Sonisphere-festivaalit Porissa 2010

  • 63 920
  • 219

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Jos esiintymässä olisivat esim. AC/DC, Lynyrd Skynyrd, Neil Young tai muita vanhoja pitkän linjan rockbändejä/artisteja ostaisin liput satavarmasti.

Voisin maksaa tuon 125€ pelkästään Neil Youngista. Pari kertaa tullut käytyä ko. hemmon keikalla ja ei se niin kauaa enää heitä keikkaa, ettenkö voisi melko kallistakin hintaa maksaa hepun näkemisestä.

Nämä Iron Maidenit ja Metallicat on nähty jo niin monta kertaa, etten viitsi maksaa noista joka vuosi. Anthrax olisi toki mielenkiintoinen, mutta sielläkin on vääntöä henkilöstöpuolella, joten jätän väliin jo senkin vuoksi, että liput pitäisi ostaa 8 kuukautta etukäteen...
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
No, tulipa liput hommattua vaikka lompakko vähän huusi hoosiannaa tiskillä. Enää 8 kk aikaa Slayerilla peruuttaa ja Anthraxilla hukata laulajansa. Maideni on kiva nähdä pitkästä aikaa, Metallicakin kävisi myös mainiosti. Molemmat nähty viimeksi -92.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Lisää bänrei ilmoitettu, seuraavassa linkki SK:n uutiseen:

http://www.satakunnankansa.fi/cs/Sa...t+behemoth+ja+69+eyes+porin+sonisphereen.html

Volbeat, voi morjes. Eipä tuossa ollut meikäläiselle juuri mitään. Nimimerkillä Lemmyä odotellessa....

Lemmyhän meni jo. Juurihan Motörhead oli joulukuun puolivälissä Suomessa Helsingissä, kaksi kuukautta sitten. Kaipa silloin bändin näit, jos sitä olet kovasti odotellut? Tosin Motörheadhan ramppaa Suomessa alvariinsa, joten eipä bändiä kovin helpolla voi missatakaan.Laskujeni mukaan bändi on ollut Suomessa tasan 30 keikalla, ja suht ympäri maata. Vuonna 2007 bändi oli täällä neljästi, sen jälkeen näillä joulukeikoilla.

Jos jonkun suosikkibändin haluaa nähdä, suosittelen muutenkin artistien yksittäisiä keikkoja sen sijaan, että möyrisi ylikokoisessa ihmiskarjahelvetissä, jossa mikään järjestely ei toimi. Klubi- ja jäähallikeikoilla saa bändistäkin enemmän irti kuin suppeasta festarisetistä. Poriin en kyllä lähde, koska kahden päivän kaaos ei kiehdo, mutta jos lähtisin, niin keskittyisin lähinnä Ariaan ja miksei Anthraxiinkin, vaikka yhtye tuskin on nykyisin enää entisenlaisessa vedossa. Aria olisi mukava nähdä kyllä omallakin keikallaan eikä minkään festari-kiirastulen alkajaisina ihmismassojen puristuksissa.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
No kovin on Nuoli syvällä ahterissa, vai mikä on? Tiedän kyllä, että Lemmy & co. oli juuri Suomessa ja muutenkin useasti täällä poikkeavat. Olen nähnyt monta kertaa, siitä ei ole kyse. Kai sitä nyt silti toivoa saa? Kun kerran omassa kaupungissa tuon luokan kekkerit on.

Eli nuo lisäykset kertoi siitä, että luokkaa ynnä muut tulee tuo loppuosasto olemaan.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Nimimerkillä Lemmyä odotellessa....

Uudet bändikiinnitykset eivät täälläkään mitään sen isompia riemun kiljahduksia aiheuta. Volbeatia tulee silloin tällöin kuunneltua, mutta tuo black metal ei sytytä lainkaan enkä mikään 69 Eyes-fani voi sanoa olevani. Iron Maiden, Heaven And Hell ja Slayer edelleen ne päätekijät minkä takia tuonne tulee lähdettyä.

Lemmyn poppoo Sonisphereen voisikin olla hyvin mahdollinen, eikös Motörhead ole kiinnitetty jo jonnekkinpäin Euroopan Sonisphereä?
Myös joulukuisen keikan jälkeen Lemmyn spiikki "See you very soon" oli lupauksia antava. Kyllähän olisi hienoa nähdä Lemmy rämpyttämässä Rickenbackeria Porissa elokuussa jälleen!
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
No kovin on Nuoli syvällä ahterissa, vai mikä on? Tiedän kyllä, että Lemmy & co. oli juuri Suomessa ja muutenkin useasti täällä poikkeavat. Olen nähnyt monta kertaa, siitä ei ole kyse. Kai sitä nyt silti toivoa saa? Kun kerran omassa kaupungissa tuon luokan kekkerit on.

Eli nuo lisäykset kertoi siitä, että luokkaa ynnä muut tulee tuo loppuosasto olemaan.

Toivoa aina saa. Joskus toiveet toteutuvatkin. Ynnä muut -osastoa Sonispheren kattauksessa on toki riittämiin, joten ymmärrän mainiosti toiveesi ja toivon, että Lemmykin saadaan Poriin asti, jos ei Sonisphereen niin sitten muuten. Motörhead on kuitenkin aina Motörhead.

Itse olen moottoripäät nähnyt kolmesti (Vai neljästi? Muisti pätkii) kahden viime vuosikymmenen aikana, ja Lemmy pesee 100-0 erilaiset säröriffin löytäneet perusrokkarit, j-rokkarit ja muut lähinnä Demin ja MissMixin sivuilta tunnetut ihqut pimpelipompeli-kiiltokuvapojat, joita viime vuosina on metallifestivaaleillakin tarjottu metallin sijasta.

Nyt kun näihin toiveisiin mentiin, niin henkilökohtaisesti toivoisin, että Volbeatia ei näkyisi Suomessa enää kertaakaan metallifestivaaleilla. Soittakoon yleisillä rokkifestareilla, koska metalliahan Volbeat ei oikeastaan edusta, lähinnä särökitaralla varustettua juuttirokkia Elvis-parodialauluineen ja vonkunoineen. Tämä toive ei valitettavasti toteudu. Eipä minulla mitään sitä vastaan ole, että Volbeatin levyjä kansa ostaa vaikka tuplaten jokaista, jokaisella on oma makunsa. Metallifestivaaleilla Volbeatit sun muut ei-niin-kovin-metalliset bändit vain vievät aina yhden paikan joltain muulta esiintyjältä.

Meni hieman offtopiciksi, joten jätetään aihe tähän ennen kuin lehmipoikarokkenrollin sydänystävät ehtivät aihetta kommentoimaan. Masa Niemeä siteeraten: "ja asiahan ei tietysti minulle kuulu...".
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Odotin Sabatonia, mutta sain NWORHM-klassikon. No, meneehän sekin, mutta josko seuraavassa ilmoituksessa saataisiin jotain muuta.

Volbeat on tosiaan kovin kaukana raskaasta metallista, mutta kai sitä nyt lauantaina aamupäivällä juuri ja juuri jaksaa kuunnella. 69 silmää ei edelleenkään jaksaa livenä kuunnella.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Behemoth on itse asiassa varsin mielenkiintoinen ja laadukas lisäys.

Tämä oli ilman muuta positiivinen käänne. Kaikki kolme muuta nyt olivat osastoa ihan sama.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Itse pidän Volbeatista kovastikin, mutta ei tuolle lauantaille vieläkään mitään pääesiintyjää tullut. Volbeat ei ehkä ole metallia, mutta samalla logiikalla Cult, Iggy Pop ja Alice Cooper pitäisi potkia pois näistä pippaloista. Himistä, Mötiköistä ja Kuusysistä nyt puhumattakaan. Tuska sitten ihan eri juttu. Behemoth vaikuttaa ihan jees lisäykseltä.

Oikean Arian seulominen massasta oli jostain syystä meikälle sen verran hankalaa että tässä linkki mysivulle. Aika bulkkikamaa.
 
Viimeksi muokattu:

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
1 päivän liput siis sittenkin myyntiin. Vähän haiskahtaa tarkoitukselliselta harhaanjohtamiselta.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Risteily vissiin peruttu hiljasen kysynnän takia.

Ja leirinnän parkkitilaa ei ilmeisesti ole ollenkaan viimevuotisen tavoin. Mikä kuulostaa todella oudolta. Pitäisikö kaikkien tulla sitten julkisilla? Tai kenties änkeä autot Porin keskustaan? Kiva homma jos 15000+ pyrkii samoille festareille julkisilla.. Saa siinä muutamat lisä festarjunat olla käytössä. Oli kyllä niin kätevä kun sai auton ihan telttojen läheisyyteen viimeksi..

Ja ainiin.. Huuto.netistä voi saada lippuja halvemmalla kun trokarit on ostanu rahan himoissaan ja ei myytykkään loppuun. Ise maksoin 2pv lipusta 100€.
 

Kuusumu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelitilanteesta johtuvat käden kohotukset
Alice in Chains, eli yksi Universumin kovimmista rockpumpuista esintyy Sonispheressa lauantaina. Kuten myös Serj Tankian. Täytyy tuolle lauantaille kyllä ostaa lippu, kun AiC:n saivat hommattua.

Linkki
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Heaven & Hell peruuttaa koko kesän keikkansa RJD:n sairauden takia, kertoo YLE. Paranemisiin.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Alice In Chains, helvetin hyvä kiinnitys. Uusi kiekko Black Gives Way To Blue on tiukkaa rokkia ja äijät kyllä osaavat homman, vaikka bändin sielu Layne on ollut vainaata jo vuosia. Lippuhan oli jo taskussa, mutta tämä oli allekirjoittaneen mieleen. Provinssissa 2006 tuli viimeksi kyseinen bändi katsastettua.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Nickohan sanoi tuoreessa haastattelussa, että Maiden tulisi myös esittämään näiden 3 viimeisimmän 2000-luvulla ilmestyneen levyn biisejä sekä tietenkin varmaan muutama maistiainen tulevalta Final Frontier levyltä.

Tällaista olen jo pitkään toivonut, sillä Maidenilta löytyy viimeisimmiltäkin levyiltä loistavia biisejä ja mm. Rainmaker, Dance Of Death, Brave New World ja Benjamin Breeg olisivat minun ehdotukseni settilistaan. Kyllä nämäkin raidat sinne troopperien ja runtothehillisen sekaan mahtuvat.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
No kiva eli puolet biiseistä vieraita mulle.. Fear of the darkin jälkeiset levyt eivät ole oikein uponneet. Ihan kivoja, muttei kumminkaan valikoidu soimaan.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
No kiva eli puolet biiseistä vieraita mulle.. Fear of the darkin jälkeiset levyt eivät ole oikein uponneet. Ihan kivoja, muttei kumminkaan valikoidu soimaan.

Oosny, Dance of Death on ässä levy ja A Matter of Life and Deathkin kovaa kamaa, vaati vain ainakin meikäläiseltä pari kuuntelua auetakseen.

Itse tuskailen yhä. Maiden olisi tietenkin taas kova bongaus, kaikkien aikojen suosikkibändini kun on, mutta 125 euroa... Toisaalta, Alice in Chains. Perkele vie, Poriinko tästä on vielä lähdettävä?
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Ehkä siinä oli myös se että FotD oli minusta tavallaan aikakauden loppu, moni muukin iso nimi teki viimeisiä klassisia julkaisujaan ja metalliskene oli siirtymässä ankarampaan suuntaan. Siitä puheen ollen: Bulgarian sonia leffateatterissa. Minusta Suomi olisi pitkän linjan metallikansana "ansainnut" nähdä Isoneloset myös.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös