Sopimukset kaudelle 2014–2015

  • 268 297
  • 746

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mutta tuolla Hifkin osiossa ollaan jo 100 varmoja että Lada on se Nybondaksen hankkima fyysinen pelote.

Ihan mahdollista kyllä kun tietää tuon Nybarin hankintapolitiikan eli hankitaan puoliklesoja pelaajia lähinnä nimen perusteella. Mutta tuollainen siirtohan olisi kuitenkin naula arkkuun sille puheelle että Laatikaisen paita hallin kattoon. Jos Lada lopettaa nyt uransa tai siirtyy jonnekin kauemmas niin sitten sitä voisi ajatella mutta IFK olisi se vaihtoehto jossa mies sitten oikeasti joutuu oikein todelliseksi sylkykupiksi ja ei se ole hienon uran pelanneen pelaajan arvoista.
 
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Pelaajamarkkinat ovat olleet ilmeisen kuivat parilla viime kaudella, mutta nyt on toisin parin KHL-jengin lopettamisen myötä ja Ukrainan kriisin takia.

Ahola tosiaan sanoi selvästi ettei Lada jatka Bluesissa, joka on hyvä viime kausien esitysten perusteella. Tohon hyökkäykseen kun löytyy vielä joku yv-pelin erikoismies niin hyvin tullaan pärjäämään. Vielä kun Malmivaara nostaisi tasoaan viime kaudesta ja OConnor osoittauisi pelimieheksi niin ois mahikset mihin vaan!
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Löytyisikö tuosta listasta ketään muuta kuin Essi, joka kävisi vahvistuksesta? (Linkki viel Iltalehden sivuille)

Nämä liigapelaajat ovat vielä ilman sopimusta | SM-liiga | Iltalehti.fi

En kyllä varauksetta innostuisi kenestäkään tuon listan pelaajasta. Aki Uusikartano voisi olla ihan ok laajennus sentteristöön. Miika Männikkö voisi olla ok laitahyökkääjä ja Marko Kauppinen toisi leveyttä pakistoon. Muuten tuon listan pelaajia yhdistää se että lähes kaikki ovat erilaisista kroonisista vaivoista kärsiviä. Ilmankos ovat vailla sopimusta.
 

Ovechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, Leo Komarov ja Raimo Summanen
En kyllä varauksetta innostuisi kenestäkään tuon listan pelaajasta. Aki Uusikartano voisi olla ihan ok laajennus sentteristöön. Miika Männikkö voisi olla ok laitahyökkääjä ja Marko Kauppinen toisi leveyttä pakistoon. Muuten tuon listan pelaajia yhdistää se että lähes kaikki ovat erilaisista kroonisista vaivoista kärsiviä. Ilmankos ovat vailla sopimusta.

Uusikartano hajalla ja treenaa TUTO:n kanssa. Ilmeisemmin myös TUTO:n fysion kanssa parantelee vammoja. Pelikunnossa arviolta tammikuussa, joten ei kiitoooos. Massi-Essi tai joku Ameriikan haku kelpaisi. Tosin Ameriikan haut on aina melkoista arpapeliä.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mulle jäi kyllä tuosta jutusta kolmijakoiset fiilikset.

Tyytyväinen jos tuohon 1-2 tekijämiestä tulee hyökkäykseen. Siihen Pirnes ja joku profiililaituri niin hyökkäys on mielestäni erittäin kova.

Hämmentynyt koska jos tuohon 2 hyökkääjää tulee niin meillä on 19(!) hyökkääjää. Siksi ihmettelenkin mitä Nico Aaltosella tehdään kun tuntuu että jo Sinisalokin on ylimääräinen.

Pettynyt taas sitten jos tuolla pakistolla aiotaan lähteä kauteen. Olen ehkä tässä suhteessa negatiivinen mutta näkisin että meillä on pakistossa 2 varmaa korttia (Kaijomaa, Kuukka), 2 ailahtelevaa pakkia (Malmivaara, Seppälä), 1 täysi jokerikortti (O'Connor) ja 3 junnua.

Mitä sitten tulee tuohon IL:n pelaajalistaan niin itse poimisin sieltä Pirneksen ja Marko Kauppisen ja siinä olisi joukkue jolla lähtisin kauteen.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Hämmentynyt koska jos tuohon 2 hyökkääjää tulee niin meillä on 19(!) hyökkääjää. Siksi ihmettelenkin mitä Nico Aaltosella tehdään kun tuntuu että jo Sinisalokin on ylimääräinen.
Sinulta ilmeisesti jäi huomaamatta, että Sinisalon try-out loppui. Aaltosella on se etu, että voi pelata laidassa ja keskellä, mutta ei näistä try-out miehistä isoa meteliä kannata pitää. Jos onnistuu valmennuksen try-outilla vakuuttamaan, niin lienee junnuja parempi vaihtoehto varamieheksi.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Löytyisikö tuosta listasta ketään muuta kuin Essi, joka kävisi vahvistuksesta? (Linkki viel Iltalehden sivuille)
Ainoo hyökkääjä Pirneksen lisäksi joka ehkä tosta listasta kelpais ois Pärssinen joka kuitenkin naputti viime kaudella 31 pistetettä liigassa (eli saman verran kuin Kim Hirschovits). Lisäksi Pärssinen on kahden viime kauden aikana vain missanut vain 3 runkosarjan matsia joten tuskin kärsii mistään kroonisista vaivoista.

Pettynyt taas sitten jos tuolla pakistolla aiotaan lähteä kauteen. Olen ehkä tässä suhteessa negatiivinen mutta näkisin että meillä on pakistossa 2 varmaa korttia (Kaijomaa, Kuukka), 2 ailahtelevaa pakkia (Malmivaara, Seppälä), 1 täysi jokerikortti (O'Connor) ja 3 junnua.
Niklas Tikkinen kuitenkin paukutti ekassa harkkamatsissa 1+2 tehot. Mutta musta on ihan ymmärettävää että noille 3 junnulle nyt annetaan näytönpaikka. Jos niistä ei yksikään breikkaa niin varmaan siinä legendaarisen verorajan aikaan sitten ehkä se yksi pakki hommataan. Mutta turha pilata noiden 3 junnun treenimotivaatiota huutelemalla elokuussa julkisesti että hommataan vielä yksi pakki. Varsinkin jos Aholta tulee viestiä että joku noista junnuista saataa olla pelimies. Ehkä se Ahola puhuu sen takia 1-2 hyökkääjästä kun ei vielä tiedä joutuuko pakkiostoksille ja 2 ukkoon on vielä budjettia. Mene ja tiedä.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Mutta turha pilata noiden 3 junnun treenimotivaatiota huutelemalla elokuussa julkisesti että hommataan vielä yksi pakki.
Toki kahdeksan pakkia on kovin pieni määrä. Viime kaudella päästiin hämmästyttävän vähäisellä loukkaantumismäärällä. Ehkä voisi sitten hätätilanteessa ottaa Vainion junnuista tuuraajaksi.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Niklas Tikkinen on kuitenkin jo kaksi kautta pyörinyt edustusjoukkueessa. Toissa kaudella 25 liigamatsia, viime kaudella vain 13. Yleensä en peluuttamista tykkää kritisoida vaan näen että valmennus tekee kuten parhaaksi näkee, mutta minusta Tikkinen ei viime kaudella saanut edes kunnolla mahdollisuutta. Toivottavasti tällä kaudella saa. Rantakari on myös erittäin potentiaalinen kiekollinen pakki. Ymmärrän hyvin että halutaan katsoa mihin jätkistä on.
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Samaa mieltä noista nuorempien pakkien (en käytä sanaa junnut, koska sitä he eivät enää kokemukseltaa ole) peluuttamisesta. Jonkun valtterivirkkusen roikottamisessa vuosikausia kokoonpanossa ei välttämättä ole mieltä kenenkään kannalta, mutta nuo pakit, jotka joukkueessa ovat, ovat osoittaneet kyllä sen verran potentiaalia kypsyä liigapelaajiksi, että se kortti on katsottava kunnolla.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Petr Zamorskyn Facebook-sivuille tuli eilen tällainen päivitys:

Dnes Peta slaví své 22. narozeniny! Přeji hlavně pevné zdraví, žádné zranění a mnoho úspěchů ať už v Espoo nebo Rangers! co byste mu popřáli vy?

Tsekin kieli on vähän ruosteessa, mutta google-kääntäjä muuttaa tekstin tällaiseen muotoon:

Tänään Peta juhlii 22 vuotta! Toivotan erityisen hyvä terveys, ei vammoja ja paljon menestystä joko Espoossa tai Rangers! Mitä toivot sinulla on ollut?

Hän tuskin itse päivittää fanisivuaan, mutta en pitäisi mahdottomana, että hän vielä palaisi Bluesin paitaan. IL:n jutussa toki sanottiin päinvastaista, mutta taattuun IL-tyyliin lähdettä tälle väitteelle ei kerrottu, vaikka sanoja yritettiin laittaa Aholan suuhun.
 

Ovechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, Leo Komarov ja Raimo Summanen
Tässä oli myös mielenkiintoinen juttu Zamorskyn tilanteesta. Hieman toki helpottaisi jos tshekki kääntyisi jollakin. http://hokej.idnes.cz/

Tuolta kääntämällä ainakin irtoaa:

Onko Zlin kennel edistää NHL päättää syyskuussa ja lokakuussa. Siihen asti se valmistelee erikseen Zlínissä, sitten viettää heinäkuussa Suomessa. Ennen Rangers on tehnyt sopimuksen paikallisen Espoon Blues, ja jos ei saada paikka eliitti Rangers joukkue pelaa Suomen top kilpailua.

Tuon lopun mukaan vaikuttaisi siltä, että jos ei saa ylhäältä paikkaa niin haluaisi pelata Espoossa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Joskus auttaa, kun kääntää englanniksi. Saa ehkä vähän paremmin selvää. Mutta kyllähän tuostakin jutusta saisi semmoisen kuvan, että jos paikka Rangerissa ei aukene, tulee Espooseen.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Joku vois valaista mua kun en oikeasti tiedä näitä kuvioita: Jos ei saa pelipaikkaa Rangersissa niin voiko hän tosiaan itse valita pelaako Espoossa vai farmissa?
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Joku vois valaista mua kun en oikeasti tiedä näitä kuvioita: Jos ei saa pelipaikkaa Rangersissa niin voiko hän tosiaan itse valita pelaako Espoossa vai farmissa?

No ainakin silloin, jos asiasta on sovittu Rangersin kanssa sopimusta tehtäessä. Mutta on näitä minusta ollut aiemminkin. Eikös Michael Keräsenkin kohdalla ole sama tilanne? Minusta Rangers ja Zamorsky sopivat yhdessä, missä olisi parasta pelata, mikäli paikka NHL:ssä ei aukea.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Sinulta ilmeisesti jäi huomaamatta, että Sinisalon try-out loppui.
Olen ollut käsityksessä että Sinisalon try-out kesti elokuun loppuun asti mutta saatan olla väärässä. Missään en ole nähnyt ilmoitusta etteikö try-out olisi johtanut sopimukseen. Jos tuo on purettu ymmärrän Aaltosen hankinnan paremmin.

Sitten pakkeihin: 8 pakkia nyt vaan on liian vähän. Ok, Tikkinen on pelannut ~40 matsia liigaa ja Rantakari viime kauden Mestistä mutta esim Westermarckilla taitaa olla huikeat 7 ottelua Mestistä takana. Lisäksi jos noiden nuorten motivaatio menee siihen että kilpailu lisääntyy niin taitavat olla väärässä ammatissa. Tottakai minäkin toivon että joku noista breikkaa, Tikkiselle sitä ehkä kaikista eniten toivoisi. Silti on minun mielestä päivänselvää että pakisto on selkeästi heikoin/epävarmin osa-alue tällä hetkellä ja nähtävästi tulee olemaan sitä myös silloin kun kausi alkaa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Olen ollut käsityksessä että Sinisalon try-out kesti elokuun loppuun asti mutta saatan olla väärässä. Missään en ole nähnyt ilmoitusta etteikö try-out olisi johtanut sopimukseen.
Sailion try-outti kestää elokuun loppuun saakka. Sinisalon try-outti kesti muistaakseni Juhannukseen asti ja sen loppumisesta ei tosiaan ole jaksettu mitään tiedotetta väsätä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Sitten pakkeihin: 8 pakkia nyt vaan on liian vähän.

Olisko kuitenkin niin että seurassa lasketaan Zamorsky meidän mieheksi ja sen takia ilmoitetaan että vahvistusta ollaan hakemassa vain hyökkäyspäähän. Uutta pakkia ollaan hankkimassa vasta sitten jos mies ei palaa NHL-leiritykseltä Espooseen. Minua paremmin änäriä seuraavat ovat sanoneet jotta olisi epätodennäköistä että mahtuisi tämän kauden Rangersin miehistöön.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Ottaen huomioon Bluesin virallisen tiedotuslinjan (ei mitään kommenttia Zamorskystä Bluesiin signaamisen jälkeen? Pakkihankinnat...), kahvinporot, Rangersin tilanteen, Jatkoajan puheet, Zamorskyn osallistumisen päivän peliin ja oman fiiliksen, olen melko vakuuttunut että kaveri pysyy tämän kauden Espoossa. Ugh.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
Ottaen huomioon Bluesin virallisen tiedotuslinjan (ei mitään kommenttia Zamorskystä Bluesiin signaamisen jälkeen? Pakkihankinnat...), kahvinporot, Rangersin tilanteen, Jatkoajan puheet, Zamorskyn osallistumisen päivän peliin ja oman fiiliksen, olen melko vakuuttunut että kaveri pysyy tämän kauden Espoossa. Ugh.

Kummallista hommaa. Zamorsky oli jo poistettu kotisivujen pelaajalistauksesta mun mielestä, ja nyt nimi on siellä bäk. Pelaisko sitte kuitenkin meillä enskauden...??
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kummallista hommaa. Zamorsky oli jo poistettu kotisivujen pelaajalistauksesta mun mielestä, ja nyt nimi on siellä bäk.
Ei sitä Joukkue osiossa olevaa listausta ole mihinkään muutettu 30.5.2014. jälkeen (päivitys näkyy siellä ylhäällä). Siellä kun mm. roikkuu Sinisalo mukana eikä O'Connoria ole lisätty. Eikä mun mielestä se Zamorsky sieltä ole mihinkään kadonnut.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
Ei sitä Joukkue osiossa olevaa listausta ole mihinkään muutettu 30.5.2014. jälkeen (päivitys näkyy siellä ylhäällä). Siellä kun mm. roikkuu Sinisalo mukana eikä O'Connoria ole lisätty. Eikä mun mielestä se Zamorsky sieltä ole mihinkään kadonnut.


Ok, my bad. Varmaan olin kattonu väärin sitte.
 

Blondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Tästä "Zetan" tilanteesta on nyt puhetta monessa eri ketjussa, ja arvontakoneeni päätyi tänä aamuna tänne. IL:n Sasha tosiaan julisti tossa männäviikolla ettei Zamorsky pelaa Bluesissa tulevalla kaudella, mutta nyt hänen uudessa jutussaan Aho kommentoi salaperäisesti että "noo aika näyttää". Toisaalta Jykän hankintalistalla oli myös Wayne Gretzky, eli pidetään vielä jalat maassa. Toivotaan kuitenkin että ihmeitä sittenkin tapahtuisi. En eilistä peliä nähnyt, muttei kuulemma hassummin Zamorsky pelannut. Kusisin hunajaa jos Zamorsky Liigajäillä sittenkin nähtäisiin :)

Tässä vielä linkki juttuun: Blues-valmentaja ihastui Zamorskyyn:
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös