Snacky palaa kehiin

  • 30 856
  • 120

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tämä kuuluisi ehkä onnellisuusketjuun, päivän uutinen-ketjuun tai johonkin lukuisista pika-, roska- tai grilliruokaketjuista, mutta koska stadilaisittain kyse on niin suuresta asiasta, niin parempi kuitenkin avata uusi ketju:

1990-luvulla drive-in Carrolsien jyräämä hampurilaisketju Snacky palaa kehiin:

http://www.taloussanomat.fi/page.php?page_id=96&news_id=20072523

Tämä on todella hieno uutinen ja ikuinen väittely parhaasta Suomessa toimivasta hampurilaisketjusta päättyy tähän. Snacky on kiistaton ykkönen nyt, aina ja ikuisesti. Mielenkiintoista nähdä miten nykyinen pullamössösukupolvi ottaa vastaan tämän "uuden" ketjun. Vaikka tällaiselle vanhalle starballe pelkkä retroarvo tuotemerkillä on suunnaton, suuri riski tietenkin on, että ne nuoruusaikojen muistot on matkan varrella haalistuneet, mutta uskallan silti liputtaa täysillä Snackyn puolesta. Big Snacky-ateria, siitä ei hampurilaisateria parane!

Muita tulossa Snackylle?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja olet siis vakuuttunut, että se safka on täydellä varmuudella ihan samanlaista ja ennenkaikkea samantasoista kuin silloin aikoinaan?

Itse tosin nyt vasta ekaa kertaa kuulen moisesta pikaruokalaketjusta, mutta aina oppii uutta. Tuskin tulen käymään moisissa, kun en muutenkaan juuri hampurilaispaikkoja suosi.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ted Raikas kirjoitti:
Ja olet siis vakuuttunut, että se safka on täydellä varmuudella ihan samanlaista ja ennenkaikkea samantasoista kuin silloin aikoinaan?

Ruoka oli selvinpäin hieman raskasta, mutta hieman päihtyneenä niin kovin maukasta.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Olihan Snackyn poliisiateria paras hampurilaisateria, jonka Suomalaisesta hampurilaisketjusta olen ostanut.
Vai voisiko olla niin, että aika kultaa muistot?

Toivottavasti maistuu yhtä hyvältä kuin muistelen sen maistuvan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Leppäsuon Snackyltä poliisiateria tassuun baarireissun jälkeen...Those were the days...
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Taxiburger

Voi kun saisi niitä oikein tehtyjä taxiburgereita taas. Nam nam. Tässähän tulee oikein muistot mieleen kun tyttöystävän kanssa herkuteltiin taxiburgereilla volxwagen golfissa....
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Vuokralainen kirjoitti:
Olihan Snackyn poliisiateria paras hampurilaisateria, jonka Suomalaisesta hampurilaisketjusta olen ostanut.
Vai voisiko olla niin, että aika kultaa muistot?

Toivottavasti maistuu yhtä hyvältä kuin muistelen sen maistuvan.

Poliisiateria... aah. Tulee nuoruus mieleen, kun silloisen poikaystävän vanhassa koslassa istuskeltiin Snackyn parkkiksella ja safkattiin kyseistä ateriaa. Hyvää oli silloin, nyt tuskin enää suuhuni laittaisin.
 

scholl

Jäsen
Vuokralainen kirjoitti:
Olihan Snackyn poliisiateria paras hampurilaisateria, jonka Suomalaisesta hampurilaisketjusta olen ostanut.
Vai voisiko olla niin, että aika kultaa muistot?

Kyllä kultaa. Itse muistan, kun 80 luvun puolivälissä tai jopa sitä ennen tuli ajettua fillareilla tenniskentiltä varmaan joku 5km hakemaan lounasta Snackysta. Hirveätä paskaa se oli, mutta muita mestoja oli tosi vähän ja ne olivat erittäin kaukana. Kaiken kruunaa se, että tiedän tapauksia, jossa esim. ilta-aikaan henkilökunnan pelanneen niillä sämpylöillä mm. fudista. Ei mikään ihme, että ne piti sitten paistaa hieman sellaisiksi "kovahkoiksi" ennenkuin luovutettiin asiakkaille.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
laredo kirjoitti:
Tässähän tulee oikein muistot mieleen kun tyttöystävän kanssa herkuteltiin taxiburgereilla volxwagen golfissa....

Alamummo kirjoitti:
Tulee nuoruus mieleen, kun silloisen poikaystävän vanhassa koslassa istuskeltiin Snackyn parkkiksella ja safkattiin kyseistä ateriaa.
Olette seukannu joskus 80-luvulla? Reunion..?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Snackyn kerroshampurilainen on paras hampurilainen, jota olen koskaan syönyt. Hands down.

Poliisihan oli kerroshampurilainen paistetulla kananmunalla, joten hyvähän tuokin tietty oli.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mikäs oli sitten pressaburgeri?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
scholl kirjoitti:
Kaiken kruunaa se, että tiedän tapauksia, jossa esim. ilta-aikaan henkilökunnan pelanneen niillä sämpylöillä mm. fudista.

Tuoko on nyt sitten ainoa paikka missä tuota tehtiin ja tehdään? Olin itse opiskeluaikoina elintarvikehommissa parissakin eri paikassa ja vaimoni on kokki.

Tuo ei kruunaa yhtään mitään vaan se on totta, että useimmissakaan ravintoloissa ei tulisi syödä, mutta samahan se on, ei siihen kuole. Ja siis tuo ei ole mitään 80-lukua vaan myös ihan nykypäivää. Ja nyt ei puhuta mistään mäkeistä vaan ihan oikeista ravintoloista.

Burgerit muistan nimeltä, sen ihmeellisempiä muistoja ei ole, tuli niitä toki syötyä.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Eikös Hampuriksissa ole ainakin Poliisi vielä jäljellä. Vertailusta alkuperäiseen en osaa sanoa mitään. Hampuriksia taitaa olla kolme: Sörkän rantatiellä, Hertsikassa ja vähän ennen Rastilaa.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kalakerros

Tämä oli oma suosikkini Snackyn safkoista. Toki fish&chips tuplapihveillä oli myös hyvä annos. Snackyn kadottua markkinoilta en olekaan juuri kalaburgereita syönyt.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Vielä kun saisi Hämptonin Hämeensaaresta sen drive-in Hesen helvettiin ja Snackyn sille paikalle, mille se kuului silloin joskus. Hesejä on Hämeen sydämessäkin jo ihan tarpeeksi.

Kerran jotain saunailtaa ennen jätin fillarini Snackyn eteen ja saunaillan jälkeen palasin Snackylle safkaamaan. Siitä sitten fillarin selkään ja kohti kotia. Kun huomasin parien lippojen jälkeen, ettei siitä ajamisesta mitään tullut, päätin jättää pyörän silloiselle Teboilin huoltoasemalle. Olin päässyt kaiken kaikkiaan noin 80m eteenpäin. En enää muista onnistuko se käveleminen yhtään sen paremmin.

Siinä yksi Snacky-muisto.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juhaht kirjoitti:
Snackyn kerroshampurilainen on paras hampurilainen, jota olen koskaan syönyt. Hands down.

Se maku tuli siitä soosista ja riittävän rasvaisesta (=kosteasta) pihvistä. Vähän niin kuin Clubburgerissakin. Carolssin loppuaikoina grillit vaihdettiin erilaisiin ja Clubeista tuli kuivahkoja.
 

M10

Jäsen
Komppaan BitterX:ää. Toivottavasti Snacky palaa Hämeensaareen omalle paikalleen sen helvetin hesen tilalle.

Pressa-ateria oli meitsin suosikki. Ihan selvinpäinkin.
 

EDDIE C

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi (sympatiat Ruotsille)
Haikeudella muistelen Snackyn katkarapuhampurilaisia. Perkele että ne olivat hyviä, maksoivat muistaakseni kympin. Toivottavasti kuuluvat menuun sitten aikanaankin.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Kasaria myös hampurilaisskeneen. Jeah!

Poliisi ja taxi, hera I come! Tervetuloa myös Hämptoniin. Tulen asioimaan.
 

KevlarB

Jäsen
Suosikkijoukkue
Syracuse B, Aaron B, Oral B
EDDIE C kirjoitti:
Haikeudella muistelen Snackyn katkarapuhampurilaisia. Perkele että ne olivat hyviä, maksoivat muistaakseni kympin. Toivottavasti kuuluvat menuun sitten aikanaankin.

Joo,

Tämä oli juuri se oikea burgeri !! Odotan innolla ja tilaan heti 2 kpl.

Tämän lisäksi "fissarit" eli fish&chips ja höystettynä tupla kalalla ja tupla mällillä, niin hevari kysyy kohteliaasti että "tuleex pilli kans ?"

Hyvä meininki, GO SNACKY !
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No perkele, tätä ketjua ei ilman hymyä ja muistoja voinut läpi lukea. Ajattelin jo, että pääsen ensimmäisenä kertomaan teille virallisen totuuden Snackyn burgereista, mutta Dynamo ehti ensin. Yhdellä sanalla - kalakerros !

Hymy kyllä entisestään levisi kun ketjussa mainittiin "tuplamällit" jne. Snackyllä oli perkele jopa oma sanastonsa.

LISÄYS. Pakko mainita tämäkin. Mökiltä taitaa vielä löytyä Jokeri-aikojeni verkkarirotsi, jossa selässä vain yksi iso mainos "Snacky" ! Olen ylpeä.
 

Rondine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
scholl kirjoitti:
Kyllä kultaa. Itse muistan, kun 80 luvun puolivälissä tai jopa sitä ennen tuli ajettua fillareilla tenniskentiltä varmaan joku 5km hakemaan lounasta Snackysta. Hirveätä paskaa se oli, mutta muita mestoja oli tosi vähän ja ne olivat erittäin kaukana. Kaiken kruunaa se, että tiedän tapauksia, jossa esim. ilta-aikaan henkilökunnan pelanneen niillä sämpylöillä mm. fudista. Ei mikään ihme, että ne piti sitten paistaa hieman sellaisiksi "kovahkoiksi" ennenkuin luovutettiin asiakkaille.

Olin itse Snackyllä sisällä ja näin kun "kokkina" toiminut pitkätukka teki hampurilaista ja heitti paistelemansa pihvin rennosti hampurilaisen sisään. Paitsi, että se putosikin lattialle, joka oli syksyn keleillä keittiönkin puolelta aivan kurainen. No tätähän ei autosta tilannut henkilö nähnyt, joten pihvi ylös lattialta, omalle paikalleen ja "hyvää ruokahalua". Muuallakin ehkä joskus toimitaan samaan tapaan, mutta ei kai sentään asiakkaiden nähden.

Mieleen on jäänyt myös "Poliisin" (jos tämä oli se kananmunaburgeri) yrjöäminen humalassa välittömästi syönnin jälkeen. Epämiellyttävän kiinteää ja se kananmuna antaa ihan oman säväyksen tohonkin hommaan.

Kyllähän Snacky oli kova juttu aikanaan, joten tervetuloa vaan takaisin. Hampurilaismarkkinoilla tapahtuikin jokin aika sitten pahin mahdollinen Hesen ostettua Carrollsin, eli hyvä, että jotain positiivistakin välillä.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
bozik kirjoitti:
No perkele, tätä ketjua ei ilman hymyä ja muistoja voinut läpi lukea. Ajattelin jo, että pääsen ensimmäisenä kertomaan teille virallisen totuuden Snackyn burgereista, mutta Dynamo ehti ensin. Yhdellä sanalla - kalakerros !

Jep, juuri näin! =) Kuinka usein sitä tulikaan Leppäsuon Snackylla baari-illan jälkeen tilattua: Yksh khalakherrosh "thuplamällillä". No, kävin mä siellä joskus selvinpäinkin, krapulapäivinä... Okei joskus muulloinkin. ; )
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Hämptonin Snacky 80-luvun lopulla siinä Hämeenkaaren kulmalla ja iso police-ateria. Siitä ei pidot parane.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
mikse kirjoitti:
Eikös Hampuriksissa ole ainakin Poliisi vielä jäljellä. Vertailusta alkuperäiseen en osaa sanoa mitään. Hampuriksia taitaa olla kolme: Sörkän rantatiellä, Hertsikassa ja vähän ennen Rastilaa.

Jep, Sörkan rantatiellä on. Ateriat hakkaavat minkä hyvänsä Hese/Mäkkäri-kuonan 100-0 ja parasta tässä on se, että himasta on juuri se 100 metriä matkaa hakemaan huikea krapularuokaa jos ei itse juuri sillä hetkellä jaksa suorittaa kokkauksia. Olen ihmetellyt, että onko Hampuris syönyt esim. Ison Policeaterian Snackyn perintönä vai onko näillä putiikeilla jotakin tekemistäkin keskenään?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös