SM-liigan parhaat UUDET ulkomaalaisostokset

• 3 177
  • 30

Aksu

Jäsen
1. Chlubna (Merkitys omalle joukkueelle nosti ykköseksi)
2. Vujtek (Liigan taitavimpia, huikea pelinkääntäjä kun pelaaminen huvittaa)
3. Duba (Huonon joukkueen hyvä ja erittäin lupaava veskari. Poissa otsikoista)
4. Joseph (Tepsin runkoa)
5. Kohn (Yllätti minut...)

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Kossu: Minä väitän edelleen (myös kausikorttilaisena), että pelitavassa ei tapahtunut tuohon aikaan mitään suuria muutoksia.
Asiat joita tapahtui ovat:

1. Hamilton tuli joukkueeseen. Tästä seurauksena kentälliset saatiin toimiviksi, eikä niitä tarvinnut muutella ottelusta toiseen kuten aikasemmin oli tehty.

2. Ruotsalainen tuli valmennukseen mukaan. Tästä seurauksena, varsinkin puollustuspelaamiseen, tuli huomattavasti enemmän tarkkuutta ja jämäkkyttä.

3. Ketjukoostumuksien löytymisen ja vakiintumisen myötä myös onnistumisia alkoi tulemaan ja tätä kautta henkinen lukko aukesi ja pelaajat alkoivat pelaamaan vapautuneemmin.

Siinä minun mielestä syyt kärppien kurssin kääntymiseen ja suurinpana asiana minä näen tuossa Hamiltonin mukaan tulon, joten ainakin omalla listallani uusista ulkomaalaisvahvistuksista Hamilton on nr. 2. Kärppien pelitapa ei minun mielestä muuttunut mutta peliesitykset paranivat, joten ehkä joku tulkitsi tämän pelisysteemin muuttamiseksi.

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Turhaa Pihlis

Viestin lähetti Cannibal
Turha selittää Pihlis. Kaikki asiasta jotain tietävät tietävät myös sen mistä Kohn on tullut ja kuka hänen palkkansa maksaa. Sitten on näitä, joille Blues on kaiken pahan alku ja juuri (kärjistäen), maksaa joka pelaajalle vähintään miljoonan ja että Salonojan rahat=Bluesin rahat. Tällaisille ihmisille on aivan turha jankuttaa mitään totuutta, sen olen huomannut. Joten antaa Bluesin olla rahaseura, muut seurathan ostavat pelaajansa omenilla ja hyväntekeväisyydellä, antaa Salonojan polttaa omat rahansa uusien pelaajien palkkaamiseen, sen hän varmasti tekeekin, kukapa nyt ei sellaista tekisi omilla rahoilla. Kaikissa lehdissä, joissa budjetti on ilmoitettu, on ollut painovirhe, sehän on vähintään kaksi kertaa niin iso. Aivan, ja noussut huikeasti uusien hankintojen myötä...kuten Murphy...uskomattoman kallis pelaaja.

Huoh... Cannibal ja eräät muut Blues-fanit. Oletan, että tuo vuodatuksesi aiheutui ainakin osittain aiemmasta kirjoituksestani.

Taisi unohtua, että mainitsin liigassa pelaavan muitakin pelimanneja kuin Chlubna ja että tässä tapauksessa katson hinta-laatu - suhteen ratkaisevan ulkomaalaishankinnan onnistuneisuuden asteen...

En tietenkään voi olla selvillä aivan tarkasti siitä, kuinka paljon Blues tai JYP pelaajilleen palkkaa maksaa juuri nyt, mutta aiemmat verotustiedot, ulkomaalaishankinnat sekä joukkuiden pelaajabudjetit huomioiden voin väittää, että Blues ei todellakaan ole kärkipään joukkueita mitä hinta-laatu - suhteeseen tulee. Se ei tarkoita hyvät Blues - fanit sitä, etteikö Bluesissa olisi pelannut tai pelaisi hyviä ulkkareita. Voin suoraan sanoa, etten todellakaan pidä Bluesin politiikasta ja pidän sitä enemmän tai vähemmän hengettömänä ja perinteitä vailla olevana rahajenginä, mutta kun ketjun aiheena oli "SM-liigan UUDET ulkomaalaisostokset", pidän Chlubnaa toivottavasti jo aiemmin ilmi tulleiden perusteluiden mukaisesti tässä kategoriassa ykkösenä. Pyydän anteeksi, jos se tai perusteluni aiheuttavat ärtymystä Blues-faneissa. Ehkäpä ostatte Chlubnan kauden päätteeksi niin tulee parempi mieli...

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Niin varmaan

Eli aikamoista toistoa tulee..."pidän sitä enemmän tai vähemmän hengettömänä ja perinteitä vailla olevana rahajenginä". Ohhoh, pidätkö? Jännä juttu, tuota en ole ennen koskaan kuullutkaan.

Sitten voisit muuten sanoa, mitä mielestäsi pitäisi tehdä? Vetää kirjaimellisesti kuula kalloon organisaatiolle, koska sillä ei ole perinteitä? Periaatteessa olen sitä mieltä, että niitä perinteitä ajattelevat ne joilta tulevaisuus puuttuu ja sen vuoksi takerrutaan menneeseen; itse en niitä pidä juuri minään, mutta sehän on taas vain minun mielipiteeni. Toisaalta, kai niistä perinteistä voi ylpeäkin olla, jos jotain tosiaan on joskus saanut aikaan....perinteet tulevat vuosien myötä. Niiden puutteesta on suorastaan naurettavaa syyttää jotakuta tai olla pitämättä jostain.

Hengettömyys on aika suhteellinen käsite. Mielestäni joukkueessa on yksi parhaista "hengistä" mitä siellä koskaan on ollut. Parhaimmillaan on ollut havaittavissa epätavallisen rentoa ilmapiiriä kentällä Espoossa. Katsojia tulee reilut 4000 per ottelu kun kyseessä eivät ole pk-joukkueet, se ei ole kovin paljoa, mutta mielestäni henki on ihan hyvä myös katsomossa. Eipä se juuri sen parempaa muuallakaan tunnu olevan. Pari poikkeusta voi löytyä.

Ja mitäs vielä....niin, onhan Espoo ihan hyvä markkina-alue, kasvava vauras kaupunki, halli on hyvä, kaiken pitäisi olla kunnossa. Eli mitähän tässä pitäisi tehdä...alkaa kasvattaa omia junnuja...tai ei, eihän sekään kelpaa, nekin oltaisiin varmaan kaapattu muualta. Eihän Espoossa ole edes lapsia. Ne on kaikki muualla. Täällä on vain insinöörejä. On siinä joukkueessa nytkin 7 Espoossa syntynyttä, ja aika monta omaa junnua. Siitä vaan laskemaan omia. Kai sitä rahaa käytetään jos sitä on. Menestystähän tässä kaikki tavoittelevat...

En muuten YMMÄRRÄ, miten TAAS olen voinut mennä tällaiseen paskaan mukaan kirjoittamaan, mutta onpahan tämäkin viesti sitten taas kirjoitettu kymmenennen kerran tällä kaudella. Kai tästä on tullut jo jonkinlainen traditio.

Carcki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bewe, ManU, HJK , Poznan Lech
Ulkomaalaiset...

Minusta ainakin Jokereiden maalivahtihankinta, Jamie Ram yllätti! Samoin Cowie. Häneltä en odottanut mitään, kuvittelin että hän olisi vain vanha äijän käppänä koko ajan tiellä, mutta niin ei käynytkään! Hän on PALJON parempi kuin odotin.
Pakko myös myöntää, että Pullasorsien Josephkin on ollut aika hyvä!:cool:

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy