Mitä tehtäisiin Suomessa?
Täälläkin sattuu hurja määrä kuolonkolareita jotka johtuvat kuljettajan välinpitämättömyydestä.
En vaan muista että ketään olisi tuomittu 3-15 vuodeksi vankeuteen ajoneuvolla suoritetusta taposta.
USA poikkeaa lakisäädöksiltään muista maista, mutta syykin on selvä. Rangaistusten kovuus on suoraan verrannollinen rikosten määrään.
Olen erittäin pahoillani ja surullinen nuoren Snyderin kuolemasta, ja toivon jaksamista kaikille jotka hänen tunsivat.
Olen myös erittäin pahoillani ja surullinen että NHL:n lahjakkain nuori pelaaja joutuu oman tyhmyytensä takia kärsimään loppuelämänsä tuskaa hyvän ystävänsä kuolemasta.
Tottakai monia, kuten minuakin, harmittaa että erittäin lupaava kiekkoura saa takapakkia, ja on jopa mahdollista että se on jopa kokonaan ohi.
Kaikki tämä oli niin helvetin pienestä kiinni. Painanko lisää kaasua ja karkaako auto käsistä.
Voi vittu että vituttaa. Muuten, joka päivä kerrotaan uutisissa kuinka taas poksahti kohtalainen määrä israelilaisia tai rauhanturvaajia taivaan tuuliin. Ja harva reagoi mitenkään.
En ole moralisti, itse asiassa minäkään en osaa pitää Dan Snyderin ja Abdullah Muhamed Abdullahin kuolemia samalla tasolla. En myöskään osaa pitää Heatlya ja Volgalla metsään ajanutta ja kaverinsa Igorin kuoleman aiheuttanutta Yevgeniä yhtä pahoina rikollisina.
Aika outoa. Mutta niin se vaan on. Kun John F. Kennedy tai Anna Lindh kuolee, koko maailma menee shokkiin. Kun 38 rättipäätä ajaa bussilla miinaan, sinä pieraiset ja haet uuden kaljan.
Silti, minä säälin Dany Heatlya. Hän on ollut jo kauan suosikkipelaajani ja odotin kovasti mitä pojasta tulee.
Saa nähdä, saako rahalla "oikeutta". Mutta mitä on oikeus tässä tapauksessa? Jos tämä olisi tapahtunut jossain Euroopan maassa tai jopa toisessa osavaltiossa niin Danya ei syytettäisi mistään. Mutta syyllinen Dany on, sanoi laki sitten mitä tahansa.
Muuten, haluan oikaista yhden asian. Jostain syystä on erittäin suurella vallalla käsitys että Heatley on pienikokoinen, ja jostain syystä Dany näyttää kuvissa pienikokoiselta. Ei ole. 191 cm ja 91 kg, kaikki ainekset "the next one:ksi" (se termi on jo käytetty mutta hukkaan meni. Joten Heatley olisi voinut olla se).
Kahden ihmisen elämä pilalla niin pienen virheen takia.
Moni meistä itseni mukaan lukien on ajanut autolla liian kovaa mutta täällä vaan heilumme vieläkin.