SM-liigan nimeksi Liiga

• 142 597
  • 516

The #77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, KeuPa HT, Tornado Luxembourg

En täysin ymmärrä mitä sinä teet tällä puolella keskustelupalstaa, kerran tämä ei sinua millään tavalla kiinnosta.

Seuraa sinä niiden ihmisten pelaamista, jota pääset elämäsi aikana näkemään livenä hyvällä tuurilla kerran tai kaksi ja osoita heille tukesi..öö..ööö..ostamalla NHL-kanavapaketti kotiisi.

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Seuraa sinä niiden ihmisten pelaamista, jota pääset elämäsi aikana näkemään livenä hyvällä tuurilla kerran tai kaksi ja osoita heille tukesi..öö..ööö..ostamalla NHL-kanavapaketti kotiisi.

Tämä kertookin tilanteesta paljon, kun nykyään koen mielekkäämpänä seurata NHL:n kiekkoa televisiosta kuin SM-liigalätkää paikan päällä. En tiedä mitä SM-liiga voi vallitsevalle tilanteelle tehdä, mutta toivottavasti jotain. Nimen vaihtaminen Liigaksi ei ollut ainakaan sitä jotain.

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Tämä kertookin tilanteesta paljon, kun nykyään koen mielekkäämpänä seurata NHL:n kiekkoa televisiosta kuin SM-liigalätkää paikan päällä. En tiedä mitä SM-liiga voi vallitsevalle tilanteelle tehdä, mutta toivottavasti jotain. Nimen vaihtaminen Liigaksi ei ollut ainakaan sitä jotain.

Itselläni on tapana olla olematta tekemisissa asioiden kanssa, jotka eivät minua kiinnosta. Tällöin en esimerkiksi tuo esille jatkuvasti, kuinka se asia ei minua kiinnosta - koska se, noh, olisi hyvinkin kornia.

Vähän sama asia kuin se, että pahimmat homofoobikot ovat useasti niitä kaikista lujiten kaapissa olevia.

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Itselläni on tapana olla olematta tekemisissa asioiden kanssa, jotka eivät minua kiinnosta. Tällöin en esimerkiksi tuo esille jatkuvasti, kuinka se asia ei minua kiinnosta - koska se, noh, olisi hyvinkin kornia.

Vähän sama asia kuin se, että pahimmat homofoobikot ovat useasti niitä kaikista lujiten kaapissa olevia.

Kyllä mua kiinnostaa SM-liigan kohtalo, olenhan sitä seurannut parikymmentä vuotta säännöllisesti. Sen takia asia koskettaakin. Mutta jos oikea linja on kritiikin vaimentaminen ja ongelmien lakaisu maton alle niin onnittelen, se tie on paskainen. Meni miten meni niin ainahan voi vedota siihen, että jääkiekko on Suomen seuratuin laji, hei!

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Mutta jos oikea linja on kritiikin vaimentaminen ja ongelmien lakaisu maton alle niin onnittelen, se tie on paskainen. Meni miten meni niin ainahan voi vedota siihen, että jääkiekko on Suomen seuratuin laji, hei!

Kerrotko vielä, miten minun henkilökohtainen mielipiteeni on liigan ongelmien lakaisua maton alle ja miten minun näkemykseni vaikuttavat mitenkään liigan haasteisiin tai niiden käsittelyyn? Käsittääkseni minulla ei kauheasti ole vaikutusvaltaa siihen, miten liiga itseään kehittää.

MINUN mielestäni liigan tuote on olosuhteet huomioonottaen hyvä.

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Kerrotko vielä, miten minun henkilökohtainen mielipiteeni on liigan ongelmien lakaisua maton alle ja miten minun näkemykseni vaikuttavat mitenkään liigan haasteisiin tai niiden käsittelyyn? Käsittääkseni minulla ei kauheasti ole vaikutusvaltaa siihen, miten liiga itseään kehittää.

MINUN mielestäni liigan tuote on olosuhteet huomioonottaen hyvä.

Sinä yritit tukahduttaa muiden ylläolevien kanssa arvokkaan kritiikin leimaamalla sen turhaksi valitukseksi. Jokaisen ääni merkitsee ja jos asioista ei puhuta niiden nimillä mennään perse edellä puuhun.

"Olosuhteet huomioon ottaen hyvä". Sepä kiva. Minua kun ei kiinnosta olosuhteet kun teen päätöstä siitä menenkö jääkiekko-otteluun. Se ei nosta minun silmissäni paskan jääkiekon arvoa, että olosuhteet jääkiekolle ovat huonot. En minä sinne säälistä mene vaan viihtyäkseni.

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Sinä yritit tukahduttaa muiden ylläolevien kanssa arvokkaan kritiikin leimaamalla sen turhaksi valitukseksi. Jokaisen ääni merkitsee ja jos asioista ei puhuta niiden nimillä mennään perse edellä puuhun.

"Olosuhteet huomioon ottaen hyvä". Sepä kiva. Minua kun ei kiinnosta olosuhteet kun teen päätöstä siitä menenkö jääkiekko-otteluun. Se ei nosta minun silmissäni paskan jääkiekon arvoa, että olosuhteet jääkiekolle ovat huonot. En minä sinne säälistä mene vaan viihtyäkseni.

Yritin kirjoittaa sanan "minun" niin, että sen huomaisit. Sillä tarkoitin, että kyseessä on minun mielipiteeni - ymmärrätkö. Minun mielipiteeni ei ole sinun mielipiteesi eikä minun mielipiteeni määritä sinun ajankäyttöäsi jääkiekon kautta.

Sitäpaitsi meissä on selkeä vivahde-ero. Minulle otteluun menemisen päällimmäinen syy tai määrittelevä tekijä ei ole liiga tai sen taso, vaan Oulun Kärpät. Olen ollut seuran peleissä liigassa, divarissa ja kakkosdivarissa. Taso muuttuu, vaihtuu, laskee, kehittyy - niinkuin kaikki muukin elämässä.

Seuraan seuraa - ja väitän saavani siitä matkasta irti enemmän kuin sinä ikinä kanavapaketteinesi.

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Sitäpaitsi meissä on selkeä vivahde-ero. Minulle otteluun menemisen päällimmäinen syy tai määrittelevä tekijä ei ole liiga tai sen taso, vaan Oulun Kärpät. Olen ollut seuran peleissä liigassa, divarissa ja kakkosdivarissa. Taso muuttuu, vaihtuu, laskee, kehittyy - niinkuin kaikki muukin elämässä.

Seuraan seuraa - ja väitän saavani siitä matkasta irti enemmän kuin sinä ikinä kanavapaketteinesi.

Minäkin yritän seurata seuraa, mutta alkaa olla vaikeuksia tunnistaa enää sitä seuraa omaksi. Valitettavasti johtuen 'vallitsevista olosuhteista' nykyään ei ole enää seuraperinteitäkään. Pajatso kun laitetaan joka vuosi uusiksi. Kasvatetaan pelaajat muualle ja ostetaan uutta sieltä mistä halvimmalla saadaan. Hieno tarina ja hieno matka.

The #77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, KeuPa HT, Tornado Luxembourg

Jos pidät kaikkea kritiikkiä arvokkaana, kritiikkisi oli arvokas. Itse taas en pitänyt kritiikkiäsi millään tavalla arvokkaana, koska se ei ollut rakentavaa/kehittävää kritiikin kohdetta kohtaan.

En nyt tiedä mitä sinä haluat Liigalta? Se, että oma seurasi ei sinua enää kiinnosta, ei ole millään tavalla Liigan ongelma. Olosuhteet jääkiekolle Suomessa ovat tietenkin muuten hyvät, paitsi itärajan takaa velivenäläist päättivät pystyttää muovisarjan naapuriin ja sinne menee paljon kovia kiekkomiehiä isompien tilipussien perässä. Tuokaan ei ole Liigan vika, se on seurojen vika jossei ole varaa tarjota samanlaista, ja se on ihan ymmärrettävää.

Voisit tietenkin avata mitä täällä Liigassa pitäisi tapahtua, että sinä voisit taas nauttia TPS:n peleistä? Pitäisikö TPS:n tuottaa samanlaisia junnuja, kuin nuoruudessasi? (Koivut yms.) Ei muuten taaskaan Liigan vika, jos tuota haet.

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Jos pidät kaikkea kritiikkiä arvokkaana, kritiikkisi oli arvokas. Itse taas en pitänyt kritiikkiäsi millään tavalla arvokkaana, koska se ei ollut rakentavaa/kehittävää kritiikin kohdetta kohtaan.

Minun tekstini ovat paljon arvokkaampia kuin muiden kirjoittajien.

En nyt tiedä mitä sinä haluat Liigalta?
Voisit tietenkin avata mitä täällä Liigassa pitäisi tapahtua, että sinä voisit taas nauttia TPS:n peleistä?

Haluan tasokkaampaa jääkiekkoa ja seuraidentiteettejä, toinenkin jo riittäisi. SM-liiga ei pysty kilpailemaan nykyään pelin tasolla muille liigoille, mutta jos sen seurat menettävät tunnesiteen katsojiinsa mitä jää jäljelle?

Voisit tietenkin avata mitä täällä Liigassa pitäisi tapahtua, että sinä voisit taas nauttia TPS:n peleistä?

En minä kaikkea tiedä. Olen nyt vain kriitikko, joka kertoo miten asiat ovat. Voin antaa sulle kotitehtäväksi miettiä mitä SM-liigan tulisi tehdä jotta se kiinnostaisi jatkossakin. Jos kaikki johtuu olosuhteista niin sitten vaan täytyy muuttaa olosuhteita. Mäkihypyssä rakennettiin tuuliverkko.

Fat Jesus

Jäsen
Huvittavinta/surkuhupaisinta tässä on se että edes (sm-)liiga.fi sivuilta pysty havaitsemaan uutta ja hienoa logoa.

Kukas pyörittää liiga.fi sivustoa? who.is ei osannut kertoa.

Cockersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, New York Rangers
Mitähän Nelonen on tykännyt tästä nimenvaihdosta, kun eikös kaikissa Nelosen mainoksissa vielä mainosteta nimenomaan SM-Liigaa? Vai kuulenko ja näenkö omiani ja muutan ne mainokset mielessäni edelleen SM-Liigaksi?

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tässä on Rauman Teollisuus- ja Kiinteistöpalvelulla paikka rakentaa imagonsa koskemaan koko SM-liigaa, eikä vain Raumaa ja Lukkoa. Olishan se nyt hienoa mennä Isomäkeen katsomaan RTK-liigaa.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tässä on Rauman Teollisuus- ja Kiinteistöpalvelulla paikka rakentaa imagonsa koskemaan koko SM-liigaa, eikä vain Raumaa ja Lukkoa. Olishan se nyt hienoa mennä Isomäkeen katsomaan RTK-liigaa.

Käy ainakin minulle (ja vuorenvarmasti tj Hirsimäelle, heh) oikein hyvin, mikäli RTK vain latoo tarpeeksi paalua tiskiin.

Ei mitään ongelmaa nähdäkseni tuossa, vaikka tuskinpa RTK:n ykkösagendana on näiden muidenkin suomalaisjoukkueiden rahallinen tukeminen.

Miksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Käy ainakin minulle (ja vuorenvarmasti tj Hirsimäelle, heh) oikein hyvin, mikäli RTK vain latoo tarpeeksi paalua tiskiin.

Ei mitään ongelmaa nähdäkseni tuossa, vaikka tuskinpa RTK:n ykkösagendana on näiden muidenkin suomalaisjoukkueiden rahallinen tukeminen.

En minäkään ymmärrä, miksi tuo olisi ongelma. Onhan RTK-palvelulla toimipiste Porissakin ja ovat nyt jo tukemassa Ässiä, kuten seuran kotisivuilta näkyy:
Porin t

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg

Ihan vakavasti sanottuna, toivoin SM-liigan seuraavan Tšekin Extraligan mallia, jossa sarjan nimessä on sekä sponsorinimi että liigan varsinainen nimi. Jalkapallon puolella tunnetuin esimerkki on Englannin Valioliiga, jonka markkinointinimi on Barclays Premier League.

Sponsori SM-liiga olisi ihan hyvä nimi. Siinä olisi Vesalaisen haluama myyntinimi, mutta myös perinteinen ja oikea nimi SM-liiga. Harmi että mies tuntuu olevan liian yksinkertainen ymmärtääkseen tämän.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ihan vakavasti sanottuna, toivoin SM-liigan seuraavan Tšekin Extraligan mallia, jossa sarjan nimessä on sekä sponsorinimi että liigan varsinainen nimi. Jalkapallon puolella tunnetuin esimerkki on Englannin Valioliiga, jonka markkinointinimi on Barclays Premier League..

Olen samaa mieltä, varsinkin siinä mielessä, jos ja kun tämä uusi sponsori näkyisi samalla tavalla, kuin Valioliigassa: eli jossain grafiikoissa ja kotisivujen yläreunassa sekä haastattelujen taustalla sijaitsevalla pahvisella mainostaululla.

Arkikielessä, lehtijutuissa jne nimenä kuitenkin käytettäisi vain "Liigaa" tai "sm-liigaa"..

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy