Soppa Sormusen lähtölaskenta

  • 2 182 343
  • 7 196

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Olen hieman toipunut jetlagista ja valvon tilannetta Tukholmassa. Åhlensilla oli tänään joulupukki, jolla oli kaksi tummaihoista tonttua. Ei muuta raportoitavaa.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Pahoittelut kaikille, jotka toivoivat Kim Jong Unin olevan seuraava valmentaja. Ei ole. Sen verran suosittu hän on nykyaikana ja nuorten palvoma. Linkki youtube videoon jossa Korealaiset palvovat päämiestään joka esiintyy lavalla. Korealaista lavakarismaa
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aloitin kipinän varmuuden vuoksi vähän etuajassa, sillä tuli sellainen tunne että Tiedote voi saapua hetkenä minä hyvänsä. Flightradarin mukaan Oulusta lähestyy kone Helsinki-Vantaata. Oulusta on meille ennenkin tullut paljon hyvää. Ehkä Junno tuo nyt Tiedotteen?
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
TIEDOTE !!!!!! SE ON SAAPUNUT !!!!! Löytyi jemmattuna täältä. Ihanaa. Kiitos Nybo..... eikun Pentti.
Pena hankkii maalivahdin - YouTube

Btw. Sorry palastaveljet. Huumoria huumoria the tiedotetta venatessa.

Pena saa kyllä tosissaan kohta hankkia meille maalivahdin, kun Volden näyttää pelaavan itsensä Espoon kirkkaisiin valoihin ja Rautiola on... no, Rautiola. Onneksi Pena on rautainen ammattilainen, mitä pelaajahankintoihin tulee.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
scholl: Allekirjoitan joka sanan viestistäsi. Mä oon todella väsynyt olemaan HIFK-fani. Jos tästä voisi luopua, elämä olisi paljon helpompaa. Pitääkö alistua siihenkin, että ei HIFK-faniudesta voi luopua koskaan ja jos luopuu niin on kauhea luopio? Musta nimittäin ei kuitenkaan tulisi HIFK-fania, jos olisin nyt vaahtosammuttimen kokoinen. Katsoisin kliinisesti ja avoimin silmin: Jokerit pärjää, siellä on hyviä pelaajia ja omia junnuja. Blues on kovan taisteluilmeen jengi. HIFK on vanhojen gubbejen Country Club. Tee testi: puhdista mielesi, asettaudu 7-vuotiaan nahkoihin ja putoa tyhjästä pääkaupungin lätkäjoukkuetta valitsemaan. Näkisit nyt kaikki ekoja kertoja. Käsi sydämelle: päätyisitkö HIFK-faniksi?

Tässä ketjussa lienee hyväksyttävää vieraisiin pöytiin huutelu. Olen täysin samaa mieltä JHagin ja Schollin kanssa. Seuran menestys, imago, brändi, junnutoiminta, yms. vaikuttavat oleellisesti siihen minkä seuran kukin meistä valitsee omakseen. Siis niistä kannattajista, jotka eivät ime faniutta jo äidinmaidosta. Ja se valintaikkuna on pienen ihmisen elämässä hyvin lyhyt, se tehdään ihan kuin Tomppa sen tekisi, tässä ja nyt, ei herkistellä historialla eikä pohdita tulevaa.

Olin itse vastaavassa valintatilanteessa reilu 40 vuotta sitten. En saanut kotoa lätkäperintöä, joten itse piti päättää minkä jengin taakse asettua. Carl Brewerin aika oli ehtinyt mennä ohi kun olin vielä vaahtosammuttimen kokoinen, joten se ei ehtinyt vaikuttaa valintaan. Ennen kuin oma joukkue oli valikoitunut ja olin altis naapurin poikien vaikutukselle (yksi vanhempi kaveri pelasi ifkin junnuissa) mulla oli jopa IFK:n rotsi. Se oli muuten ihan sairaan magee punainen takki valkoisilla hihoilla. Täytyykin muuten tsekata löytyisikö se vielä jostain... Kävi kuitenkin niin, että kun itse rupesin jotain hiffaamaan lätkästä oli Jokerit mestari. Lähestyin asiaa kuitenkin enemmän junnu-näkökulmasta. Sain käsiini jonkun aviisin, jossa oli edellisen vuoden kaikkien junnuikäluokkien SM-sijoitukset. Ilves oli siihen aikaan ihan suvereeni junnuissa ja niinpä ilmoitin mutsille ja faijalle, että mä meen Ilvekseen, hommatkaa mut sinne. Pettymys oli melkoinen, kun vanhemmat eivät suostuneet kuskaamaan mua Tampereelle treeneihin. Siispä katsomaan, että mikäs pääkaupunkiseudun jengi sitten on paras, ai Jokerit, no sinne sitten. Siihen aikaan ei IFK:n junnutoiminta ollut ihan kärkipäässä, joten IFK jäi siinä kisassa telineisiin. Tässä ei sitten auttanut IFK-faniutta edes se, että kohtuu lähipiiristä löytyi ex-IFK kiekkoilija ja vanhempien ystäväpiirissä oli jopa ihan aitoja orkkisdinoja. Ne oli muuten jo silloin pirun vanhoja ;) Valinta oli tehty, ja sillä tiellä ollaan.

Ei se varmaan lohduta, mutta on tuolla naapurinkin puolella ollut aikoja jolloin on käynyt mielessä onko tässä mitään järkeä. Ei muuta kuin jaksamista ja uutta matoa koukkuun!
 

Stigu

Jäsen
Olen hieman toipunut jetlagista ja valvon tilannetta Tukholmassa.
Mä en nyt kyllä ymmärrä, miten Luutnantti Haggelström voi olla Tukholmassa JA yhteydessä tänne ATK-maailmaan. Siis onko Ruotsissakin ATK? Toimiiko se ruotsinkielellä? Onko meidän ja ruotsalaisten ATK:t jotenkin yhteydesä toisiinsa? Tuleeko nuo JHagin viestit meille aikaeron takia tunti ennen kuin hän on edes lähettänyt ne? Onko tämä kaikki yhteydessä jotenkin tuohon Nurdis-stanian madonreikä-aika-avaruus-syndroomaan?

Ja yö 8 lähtee siis käyntiin vankassa kipiömiehityksessä, mahtavaa! Jos nyt on vedetty tuollaiset 171 tuntia kipinää yhtämittaa, niin huomenna alkuillasta tulee 189,7 tuntia täyteen. Siinä Dinoille vähän miettimistä.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko myöntää että vähän väsyttää, mutta hereillä sinnitellään. Tuijottelin nimittäin koko viime yön metsästä löytämääni Kiben peiliin, jos vaikka Tiedote olisi ilmestynyt siihen kovalla keskittymisellä. Lienee turha sanoa että vedin vesiperän.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katon Lakeview Terracea. Saisikohan tuon Samuelin jollain ilveellä tähän väijyyn mukaan?
 

Stigu

Jäsen
Pakko myöntää että vähän väsyttää, mutta hereillä sinnitellään. Tuijottelin nimittäin koko viime yön metsästä löytämääni Kiben peiliin, jos vaikka Tiedote olisi ilmestynyt siihen kovalla keskittymisellä. Lienee turha sanoa että vedin vesiperän.
Muistithan, että peilissä kaikki on väärinpäin? Esim, jos tiedote olisi tullut, olisi peilissä lukenut ETODIET. Moni sotilas on rintamalla mennyt tuohon vihollisen vanhaan miinaan, ja luullut että kyseessä on esim. joku oksettava laihdutusruokavalio. Jos näet peilissä kirjaimet ETODIET, ja sen perässä kirjaimet YKCOR tai APPOS, tee hälytys välittömästi!
 

Esko Mörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uhkailin aiemmin yhteislaululla, kun yhteishenki on sen verran hyvin kohdallaan. Nyt täällä näyttäisi päivystävän myös ylintä johtoa, joten eiköhän täräytetä. Hahmottelin jotain tällaista..

Mörkö se lähti piiriin
Tinttaan tankkaan Talajan kaljat
Mörkö se lähti piiriin
Mörkö se lähti piiriin (viivelähtö)

Mörkö se tahtoo Soppaa
Tinttaan Soppaa ja kevyesti tönin
Mörkö se tahtoo Soppaa
Mörkö se tahtoo Soppaa (ulos)

Soppa se lähti piiriin
Timppa ja Tomppa ja Kantri Klap
Soppa se lähti piiriin
Soppa se sais lähteä hiiteen

Kaikki on tulleet halliin,
Tintti, Tantta ja Talajajaja
Kaikki on tulleet halliin,
Soppa on myyty jo Hjalliin.

Tämänhän piti olla joululaulu, mutta tulihan lastenlaulu..
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
... Siis onko Ruotsissakin ATK? Toimiiko se ruotsinkielellä? Onko meidän ja ruotsalaisten ATK:t jotenkin yhteydesä toisiinsa?...

Minä olen aina kuvitellut, että ATK-laitteissa on ne skandinaaviset näppäimet justiin sitä varten, jos sattuisi joskus olemaan jotain asiaa kirjoitettavaksi muihin Fennoskandian maihin. Eihän niitä ASCII-numerokoodeja eri merkeille ennätä siitä manuaalista etsiä, jos on kiire vaikka kirjoittaa jotain tärkeää tiedoitetta.
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
...Jokerit pärjää, siellä on hyviä pelaajia ja omia junnuja. Blues on kovan taisteluilmeen jengi. HIFK on vanhojen gubbejen Country Club. Tee testi: puhdista mielesi, asettaudu 7-vuotiaan nahkoihin ja putoa tyhjästä pääkaupungin lätkäjoukkuetta valitsemaan. Näkisit nyt kaikki ekoja kertoja. Käsi sydämelle: päätyisitkö HIFK-faniksi?

Nyt vetää veli JHag liian synkkää... Kaikille jengeille tulee ylä- ja alamäkiä, näinhän se on muijienkin kanssa ja ihan oikeessakin elämässä! Fanius on elinkautinen, vaikka kuinka haluaisit, eroon et pääse "punctum"

Meillä oli omat vaikeat aikamme Batmanin ja Robinin kanssa (voimakaksikko). Nyt näyttää jo paljon valoisammalta. Tuossa teidän tilanteessa on varmaan avainsana nämä dinot (en kirjoita isolla, koska en arvosta). Teillä on ylivoimaisesti parhaat fanit Suomen mittakaavassa ja kyllä oikeasti huolettaa naapurista katsella tätä silmille kusemista, mutta olen ihan vitun varma, että te saatte sen muutoksen aikaan... Me tarvitaan teitä täällä ratapihalla! Me tarvitaan sitä vittumaista, fyysistä, ylimielistä IFK:ta mihin ollaan totuttu vuosikymmenien aikana!
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistithan, että peilissä kaikki on väärinpäin? Esim, jos tiedote olisi tullut, olisi peilissä lukenut ETODIET. Moni sotilas on rintamalla mennyt tuohon vihollisen vanhaan miinaan, ja luullut että kyseessä on esim. joku oksettava laihdutusruokavalio. Jos näet peilissä kirjaimet ETODIET, ja sen perässä kirjaimet YKCOR tai APPOS, tee hälytys välittömästi!

Tätä en yön tunteina tajunnutkaan, mutta onneksi kirjoitin peilissä näkyvät sanat muistiin: tyn aj ässät nimmerap atalep äätip. Huh, ei siis hälytystä vielä.

Esko ottaa siis vartion haltuun, hienoa! Puita pitäisi riittää ja brandyvarastotkin on täydennetty. Voihan se nimittäin olla että selväpäiseltä vartiomieheltä menee konjakkipäissä väsätty Tiedote ohi. On oltava samalla taajuudella dinojen kanssa (niin vaikeaa kun se onkin).

Risalta hieno tuenosoitus ja kirjoitus. Todella valitettavasti ainoa mitä nyt pystymme ratapihalle tarjoamaan on se ylimielisyys, mutta sitä löytyy senkin edestä.
 

Esko Mörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Talajan kaljat on jo juotu, joten brändi ja brandy lämmittää mukavasti. Täällähän on tunnelmaa vaikka soppakauhalla jakaa, joten ehdotan herkempää joululaulua tähän väliin.

Heinillä Dinojen kaukalon
Nukkuu Tomppa viaton
Varpusparven tie
kohta luokse vie
Jäätymistä suurinta katsomaan

Helmassa ry:n armahan
Nukkuu poika yhä vaan
Varpusparven tie
tässä luokse vie
nyt osaamista suurinta katsomaan

Keskellä Liljaniemen Mattien
pauhaa fanit seurojen
Varpusparven tie
Kohta luokse vie
Viivelähtöö pisintä katsomaan.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Meinasin myöhästyä väijystä kun olin katsomassa uusinta Shakespearen näytelmää, jossa mukana oli itse Shake. Taidan mennä uudestaankin, sillä tunnetta, tutinaa ja tötinää oli enemmän kuin HIFK:n matseissa miesmuistiin ja itsehän muistan hyvinkin pitkälle aina 352-luvulle asti.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Mörkö kuittaa itsensä väijystä ulkovartioon, Ck karauttikin sopivasti paikalle. Brandyt on puolillaan ja kamiina tulessa. Jatkakaa!

Kiitokset Brandyistä, ei viitsi näin väijyn aikana kun ihan lämmikkeeksi (heh, hyvä selitys kun täällä on joku 100 astetta lämpöä) pullollisen huikalla ja maistuu kyllä Marskin ryyppyjen ja kiljun jälkeen hyvälle.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ei tiedotettavaa...

ei kun. Onko toi? Ei. On se... mitä mun nuoret silmäni näkevätkään. Kyllä se on!!! Itse Jannemaa alias Janne Niinimaa juoksee Pasilaan päin munasilteen ja joku äijä sen perässä.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pirkkalan lentokentän tiellä ohi ajoi 90-luvun väyrysmallinen mersu, josta kaikui todella lujaa Def Leppardin "Rock rock til you drop". Kuskiin ei saatu näkökontaktia. Varoituksen sana!
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
...Ei kun Jannemaa jatkoi Pasilaan päin ja äijä tulee tännepäin!!! Nyt tarkkana, oisko Raato???!!!???
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
PRKL!!!! Se olikin vaan joku kaljupäinen äijä lenkkareissa ja sellaisissa naisten sukkahousuissa/pitkissä kalsareissa. Oli vielä hemmetti sentään laittanut jotkut 80-luvun "muotia" olevat neonkeltaiset liivit päälleen... mutta meni kyllä kovaa Nordiksen ohi ja jos en ihan väärin nähnyt, niin näytti Jarkko "Mikon pikkuveli" Ruudulta.

Edit: Oli se Ruutu ja uusilla tutkajärjestelmillä kun seurasin, niin Ruutu yritti taklata Jannemaan juuri ennen Jaffalan ovia, mutta Jannemaa kaatui siniviivalle ja Ruutu liukui kuolevaa joutsenta näytelleen maaliin asti.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ei tiedotettavaa. Hyvin rauhallista tuon yhden episodin jälkeen. Silti luotto on kova, että minä hetkenä hyvänsä faksista paukahtaa - The Tiedoite.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös