Soppa Sormusen lähtölaskenta

  • 2 182 039
  • 7 196

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Eiköhän itäläiset ole tehneet kroisos-tarjouksen KJ:lle. Muutenhan miestä vietäisiin mj-hommiin.

Suikkanen, KJ, Shedden, Heikkilä-> loput aivan sama mikä nimi. Tossa järjestyksessä työhaastatteluun kiitos.

Ps. Ika ja Alpo on porttikiellossa. Pena faksaa hakemuksensa. Osoite: Nordiksen Vanha Narttu etsii the Äijää.

KJ teki hulppean jatkosopimuksen, mutta Venäjällä nuo ei merkitse mitään jos tulokset ei ole odotettuja. Siitä huolimatta ei varmasti ole saatavilla meille vaikka loppukaudesta epäonnistuisikin, kaverille löytyy ottajia pitkin Venäjää. Heikkilän unohtaisin heti, en usko Heikkilän pystyvän antamaan tänne mitään vaikka en kiistäkään kaverin saavutuksia.

Sheddenin sopimus ei kata kuin enää tämän kauden ja uskonkin sen jälkeen jampan etsivän uusia haasteita. Voi olla todennäköinenkin vaihtoehto meidän ensi kauden valmennukseen. Toiseksi vaihtoehdoksi ottaisin Rautakallion. Siinä olisi kaksi sellaista kaveria jotka ymmärtää ne nyanssit millä IFK:ta pitää peluuttaa. He ymmärtää mikä meidän jengin identiteetti on kun taas Soppa ja Pennanen on sen pahasti hukannut. Kai Suikkanen tulee kolmosena Rockyn ja Sheddenin jälkeen minun papereissa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Pistän juuroni likoon Suikkaselle. Ensin selviää, että hän ei menekään Turkuun, sitten selviää, että hän ei menekään maajoukkueseen. Eihän tässä jää jäljelle kuin HIFK.

Kyllä mä Ikan jo vapauttaisin porttikiellosta. Aikaa on kulunut hänen bambimaisista ensiaskeleistaan HIFK-valmentajana. Onhan Ika sentään Firman miehiä viimeisen päälle ja kuuluisan Noutaja-episodin isä. Muistan kuinka Ika vielä kyseisen Noutaja-matsin jälkeisessä pressissä (siis ennenkuin kukkahattutädit olivat vielä ehtineet tehdä yhtään mitään) vastasi vailla mitään itsesuojeluvaistoa noutamista koskeneeseen kysymykseen: "Kuitti tulee aina. Se voi tulla jo samassa pelissä, seuraavassa kohtaamisessa tai vuoden päästä. Mutta kuitti tulee aina." Ika kaivoi tuollakin lausunnolla itselleen entistä syvemmän kuopan, hän on hieno ihminen!
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Suikkanen, KJ, Shedden, Heikkilä-> loput aivan sama mikä nimi. Tossa järjestyksessä työhaastatteluun kiitos.

Täsmälleen samat nimet luettelisin. Joskin ykkösenä olisi ehdottomasti KJ. Hänellä on tuore mestaruus voitettuna IFK:ssa, mikä on täysin ylittämätön meriitti muihin verrattuna.

Sheddeniin suhtaudun sikäli varauksellisesti, että mies sopii IFK:hon kuin nenä päähän, mutten usko, että hän kykenisi tuomaan kannua himaan. Ryminäpronssien tai edes niiden tavoittelun pitää olla IFK:ssa ohi.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puscu: KJ olis ykkönen mullakin mutta realistisempi on kuitenkin Suikkis. Shedden on varmaankin kehittynyt edelliseltä reissulta+nyt jengiä osataan rakentaa paremmin. Match made in Heaven.

Jhag: Ei mitään Ikalta pois, hieno jäbä jä tosiäijä. Mutta HIFK:n koutsiksi mulla on kovempi vaatimus kuin mitä Ika pystyy toimittaa. Mutta päästettäköön jo katsomoon.

Tai hei, kelatkaa: Shedden vastuumiehenä, Ika kakkosena! Jumalauta! :D
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Puscu: KJ olis ykkönen mullakin mutta realistisempi on kuitenkin Suikkis. Shedden on varmaankin kehittynyt edelliseltä reissulta+nyt jengiä osataan rakentaa paremmin. Match made in Heaven.

Jhag: Ei mitään Ikalta pois, hieno jäbä jä tosiäijä. Mutta HIFK:n koutsiksi mulla on kovempi vaatimus kuin mitä Ika pystyy toimittaa. Mutta päästettäköön jo katsomoon.

Tai hei, kelatkaa: Shedden vastuumiehenä, Ika kakkosena! Jumalauta! :D

Shedden teki juuri kahden vuoden jatkon Zugiin. Ja ihan samanlainen valmentaja se Shedden edelleen on. Ei Toukhilla pyttyjä voiteta. Hyvä vaan että pysyy Sveitsissä.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Täällä tuntuu olevan valloillaan tämmöinen lätkä-jätkä ajattelutapa. Pieneksi on vaatimukset laskenu kun halutaan jotain Rockya, Sheddeniä ja Ika Lehkosta. Hei, valot päälle ja vähän vaatimusta valmentajatasoon! Nuo kolme eivät ole ikinä voittaneet mitään. Juu, valmentavat IFK tyylisesti, mutta ei mulle mitkään puolivälierät riitä. Haluan mestaruutta!

Varsinkin Rocky, ei huhhuh. Samanlainen se on kun Soppakin. Entinen IFK pelaaja, jonka takia jengi lämpenee sille, mutta jolla ei ole kuitenkaan mitään komptenssia valmentaa IFKta mestaruuteen.

Suikkasta vaan penkin taakse ensi kaudeksi, löytyy mestaruus ja finaali kolmen vuoden sisään!


Itse ketjuun, kun totesin palaavani asiaan maaottelutaukon aikana. Kävi juuri niinkuin pelkäsin. IFK:n pelitapa ei kanna tällä kaudella mihinkään, mutta muutamalla voitolla sokaistiin kuitenkin johto ja Soppa jatkaa kauden loppuun. Toivottavasti ovat tyytyväisiä valintaansa... Valmentaja vaihdolla olisi ollut mahdollista saavuttaa jotain, mutta näköjään käperryttiin sinne mukavuuspeittoon ja mennään näillä, kun oikeat ratkaisut vaatisi IFK johdolta munaa!
 

Callahan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sir Pentti voisi tuoda myös Faksin niin saataisiin sentteri ja pakki. Myllyt alkaisi taas pyöriin kuin vanhoina hyvinä aikoina !
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Täällä tuntuu olevan valloillaan tämmöinen lätkä-jätkä ajattelutapa. Pieneksi on vaatimukset laskenu kun halutaan jotain Rockya, Sheddeniä ja Ika Lehkosta.

Tämä johtuu siitä, että verrokkina on Soppa Sormunen. Lisäksi mun Ika-buustaus oli ihan huumorimielessä heitetty. Intouduin vähän nostalgisoimaan vanhalla kunnon Noutaja-episodilla. Suikkanen on mun toiveeni ja myös veikkaukseni ensi kauden valmentajaksi.
 

henkke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins
En oikein ymmärrä Nybarin ajatusmaailmaa tällä hetkellä. Jos kerran tarkoitus on mennä Sopalla, pitäisi ovesta rampata uutta jantteria sisään tahdilla, joka sokaisisi kriittisimmänkin kannattajan. Nyt näyttää kuitenkin siltä, että odotellaan jonnekin joulukuun alkuun sitä että saadaan yksi toivotaan-toivotaan-sena sairastuvalta kokeilemaan ensivauhtejaan liigajäillä. Mutta mitä sillä välillä? Vedetään Ville-Rede-Kibe kentällä pitkää päätyyn ja ukkoa vaihtoon ja annetaan Nykoppille "elämänsä tilaisuus" pelata puoli kautta ykköskentässä? Puolustukseenkaan ei onneksi tarvita korvaajaa Varakkaalle koska Mikko Kurvinen stunttaa mainiosti.

Vituttaa tämä saamattomuus niin paljon etten olisi varmasti käynyt tällä kaudella hallilla kertaakaan. Harmikseni ilmoittauduin elinkautisvankikerhoon jo viimekaudella. Hyvä sijoitus, suosittelen!
 

Bulldog

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, St Pauli
Pakaste broilerit ja banderollit !!

Nyt vois nuoremmat jampat alkaa kehittää kunnon kannanottoa, meikäläinen lähtee ilolla mukaan. Broileria kentälle ja banderollia esille, sitten vielä joukko poistuminen Main Streetille bisselle.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Tämä johtuu siitä, että verrokkina on Soppa Sormunen.

Ei se nyt niin voi mennä, että jos nykyinen valkku on umpipaska, niin otetaan tilalle joku, joka on paska, muttei niin paska kuin nykyinen. Siinä vaiheessa on sama pitää verkkoja vesillä siihen asti, että haaviin tarttuu joku sellainen nimi, jolla on oikeasti osaamista viedä tämä joukkue vaikka mestaruuteen asti.

Jos Sopan tilalle pestattaisiin joku Rautakallio, niin siinä toteutuisi vain tyylipuhdas "allikosta ojaan"-efekti.

Niin ja tämä viesti ei ollut suoranaisesti sinulle kohdistettu, JHag, vaan lähinnä tähän yleisesti vallitsevaan "Soppa ulos ja joku ihan sama kuka tilalle heti"- ajattelutapaan. Suikkanen olisi minunkin suosikkini ensi kaudelle.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jos Suikkanen tulee ensi kaudeksi meille niin kusen hunajaa. Ehdottomasti paras valmentaja KJ:n jälkeen mitä toivoa voi.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Tuskinpa Rautakalliota edes yritetään saada. Hän olisi ollut ennenkin saatavilla, mutta riittävää kiinnostusta IFK:n puolelta ei ilmeisesti ole ollut.

Minäkin vierastan näitä entisiä omia pelaajia valmentajina, pois lukien tietysti KJ. Samoin mielestäni heidät tulisi pitää kaukana joukkueen hallituksesta, ellei heillä ole huomattavia ansioita siviilielämän puolella.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Täällä tuntuu olevan valloillaan tämmöinen lätkä-jätkä ajattelutapa. Pieneksi on vaatimukset laskenu kun halutaan jotain Rockya, Sheddeniä ja Ika Lehkosta. Hei, valot päälle ja vähän vaatimusta valmentajatasoon! Nuo kolme eivät ole ikinä voittaneet mitään. Juu, valmentavat IFK tyylisesti, mutta ei mulle mitkään puolivälierät riitä. Haluan mestaruutta!

Varsinkin Rocky, ei huhhuh. Samanlainen se on kun Soppakin. Entinen IFK pelaaja, jonka takia jengi lämpenee sille, mutta jolla ei ole kuitenkaan mitään komptenssia valmentaa IFKta mestaruuteen.

Suikkasta vaan penkin taakse ensi kaudeksi, löytyy mestaruus ja finaali kolmen vuoden sisään!


Itse ketjuun, kun totesin palaavani asiaan maaottelutaukon aikana. Kävi juuri niinkuin pelkäsin. IFK:n pelitapa ei kanna tällä kaudella mihinkään, mutta muutamalla voitolla sokaistiin kuitenkin johto ja Soppa jatkaa kauden loppuun. Toivottavasti ovat tyytyväisiä valintaansa... Valmentaja vaihdolla olisi ollut mahdollista saavuttaa jotain, mutta näköjään käperryttiin sinne mukavuuspeittoon ja mennään näillä, kun oikeat ratkaisut vaatisi IFK johdolta munaa!

Ihan pätevät perustelut ja olen kyllä siinä samaa mieltä, ettei sellaista kaveria välttämättä kannata ottaa joka ei ole jo saavuttanut menestystä valmentaja urallaan. Ja nyt kun tarkemmin tätä mietin niin Shedden tippuu välittömästi mun listasta pois. Rockya en vielä poista listalta, mutta pudotan sijoitusta tai eihän mulla ole enää kuin kaksi vaihtoehtoa: Suikkanen tai Rautakallio.

Rockylla on kyllä enemmän juuret Porissa kuin Helsingissä joten en ihan vertaisi Soppaan. Rautakalliolla on ihan päteviä työ näytteitä vaikka ei vielä mitään ole voittanutkaan. IFK:n ja Ässien peli-identiteetti on niin lähellä toisiaan etten pistä vastaan jos Rocky penkin takana seisoo.

Vaikka tätä Sopan kenkimistä veivataan edes takaisin niin kaikki ymmärtää, että Soppa on pelkkä väliaikais valmentaja välikaudella. Ainoa keino päästä Sopasta eroon on pitkä tappioputki tauon jälkeen. Sitten astuu remmiin väliaikais valmentaja paikalle väliaikainen valmentaja ennen kuin oikea päävalmentaja julkaistaan kausiksi 2013-2015.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tuskinpa Rautakalliota edes yritetään saada. Hän olisi ollut ennenkin saatavilla, mutta riittävää kiinnostusta IFK:n puolelta ei ilmeisesti ole ollut.

Vähän sama tilanne kuin Summasen kanssa. Osa HIFK:sta on kiinnostunut, osa taas ei - ja niinpä näitä kavereita (Raato & Rocky) ei mitä todennäköisimmin tulla koskaan näkemään HIFK:n ohjaimissa.
 

Stigu

Jäsen
Vaikka tätä Sopan kenkimistä veivataan edes takaisin niin kaikki ymmärtää, että Soppa on pelkkä väliaikais valmentaja välikaudella. Ainoa keino päästä Sopasta eroon on pitkä tappioputki tauon jälkeen. Sitten astuu remmiin väliaikais valmentaja paikalle väliaikainen valmentaja ennen kuin oikea päävalmentaja julkaistaan kausiksi 2013-2015.
Joo, kaikki varmaan ollaan samaa mieltä, että kyseessä on välivuosi. Mutta taisin viimeksi eilen ihmetellä, miksi välivuosi heitetään ihan hukkaan? Nyt pitäisi ajaa sisään potentiaalisia junnuja ja hankkia tulevaisuuden tähtiä.

Toisaalta noi meidän potentiaaliset junnut ovat ainakin itselleni Nykopp. Kaikki muut ovat näitä 165 cm pörriäisiä, joilla ei ole asiaa liigaan. Sen sijaan esim. Partasta pitäisi ajaa sisään, en ymmärrä miksi hänet hankittiin vain sen takia että kaveri vuokrataan alasarjoihin maakuntiin.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Vähän sama tilanne kuin Summasen kanssa. Osa HIFK:sta on kiinnostunut, osa taas ei - ja niinpä näitä kavereita (Raato & Rocky) ei mitä todennäköisimmin tulla koskaan näkemään HIFK:n ohjaimissa.

Näin juuri asia taitaa olla. Summasen tapauksessa toki sanoisin, että valitettavasti.

Mun top 3 -toivelistani olisi seuraava:

1. KJ
2. Kari Heikkilä
3. Kai Suikkanen

Vaikka Suikkanen on erittäin potentiaalinen tapaus ja hänellä on loistavat meriitit muutamilta viime vuosilta, jokin hänessä mua vähän tökkii. Yritän kuitenkin antaa sen olla vaikuttamatta näkemyksiini hänen mahdollisesta tulostaan. Ehkä tämä Suikkasen "haittapuoli" on se, että jollain tavoin pidän häntä Petu 2.0:na, mikä aiheuttaa väristyksiä. Mutta joo, kyllä menestys korvaa melkoisen juntti-imagonkin, koska imagoasiat ovat lopulta varsin vähämerkityksisiä.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suikkanen

Voisiko joku paremmin Pelicans-tilanteesta tietävä vähän avata, mikä on tällä kaudella kosahtanut? Vai onko kyse vain vääristä pelaajavalinnoista? Ja jos on, niin kuka ne on valinnut?
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Vaikka Suikkanen on erittäin potentiaalinen tapaus ja hänellä on loistavat meriitit muutamilta viime vuosilta, jokin hänessä mua vähän tökkii.

Kai Suikkasesta voisi sanoa, että hän on parempi versio Juhani Tammisesta.

Suikkanen on varmaan erinomainen remonttikoutsi, mutta hänen menestys ilmeisesti perustuu karismaattiseen henkilöjohtamiseen ja egon oikeanlaiseen hyödyttämiseen. Toisin sanoen, Suikkanen on erinomainen taktinen johtaja ja sytyttäjä, mutta pitkäjänteisiisn strategisiin projekteihin hän ei välttämättä sovellu, koska pelaajat ennen pitkää kyllästyvät persoonansa kautta joukkuetta johtaviin äijäkoutseihin, joilla ei ole sen kummempaa peliä kehittävää näkemystä.

Tiivistettynä Tamiin kylläsytään alle vuodessa ja Suikkaseen alle kahdessa vuodessa. Kummatkaan eivät kuitenkaan aiheuta kapinaa henkilöstössä, joten em. koutseille riittää duunia ansaitusti jatkossakin.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisiko joku paremmin Pelicans-tilanteesta tietävä vähän avata, mikä on tällä kaudella kosahtanut? Vai onko kyse vain vääristä pelaajavalinnoista? Ja jos on, niin kuka ne on valinnut?

Vai olisiko sittenkin niin ettei Kaitsu ole saanut sitä mitä on luvattu? Kun katselee noita pelsujen hankintoja niin ei paljon naurata.

Puscu: Hyvä kuvailu Suikkasesta! Tuliko yhtään fiilis että siinä HIFK ihan oikeasti saattaisi haukata kasan paskaa a'la Petu vol 2? Mulle tuli. Mutta se mikä Suikkasessa viehättää on sen jätkän ns. terve järki ja realistisuus. Ei se rupea ekana mitään vittusaatanaa huutamaan kopissa jos siellä olisi vastassa tyyliin Söde+Ville. Mutta jos tyyliin Söde+Ville vetäisi perseet olalle ja seuraavassa matsissa ei homma skulaisi, Kaitsu varmaan huutaisi niin että hallin ovet paukkuisi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tiivistettynä Tamiin kylläsytään alle vuodessa ja Suikkaseen alle kahdessa vuodessa. Kummatkaan eivät kuitenkaan aiheuta kapinaa henkilöstössä, joten em. koutseille riittää duunia ansaitusti jatkossakin.

Oon aikalailla samaa mieltä. Mun mielestäni 3 kautta samassa seurassa rupeaa kuitenkin olemaan jo maksimi yhdelle koutsille - vaikka meillä tästä onkin hieno esimerkki keväältä -11. Joskus lätkäjoukkue kaipaa sitä haalarimiestä, joka tulee taloon ja aloittaa välittömästi pelin parantamisen. Tällainen touchi Suikkasella on ollut ja mulle hänen näyttönsä riittävät vallan mainiosti.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Tuliko yhtään fiilis että siinä HIFK ihan oikeasti saattaisi haukata kasan paskaa a'la Petu vol 2? Mulle tuli

Nimenomaan se tuli mieleen! Ja valitettavasti on edelleen fakta, ettei Suikkanen ole vielä valmentanut missään isossa organisaatiossa, jossa menestyspaineita on joka askeleella.

Viime kauden kakkakatastrofin ja tämän kauden haalean sopan jälkeen näkisin kaikkein mieluiten joukkueen peräsimessä jonkun kokeneen ja nimenomaan isoissa organisaatioissa työtä tehneen koutsin. Vaikken usko, että Stadin valot olisivat liian kirkkaat Suikkaselle, tuntuisi kaikkein turvallisimmalta, jos IFK:n kaltaisen suuren ja menestystä haluavan joukkueen valmentaminen ei olisi tulevalle valmentajalle mikään uusi juttu.
 

Johan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vaikken usko, että Stadin valot olisivat liian kirkkaat Suikkaselle, tuntuisi kaikkein turvallisimmalta, jos IFK:n kaltaisen suuren ja menestystä haluavan joukkueen valmentaminen ei olisi tulevalle valmentajalle mikään uusi juttu.
Tarjoan tännekin, kuten Bluesosioonkin, Hannu Aravirtaa. Ei ole paikallisessa mediassa pitänyt mahdottomana valmentamisensa jatkamista. Kelpaisko?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En minä tätä kautta kutsuisi välikaudeksi, pikemminkin vuoden projektiksi. Sopalla todennäköisesti tullaan menemään kauden loppuun asti ja eiköhän meillä myös tämä runko pysy kauden loppuun ellei sieltä rapakon takaa ala tosissaan niitä pelaajia virrata. Tarkoitan tietenkin sitä, että jos narrit vieressä vetäisee vielä Teemun himaan niin pitäähän meidänkin silloin kotiuttaa Tuomoa ja OJ.ta. Mutta muuten ollaan säästökuurilla eikä rahaa laiteta enään mihinkään toivotaan toivotaan hakuihin Sopalle on sanottu tässä on sun miehet vedä niillä niin hyvin kuin mahdollista. Ja Soppahan vetää niin hyvin kuin mahdollista. Katsotaan mihin asti soppa riittää tällä kertaa. Itse en näe vielä syitä miksei HIFK voisi kauden päätyttyä nostaa nakkikattilaa kohti Nordiksen kattoa. Eletään vasta hei marraskuuta ja paljon kerkeää tapahtua vielä!

Ja mitä Soppaan tulee, niin onnistuessaan täällä mies löytää varmasti ensi kaudeksi uuden päävalmentajan pestin itselleen. Epäonnistuessaan en tiedä, mutta eiköhän HIFK pikkuhiljaa iske siiheen uuteen koutsiin ( Suikkanen? Please toteudu märkä uni! ) kiinni. Sopalla ei jatketa, liian riskiä peliä tämä kummiskin on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös