SM-liigan siirtohuhut kaudelle 2012-2013

  • 4 284 684
  • 4 236

Fordél

Jäsen
Rintanenhan olisi juuri loistava lisä RD:n kiekkoon, sellainen Antti Virtanen joka järjestelee paikkoja ja tekee niitä paikkoja itse. Ja Rintanen on vielä 90-luvun Jursinovin koulun kasvatti joten RD-kiekon kanssa tuskin tulee ongelmia. Eipä sillä, kyllähän Pekka Virtakin ottaisi kaverin kiljuen ja Rintasellekin TPS voisi olla mainio vaihtoehto, vielä parempi kuin Lukko. Ylipäätään olisi aivan törkeän hienoa nähdä Rintanen vielä SM-Liigassa, yksi meikäläisen suosikkipelaajia kautta aikain Suomen liigassa.

Niin lopulta kun Virtaselta lähti Immonen vierestä eikä hyökkäyspeli enää sujunut entiseen malliin niin ei RD:ltäkään tullut enää luottoa ja lopulta jatkosoppariakaan ei tarjottu. Olen edelleen vahvasti sitä mieltä, että Rintasen ominaisuudet ei sopisi RD:n kiekkoon vaan olisi ihan ideaali juuri Virran TPS:n, jossa voi ehkä vähän verkkaista liikettä korvata mainiolla pelinäkemyksellä, syöttötaidolla ja kiekkokontrollilla.

Siitä samaa mieltä, että olisi todella hienoa nähdä Rintanen vielä SM-liigassa.
 

Viuhahtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Pittsburg Penguins, Charlestown Chiefs.
VG-62 on ollut aika moni. Tälläkaudellakin siellä kävi Marco Tuokko, vaikka onkin alunperin VG:n kasvatti. Veti kuitenkin Tepsissä aikamonta kautta, Sm-liigassakin 7.

Oliskohan kuitenkin Kuusamon PalloKarhut, jossa Kiprukin pelaa ja ainakin kerran vuodessa iso läjä muitakin entisiä Tepsin suuruuksia..
 
Viimeksi muokattu:

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Niin lopulta kun Virtaselta lähti Immonen vierestä eikä hyökkäyspeli enää sujunut entiseen malliin niin ei RD:ltäkään tullut enää luottoa ja lopulta jatkosoppariakaan ei tarjottu. Olen edelleen vahvasti sitä mieltä, että Rintasen ominaisuudet ei sopisi RD:n kiekkoon vaan olisi ihan ideaali juuri Virran TPS:n, jossa voi ehkä vähän verkkaista liikettä korvata mainiolla pelinäkemyksellä, syöttötaidolla ja kiekkokontrollilla.

Siitä samaa mieltä, että olisi todella hienoa nähdä Rintanen vielä SM-liigassa.

Minä olen edelleen sitä mieltä, että RD teki virheen siinä, kun jätti tuollaiset pelaajatyypit hankkimatta JYPiin. Virtanen oli ihan loistava kaveri siihen joukkueeseen, muut kun olivat vähän sellaisia on-off-kavereita, eli mentiin täysillä tai sitten ei menty oikein mihinkään. Täytyisi aina olla yksi tai kaksi limuttelijaa niiden työhevosten joukossa, jos sattuu käymään niin, että ei päästäkään vetämään omalla temmolla. Immosen menetys tietenkin oli asia josta JYP kärsi ihan RD:n aikakauden loppuun asti, ei auttanut edes Eric Perrin.
 

Fordél

Jäsen
Minä olen edelleen sitä mieltä, että RD teki virheen siinä, kun jätti tuollaiset pelaajatyypit hankkimatta JYPiin. Virtanen oli ihan loistava kaveri siihen joukkueeseen, muut kun olivat vähän sellaisia on-off-kavereita, eli mentiin täysillä tai sitten ei menty oikein mihinkään. Täytyisi aina olla yksi tai kaksi limuttelijaa niiden työhevosten joukossa, jos sattuu käymään niin, että ei päästäkään vetämään omalla temmolla. Immosen menetys tietenkin oli asia josta JYP kärsi ihan RD:n aikakauden loppuun asti, ei auttanut edes Eric Perrin.

Mun mielestä taas RD:n joukkueeseen ei sovi taiteilijasielut; Virtanen ei lopulta sopinut eikä Vili Sopanenkaan sopinut. Juuri nämä Ossi Louhivaarat ja Antti Pihlströmit ovat niitä laitureita, joita RD tarvitsee toteuttamaan kurinalaisesti hänen pelitapaansa ja joiden osaamisen hän osaa hyödyntää. Rintanen ei mielestäni natsaa mitenkään RD:n vaatimuksiin eikä hänestä saataisi läheskään sitä kaikkea irti, mitä Virran pelitavassa voitaisiin saada. Hyvin kokenut kaveri, joka ei tule enää pelaamistaan muokkaamaan viimeisen tai muutaman viimeisen kauden aikana. Turussa pelaamista ei tarvitsisi muokata vaan hän istuisi hienosti Virran pelitapaan. Pelaisi varmasti aika samaa peliä, mitä on Sveitsissäkin pelannut vuosia. Eli toivotaan Rintasen menevän Turkuun, jossa voisi olla vielä kova nimi.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Mun mielestä taas RD:n joukkueeseen ei sovi taiteilijasielut; Virtanen ei lopulta sopinut eikä Vili Sopanenkaan lsopinut. Juuri nämä Ossi Louhivaarat ja Antti Pihlströmit on niitä laitureita, joita RD tarvitsee toteuttamaan kurinalaisesti hänen pelitapaansa. Rintanen ei mielestäni natsaa mitenkään RD:n vaatimuksiin eikä hänestä saataisi läheskään sitä kaikkea irti, mitä Virran pelitavassa voitaisiin saada. Eli toivotaan Rintasen menevän Turkuun, jossa voisi olla vielä kova nimi.

No se riippuu ihan pelaajasta. Sami Vatanen sopii oikein mainiosti ja tällaisille pelaajille RD antaa myös vapauksia ihan eri tavalla, näin kävi myös Aleksander Barkovin kanssa Tapparassa. Louhivaarat ja muut hoitavat sitten puolustuspelaamisen. Rintanen toisi sen hienon elementin, että kiekkoa voisi pelata myös hitaammin ja hän pystyy tuomaan sitä myös itse sisään taitonsa ansiosta. Mestaruuksia ei voiteta Pihlströmeillä ja Louhivaaroilla vaan taitavilla ja rohkeilla pelaajilla, jotka ovat tarpeeksi röyhkeitä yrittämään yksin koko kentän läpi vaikka seitsemännessä finaalissa.
 

Fordél

Jäsen
No se riippuu ihan pelaajasta. Sami Vatanen sopii oikein mainiosti ja tällaisille pelaajille RD antaa myös vapauksia ihan eri tavalla, näin kävi myös Aleksander Barkovin kanssa Tapparassa. Louhivaarat ja muut hoitavat sitten puolustuspelaamisen. Rintanen toisi sen hienon elementin, että kiekkoa voisi pelata myös hitaammin ja hän pystyy tuomaan sitä myös itse sisään taitonsa ansiosta. Mestaruuksia ei voiteta Pihlströmeillä ja Louhivaaroilla vaan taitavilla ja rohkeilla pelaajilla, jotka ovat tarpeeksi röyhkeitä yrittämään yksin koko kentän läpi vaikka seitsemännessä finaalissa.

Kyllä, olen ihan samaa mieltä, että Rintasellakin voisi olla oma paikkansa Lukossa ja RD:n pelitavassa. Toisi siihen aimoannoksen monipuolisuutta eikä oltaisi vain yhden osaamisen varassa. En kuitenkaan usko, että RD pystyy hyödyntämään Rintasta läheskään maksimaalisella tavalla eikä Rintanen istu RD:n pelitapaan. Toki voihan se olla, että nämä Barkovit ym. ovat vähän avanneet RD:n silmät, mutta olen taipuvainen uskomaan ettei RD ole mihinkään muuttunut. Tällainen kokenut taiteilijasielu ei vain istu RD:n pelitapaan ja vaatimuksiin. Molemmille osapuolille siis parempi, että Lukko laittaa rahansa johonkin muuhun kärkipelaajaan ja Rintanen pääsisi Virran alaisuuteen.
 
Ilmeisesti Raskin Joonas allekirjoittanut sopparin Nashvilleen, mutta pelaa ilmeisesti ensi kauden Euroopassa.

Twitter

Itse ajattelin kuvion siten, että mikäli Rask ei saa paikkaa Nashvillen kokoonpanosta, niin palaa leirityksen jälkeen Eurooppaan vielä kaudeksi. No tuskinpa Rask ensi kaudella suoraan NHL-kokoonpanoon mahtuu, joten Euroopassa mennee vielä tuleva kausi, vaan missä joukkueessa? Jokereihin on huhuttu, mutta onko sittenkään sopiva pelaaja Kekäläiselle vain yhdeksi vuodeksi. Tosin kyllä se Klingberg'kin vastaavassa tilanteessa kelpasi, joten mene ja tiedä.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Ilmeisesti Raskin Joonas allekirjoittanut sopparin Nashvilleen, mutta pelaa ilmeisesti ensi kauden Euroopassa.

Twitter


Niin eikös Nashvillen palkkalistoilla ole Janne Kekäläinen joten..eiköhän asiat ole suht sovittu ja Joonas asuu ensikaudella Etelä -Haagassa.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Niin eikös Nashvillen palkkalistoilla ole Janne Kekäläinen joten..eiköhän asiat ole suht sovittu ja Joonas asuu ensikaudella Etelä -Haagassa.

Janne Kekäläistä on kovasti oltu tuomassa takaisin KalPan pelaajakoordinaattoriksi Nashvillen hommien ohella. Mutta tuskinpa sillä Raskin tilanteeseen on mitään vaikutusta...
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Janne Kekäläistä on kovasti oltu tuomassa takaisin KalPan pelaajakoordinaattoriksi Nashvillen hommien ohella. Mutta tuskinpa sillä Raskin tilanteeseen on mitään vaikutusta...

Tuohan on jo kai varma juttu, sillä ainakin SS uutisoi Keklun sopimusta varmana.

Itse Raskille ei ole KalPassa mitään käyttöä.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Tuohan on jo kai varma juttu, sillä ainakin SS uutisoi Keklun sopimusta varmana.

- Kättä on lyöty päälle, mutta sopimuksen pituudesta keskustellaan vielä.

Vihaan englanninkielisiä heittoja, mutta Kari Jalonen says hi.
 

Luvia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Satakunta, Juventus
Erään jo lopettaneen ässäläisen mukaan, pata olisi hankkinut ensi kaudeksi NHL kokemusta omaavan pakin ruotsista (pohjois-amerikkailainen) ja ulkomaalaisen laiturin. Lähde tiesi silloin Leen ja Sindelin tulot etukäteen, kuten myös Pihlmanin, joten itse on luotto että jtn totuusperää voisi näillä huhuilla olla.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Erään jo lopettaneen ässäläisen mukaan, pata olisi hankkinut ensi kaudeksi NHL kokemusta omaavan pakin ruotsista (pohjois-amerikkailainen) ja ulkomaalaisen laiturin. Lähde tiesi silloin Leen ja Sindelin tulot etukäteen, kuten myös Pihlmanin, joten itse on luotto että jtn totuusperää voisi näillä huhuilla olla.

Eipä noita pakkeja hirveän montaa ole. Elitserienistä bongasin tälläiset nimet:

Feddy Meyer
Noah Welch
Brett Skinner

Freddy Meyer voisi olla ihan kova satsaus. Welch, noh, ei mikään erikoinen. Skinner taas oli Tapparassa ainakin ihan susi. Joten toivotaan Meyeriä, mutta mikähän mahtaa olla miehen hinta?
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Erään jo lopettaneen ässäläisen mukaan, pata olisi hankkinut ensi kaudeksi NHL kokemusta omaavan pakin ruotsista (pohjois-amerikkailainen) ja ulkomaalaisen laiturin. Lähde tiesi silloin Leen ja Sindelin tulot etukäteen, kuten myös Pihlmanin, joten itse on luotto että jtn totuusperää voisi näillä huhuilla olla.

Sehän tarkoittaisi, että Ässillä olisi periaatteessa joukkue kasassa jo nyt! Näin ne ajat muuttuu kun ei kahta viikkoa ennen kauden alkua odotella sentteriä tai muuta...
 

Luvia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Satakunta, Juventus
Juu ei niitä montaa kyllä ole. Allsvenskanin puolella oli Dustin Kohn, Jean-Luc Grand-Pierre ja Jason Strudwick. Joten siitä sitten vaan valitsemaan mieluisinta :D Jos huhu pitää paikkaansa, niin ainostaa juuri Skinner on sellainen joka saa aikaa eieiei! reaktion.

Edit. Tuskin Pihlman on Zaborskyn korvaaja vaan se ulkomaalainen hyökkääjä joka olisi kanssa tulossa.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eli olisiko Pihlman näin ollen Zaborskyn korvaaja?

Parhaimmillaan Pile voisi olla jopa parempi kuin Zabo, mutta sellaista tuskin kukaan odottaa. Eiköhän se mene jotenkin: Joppe korvaa Zabon, Pile Armian ja hankinta paikkaa Santavuorta. Näin itse asian laittaisin.
 

Noma

Jäsen
Esko Seppänen twiittaa, että HPK julkaisee klo 16 Ari-Pekka Selinin sopimuksen ohella myös SaiPan kultakypärä Jesse Saarisen sopimuksen.
 

Ralph

Jäsen
Joonas Rask tehnyt ilmeisesti sopimuksen Nashvillen kanssa?

Mainittu parikin kertaa tällä palstalla, että on tehnyt entry-level sopimuksen, mutta pelaa ensimmäisen kauden sopparistaan vielä Euroopassa.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Tässä linkissä* on tarkemmat tiedot Joonas Raskin sopimuksen rahallisesta arvosta.

En tiedä mihin tuossa pohjautuu alhaalla uratilastoihin ensi kaudeksi merkitty AHl-seura.


* Linkki vie CapGeek.comin sopimuksia käsittelevälle sivulle
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös