Kumpi yllä esitetyistä väittämistä on tosi? Väännetään nyt rautalangasta kun en ole nähtävästi normijärjellä varustettu kaveri.
Väännetään nyt sitten rautalangasta.
Ässät on sanonut Uusitalon ja kaikkien muidenkin kohdalla (Toivola todennut tämän itse, jo hyvissä ajoin ennen kauden alkua), että seura ei lähtöä estä, parempi ottaa tilalle motivoitunut kaveri (vrt. case Luomala, josta varmasti opittiin).
Tästä Zaborsky olisi varmaan ollut jonkinlainen poikkeus ja miehestä luopuminen olisi tuntunut pahasta niin seuran kuin fanienkin kannalta. Onneksi Z ratkaisi itse koko ongelman ilmoittamalla hyvissä ajoin, että vanjan järjestämät pihapelit ei tällä kaudella kiinnosta, koska tavoitteet ovat selvästi korkeammalla.
Uusitalo sen sijaan olisi saattanutkin lähteä. Jo aiemmin kerroin, että venäläislähteeni mukaan Udesta tarjottu summa oli noin 400 ke, ei kuitenkaan pyydettyä summaa. Ässät olisi ollut valmis varmaan tinkimään vaatimastaan summasta, jos Ville todella olisi osoittanut palavaa halua lähteä, mutta vaakakupissa painoivat myös vastasyntynyt lapsi ja vaimon toive jäädä kotiinperheen luokse. Uusitalo siis valitsi itse Suomeen jäämisen ja seura ei onneksi edes joutunut siihen tilanteeseen, jossa Venäjältä tulleita tarjouksia olisi pitänyt alkaa sumplimaan/esittämään vastatarjouksia etc.
Itselleni asia on ainakin selvä kuin pläkki. Ainoa ihmetyksen aihe tähän keskusteluun liittyen on se, että joidenkin palstalaisten mielestä vauva, vaimo ja koti eivät ilmeisesti ole ollenkaan oleellisia asioita kun arvotetaan "elämän marssijärjestystä". Ja vielä kun kyseessä on pelaaja, joka Iivanankin hokiliigaan hyvin ehtii, esim ensi kaudella 2012-2013.