Sopiiko nykykiekko lasten silmille?

  • 1 878
  • 21

rasmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pool, Konalan Pallo
Tuli mieleen tässä kaikkien näitten tapahtumien jälkeen kysymys:
Sopiiko nykykiekko lasten silmille?
Käyn säännöllisesti katsomassa 5-vuotiaan poikani kanssa Jokereiden matseja (myös junnuissa). Jos kyseiset otteet jatkuvat kaukaloissa pitää huolella miettiä onko kyseinen peli sopivaa lasten nähtäväksi. Miten selität kaikki ylilyönnit juuri ensipotkuja ottavalle vesselille.
Okei, kiekko on kontaktilaji, mutta yleistyvät ylilyönnit ja kaverin kunnioituksen puuttuminen sapettaa.
Helpoin ratkaisu omalla kohdallani on tietysti jättää nappula kotiin. Mutta itse muistan vielä tänä päivänä matsit joita kävin iskän kanssa katsomassa n.5-7 vuotiaana Nordenskiöldinkadulla.
Siihen aikaan muuten pelasi vielä Sport, Fops ja Koovee ylhällä.
Eli jotain on meikäläisellekin jäänyt pääkoppaan niinkin aikaisista ajoista.
Mietteitä?
Kiitos
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Samaa asiaa olen männä vuosina itsekin miettinyt monasti. Kun poikani olivat pienempiä, suunnattomasti minua ärsyttivät katselijoiden v***u/h**o- yms. huudot mutta peliesityksien kautta en huomannut junioreissa kommentteja. Tästä johtuen, eläytyvänä ja taiteellisena luonteena, olen nykyään itse katsonut aina ennen pelin alkua onko lähistöllä pikkumiehiä.
Sen verran muistan omasta lapsuudestani, ettei peliesitykset tai jotkin törkeydet kentällä ole vaikuttaneet omaan ajatusmaailmaan, ainakaan tietoisesti.
Btw. FoPS sm-sarjassa?
Ja niin, tämä kai kuuluu vapaan puolelle, vaikka tärkeä aihe sinänsä onkin.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Sopii, sopii

Sä taidat puhua sm-liigasta?
Pitää muistaa, että halleissa ympäri Suomea pelataan erilaisia sarjamatseja, joissa myöskin tapahtuu yhtä sun toista. Niissäkin saattavat pikkulapset käydä tai odottavat omia jäävuorojaan kentän vieressä.

Muistan ikuisesti kun pikkupoikana kävin luistelemassa joka ilta Väiskillä, jossa siihen aikaan pelattiin myös joitakin sarjamatseja.
Yksi matsi, jossa toinen osapuoli oli HPS (siis HPS) syntyi aivan hirveä tappelu ja tuomari (siihen aikaan vain yksi) lähti pakoon omaan pukukoppiin. Tappelussa vedettiin aivan suruttomasti mailalla toisia päähän. Muistaakseni poliisitkin tuli lopuksi paikalle.
Näitäkin matseja pikkulapset, jotka kävivät luistelemassa Väiskillä katselivat. Että, niitä on aina ollut ja tulee aina olemaan.

(Muuten telkkaristakin tulee aivan samaa "paskaa" - joten se siitä).
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Viestin lähetti rasmus
Tuli mieleen tässä kaikkien näitten tapahtumien jälkeen kysymys:
Sopiiko nykykiekko lasten silmille?
Käyn säännöllisesti katsomassa 5-vuotiaan poikani kanssa Jokereiden matseja (myös junnuissa). Jos kyseiset otteet jatkuvat kaukaloissa pitää huolella miettiä onko kyseinen peli sopivaa lasten nähtäväksi. Miten selität kaikki ylilyönnit juuri ensipotkuja ottavalle vesselille.
Okei, kiekko on kontaktilaji, mutta yleistyvät ylilyönnit ja kaverin kunnioituksen puuttuminen sapettaa.
Helpoin ratkaisu omalla kohdallani on tietysti jättää nappula kotiin. Mutta itse muistan vielä tänä päivänä matsit joita kävin iskän kanssa katsomassa n.5-7 vuotiaana Nordenskiöldinkadulla.
Siihen aikaan muuten pelasi vielä Sport, Fops ja Koovee ylhällä.
Eli jotain on meikäläisellekin jäänyt pääkoppaan niinkin aikaisista ajoista.
Mietteitä?
Kiitos

Miten selität jokerifanien väkivaltaisen käyttäytymisen ja alatyylisen huutelun tenavallesi ? Käytös Valkeakoskella HAKA-pelissä oli jo huippusuoritus.
 

xps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit (silloin ennen.. ja taas kerran)
Re: Re: Sopiiko nykykiekko lasten silmille?

Viestin lähetti Q


Miten selität jokerifanien väkivaltaisen käyttäytymisen ja alatyylisen huutelun tenavallesi ? Käytös Valkeakoskella HAKA-pelissä oli jo huippusuoritus.

Come on,ei taas aloteta tätä paskaa että Jokerifanit huutelevat mitä sattuu ja esim.Hifkiläiset eivät huutele mitään sopimatonta.
Itse olen kuullut todella törkeitä huutoja monissa peleissä Hifkiläisiltä,samaa se on kaikkialla.

Sitäpaitsi nyt puhutaan lätkästä,eikä jalkapallosta.
 

rasmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pool, Konalan Pallo
Re: Re: Sopiiko nykykiekko lasten silmille?

Viestin lähetti Q


Miten selität jokerifanien väkivaltaisen käyttäytymisen ja alatyylisen huutelun tenavallesi ? Käytös Valkeakoskella HAKA-pelissä oli jo huippusuoritus.

Tää onkin sitten oma episoodinsa. Kaikilta "keskenkasvuisilta" katsomossa ei voi mielestäni vaatia samaa kuin kallispalkkaisilta ammattilaisilta kentällä.
Myönnettäköön että itseltäkin pääsee välillä sammakoita suusta katsomossa.
Anyway, kiekkoväkivalta kuriin, puhumme valtakunnan suosituimmasta urheilusta. Toivottavasti kovemmat ja ankarammat tuomiot tekevät tehtävänsä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itselläni ei ole vielä lapsia, mutta tuo Lehtosen tapaus päällimmäisenä mielessä katselin Hifk-Blues -peliä sunnuntaina, ja täytyy sanoa yhtään jeesustelematta, että ensimmäisen kerran oikein syletti välillä kentällä tapahtuneet taklaukset. Peli ei ollut mitenkään poikkeuksellisen törkeää tai mitään, mutta taklaukset joille ennen olisin hurrannut näyttivät nyt paljon pahemmilta. Esim. ensimmäisessä erässä Bluesin Hirvonen ajeli jonkun Hifkiläisen aika pahasti laitaan. Tämäkin selvä laitataklaus jäi viheltämättä, kuten moni muukin vastaava tilanne pelissä, selkääntaklauksia lukuunottamatta. Tosin ottelun loppua kohden niihinkin alkoi turtua ja tottua.

Kuitenkin, vaikka peli on kovatempoista, pitäisi nuorten pelaajien kohdalla kiinnittää nykyistä vielä enemmän huomiota vastustajien kunnioittamiseen. Siis ihan joissakin 10-15 -vuotiaissakin. Nämä ovat kasvaneet NHL:n "oikeaa" lätkää seuratessaan, ja ei ole sattumaa, että isotkin pelaajat kuten E. Lindros ovat olleet lähellä lopettaa uransa pahojen iskujen seurauksina. Kun sitten pikkumiehet ottavat näistä ja näistä kotimaan kaukaloiden tähdeistä mallia, voi lopputulos olla ilkeä.

Ja kyllä varmasti tollaisten tapausten selittäminen lapsille on hankalaa, tuo Lehtosen keissikin oli aivan tahallinen vahingoittamisyritys.. En sitten tiedä onko aina ollut peli tuollaista, mutta ei kyllä kovin hyvää esimerkkiä näytä pienemmille faneille nämä rakit ja muut.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Itsellä on 5-v tytär, joka matseissa on joskus mukana (varmankin tytön preferenssit matsista ovat kylläkin jätski ja popcorn). Eipä tuo lapsen kehitystä haitanne, jos lapsella on muutoin oikea/väärä kuva hallissa kodin kautta. Jos tyttö kotona haluaa lätkää leikkiä, hän leikkii mieluiten tuomaria ja minähän se saan jäähyllä patsastella. Itse olen aina sivulauseissa tytölle yrittänyt jääkiekosta sen verran ksinkertaisesti selittää mikä on oikein ja mikä on väärin kentällä ja jos väärin tekee joutuu jäähylle, sehän on ihan kasvattavaa vaan tuo lätkä, jos lyö kaveria joutuu boxiin, ihan niinkuin oikeassakin elämässä pitäisi mennä. Kyllähän ne lapset nykyään saa väkivaltaiset virikkeet ihan jo digimoneista ym. Kyllä toi mun tyttö saa katsella avara luonto-ohjelmaakin tietyn sensuurin läpi, joten lätkämatsin väkivaltainen puoli on kylläkin aika vähäistä. Kaiken ao:han on se että kotona opetetaan se mitä saa tehdä ja mitä ei, toisten ihmisten huomioon ottaminen ja kunnioittaminen etc. Eniten myös minua häiritsee lapsen kannalta tuo vidun etc huutelu, mutta kyllähän sitä itseltäkin elämäsä kirosanoja pääse, josta tyttö asialliseti huomauttaa sitten mua "ei saa kiroilla";)
 

Stadin kundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
hoh hoh hoijaa...

koittakaas nyt herätä. Lätkään on aina kuulunut kovat otteet ja se on yksi suurimmista syistä miksi seuraan sitä. Jos haluaa kasvattaa lapsen pumpulissa niin vie sitten sen katsomaan ringetteä tai taitoluistelua mutta tuskin sekään auttaa kun ei tarvi kuin avata telkkari niin uutisissa makaa taliban raatoja siellä sun täällä ja jos kävelee kaudulla ja näkee 13 vuotiaita keskustelemassa niin pikkasen kärjistäen heillä joka toinen sana on vi...u tai vastaava sana mitä tuskin ne niitä lätkämatsissa kaikki on oppinut. Ei muuta kuin matsiin vaan kaikki ja nauttimaan niistä hienoista hetkistä joita useimmat matsit tarjoaa.
 

wabbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KiVa
Re: hoh hoh hoijaa...

Viestin lähetti Stadin kundi
koittakaas nyt herätä. Lätkään on aina kuulunut kovat otteet ja se on yksi suurimmista syistä miksi seuraan sitä.

Omasta mielestäni jääkiekko sopii lapsille, mutta en veisi lastani (jos sellainen olisi) katsomaan jääkiekkoa, jos ainoana omana motiivina olisi nähdä tappelua. Hyvä tilaisuus tähän olisi tietenkin eilen ollut vanhassa hallissa, jossa oli nyrkkeilyn ammattilaisilta. Siellä näkisit tarpeeksi kontaktia. Lapsi sinnekin mukaan, siellähän niitä tappeluita ainakin näkee. Tuomarikin menee vain harvoin väliin.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Kai se ainakin siinä sopii kuin sarjamurhaajafilmit tai irrallaan todellisuudesta olevat julmat satuteoksetkin.

Tuo kuvitelma jota tunnutaan ajavan läpi yhä väkivaltaisemmasta kiekosta on pelkkää harhaa.Kautta kiekon olemassaolon on aina silloin tällöin kaikenlaista sattunut.Jää on aina ollut kovaa.

Pahin loukkaatuminen joka tosiaan järkytti oli tuo Otevrelin halvaantuminen.Siinä ei ollut tahallisuutta onneksi mukana eli kyseessä oli pelkkä onnettomuus.Kelpaavatko auto-onnettomuudet lasten nähtäväksi?

Televisiota katsottaessa suositellaan sen tapahtuvan yhdessä vanhempien kanssa.Toivottavasti he osaavat selittää lähes jokaisessa filmissa olevat kuolemat ja ammunnat.Sama tehtävä on kiekossakin.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Viestin lähetti rasmus
.
Mietteitä?
Kiitos

Ensimmäisenä hieraisin silmiäni koska oma 7kk pojuni on nimeltään Rasmus...
Meilläpäin pahimmat H***ttelijat/v***nhuutajat ovat 15 ja sen alle olevia tyttöjä joten uskoisin että poikani sivuuttaa kyseiset huutelut olankohautuksella :D Tämä tulee tietysti eteen vasta muutaman vuoden päästä mutta kyllä tällä hetkellä veisin huoletta lapsen katsomoon, tosin en kyllä tiedä miten selittää jäällä verilammikossa makaava pelaaja "sedälle tuli pikku pipi"... Toivottavasti nämä pari tapausta ovat myöskin pelaajien mielessä kun seuraavan kerran jäälle luistelevat. Uskon edelleen että jääkiekko on rehti peli jonka kehtaan muutaman vuoden päästä vekaralleni esitellä!
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kiekkoa kakaroille

Itse jääkiekko kyllä sopii lasten katsottavaksi edelleenkin. Vahinkoja ja ylilyöntejä tapahtuu, mutta ne ovat onneksi vielä vähemmistössä.

Jääkiekkoyleisö onkin sitten asia erikseen. Ainakaan minä en pieniä tuttaviani enää Nordenskiöldin hallille ota jos ei ole varaa ostaa sitten kalliimpia lippuja katsomoihin, jossa katsojat ovat hieman vanhempia ja kykenevät pitämään pahimmat mölyt mahassaan. Fanikatsomon lähituntumassa kuulee niin agressiivisia huutoja, että ne pelottavat pieniä katsojia enemmän kuin peli koskaan. Toki samaa voi sanoa vaikkapa ratikkamatkasta, yleensä yksi hullu juoppo osuu matkaan ja käy ahdistelemaan jotain matkustajaa. Lapsille nämä ovat aika pelottavia kokemuksia.

Kiekkoyleisö on muuttunut ihan samaan suuntaan kuin ihmiset muutenkin. Vittu on joka toinen sana ja kaikkien pinna on niin kireällä että minkäänlaisia vastoinkäymisiä ei kyetä enää sietämään. "Kaikki mulle heti nyt ja vittu tulee turpaan jos näin ei tapahdu". Sama ajattelumalli siirretään sitten kaukaloon: jos meidän pelaajalle jotain sattuu tai voittoa ei saada niin sitten vittu tapetaan noi toiset.

Pelaajat muuttuvat samaan suuntaan kuin tämä upea ihmisrotumme muutenkin. Kiekkoilijat vain ovat epäonnekseen näkyvästi esillä ja heidän tekemisiinsä on helppo tarttua. Itse kukin varmaan tuntee ja tietää oman pinnansa pituuden ja käytöksensä inhimillisyyden kun asiat eivät suju oman pillin mukaan. Jääkiekkoilija tuskin on sen kehittyneempi olento kuin me muutkaan.

Kaikesta huolimatta, välillä törmää aivan upeisiin tyyppeihin. Kaikki toivo ei ole menetetty. Täältäkin niitä löytyy.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Niin, kysymys siis kuului että sopiiko nykykiekko lasten silmille? Vastaus on tietenkin, miksei sopisi?
Katsokaapa vaikkapa minkalaista väkivallalla mässäilyä tulee telkkarista ihan päivittäin ilman hockey nightiakin. Porukkaa kuolee vähintään 10 henkeä joka päivä tv-ruudulla, kanavatarjonnasta riippuen.

Asian näinollen sanonkin että viekää toukkanne rauhallisin mielin lätkäpeleihin mössöttämään popcornia, mikä ei tapa niin se vahvistaa.

Täältä tähän
 

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
Vähän tuossa hävetti Jyp-Hpk pelissä kun tuli kirottua urakalla sitä viime sekuntien maalia. Siinä alapenkillä oli 4-5 vuotias skidi isänsä kanssa. Se taisi vähän ihmetellä miksi aikuiset äijät huutaa ja kiroilee. Kyllä ne varmaan muualtakin sen kiroilin oppii ei sen puoleen. Junnuille ainakin tappelut ovat huono esimerkki ja pahat koiruudet.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Tuli vielä mieleen se mikä jäi pois tuosta edellisestä sepustuksesta.

Jääkiekko jos mikä opettaa voittamisen ideologiaa.Mitä siitä jos sedältä hakataan raukkamaisesti takaapäin mailalla käsi paskaksi.Sehän tapahtuu vain voiton saavuttamiseksi.Sen eteen tapahtuu jääkiekossa kaikki.Muut arvot ovat tälle päätavoitteelle alistettuja.

Voiko olla hienompaa tapaa opettaa käytännössä lapsille pärjäämisen meininkiä nykyajan alati kiristyvässä kilpailussa?
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Sutenööreistä, diileristä ja pankinjohtajista

Viestin lähetti ks
Voiko olla hienompaa tapaa opettaa käytännössä lapsille pärjäämisen meininkiä nykyajan alati kiristyvässä kilpailussa?

Niin, näinhän se asia on. Mielestäni on paljon parempi että lapset oppivat pärjäämisen meininkiä lätkäteknisin metodein kuin se että tuolla kovassa maailmassa joku lipevä huumediileri, limainen sutenööri tai niljakas koronkiskuri pankinjohtaja koulii lapsukaisiamme / -nne pärjäämisen saralla..

Täältä tähän
 

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Kiekkoa kakaroille

Viestin lähetti Skoda
Itse jääkiekko kyllä sopii lasten katsottavaksi edelleenkin. Vahinkoja ja ylilyöntejä tapahtuu, mutta ne ovat onneksi vielä vähemmistössä.

Jääkiekkoyleisö onkin sitten asia erikseen. Ainakaan minä en pieniä tuttaviani enää Nordenskiöldin hallille ota jos ei ole varaa ostaa sitten kalliimpia lippuja katsomoihin, jossa katsojat ovat hieman vanhempia ja kykenevät pitämään pahimmat mölyt mahassaan. Fanikatsomon lähituntumassa kuulee niin agressiivisia huutoja, että ne pelottavat pieniä katsojia enemmän kuin peli koskaan. Toki samaa voi sanoa vaikkapa ratikkamatkasta, yleensä yksi hullu juoppo osuu matkaan ja käy ahdistelemaan jotain matkustajaa. Lapsille nämä ovat aika pelottavia kokemuksia.

Kiekkoyleisö on muuttunut ihan samaan suuntaan kuin ihmiset muutenkin. Vittu on joka toinen sana ja kaikkien pinna on niin kireällä että minkäänlaisia vastoinkäymisiä ei kyetä enää sietämään. "Kaikki mulle heti nyt ja vittu tulee turpaan jos näin ei tapahdu". Sama ajattelumalli siirretään sitten kaukaloon: jos meidän pelaajalle jotain sattuu tai voittoa ei saada niin sitten vittu tapetaan noi toiset.

Pelaajat muuttuvat samaan suuntaan kuin tämä upea ihmisrotumme muutenkin. Kiekkoilijat vain ovat epäonnekseen näkyvästi esillä ja heidän tekemisiinsä on helppo tarttua. Itse kukin varmaan tuntee ja tietää oman pinnansa pituuden ja käytöksensä inhimillisyyden kun asiat eivät suju oman pillin mukaan. Jääkiekkoilija tuskin on sen kehittyneempi olento kuin me muutkaan.

Kaikesta huolimatta, välillä törmää aivan upeisiin tyyppeihin. Kaikki toivo ei ole menetetty. Täältäkin niitä löytyy.



Juu, juu Nordenskiöldinkadullahan sitä pelkästään möykätään ja huudellaan törkeyksiä. Ei missään muualla vai ??Mutta kun me kannatetaan tuollaista liigan väkivaltajoukkuetta.
Mä tiedän
että monet on eri mieltä mutta mun mielestä lätkämatsi ei ole
mikään pikkulasten paikka. Sitä varten on kaiken maailman
Walt Disney On Ice sun muut jutut. Eräs kaverini joka on
lastentarhanopettaja sanoi ammattilaisen mielipiteenä että
alle kouluikäistä ei pitäis viedä matseihin ollenkaan.
No joo , tämä on mun mielipide mutta siksihän tämä jatkoaika
onkin olemassa että saa ilmaista niitä
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Lastentarhanopettajathan ne tietääkin miten täsmälleen oikein lasta kasvatetaan, heidän tontillaan kun ei väkivaltaa esiinnykkään;) Eiköhän tuo jääkiekon nykymeininki, eli se että vastustajaa ei kunnoiteta ja oma etu ajaa kaiken muun edelle, peilaa vain sitä mitä nyky-yhteiskuntakin, eli mitä sinä, minä ja kaikki me touhuamme, kaikki mulle ja heti, mitäs siitä jos tallotaan muutaman päälle. Sellastahan se elämä on, toinen asia taas on se että onko urheilun tehtävä tämä? Itse olen niin naivi ja pässi että uskon urheilulla olevan syvempiäkin tarkoituksia, eli koulia yhteiskuntakelpoisia kansalaisia, jotka osaavat toimia yhteistyössä muiden ihmisten kanssa, ottaa huomioon muutkin ihmiset kuin itsensä. juuri tämän vuoksi en erityisemmin pidä esim. Harkimon ajattelutavasta, jonka mukaan urheilu Suomessa on liian vähän business keskeistä, tokihan Harry ja muut tälläisen ajattelutavan kannattajat voisivat siirtyä esim NHL-kuvioihin, siellä puolen palloa kun kasvaa näitä hyvinkin terveitä ihmistaimia.. No tulipahan se Harkimokin vedettyä...;) Jääkiekossa olisi ihan hyvä miettiä siellä junnu-tasolla itse kunkin mistä hommasta on pohjimiltaan kyse, sama koskee varttuneempia pelaajia,kannattaisi varmaan jokaisen pysähtyä miettimään onko oikein pyrkiä tavoitteisiin keinoja kaihtamatta, onko oma ura naapurin terveyttä tärkeämpi...
 

Maila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Slavia Praha
Viestin lähetti Punalippu
Lastentarhanopettajathan ne tietääkin miten täsmälleen oikein lasta kasvatetaan, heidän tontillaan kun ei väkivaltaa esiinnykkään;)

Tämä täti ainakin tietää, miten niitä ei pitäisi kasvattaa. (Tai luulee tietävänsä...)
Kyllä tuo lasten käyttäytyminen lähtee vanhemmista. Jokunen aika sitten yksi katraastani kehui pelaavansa lätkää muutamia vuosia vanhempien poikien joukkueessa. Joukkue oli tietenkin alunperin valittu menestyksen perusteella ja tämä poika jaksoi siitä muistuttaa. Kuulin myös useasti, kuinka hän oli joukkueensa paras pelaaja, sai eniten peliaikaa ja valmennuksen luottamuksen. Tämä vuolas itsekehu ei kuitenkaan rajoittunut vain poikaan, myös vanhemmat jaksoivat aina hehkuttaa poikansa paremmuutta kovaan ääneen muille vanhemmille ja lapsille. Kuinka heidän loistoyksilönsä on paras kaikista, eikä ikinä tee mitään pahaa, ellei mukaan lasketa mielipahan aiheuttamista vastustajan maalivahdille... blaa blaa. Tämä poika ei ollut kovin väkivaltainen (normaaleja poikien välienselvittelyjä lukuunottamatta), pointtini olikin tuo vanhemmista lähtevä esimerkki.

Aloin myös miettiä... Ne lapset, jotka ovat väkivaltailleet minun urani aikana, eivät otteluissa käy. Kyllä siellä taustalla on jotain muuta (kuulostipa kliseeltä).

-Maila
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Kävin pienenä peleissä enkä muista niistä juurikaan mitään, vaikka möly rinkelinmäellä tuskin on muuttunut kiltemmäksi vuosien mittaan, joten ei traumoja. Uskaltaisin viedä skidin niihin otteluihin johon itsekin menen.

Lähinnä huolestuttaa taklausten vähyys ja että kentällä lähinnä juostaan päädystä päätyyn ilman taukoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös