tää oli jonkin sortin kompromissi ratkaisu, joten nyt ei ainakaan loppu ollut liian onnellinen tai onneton fanien makuun. Jättäen tietenkin samalla kaikki optiot leffoille jne...

Kaikista legendaarisin sarjan lopetus on kai tv-sarjassa ” St. Elsewhere”, jossa lopussa selviää että koko homma (6 tuotantokautta) onkin ollut vain erään autistisen pojan mielikuvitusta...
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Hmm... Sopranos oli itselle koko tuotantonsa ajan ainoa sellainen sarja, jota todella halusin seurata. En ole mikään tv-sarjaihminen varsinaisesti, että jaksaisin muuttaa aikatauluja jonkin sarjan takia tai pistää boxille, mutta Sopranosia yritin katsoa aina kuin mahdollista. Hommassa oli jotenkin likaisen realistinen äijämeininki. Tätä jäi kaipaamaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihan ok lopetus oli, sillä itse jännitin kohtalaisen paljon että joku tulee niittaamaan T:n. Toisaalta hyvä ettei tullut, niin jäi sellainen neutraali meininki. Muutenkin sarja päätettiin sellaiseen perhetapahtumaan, mistä loppupeleistä koko sarja kertoikin.

Ärsytti vain ruotsalaisen tuttavani kännissä hokema Paulie imitaatio, jota hän esitti useaan kertaan noin kuukausi sitten. Paulien äänellä "End of fucking story!" jäi jotenkin vaivaamaan. Ajattelin että sarja olisi Ruotsissa jo loppunut ja se loppuisi Tonyn kuolemaan sekä Paulien kommentointiin. Ehkä tämä olikin jostain toisesta kohtaa sarjaa.

Rasittavaa spekulointia, mutta ei ole muut sarjat saaneet miettimään loppua. Mahtavaa!
 

Craig Berube

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Joo no nii nytte se viimonen jakso tuli sitte katottua boksin kovolta, ja nii......melko mielenkiintoinen loppu! Alkusi olin heittämässä kakea päin teeveetä sen takia koska luulin että nauhotus oli loppunu kesken, koska tuli niin pitkä tauko mustaa, ennen kuin tekstit tuli. No joo ihan jees lopetus nyt kun se on saanu vähän "sulateltua". Mikä se biisi muuten oli mikä soi siinä lopussa?
 

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
Nostetaanpa ketju ylös. Loppukohtaus on mahtava ja se oikeastaan menee pilalle jos sitä katsoo liian tarkasti. Tänään vasta huomasin, että äijä joka menee vessaan ennen Meadown saapumista raflaan, pitää käsissään kirurgin läpinäkyviä kumikäsineitä. Eli T torpeidoitiin sittenkin lopussa? Filmi katkeaa lopussa ja musiikki sammuu...Bobby puheli Tonyn kanssa eräässä jaksossa, että miltä tuntuu kun tulee murhatuksi. Tony vastasi: valot sammuvat ja musiikki loppuu yhtäkkiä. Katsokaa loppukohtaus itse ja tsekatkaa äijän kädet baaritiskillä ennen kuin se menee vessaan: http://www.youtube.com/watch?v=rnT7nYbCSvM Upea sarja, äijämäinen ja tyly. Koko sarja on hyllyssä dvdboxeina ja kohta alkaa uusintakierros...
 

Dominator131

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun mielestä sarja loppui vähän eri tavalla. Tony menee sisään kahvilaan ja näkee itsensä istumassa pöydässä. Jonkinlainen ennustus vai onko hän vielä koomassa?
Toisessa videossa on selitetty mun mielestä vähän paremmin noi jutut: http://www.youtube.com/watch?v=r4kgxbTqz_Y
Kaikki osuu yksiin Bobbyn kuoleman kanssa ja 3. kerta kun Tony yritetään tappaa. Mä en siis usko että Tony kuoli, uskon että hän ovelta katsoessaan itseään jotenkin tajusi, että ei välttämättä kannata pysyä maisemissa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No nyt se on sitten katsottu koko sarja alusta loppuun saakka DVD:ltä. Paras TV-sarja koskaan. Ja aivan mahtava lopetus.

Mitähän helvettiä sitä joulukuun arki-iltoina tekisi...
 

Stam1na

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP! Vaajakosken Pelikaanit! Barcá!
Nyt on löytynyt melko varteen otettava korvaaja, tämmöinen kuin Sons of Anarchy. Jenkeissä pyörinyt 13 jakson verran, melko saman tyylin kuin Sopranos paitsi sijoittuu moottoripyörä jengin toimintaan.

Itse olen muutaman jakson nyt kolunnut läpi ja iskee kuin leka päähän! Tulossa ilmeisesti myös Canal+:n ohjelmistoon ensi vuoden puolella.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja aivan mahtava lopetus.

Yöllä ja aamulla tuota tuli vielä mietittyä ja täytyy todeta, että tuon tason päätöksestä ei ole päässyt nauttimaan edes elokuvissa. Tämän jälkeen mikään muu sarja ei voi tuntua muulta kuin pettymykselta, jos ei sitten David Chase ala väsäämään jotain uutta sarjaa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Yöllä ja aamulla tuota tuli vielä mietittyä ja täytyy todeta, että tuon tason päätöksestä ei ole päässyt nauttimaan edes elokuvissa. Tämän jälkeen mikään muu sarja ei voi tuntua muulta kuin pettymykselta, jos ei sitten David Chase ala väsäämään jotain uutta sarjaa.

Tämä on totta ja Sopranosin päätöstä on varmaan pohdittu eniten sitten Dallasin vikan episodin.

Paras sarja ikinä.
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Nyt on sarja loppusilausta vaille valmis. DVD:ltä katsottu uusiksi koko sarja. Aivan koukussa olin kun se TV:stä tuli, mutta intti pilasi kuudennen tuotantokauden katsomisen. Nyt enää part 2 katsomatta 6 seasonista.

Ikävä tulee kun tämä sarja loppuu viikonloppuna myös minun osaltani. Aivan huikeita roolisuorituksia, tunnelmakohtauksia ja primitiivistä paskanjauhantaa.

Tony on yksi kaikkien aikojen TV-mafiapomoista, ellei paras.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Sarjan ehkä paras kohtaus

http://www.youtube.com/watch?v=fvZJat4CuY4

Junior vetää kylmiltään Core 'Ngratan.

Hauska sattuma. Aloin etsimään mitä täällä on puhuttu Sopranosista kun olen alkanut näyttämään nuorisolle Sopranosia ja tänään jäätiin kolmoskauden lopetukseen, josta ylläoleva tulkinta on.

Nyt kun on päässyt ajatuksella seuraamaan ja tietää mitä kullekin tulee käymään sarjan aikana, nousee sarja vieläkin korkeammalle. Viittauksia, pikkujuttuja tms. yksityiskohtia tulee huomattua jatkuvasti, mitkä vain tuovat lisäarvoa koko sarjalle ja kertovat laadukkaasta tuotannosta.

Edelleen liputan Paulien puolesta. Kaikki ne avautumiset, tv-filosofiat ja koko olemus hipoo täydellisyyttä. Capiche?!
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Löytyihän täältä ketju tälle kaikkien aikojen parhaalle sarjalle. Aloittelin tuossa pari viikkoa sitten uuden kierroksen kun viimeisimmästä tuli kuluneeksi ehkä sen 10-vuotta. Täysin koukussa taas ja yllättävän paljon varsinkin 1- ja 2 kausista sitä oli tullut unohdettua. Nyt vähän vanhempana Sopranos tuntuu iskevän, mikäli mahdollista, vielä entistäkin kovemmin.

Tähän liittyen bongasin Spotifystä Michael Imperiolin (aka Chris Moltisanti) ja Steve Schirripan (aka Bobby Baccala) podcastin "Talking Sopranos". Siinä herrat käyvät läpi koko sarjan jakso jaksolta ja kohtaus kohtaukselta tuoden niistä paljon mukavaa knoppitietoa. Myös muita sarjan näyttelijöitä käy vieraina sekä tietysti itse herra Chase. Äärimmäisen mukavaa ja mielenkiintoista kuunneltavaa sarjan faneille. Suosittelen ellei ole vielä tullut kuunneltua.

Taitaa muuten nyt huomenna tulla tuostakin viimeinen (olikohan 90 jakso). Itse olen tuossa vielä alkutaipaleella ja harmittaa tuonkin päättyminen jo valmiiksi. Jotenkin tämä sarja hahmoineen ja näyttelijöineen tuntuu tempaavan poikkeuksellisella tavalla mukaansa ja luopuminen aiheuttaa joksikin aikaan tyhjyyden tunteen.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tähän liittyen bongasin Spotifystä Michael Imperiolin (aka Chris Moltisanti) ja Steve Schirripan (aka Bobby Baccala) podcastin "Talking Sopranos". Siinä herrat käyvät läpi koko sarjan jakso jaksolta ja kohtaus kohtaukselta tuoden niistä paljon mukavaa knoppitietoa. Myös muita sarjan näyttelijöitä käy vieraina sekä tietysti itse herra Chase. Äärimmäisen mukavaa ja mielenkiintoista kuunneltavaa sarjan faneille. Suosittelen ellei ole vielä tullut kuunneltua.
Kiitos tästä vinkkauksesta. Tämä mennyt itseltäni aivan ohi. On kyllä mukavaa ja leppoisaa kuunneltavaa sarjan faneille. Löytyy myös Spotifyn ulkopuolelta, eli linkki ko. podcastiin.

https://talkingsopranos.simplecast.com/
 

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Edelleen liputan Paulien puolesta. Kaikki ne avautumiset, tv-filosofiat ja koko olemus hipoo täydellisyyttä. Capiche?!




Linkin takana on Paulien näyttelijän Tony Siricon haastattelu vuodelta 1989. Hän oli oikea (pikku)gangsteri. Tulee katsottua tuo haastattelu säännöllisesti.

"The best day of my life was the day I fell out of love with that girl."

Niin meille kaikille.
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Tony Sopranon nuoruudesta tehty leffa sai ensi-illan jenkeissä lokakuun alussa. Ja löytyy HBOmax palvelusta nyt. Linkki IMDB sivustolle: The Many Saints of Newark (2021) - IMDb
Ainakin HBL lehden yleiskriittinen kriitikko Krister Uggeldahl oli positiivinen vaikka totesi että kaikista sukukäänteistä oli vaikea saada selkoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös