Mielestäni sitä suomalaisuuttaa ja perinteitä ois hyvä korostaa markkinoinnissa kun toi KHL-liiga on rantautunut Suomeen. Kuitenkin sm-liiga on se liiga mitä tässä on nappulasta saakka seurannut. Tää nimenmuutos päätös oli taas sarjassa "ei kuunnella maksavia asiakkaita kun kyllä isot pomot tietää".
Tämä nimenmuutoshölmöily ollaan varmasti huomattu jo SM-liigan toimistolla, mutta eihän nimeä voi vielä muuttaa, koska silloin toimiston idiootit myöntäisivät virheensä.
Minä olen eri mieltä, mutta toki sallin oman mielipiteesi. Nyt Liiga on THE liiga Suomessa ja minusta se ei silloin salli minkään KHL:n hyppiä nenille. Toinen positiivinen asia tuossa on se, että nimen eteen voi myydä sponsorointi tarkoituksessa helposti vaikuttamatta liigan kutsumanimeen. Melko varmasti tunnusteluja on myös asian suhteen tehty. Suomen jääkiekossa ei raha liiku ja jos sillä saataisiin edes muutama markka lisää, se lisäisi jälleen käytettävissä olevia varoja sikälimikäli se käytettäisiin seurojen budjettien kasvattamiseen.
En yhtään ihmettelisi, vaikka SM-liigan idioottipäättäjät vaihtaisivat liigan nimen The Liigaksi.
Sponsorinimeen ei SM-liitteen poistaminen vaikuta millään tavalla. Kuten olen täälläkin todennut, on monella liigalla sponsorinimi, mutta alkuperäinen on säilynyt sen rinnalla. Englannin Valioliiga tunnetaan nimellä Barclays Premier League, ei Barclays Leaguena. Tšekin ja Slovakian jääkiekon pääsarjat ovat sponsorinimen kanssa Tipsport Extraliga, ei Tipsport Liga. Mielipiteesi ei siis ole peruste sille, että SM-liite täytyy pudottaa pois.
Tämä olisi mielestäni virhe. Mitä vikaa olisi lyhenteessä SML? Jos siis lyhenne pitää saada. Paras on edelleen SM-liiga ja sitä kyllä itsekin käytän, kuten koko mediakenttä etc.
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Minun mielestäni SM-liigan nimessä olevaa suomenmestaruutta olisi pitänyt korostaa enemmän. Lyhentää nimi vaikka SML:ksi ja mainita puheissa useammin koko nimestä, eli Suomenmestaruusliiga. SM-liigasta pidän toki siksi eniten, sillä maailma on pullollaan kolmikirjaimisia lyhenteitä.
Nämä FHL:t ja FEL:t ovat kyllä sellaista apinatouhua, että toivottavasti siihen ei lähdetä. Ei sillä ole mitään väliä miten joku ulkomaalainen SM-Liigan nimen ymmärtää, sarja on suomalainen, sen perinteet suomalaisuudessa ja sen kohderyhmä suomalainen. Ruotsalainen nimi voisi toki olla kun kaksikielisessä maassa eletään, mutta nämä englanninnokset ja muut itellasonerat voisi jättää sinne ysärille.
Nimien muuttaminen englanninkielisiksi kertoo päättäjien heikosta itsetunnosta. SM-liigan seuroissa on pelannut vuosikymmeniä ulkolaisia pelaajia, mutta silti
apinatouhuun ovat lähteneet vain Blues ja Pelicans. Lukkokin on saanut lähes joka vuosi hankittua uusia ulkomaalaispelaajia, vaikka näillä ei ole mitään käsitystä, mitä joukkueen nimi tarkoittaa.
Joo, en ymmärrä, miksi kansallisella sarjalla pitäisi olla vieraskielinen nimi. Luulen kyllä, että ne muutamat kiinnostuneet ulkomaalaiset ymmärtävät, mitä "Liiga" tarkoittaa.
Ehkä he ymmärtävät, ettei Suomessa ole muita liigoja. Tämä on pieni maa, jossa ei muuta urheilua harrasteta.