1. Luulen, että kyse on enemmänkin siitä, että RD on sanonut ehdottavansa Pihlstömiä maajoukkueeseen jos pelaa sillä tasolla, millä sinne pääsee ja näin RD:n on myös helpompi tietää millä tasolla Pillu pelaa, sillä tulee näkemään sitä päivittäin. Ei RD millään tapaa pysty lupaamaan varmaa paikkaa MM-kisoihin. On selvää, että RD ehdottaa pelaajaa, josta tietää mitä on luvassa, eikä mitään hänelle tuntemattomampaa pelaajaa Kärpistä, jonka erilaisia vahvuuksia ja heikkouksia ei varmasti tiedä. RD on "scoutannut" oman joukkueensa ja tietää mitä sieltä irtoaa ja jos pelaaja, jonka hän tuntee on varmempi onnistuja kuin Tapparan kaveri, on turvallisempaa valita tietenkin se tuttu pelaaja. Deal with it. Eli lyhyestä virsi kaunis: RD tarjosi first-hand näyttöpaikkaa Pillulle tilipussin ja muiden positiivisuuksien ohella.
2. Itse olen nähnyt kuinka media pystyy muuntamaan tarinan pointtia leikkaa&liimaa tempuilla. Pihlströmin sanoessa, että "ollaanhan me Riston kanssa puheltu MM-kisa mahdollisuuksista" ei kysymyksenä 99% varmuudella ole ollut, että:" Lupasiko RD sinulle ja Makkoselle paikan MM-kisoihin jos menette JYPiin ettekä Raumalle?"
Ensinnäkin hieman lähdekritiikkiä. Toisekseen itse tarina ei voi pitää paikkaansa, koska RD ei pysty päättämään asioista, joista hänen on sanottu päättävän. UL on halunnut hakea kohua ja sitä kautta lehtimyyntiä ja julkisuutta. Maalaisjärjellä ajateltuna juttu kaatuu jo omaan mahdottomuuteensa ja vieläpä lähteiden vedenpitävään varmuuteen. Käyttäkää ihmiset päätänne.