Mainos

Sopivan pituinen yöuni

• 1 317
  • 20

Kuinka paljon unta tarvitset?

• alle 6 tuntia

Ääniä: 5 3,5%
  • 6 - 7,5 tuntia

Ääniä: 39 27,1%
  • 7,5 - 9 tuntia

Ääniä: 73 50,7%
  • yli 9 tuntia

Ääniä: 27 18,8%

• Äänestäjiä
    144
  • Poll closed .

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tässä äänestyksessä tahtoisin jatkoaikalaisten ilmoittavan, kuinka pitkää (tai lyhyttä) yöunta he pitävät itselleen sopivana.

Omasta mielestäni tulen hyvin toimeen 7 tunnin unilla. Armeija-ajasta jäi mieleen, että sangen monelle ei 8 tuntia (22.00-06.00) riittänyt vaan he käyttivät kaiken liikenevän vapaa-ajan nukkumiseen.

Viimeksi muokattu:

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Keskimäärin 7h piisaa.

jonkun Lontoossa strobolamppujen tuikkeessa vietetyn
viikonlopun jälkeen tarttee tietty univelat paikata

Kuka sanoikaan: Kuolema kuittaa univelat

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Tulen toimeen:

Alle viikko:
tunti tai kaksi, yhteensä.
Väsymys on sitä että nukahdetaan seisoessa 1 min paikallaan.

Yli viikko:
jotain 6-7 tuntia. "Väsymys" on mielentila-> itsestä kiinni.

Mitä tahtoisin:
>10 tuntia/yö.

Unelma:
>12 h

Viikonloppuisin tuo 10h on ihan tavallista(ja vapaa-päivinä)
12h on myöskin ihan normaalia mutta sitä ei pysty tekemään montaa päivää putkeen...

kipa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves,Philadelphia Flyers,Arsenal
Mulle riittää sellainen 7 tuntia unta yössä noin keskimäärin.Viikonloppuisin saattaa kylläkin olla aina välillä vaikeampi nousta ylös...alkoholillahan ei ole mitään tekemistä taas tämän kanssa! :D

Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Yli 9 tuntia aina kun se vain (- televisiosarjat & iltamatsit) on mahdollista. Kun omaa herkän elimistön niin sen mukaan on elettävä. "Aikainen lintu madon löytää" on sanonta joka sopii itsellenikin hyvin. Päivä on käytännössä menetetty jos tulee nukuttua keskipäivään asti. Huh!

MissCool

Jäsen
Minä kyllä taidan tarvita vähintään 9 tuntia täydellisen virkeyden saavuttamiseen. Kouluaikana uni on varmaankin siinä kuutisen tuntia, ja aina vain väsyttää. Viikonloppuisin sitten ei jaksakaan valvoa ja unet venähtää aivan helposti kymmeneenkin tuntiin.

Koeviikolla asia on oudosti hieman toisinpäin. Koealueen olen saanut todella monena kertana loppuun vasta joskus kolmen-neljän aikaan yöllä/aamulla, jonka jälkeen muutaman tunnin yöunet nukuttuani olen täydessä iskukyvyssä kokeen suhteen. Eikä väsytä, eikä väsytä muuten koko päivänä.

Voittaja

Jäsen
Itse tulee yleensä nukuttua noin 2-8 eli noin kuutisen tuntia. Riittää minulle vallan mainiosti. Joskus tietenkin sitten ehtii nukkua vähän pitemmän yöunen, mutta viikonloppuisinkin tulee herättyä viimeistään yhdeksän aikaan...alan tulla vanhaksi:mad:

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Viikolla tulee nukuttua noin 5-7 tuntia/yo. Viikonloppuisin nukkuminen on lahinna sita, etta lauantaiaamuna nukahtaa seitseman aikaan kaverin sohvalle, josta kaverin kyrpiintynyt aitimuori/vaimo/tyttoystava tulee puoli yhdeksalta potkimaan ylos.

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Kolme tuntia on kriittinen raja, jos nukkuu vähemmän ei pääse pois zombi-horroksesta. Kuudella tunnilla toimin jo ihan normaalisti vaikka väsymys tuntuu jossain vaiheessa päivää. Kahdeksan tunnin uneksimisen jälkeen olo on mitä pirtein, ja kaikki yli kymmenen menevät tunnit ovat ajan haaskausta.

Vastasin 7.5-9 mikä on just se oikea määrä minulle.

JMK81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Aston Villa
3 vuoro työläisenä riippuu vähän mistä roikkuu. Aamuvuoroon alle 6 tuntia, koska mitä enemmän nukun, sitä väsyneempi olen. Iltavuoro viikolla tulee nukuttua noin 7- 8 tuntia. Yövuorolla joskus melkein 10 tuntia, mutta vastasin kuitenkin alle 6 tuntia.

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
8,5 tuntia jos nukkuu joka yö, niin se on minulle paras aika sillä enempää ei tarvi. Koulun alettua viikolla tulee nukuttua noin 7 tuntia ja viikonloppuna enemmän.

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Arkisin nukun noin 7h yössä ja sillä pärjää juuri ja juuri, mutta ylösnouseminen on raskasta. Krapulassa en saa nukuttua, mutta se seuraava yö menee helposti yli 12 tunnin kun känniunihan ei tunnetusti palauta. Jos saan nukkua niin paljon kuin huvittaa niin rytmin tasaannuttua nukun noin 8-9 tuntia.

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Alle 6 tuntiakin yössä riittää. Pakkaa tuo tennis Eurosportilla lyhentävän unia melkoisesti. No viikonloppuna sitten saa maksettua univelat takaisin.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Se vähän vaihtelee, ainakin vuorokauden mukaan. Kesällä selviän selvästi vähemmällä unimäärällä kuin talvella. Mutta jos joku keskiarvo pitäisi laittaa, niin sanoisin sen olevan 7-8 tuntia. Muutama vuorokausi menee 5-6 tunnilla, mutta sitten on pakko ottaa velkoja takaisin tai iskee sumu korvien väliin.

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tarvitsisin varmaan sellaisen 8-9h unta, mutta viikolla tulee nukuttua sellaiset 6-8h yössä. Viikonloppuina nukun sitten aina jotain 9-10h vähintään.

Olen kuitenkin sinnitellyt kuusi viikkoa siten, että nukuin aina viikolla vain 2-7h yössä, päiväni olivat pyörästi 10h pitkiä ja fyysisestikin rasittavia. Homma laukesi sitten siihen, että olin kaksi viikkoa lähes 40 asteen kuumeessa. Eli ainakin oma elimistöni reagoi jo tuollaiseen "rääkkäykseen".

Olen myös huomannut saman kuin Designer, kesällä selviää vähemmällä unimäärällä.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Tosi juttu, että kesällä tulee nukuttua vähemmän. Valon lisäksi kesällä on myös enemmän virikkeitä(lue terasseja) yömyöhään asti. Toinen asia, joka vähentää unen tarvetta on uusi parisuhde.

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Meikäläinen jos voisi elää täysin oman rytminsä mukaan, nukkuisin aina 10h putkeen ja sitten valvoisin 20h, mutta se ei oikein sovi päivän ja yön vaihteluun...

Joudun siis tyytymään 7-9h uniin ja heräämään aamulla väsyneenä. Silti iltaisin on usein vaikea saada unta - kuten tänään...

Aksu

Jäsen
Rytmit ovat suht epäsäännöllisiä, mutta perinteinen arkipäiväuni sijoittuu melko tarkkaan aikavälille 01-07 elikäs kuusi tuntia. Viikonloppuisin paljon vaihtelevammin. Mikäli vedän rännit ja kömmin kotia yöllä neljän jälkeen, herään takuulla yhdeksän maissa enkä saa enää nukuttua. Toisaalta jos vietän viikonlopun selvinpäin saatan nukkua jopa puoleenpäivään. Pitkään nukkuminen on todella vaikeaa. "Biologinen" kello (eipäs tulkita väärin) ilmoittelee ilman herätyskelloakin viimeistään kahdeksalta.

Hese

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme
6-8 tuntia riittää meikäläiselle varsin hyvin. Minimi on kuitenkin tuo 6 tuntia, jos sen alle menee, niin aamulla ottaa herätyskello kyytiä. Eli aika usein...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy