Soittajien ja Soittimien - Ketju

  • 3 582
  • 26

Lyrinna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Basisti ilmoittautuu!

Olen soittanut sähköbassoa vähemmän epävirallisissa merkeissä noin seitsemän vuotta ja opiskellut musiikkiopistossa pääaineena sähköbasso vuodesta 2003. Nuoteista osaan soittaa suurin piirtein sujuvasti, kävelybassoa sointumerkeistä jne. En ole erityisen valikoiva, vaan soitan melkein mitä vaan: jazzia, bluesia, rockia ja miksei funkia tai souliakin. Kontrabasso on minulle korkeampaa matikkaa: sitä en osaa soittaa pätkääkään.

Bändejä on tällä hetkellä ainakin kolme. Yksi on musiikkiopiston bändi, toinen paikallisia keikkoja tekevä cover-bändi, jossa bassottelun lisäksi laulan taustoja ja kolmannessa toimin itse vokalistina. Sähköbasso ei siihen musiikkityyliin välttämättä oikein sovi, instrumentteinä ääneni lisäksi vain akustinen kitara ja buzuki.
 

Pateettinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Kiekko-Vantaa
Pitäähän sitä täällä ilmoittautua - nyt reilusti yli kolmekymppisenä ja n. 20 vuotta eri soittimia repineenä on päässyt sille tasolle, että laitteet ovat paremmat kuin niiden käyttäjä. Kitaroita on muutama - joidenkin mielestä liikaa - tällä hetkellä suosikkeina Rickenbacker 330, Fender Telecaster ja Gibson Firebird Studio, pörinä lähtee Hughes & Kettnerin Trilogysta. Jonkun pro-äijien mielestä kahteen ensin mainittua keppiä varten pitäisi hankkia joku Fenderin vintage-nuppi, että rokki irtoisi paremmin. Squier Precision Bass (JV-sarjanumeron vehje 1980-luvn alusta) on toiminut harrastaessa basismia.

Nurkista löytyy lojumasta Yamahan S03 -syntikka, jota pitäisi joskus hyödyntää enemmän. Mikä olisi sopiva musiikintekosofta, jossa olisi seuraavat ominaisuudet? 1) Voi kopioida esim. wav-tiedostona raitoja, joita sitten siirrellä ja editoida, 2) soitella lisäraitoja syntikalla (midin kautta) ja korjata omat mokat kätevästi hiirellä, 3) miksata/masteroida oma mestariteos cd-formaattiin. Cubase? Äänityslaitteena on Yamaha AW16G, jossa raitojen editointi jälkeenpäin on aika karmeata puuhaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös