Mainos

Solsidan – Onnea onkimassa

• 9 954
  • 28
Suosikkijoukkue
KK
Paljon täällä tv-sarjoja on, mutta tämän hetkin kuumin sarja Solsidania en löytänyt vielä täältä.

Kyseessä on siis ruotsalainen draamakomedia. "Sarjan päähenkilöitä ovat ensimmäistä lastaan odottavat Alex (Felix Herngren) ja Anna (Mia Skäringer), jotka ovat juuri muuttaneet Alexin lapsuudenkotiin Tukholman esikaupunkiin Saltsjöbadeniin." (wikipedia - onnea onkimassa)

Suomessa sarjaa on esitetty kaksi tuotantokautta ja Ruotsissa kolme.
En hirveästi nyt viitsi tässä ketjun avauksessa spoilata sarjaa jos joku vielä haluaa katsoa nämä kaksi ensimmäistä kautta vaikka YLE-AREENALTA. Suosittelen kaikille, todella hyvä sarja. Ruotsissa sarja on 2000-luvun katsotuin komediasarja ja sen toisen tuotantokauden avausjaksoa katsoi 2,5 miljoonaa katsojaa, joten aika hyvin on uponnut ihmisiin.

J.Olof

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
YLE mainostaa tällä hetkellä uusien, kolmannen kauden jaksojen alkavan Suomessa elokuussa. Ekaa ja toista näytetään parhaillaan uusintana kakkosella. Eli joko ymmärrän mainoksen väärin tai kolmoskautta ei ole vielä näytetty Suomessa.

Mutta joka tapauksessa loistava sarja :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Mutta joka tapauksessa loistava sarja :)

Sarjan loistavuus perustuu minusta siihen, että kuhunkin rooliin on rakennettu ja löydetty tyyppi, joka edustaa yksityisen kautta yleistä. Roolitus on onnistunut, liiallisuuksiin korostava mutta ei ylimenevä, riittävän uskottava.

Sarjaa ei ole myöskään pilattu liialla positiivisuudella.

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Eli joko ymmärrän mainoksen väärin tai kolmoskautta ei ole vielä näytetty Suomessa.

Kolmas kausi tuli YLE femmalta viime syksynä. Esitysaika jouduttiin siirtämään ekasta ja tokasta kaudesta poiketen sunnuntaille, jotta jaksot tulivat yhtäaikaa Ruotsin kanssa. Tokalla kaudellakun suomalaiset pääsi spoilaan ruotsalaisille jakson tapahtumia etukäteen. Asiasta syntyneen kohun seurauksena YLE ja SVT synkronoi jaksot Su 21:00/20:00.

Eli 3 kausi on nähty jo Suomessakin. Neljättä odotellessa (on tästä tua tv-sarjaketjussa ollu juttua jo viimesyksynä)

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Niin, no millainen tämä sarja oikein sitten on? Katsoohan salkkareitakin Suomessa hirveä määrä ihmisiä, mutta henk. koht mielipide on, että se on kauheeta paskaa. Hyviä sarjoja on maailma pullollaan, eikä ainakaan tällainen puolivillainen ilmoitus, että tällainenkin sarja on olemassa, saa innostumaan mitenkään. Draamakomedia, joo, mutta sellaista voi olla hyvinkin paljon erilaista.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Niin, no millainen tämä sarja oikein sitten on? Katsoohan salkkareitakin Suomessa hirveä määrä ihmisiä, mutta henk. koht mielipide on, että se on kauheeta paskaa. Hyviä sarjoja on maailma pullollaan, eikä ainakaan tällainen puolivillainen ilmoitus, että tällainenkin sarja on olemassa, saa innostumaan mitenkään. Draamakomedia, joo, mutta sellaista voi olla hyvinkin paljon erilaista.

Katsomalla selviää. Eiköhän tämän(kin) ketjun avaajan tarkoituksena ollut kerätä sarjaa seuraavat tänne keskustelemaan uusien rekrytoimisen sijaanZ

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Jatkuu tänään 20.8. kolmannen kauden uusinnoilla, kunnes sit syksyllä/alkutalvesta uusi neljäs kausi.

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Solsidan jatkuu 20.10 neljännellä tuotantokaudella SU klo 21.00 Yle Fem

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Loistavaa, tätä on odotettu.

Kuka muuten on suosikkihahmonne sarjassa? Omasta mielestä kaikki hahmot ovat hienoja!

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Fredde on ihan ykkönen.

Fredde on mainio. Kiteytyy kyllä niin hauskasti pakonomainen menestyminen ja imagon ylläpito, sekä hienot teoriat, jotka Alex nielee aina siimoineen..

Yksi hauskimmista sarjoista kyllä, varsinkin kun ei perustu onelinereihin, kuten niin monet jenkkipläjäykset.

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hieno sarja toden totta, kaveri tämän sai viime syksynä mulle "myytyä".

Ja paras henkilö on Anna, ei perusteluita :)

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ruotsia kun puhutaan, niin sarja = pilalla. Ei vaan pysty kuuntelemaan sitä.

Melkein sopis tonne "Junttimaisinta mitä tiedät"-ketjuun. Mutta mulla ei oo varaa sinne laittaa mitään kun olen itsekkin niin juntti. Tosin kestän ruotsia kuunnella, niinkuin myös muita kieliä. Itseäni hämää enemmän se, että melkein kaikki kulttuuritarjonta on englanninkielistä.

Olen tätä sarjaa sivusilmäillyt ja pesee kyllä suuren osan jenkkisarjoista. Itsellä ei vaan oikein kärsivällisyys riitä sarjojen seuraamiseen. Game of Thrones taitaa olla ainoa sarja josta olen katsonut kaikki jaksot 2000-luvulla tulleista sarjoista. Onks tää semmonen sarja, josta tulisi katsoa joka jakso vai onko se sellaista komediaa että on ihan ok katsoa jakso sieltä, toinen täältä (niinkuin suurin osa anglo-amerikkalaisesta tarjonnasta)?

Sakkoliha

Jäsen
Onks tää semmonen sarja, josta tulisi katsoa joka jakso vai onko se sellaista komediaa että on ihan ok katsoa jakso sieltä, toinen täältä (niinkuin suurin osa anglo-amerikkalaisesta tarjonnasta)?

Ei tarvitse jokaista jaksoa katsoa, eli ei voi pudota mitenkään kärryiltä. Sellaista komediaa, että itseeni uppoaa lähes jokainen jakso, tietenkin riippuu myös huumorintajusta. Omasta mielestä hyvä ja hauska sarja, joka pesee kyllä jokaisen kotimaisen ja suuren osan ulkomaisista sarjoista. Itseasiassa ainoita sarjoja, joita tällä hetkellä tulee seurattua jokainen jakso viikosta toiseen. Tänä syksynä tuli kaikki edelliset tuotantokaudet katottua uudestaan televisiosta odotellessa tuota uutta tuotantokautta. Eikä todellakaan ole salkkareiden kaltaista saippuaa.

Viimeksi muokattu:

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Mets
Olen myös pitänyt Solsidanista, olen jopa tallettanut kaikki tulleet jaksot. Tänään oli neljännen tuotantokauden avausjakso, aihe oli varmastikin vaikea, itse en tämänpäiväisestä juurikaan pitänyt, minusta yksi Solsidanin huonoimmista jaksoista ikinä.

Neljänteen tuotantokauteen mulla on kyllä kovasti odotuksia, luvassa on ainakin sitä että Mickan ja Ove ovat paljon tekemisissä ja Ove ilmeisesti muutenkin enemmän esillä kuin aiemmin. Sarjan yksi suosikkihahmoistani on sivuroolissa oleva Lussan, joka on Mickanin ystävätär. Lussan saa aina vedettyä maton Mickanin jalkojen alta.

"Uskottavuuden" kannalta minua jossakin määrin häiritsee se että väliin tuntuu unohtuvat että Alexilla ja Annalla on lapsia. Tulee pitkiäkin pätkiä jolloin lapset ei näy ollenkaan pariskunnan arjessa.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olen myös pitänyt Solsidanista, olen jopa tallettanut kaikki tulleet jaksot. Tänään oli neljännen tuotantokauden avausjakso, aihe oli varmastikin vaikea, itse en tämänpäiväisestä juurikaan pitänyt, minusta yksi Solsidanin huonoimmista jaksoista ikinä...

Joo, ei ollut niin erikoinen jakso...johtuneeko sitten tuosta hautajais-teemasta, vaikea tietysti kirjoittaa kaikille sopivaa huumoria tuollaisesta.

Silti, jakson lopussa oli hyvääkin Solsidan-huumoria, Fredden ilmoittaessa venepoliiseille nauttineensa alkoholia ja pillereitä (?!).

Tuolla ylempänä oli näemmä joku nimimerkki todennut, että Solsidan on pilalla, koska puhuvat sarjassa ruotsia. Anna mun kaikki kestää.

Suosikkijoukkue
Paikalliset
Mitä vittua: Ruotsiiin sijoittuva sarja pilalla koska puhutaan ruotsia?
Minuakin kyllä on kieli usein häirinnyt. Aina syy ollut se että Saksaan, Venäjälle, Italiaan tms. sijoittuvassa leffassa ihmiset puhuvat englantia.

Minusta eilinen oli ihan kelpo avausjakso. Fredden kiusaantuneisuus ja loppukohtaus veneessä olivat parhainta antia. En pitänyt Mickanin äidistä joten ihan hyvä että hänet saatiin haudattua pois sarjasta.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei hemmetti, eilen YLEltä tullut jakso oli kyllä taas oikein sellaista parasta Solsidania pitkään aikaan.

Samaan jaksoon oli saatu mahdutettua kolme hauskaa teemaa:

1.) naapurien välinen kyräily

2.) liiallinen (?) viinin siemailu arkisessa parisuhteessa

3.) Oven ja Annetten todella erikoinen tapa esitellä Annan&Alexin lasta

Lisäksi jaksossa sivuttiin Freddelle aina tärkeää grillaus-teemaa. Kyllä itse ainakin naurahdin sille pitkulaiselle pönikälle, jonne "mahtuu kokonainen porsas" vaimitensemeni.

Hyvä jakso, totta tosiaan!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy