Sonisphere-festivaali Porissa 25.7.2009!

  • 139 638
  • 523

Theone

Jäsen
Todettakoon lisäksi, että tämän tilaisuuden vip- tilat olivat kaikkien aikojen paskimmat.

En tiedä mitä sinä noilta VIP-tiloilta odotit mutta minulle riitti ihan hyvin se, että sain juotavaa koko ajan jonottamatta, vessoihin ei ollut jonoja, ei satanut päälle yms. ja ilmaista ruokaa oli koko ajan Metallican keikkaan asti. Toki jos odotit pöytiintarjoilua yms. niin silloin varmasti pettyy.

Itse olen jokusen VIP-lipun käyttänyt ja sanotaanko niin, että ei ne yleensä festareilla tuon parempia ole vai oletko ollut jollain vähänkin suuremmalla festarilla paremmassa VIPissä?

Muutenkin tuo sinun katkera tilityksesi on jo aika koomista.
 

30/30150

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Sanokaas katsomon etulohkossa olleet, että kuinkas ruuhkaisaa siellä oli? Siis Metallican keikan aikana. Kummastutti vaan, että järkkärit eivät päästäneet ketään sinne, vaikka keikan alkuun oli reippaasti yli tunti. Ja jengiä lappas ulos koko ajan, mutta ketään ei päästetty sisälle. Tai sitten kokeilin vääristä mestoista sisään (oikealta ja vasemmalta). Kyllä vähän ihmetytti. Stadikalla kuitenkin vielä juuri ennen keikkaa päästettiin jengiä sisään ja tilaahan oli silloinkin vaikka muille jakaa.

Itse olin siinä toisen lohkon aidassa kiinni ja ainakin silmämääräisesti siellä oli tilaa ihan reilusti. Ensi kerralla taidan kyllä hakea hyvissä ajoin paikat sieltä mellakka-aidan sisäpuolelta ja mennä aitaan kiinni siten, että takapuoli on kiinni aidassa, eipähän kukaan työnnä selästä.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Ai tapahtuma epäonnistui?

Ei kun alkoholipolitiikka, vip- tilojen sijainti taas oli huono, mutta annetaan jo olla. Ai niin ja älkää nyt tätä turkulaisten marinaksi laittako, Espoosta näitä viestejä tuli.
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Ei kun alkoholipolitiikka, vip- tilojen sijainti taas oli huono, mutta annetaan jo olla. Ai niin ja älkää nyt tätä turkulaisten marinaksi laittako, Espoosta näitä viestejä tuli.

Eikös se vippi-tilojen sijainti ollut mitä parhaimmassa paikassa, portin välittömässä läheisyydessä. Pääsee nopeasti sisään, sekä ulos. Eikä tarvi liiemmälti meidän rahvaiden joukossa tallustella, tahriintuu vielä lacostet. :)

Mihin ne vippitilat sitten olis pitäny laittaa, keskelle kenttää vai ? Siitähän se mellakka vasta olis syntynyt.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Sulla ei kyllä veri kierrä ihan latvassa asti, olin paikalla käytännössä koko vitun festarien ajan.

Olisi ihan suotavaa, että päättäisit jo, olitko paikalla vai et.
Ihmettelen myös sitä, että miksi vain sinulle ja kavereillesi ei riittänyt juomia ja ruokaa, vaikka muut saivat ruokaa ja juomaa koko festarien ajan, myös Metallican lopetettua soittamisensa? Lue ihmeessä tästä ketjusta miten asiat ovat paikalla olleiden mielestä menneet.

Eiköhän järjestävä taho ota opiksi tämän vuoden festarin toiminnoista ja paranna joitain pieniä epäkohtia ensi vuodeksi.
 

30/30150

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Autopaikoista kun oli puhetta ennen keikkaa, niin tyydyin sitten siihen raviradan parkkikseen ihan suosiolla.

Kylläpä vitutti huomata, että käytännössä kaikkialla keskustassa oli tilaa autoille. Eli ilmeisesti porukkaa tuli kuitenkin verrattaen vähän autoilla. No liikunta tekee aina hyvää.

Ensi kerralla parkkeeraan Ulrichin rumpusetin viereen.
 

viikst

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Washington Capitals
Sanokaas katsomon etulohkossa olleet, että kuinkas ruuhkaisaa siellä oli? Siis Metallican keikan aikana. Kummastutti vaan, että järkkärit eivät päästäneet ketään sinne, vaikka keikan alkuun oli reippaasti yli tunti. Ja jengiä lappas ulos koko ajan, mutta ketään ei päästetty sisälle. Tai sitten kokeilin vääristä mestoista sisään (oikealta ja vasemmalta). Kyllä vähän ihmetytti. Stadikalla kuitenkin vielä juuri ennen keikkaa päästettiin jengiä sisään ja tilaahan oli silloinkin vaikka muille jakaa.


Tilaa oli lavan edessäkin (n. neljäs rivi) ihan mukavasti ennen keikkaa vielä, mutta kun Metallica tuli lavalle niin tila loppui välittömästi. Ei juuri muutakun käsiä mahtunut liikuttamaan ilmassa. Fade To Blackin aikana onneksi yleisökin hieman rauhoittui ja tilaa tuli taas sen verran että sopivasti mahtui liikahtelemaankin.

Ihan hyvä tosiaan että siihen etulohkoon ei sen enempää porukkaa otettu, koska ei siinä edessä olevat olisi jaksanut sitä kahta tuntia semmoisessa puristuksessa, mitä se aluksi oli. Batteryn puolessa välissä jo täysi hiki päällä, ja niin näkyi olevan kaikilla ympärillä olevillakin.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sonisphere-festivaalien yleisömäärät?

Mites noi muut Sonisphere-paikkakuntien kekkerit ovat menneet? Jostain muistaisin lukeneeni että Ruotsissa olisi ollut "vain" reilut 30000 maksanutta paikalla? Onko Hultsfredin kapasiteetista kellään mitään hajua?
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Autopaikoista kun oli puhetta ennen keikkaa, niin tyydyin sitten siihen raviradan parkkikseen ihan suosiolla.

Kylläpä vitutti huomata, että käytännössä kaikkialla keskustassa oli tilaa autoille. Eli ilmeisesti porukkaa tuli kuitenkin verrattaen vähän autoilla. No liikunta tekee aina hyvää.

Ensi kerralla parkkeeraan Ulrichin rumpusetin viereen.

Itse ihmettelin myös autojen vähäistä määrää, kun juuri Metallican keikan alkaessa olisi auton saanut parkkiin parin sadan metrin päähän alueen yhdestä sisäänkäynnistä Porkan sillan puolella. Eli melkein siihen Larsin rumpusetin viereen.

Viime vuoden Porin synttärikonsertin aikaan tämä Pohjois-Porin puoli tuntui olevan aika piukassa autoja, vaikka väkeä oli vain hieman yli 30 000 liikenteessä. Ja lähes kaikki luultavasti paikallisia. Ehkä nyt paikkakuntalaiset olivat jättäneet autot kotiin, ja ulkoporilaiset eivät tienneet/uskaltaneet tunkea kärryjään ihan eturiviin iltapäivällä.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Kylläpä vitutti huomata, että käytännössä kaikkialla keskustassa oli tilaa autoille. Eli ilmeisesti porukkaa tuli kuitenkin verrattaen vähän autoilla. No liikunta tekee aina hyvää.

Keskustassa tosiaan oli kolmen paikkeilla päivällä vielä suht hyvin tilaa, mutta eipä tuolta Isomäen urheilukeskuksestakaan kauaa kestänyt kävellä.
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Sanokaas katsomon etulohkossa olleet, että kuinkas ruuhkaisaa siellä oli?

Hyvin siellä oli tilaa. Tämä johtui varmaan siitä, että ainakin lohkon takaosassa porukka istui siihen asti kunnes alkoi tapahtumaan ja silloin alue ehkä näytti olevan täynnä. Kun väki nousi seisomaan niin tilaa tuli reilusti lisää. Soiton alkaessa väki pakkautui vielä tiiviimmin, jolloin tilaa tuli vielä enemmän. En tiedä missä vaiheessa sisääntulo estettiin kun möllöttelin itse tuolla porukan keskellä.
 

Schadowan

Jäsen
Hyvin siellä oli tilaa. Tämä johtui varmaan siitä, että ainakin lohkon takaosassa porukka istui siihen asti kunnes alkoi tapahtumaan ja silloin alue ehkä näytti olevan täynnä. Kun väki nousi seisomaan niin tilaa tuli reilusti lisää. Soiton alkaessa väki pakkautui vielä tiiviimmin, jolloin tilaa tuli vielä enemmän. En tiedä missä vaiheessa sisääntulo estettiin kun möllöttelin itse tuolla porukan keskellä.

Tätä myös itse ihmettelin. Tottakai aivan edessä varmasti oli tiivistä, mutta niinhän se pitää siellä ollakkin. Sama juttu oli Stadikallakin 2007, jossa olin aika edessä, ja siellä oli sanalla sanoen aika väljää. Mutta ymmärrän, että tietyt turvallisuusaspektit tulevat näissä jutuissa vastaan, ja se on tietysti hyvä asia. Ihmetytti vain se, että kun jengiä lappas koko ajan ulos sieltä edestä eikä ketään kuitenkaan päästetty heidän "tilalleen".
 

Travel Boss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, RU-38, NHL
Alkuun tutuksi tullut fraasi. Metallica oli huikea!!
Yritän vähän summata omia ajatuksia tapahtumasta.

Ikävää että osalla oli ikävää. Minä ainakin viihdyin erinomaisesti. Itse tulin ryhmäni kanssa paikalle n. 17.00 aikaan ja sisälle 5-10 minuutin jonotuksella. Viinantuontikiellolla oli ilmeisesti tarkoitus ainoastaan poistaa ylilyönnit, sillä tarkastus oli tosiaan hyvin pintapuolinen ja osalle suorastaan vapaaehtoinen.
Saatiin helvetin hyvät paikat, jossa oli Linkin Parkin aikana tilaa jopa istuskella, jos siltä tuntui. Kuselle pääsin joka kerta ilman jonotusta ja lonkeroa sai tarvittaessa perus baarijonolla. T-paitakin tuli ostettua ja tässä meni n. 20 min lähinnä kokoarvonnasta ja maksupäätteiden vähäisyydestä johtuen.Pankkikorttia höyläsi vielä nopeasti, mutta Visa Electron ei hyvät ihmiset ole tällaisten tilaisuuksien kortti, joten jättäkää ne kotiin!
Edellä mainitut tarpeet tyydytin päälavasta katsoen oikealla reunalla.

Ruokajonot olivat pitkät ja tapahtuman loputtua kieltämättä nälätti, eikä tähän saanut alueelta helpostusta. Selvisin kuitenkin keskustaan ennen nälkäkuolemaa. En tiedä oliko tavara loppunut, sillä osa kojuista oli soitannan jälkeen kiinni.
Kieltämättä säälitti vessajonojen naisasiakkaat ja tässä oli ehkä tapahtuman suurin epäkohta. Samalla kyllä ihmetytti kuinka paljon paskalle meneviä miehiä tapahtumassa oli.

Muita huomoita. Kukaan ei ole missään nähdäkseni valittanut ettei olisi nähnyt lavalle, joten voitaneen sanoa että kirjurinluodon areena pystyy ottamaan ainakin nyt tuon 60 000 katsojaa. Ja jotenkin vielä tuntui että juuri tuo oikea reuna lavasta katsoen jäi varsin väljäksi. Tämä siis siellä kulkeneen, ei katsoneen huomio.
Alueen pohja kesti ilmeisen hyvin ja ainakin omat tennarit säilyvät puhtaina vaikka vettä tuli jo edellisenä päivänä ja tapahtumapäivänä. Saattaa tietty vaihdella paikoittain, mutta ite olen tyytyväinen "buffaloruohoon". Kukaan ei myöskään ole valittanut paikoitusalueiden riittämättömyyttä tai huonoutta.

Näistä huomioista vedin johtopäätöksen, että Porin kaupunki hoiti oman ruutunsa 44 vuoden jazz-rutiininsa ansioista hyvin, kun taas järjestäjä teki kokemattomuuttaan aika paljon alokasmaisia virheitä. Seuraavaksi suosittelisinkin festarijärjestäjän ottavan yhteyttä esim. Pori jazzin organisaation tai Riku Räsäseen(RMJ), jos itseltä ei löydy kokemusta laskea kuinka monta bajamajaa tai ruokapistettä/1000 henkeä tarvitaan. Samoin pojat osaavat varmasti sanoa, kuinka artistit saadaan ulos alueelta huomaamattomasti, turvallisesti ja nopeasti.

Keskustelujen perusteella huomaa, että porilaiset (ja monet muut) ovat jotenkin tottuneet näihin tilanteisiin, joita jotkut kutsuvat katastrofeiksi. Esimerkiksi tiedämme sen tosiasian että suurtapahtumissa kirjurista vaan on turha yrittää juosten pois. Siitä seuraa korkeintaan kipeä nenänpää.
Monista asioista pääsee paljon helpommalla kun ottaa ajoissa selvää. Kovin oli hiljaista kuitenkin tälläkin palstalla ennen tapahtumaa, vaikka joitakin näistä asioista olis voitu valottaa jo silloin. Nyt sitten haistatellaan kun ei se hernekeitto tullutkaan naamarin eteen sormia napsauttamalla.
Jokatapauksessa tapahtumasta Bändeille (näkemilleni) 10, Porille 10, yleisölle 10 ja järjestäjälle 6.
 
Viimeksi muokattu:

Salkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ass@ Pori
Omia kokemuksia tapahtumasta.

Jonotusta ei ollut normaalia enempää. Oli hauskaa katsella tosiaan noita vessa systeemejä, kusilaareja tyhjänä ja silti miehiä jonottaa bajamajaan, minkä lisäksi jono tuli bajamaja rivistön sivusta. Ja rivistön loppupäässä oli koppeja "vihreällä valolla" mutta kukaan ei edes kokeillut niitä, vaan jonotti kiltisti mennen koppiin vasta kun näki jonkun poistuvan sieltä. (näin itse nähtynä erään rivistön läheltä).

Kaljajonossa otti korvaan takana olleiden kommentit "minä en ainakaan huoli tuollaista kaljaa, kun tölkki on valmiiksi avattu" hieno asenne oli tuolla kaverilla, valmiksi avattu tölkki kuitenkin nopeutti palvelua huomattavasti. Ruokajono oli puolestaan todella huonoa mainosta, sai jonottaa.

Keikat mitä näin oli mahtavia, etenkin pääesiintyjä Metallica. Oli hienoa nähdä miekkosten kasvoilta, että yleisömeri teki vaikutuksen myös heihin. Itselle jäi vielä kuva että Metallican miekkosten mieli teki jatkaa soittoa, mutta aikataulut ei antanut myöden.

Mielestäni parannettavaa jäi järjestäjien puolelta tiedottamisessa sekä ruokahuollossa, tosin itse jätin eväät kotiin koska kuvittelin alueen olevan huomattavasti ahtaampi, mutta hyvin meidänkin porukassa olleet kylmälaukut ja eväät niissä kulki mukana.

Yleisön puolesta parannettavaa jäi valmistautumisessa ja joillakin asenteessa, ei kai voi kuvitella olevansa 60000 ihmisen keskellä joku kuningas jonka ei tarvi jonotella tai saa pöytiin tarjoilua. Lisäksi se käteinen raha, kaljan hinta oli 5 € luultavasti jotta saa pelata paperirahoilla, nopeuttaa palvelua. Nostaa arvioimansa summan käteistä ja pikkasen ylimääräistä yllättäviin menoihin, ei ne setelit pilaannu vaikka ei kaikkea saisikaan käytettyä.

Ikävää yhdelle nimimerkille että on sammunut tasan puolivälissä Linkin parkkia, eikä saanut sen jälkeen enää olutta tai lonkeroa. Mutta hienoa että muille riitti vielä keikan jälkeenkin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Median pelottelusta huolimatta Sonisphere oli hieno kokemus. Ainoastaan aikataulun maksullisuudesta PITKÄ miinus. Sekä siitä, että lavan viereistä uloskäyntiä pidettiin vähän liian kauan kiinni.

Ei voi kuin ihmetellä kaikkia niuhottajia, eli siis näitä amatööreja, jotka käyvät firmojen lipuilla kerran kesässä keikoilla kaljoittelemassa ja ihmettelemässä, jos on vähän jonoa jonnekin. Ja kun on pakko sitä bisseä kitata, niin onhan niihin vessoihin jonoa, kun kaikkia muitakin pissattaa! Ok, joka paikkaan oli jossain vaiheessa jono, pois alueelta oli jonoa, mutta guess what, niin on muidenkin isompien keikkojen jälkeen.

Itse olin lavan edessä loppuun asti, siitä tungoksessa keskustaan kuitenkin suht nopeasti ja vaivattomasti ja se jonotus autolla keskustasta stadiin päin oli PALJON pienempi, kuin joku stadin perus neljän ruuhka.

Mastodon oli loistava ja Metallica v*ttu paras, niinkuin aina.

Itse olen tyytyväinen Sonisphereen kokonaisuutena.
 

Hattivatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Loistava ilta

Hyvä porukka ja fiilis läpi päivän ja kaiken kruunasi aivan mahtavan setin vetäissyt Metallica. Hienoa hienoa. Kummaa valittamista pikkuasioista, kun kaikki ei pelaa yhtä hyvin kuin kotona. Olisitte relannut vähän ja nauttinut, kun siihen oli tarjolla hyvä mahdollisuus.
 

Hespeler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät sympatiat HIFK
Itse en jonottanut mihinkään pisteelle muutamaa minuuttia enempää. Ja olin paikalla puoli yhdestä alkaen.

Mastodonia en ehtinyt näkemään kuin vähän lopusta, ja pisti kyllä harmittamaan. Lamb of God olikin sitten jo sellainen kokemus, että alta pois. Vähän myöhäisheränneenä tähän bändiin tutustunut, ja tätä keikkaa odotin innolla, enkä pettynyt. Hyvissä nousuissa tuli riehuttua aivan täysillä koko keikka, ja wall of deathissa mentiin täysillä eturivissä. Ilmat lähti, mutta vittuako noista. Mahtavaa!

Machine Headin keikkaa en nähnyt, kuuntelin kyllä samalla kun hoidin tankkausta kakkoslavan vastapäisillä teltoilla. Turisasta tuli vilkaistua, ihan hauskan oloinen ryhmä, ei siinä mitään.

Linkin Parkista ei mitään isompaa sanottavaa, meni siinä taustalla kun höpötti tuttujen kanssa.

Porukkaa alkoi valua lisää Metallican lähestyessä, ja itse rynnein hyvissä ajoin n. 7 metrin päähän lavasta. Ahdastahan siellä oli, mutta eipä haitannut. Keikasta on kaikki jo sanottu, mutta sanonpahan vielä kerran, että se oli aivan vitun kova. Uudet biisitkään ei niin haitanneet. Motorbreath sai allekirjoittaneen kohtuu taivaalliseen olotilaan, For Whom the Bell Tolls kun olisi vielä tullut jossain vaiheessa niin.... mutta kelpasi näinkin.

Turvatarkastukset olivat kohtuu vaisuja, ja viinapullot kulkivat mukavasti munissa sisään, ilman sen suurempia askarteluja.

Olin valmistautunut kaaokseen, mutta yllätyin positiivisesti, ja ainakin omalta osalta kaikki sujui oikein mainiosti. Mielestäni nyt oltiin silti siinä rajalla, että enempää porukkaa ei viitsisi sisään laskea.

Ensi kesää odotellessa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Safkaa ja juotavaa sai vielä puolenyön aikaan. En sitten tiedä satuinko olemaan ainoassa kohdassa festarialuetta, jossa kioskeja vielä pidettiin auki. Murkinaakin oli HK:n snagarilla myynnissä. Jono sinne oli aika helvetin pitkä. Lähdettiin menemään lähelle festarialuetta nurmikolle pysäköidyllä autolla puoli yhden maissa. Ruuhkaa ei siihen aikaan enää juuri ollut. Eräs liikenneympyrä suhteellisen lähellä aluetta osoitti hevikansan veljeyttä. Ympyrässä annettiin tilaa toisesta suunnasta tuleville autoille ja homma toimi kuin vetoketju. Loistavaa!

Muutenkin hevikansan käyttäytymisessä on se hieno puoli, että väkivaltaan ei hevillä turvauduta. Nythän lavalla oli vain jos nyt ei ihan heviä, niin ainakin lähes. Jos ajatellaan jotakin puolisuurta festivaalia, jossa esiintyy sekoitus eri genrejen bändejä - kuten vaikkapa Slayeria ja Klamydiaa, sun muuta vastaavaa - ovat tappelut todella yleisiä. Kun ihmisillä on joko jenkkitukka tai heviletti. Mutta nyt en nähnyt itse ensimmäistäkään tappelua. Siitä iso plussa hevikansalle. Oletettavasti myös Metallican jumalainen veto kohotti ihmisten hyvän olon hormoneita sen verran, että änkyräkänniyttä ei esiintynyt siitäkään syystä.

Mutta: valitettavan monta teini-ikäistä tyttöä (ja poikaa) oli juonut itsensä ympärisekaisin ja taisipa joku tyttöparka tehdä tarpeet housuihinsakin. Moni rakkaus taisi katketa; paljon näkyi nuoria tyttöjä itkemässä kännykkäänsä. Tyypillistä festareille ja yleensäkin yhteiselle överikännille. Eräs jamppa oli laittanut koivun alle nukkumaan ja järkkärit selvittivät tilanteen asettamalla kaverin kylkiasentoon ja antoivat heebon vetää hirsiä. Minusta ihan peliliike. Mainitsemisen arvoista pukeutumista edusti eräs kaveri, joka oli pukeutunut pelkkään mustaan knalliin ja kertakäyttösadetakkiin.

Hävettää kyllä hieman myöntää tämä: kuulun siihen porukkaan, joka ei yksinkertaisesti kykene kusemaan, jos vieressä on edes yksi ihminen. Noh, onneksi olin selvinpäin ja bajamajaan oli asiaa vain kerran, ja sekin keikkojen loputtua, kun majoissa paloi vihreä valo.

Järjestäjille on annettava sen verran plussaa, että valtavat heliumpallot osoittivat loistavasti missä mikin on.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
niin todettakoon nyt vielä, että se porukka on järjestänyt tässä maassa samantyyppisiä tilaisuuksia hyvin mitä nämä nyt yrittivät ja epäonnistuivat.
Yleisöä on ollut 2-3 kertaa vähemmän?
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Kylläpä vitutti huomata, että käytännössä kaikkialla keskustassa oli tilaa autoille. Eli ilmeisesti porukkaa tuli kuitenkin verrattaen vähän autoilla. No liikunta tekee aina hyvää.
Tai sitten ihmiset olivat ottaneet tosissaan etukäteis varoitukset keskustan parkkipaikkojen vähäisestä määrästä suhteutettuna yleisömäärään ja jättäneet autonsa suosiolla kauemmas.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Duota duota....on ihan pakko kysyä näin ketjussa tästä paljon arvostelua saaneen palvelujentarjoajan tiimoilta, että olenko aiemmin käsittänyt oikein että eihän järjestävänä tahona, eli vastuullisena ole todellakaan mikään porilainen taho, vaan kaiken on junaillut tuo Sonisphere,
Tapahtuman järjestelyistä vastasi AEG Live yhteistyössä Live Nation Finlandin kanssa.
 

Jande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Arsenal
Vastuut meni varmaan noin, mutta olikos vielä niin että juoma- ja ruokapuolesta vastasi täällä Keskisen Speed Promotion, joka kilpaili kai järjestysoikeuksistakin jossain mittakaavassa loppuun asti?
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
niin todettakoon nyt vielä, että se porukka on järjestänyt tässä maassa samantyyppisiä tilaisuuksia hyvin mitä nämä nyt yrittivät ja epäonnistuivat.

Ovat järjestäneet Suomen suurimman ulkoilmakonsertin? No, Sonispheressä ei loppunut juoma eikä ruoka, jonot olivat väkimäärään nähden kohtuulliset ja bänditarjonta oli kovin mitä Suomessa on yksipäiväisessä tapahtumassa nähty. Jos ne pitopalvelun miehet ovat tuollaisia järjestäneet niin ihme ettei niistä ole uutisoitu missään.

Kukaan muu kuin sinä ja ne pitopalvelun tyypit eivät ole sanoneet tapahtumaa epäonnistuneeksi. Etenkin kaikki me jotka paikalla olimme pidimme tapahtumasta.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Onneksi tuli lähdettyä jo puolen päivän jälkeen Lamb of godin keikalle. Toista kertaa näin ja melkoista tykitystä oli koko keikka. Yhtäkään huonoa biisiä ei kyllä tullut.

Metallicaan sitten vähän myöhästyin ja aika kaukaa joutuu katselemaan keikan. Ei oikein kunnon fiiliksiin päässyt vaikka ekaa kertaa näin pitkän odottelun jälkeen. Eniten petyin kun ei omaa suosikkibiisiä For whom the bell tolssia tullut. Mutta olihan se komea keikka valtavan yleisömassan edessä ja kunnon pommeineen. Järjestelyistä ei ole nyt kauheasti valittamista. Jos tommoiseen yleisötapahtumaan lähtee ei ollenkaan yllätys, että joutuu ehkä jonottamaankin enemmän kuin sen viisi minuuttia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös