"HIFK-fanit tukijoineen @ jatkoaika.com" = kohtuullinen kompromissi, vaikka nimenvaihtaminen oli naurettavaa teatteria. Loppuiko Pasi Sormusen potkujen toivominen nimen vaihtumiseen? Ja ilman muuta "tukijoineen". Nostan hattua kaikille osallistuneille vierasjoukkueiden faneille. Toi nimihän tarkoittaa, että vieraat ovat tukijoitamme nimenomaan tässä keräyksessä. Ei yleisesti ottaen. Ai niin, miksi tämän ketjun nimi saa olla "Soppa Sormusen lähtölaskenta"? Tätä on luettu yli miljoona kertaa ja kyllä tuo ketjun nimi nyt kerta kaikkiaan loukkaa Sormusta. Minkään muun joukkueen sivuilla ei ole ollenkaan valmentajan potkujen odottelu -ketjua. Voi vittu tätä maata! Olen iloinan niistä vuosista, jotka olen asunut pois täältä. Vastaavaa kyräilyä ja kateutta ei löydy mistään.
Mä arvasin, että kohta rupeaa tulemaan "ei saa kaataa kaikkea paskaa Sopan niskaan" -ininää. Tehdäänpä pari asiaa selväksi:
1) Kun Pasi Sormunen laittoi nimensä HIFK:n paperiin, hän samalla hyväksyi, että joutuu melkoiseen julkiseen valokiilaan. Koska hän työskentelee tulosurheilussa ja elämme mielipidevapaassa maassa, on päivänselvää että jokainen valmentaja tietää joutuvansa kovankin kritiikin kohteeksi. Turha suojella Sormusta ja jeesustella tällä perusteella. Tämäkin puoli kuuluu ammattiin. Itkeekö joku Lauri Tähkä sitä, että häntä vedetään aivan alta kölin monessa viharyhmässä? Ei itke, koska hänkin tietää, että se kuuluu julkisuuspakettiin.
2) Täällä on väännetty tarpeeksi monta kertaa rautalangasta, että kukaan ei kohdista vihaansa Pasi Sormusen henkilöön. Meistä juuri kukaan ei edes tunne häntä henkilönä. Kritiikki kohdistuu hänen työpanokseensa nykyisessä työpaikassaan. Hänen työnsä on ollut kelvotonta. Mua ei edes kiinnosta Pasi Sormunen enää, pidän näitä päiviä HIFK:n uuden valmentajan odottamisen aikana. Mun puolesta tän ketjun nimi voisi hyvin olla myös: "Uusi valmentaja HIFK:hon!" Sisältö olisi aivan samaa.
Mä en jotenkin usko, että Nyba on narissut joulupatakeräyksen nimestä. Kyllä tämä on FF:n kivoja tempauksia, hehän ovat kritisoineet hommaa alusta alkaen. Olkoon keräyksen nimi mikä tahansa, en vaadi rahojani takaisin. Haluan, että 20 euroani menee kaikesta huolimatta hyvään tarkoitukseen. Ei tässä kannata purkaa angstiaan Pelastusarmeijan avun varassa oleviin. Kyllä se siltä näyttää, että HIFK tulee Sopan kanssa tiistain matsiin. Nyt on niin, että Nyba & co eivät käsitä sitä, että he tulevat häviämään tämän taistelun. Olen aika vitun lähellä kausarini palautusta. Jos jollekin HIFK:ssa tulee siitä paha mieli, niin en nakkaa paskaakaan. Meillä on oikeus valita ja valittaa ja meillä ei ole minkäänlaista velvollisuutta käydä katsomassa paskaa lätkää. Markkinataloudessa tuote ansaitsee asiakkaansa, muuten ollaan Pohjoiskoreassa.