Sm-liigan lopputilanne...

• 6 448
  • 54

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti Femma
1. Tappara
2. HPK
3. Pelicans
4. Hjokerit :D
5. Ilves
6. TPS
7. JYP
8. HIFK

--------------------------

9. Kärpät
10. Blues
11. Ässät
12. Lukko
13. SaiPa

Minä olen arvioinut nyt joukkueet sen perusteella mitä tähän asti on pelattu. Pelicanssin kyllä varmaan kuuluisi olla kärjessä, mutta en oikein keväällä usko. No kuitenkin, näitä on aika mahdoton veikata ennen kevättä. Joten älkää nyt vetäkö hernettä nenään näistä jutuista. Sarjataulukko tulee muuttumaan vielä moneen kertaan.

No jos kerran olet arvioinut miten tähän asti on pelannut- perusteella, niin kerro minulle miten ihmeessä saat Hifk:n ja Kärpät Bluesin edelle?

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Jypin tilanne on hyvin mielenkiintoinen. Parin tappion jälkeen erityisesti omat murehtivat, että Taasko meille käy näin ja Ei me taaskaan päästä pleijareihin. Pitää ottaa huomioon että Jyp on tällä kaudella menettäny tasan yhden pisteen sinne mihin se ei ole pelillisesti kuulunut (30.10 Hifk 3-3) ja tappiot ovat viime aikoina tulleet vain kärkijoukkueille (HPK,Pelicans,HPK,Ilves) joten mitäs ihmeellistä tässä on? Jypin päävastustajat eivät löydy sieltä kärkinelikosta vaan oman sijoituksen alapuolelta. Blues ja TPS tulevat kovaa takaa ja mikäs sen hauskempaa, saadaan sitten parin viikon päästä kumpaakin vastaan pelata kova peli.

Itse uskon että suuria muutoksia ei loppukaudella enää tule ja että play-off - joukkueet ovat nyt 8 parhaan joukossa olevat 8 joukkuetta.

Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Johannes
... jos koko kausi jatketaan samaa tahtia kuin tähän saakka.

1. Pelicans 83
2. Tappara 81
3. Jokerit 81
4. HPK 70
5. Ilves 64
6. Jyp 59
7. TPS 56
8. Blues 56
----------------------
9. Assät 44
10. Kärpät 42
11. HIFK 41
12. Lukko 41
13. Saipa 31
Jos ihan tarkkoja ollaan niin Jokerit olisivat sarjataulukossa toisena, maalieron turvin.

Hakkuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham
Näitä rivejähän vois tehdä vaikka minkälaisia... :rolleyes:

Mutta jos näillä kokoonpanoilla edes suunnilleen jatketaan, niin tässä vois olla yksi minun ratkaisuistani tähän "ongelmakenttään". Varsinkin HIFK:n osalta varaus nimenomaan, ettei merkittäviä vahvistuksia hankittaisi... Mutta onhan pakko. Tai ei jos ei halua...!!!?? :confused:

1. Jokerit (ykkössuosikki edelleen, materiaali laaja ja tasokas. Pystyy ottamaan runkosarjan voiton ja lisäksi pärjäämään pleijareissa. Tällä kertaa.)
2. Tappara (kotietu ja kahden-kolmen keulassa aika varmasti, mutta ei ykkönen. Playoff-menestys tiukasti mielessä ja välillä "asennevaikeuksia" tai jotain...)
3. TPS (nousee väkisin kiinni kotietuun, maalivahdit ja menestymiskulttuuri ei salli muuta)
4. Pelicans (olis hieno sijoitus, mutta tätäkin hieman epäilen...Olkoon kuitenkin näin. )
5. Ilves (hyökkäys harvojen varassa, pakeissa loukkaantumisia liikaa, osaa pelata voitosta mikä tuo pisteitä keskimäärinottaen mukavasti)
6. HPK (hyökkäys hiipunee välillä, maalivahtien pitäisi myös "voittaa" joskus otteluita)
7. Blues (Stapleton ja Kohn tuovat virtaa hyökkäykseen, noussee ylös pikkuhiljaa)
8. JYP (jaksaa aina yllättää??)
9. Ässät (Räpiköintien jälkeen pienikin menestys tuntuu hyvältä, playoffit ei utopiaa?)
10. Kärpät (periaatteessa pitäisi uhata jopa neljän kärkeä, mutta nyt heidät tiedetään...)
11. SaiPa (Kohtuullisia esityksiä, mutta voittaminen vaikeaa. Kapasiteettia on hieman parempaankin sijoitukseen mikäli Tuominen & kumppanit herää)
12. HIFK (Mälkiä - ja Pena tulikokeessa. Jotain tartteis tehä, muuten kaudesta jää huono maku suuhun. Ehkä tähtäin onkin "viksusti" kaukana tulevaisuudessa...??)
13. Lukko (Hyvä yritys, pirteitä nuoria. Mutta kisa on kova ja epäilen ettei jaksa loppuun asti samalla tahdilla. Saarelan, Kaipaisen ja Lätin otettava lisää vastuuta myös maalien merkeissä. Playoff-paikka olis tosi hieno saavutus ja ainakin minusta yllätys!!)

Playoff-rajalla tulee olemaan tosi kova kisa ja luulis, että Kärpät minun mielestäni ainakin materiaaliltaan hieman kovempana kuin JYP ja Ässät hoitaisi homman, mutta veikkaan kuitenkin näin päin. Eli että viime kauden huumasta joudutaan hieman maksamaan "jälkiveroja" ja Kärpät sittenkin nippanappa pullahtaa ulos playoffeista. Taistelu tulee kuitenkin olemaan äärimmäisen ja kutkuttavan jännittävä... IFK taitaa ollakin kauden ongelmajoukkue... Esim. Bednarin tulo voi kuitenkin jo muuttaa paljon. Tai jotain ainakin.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Sijoitin...

... tapparan jokereiden edelle, koska tappara on saanut 1,45 p/ottelu ja jokerit 1,44 p/ottelu. Maaliero tietty ratkaisee, jos joukkueet päätyvät tasapisteisiin.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
juhaht

Olinpa taas kerran kömpelö, joten selittelen vähän edellistä viestiäni. Olisi pitänyt kai painottaa, että asiallista kritiikkiä pitää jokaisen kestää. Sanomattakin pitäisi olla selvää, että asiallista kritiikkiä ei ole pelkkä provosointi provosoinnin vuoksi ja jatkuva jonkun joukkueen tai sen fanien nälviminen.

Viestini kritiikin sietämistä käsittelevä kappale oli kohdistettu lähinnä t4:lle. (Kaivakoon arkistosta tuon ketjun, johon viittasin, ketä huvittaa.) On helppo haukkua jatkuvaan provosointiin puuttuvia ihmisiä lapsellisiksi, kun oma joukkue tai sen kannattajat, eivät ole kohteina. Itse voidaan provosoitua vähintään yhtä lapsellisesti, kun pilkka sattuu omaan nilkkaan.

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
1.Tappara
2.Jokerit
3.HPK
4.TPS
5.Pelicans
6.Blues
7.HIFK
8.Ilves
---------------------------------------
9.JYP
10.Kärpät
11.Lukko
12.Ässät
13.SaiPa

Mutta aika turhaa tässä vaiheessa mitään veikata?!?:confused:

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti belenos
no minäkin laitan oman listani

1. Pelicans
2. Tappara
3. TPS
4. Jokerit
5. HPK
6. Blues
7. Ilves
8. Lukko
-----------------------------------------------------------------
9. JYP
10. Hifk
11. Kärpät
12. Ässät
13. Saipa

Lukko uuteen nousuun :)

Tietysti hienoa vetaa kotiinpain ja antaa Lukolle play off-paikka, mutta ei kylla taida onnistua tuolla materiaalilla. Tosin huumoriksi kaiketi tarkoititkin. Sama homma oli JYP:lla viime kaudella, nuori ja kokematon Lukko ei ole viela kypsa, mutta vuoden paasta on kylla hyvatkin saumat, jos onnistuvat viela haalimaan jostain kelpo vahvistuksia ja joukkueen runko sailyy samana. JYP tulee hieman tippumaan, mutta viime kauden katastrofikevat ei toistu, kiitos hyvien vahvistusten ja nyt enemman kokemusta omaavien nuorien pelaajien.

Tassa oma veikkaukseni:

1. Jokerit
2. Tappara
3. HPK
4. TPS
5. Pelicans
6. Ilves
7. Blues
8. JYP
-------------
9. HIFK
10. Karpat
11. Lukko
12. Saipa
13. Assat

Roope-setä

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu
Joo...

1. Jokerit
2. Tappara
3. HPK
4. TPS
5. Pelicans
6. Blues
7. Ilves
8. HIFK

9. Kärpät
10. JYP
11. Ässät
12. SaiPa
13. Lukko

PUOLIVÄLIERÄT:

Jokerit-HIFK voitot 3-1
Tappara-Ilves voitot 3-0
HPK-Blues voitot 2-3
TPS-Pelicans voitot 3-1

VÄLIERÄT:

Jokerit-TPS voitot 3-1
Tappara-Blues voitot 3-1

FINAALI:

Jokerit-Tappara voitot 3-2 (valitettavasti)

PRONSSI:

TPS-Blues 2-3

Duvel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Puuhasteluseura
Re: t4

Viestin lähetti Patarouva
Kyllä suosikkijoukkueeseensa kohdistuvaa kritiikkiä pitää kestää ja sietää se, etteivät kaikki omasta suosikista pidä. Muistikohan t4 muuten sen, kun avasi taannoin sen "Porua turhasta?"- ketjunsa?

Kyllä, muistin! Mielestäni en ketjussa puhunut, että kaikkien pitäisi pitää tepsistä. Eri asia on sitten, kuuluuko kommentit, "tepsi oli ihan perseestä" ja "eihän joukkueella voi pärjätä, kun se on täynnä mikkihiiriä", luovaan kritiikkiin. Noista provosoituminen on kai melko luonnollista ja yleensä tulee annettua takaisin oikein olan takaa - tätä ei sitten enää ymmärrettykkään:confused:

Eli Patarouvalle esimerkki:

Ässät-lukko peli päättyy kauhean väännön jälkeen lukolle 3-2. Ja sitten minä tulen "huutamaan "Ässät-Lukko"-ottelua käsittelevään viestiketjuun, että Ässät on ihan perseestä ja eihän noillla voi ketään voittaakaan - luulenpa, että Patarouvalta alkaa tekstiä tulemaan tepsistä!

Sitten minä voin, silmiä räpytellen, olla ymmärtämättä tepsiin kohdistuvaa tunteen purkausta:)

Voi olla, että olen ymmärtänyt väärin ylläolevan - jos olen niin korjaa, kiitos;)

belenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
RAUMAN LUKKO
ei ole utopististä laittaa lukkoa 8:ks mielestäni on hyvät mahdollisuudet, ja vielä paremmat kun Grönman ja Vidman pelaavat enspelissä. Salosen Joel hakee uutta pelipaikkaa jyp tai ässät vois ottaa siit huippuvahvistuksen

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
t4

En väitä, etten itsekin välillä provosoituisi. Itse asiassa ymmärrän varsin hyvin, että ihmiset provosoituvat etenkin asiattomasta vinoilusta, typerästä yleistämisestä, ulkopuolisten vahingonilosta ja viisastelusta, muitten kirjoittajien ja heidän suosikkinsa jatkuvasta vähättelystä ja halveeraamisesta jne. Harvemmin minä olen kuitenkaan provosoimassa ketään.

Miksi sitten kaivelin tuota vanhaa juttua? Jotenkin olin havaitsevinani, että et "ymmärtänyt", miksi Blues-fanit kävivät niin kuumina. Mietipä, mitä paskaa heidän niskaansa täällä välillä heitetään. Ja mitä omaan suosikkiini tulee, niin suurimman osan "Ässät on ihan perseestä"- tyylisistä jutuista olen kyllä sivuuttanut tälläkin palstalla niihin sen kummemmin vastailematta. Tuulimyllyjä vastaan ei oikein jaksa taistella.

No hard feelings!

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu
Tuskimpa tuo Grönman pelaa ainakaan ennen joulua. Kuinka kauan mies onkaan tehnyt comebackia? Ei taida paikat vieläkään kestää (eikä oo mikään arvailu, kuulin raumalta päin...)

Jaa että Joel Salonen meille... Ei kiitos, onhan tuota kaveria jo kerran aiemmin testattu muttei luotettavaksi havaittu. Eikös se yleensä ole ollut niin että Ässien jämä-pelaajat menevät lukkoon ;)

belenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
RAUMAN LUKKO

Salkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ass@ Pori
Laskutapa

Tuon liigan loppupisteet vois laskea myös siten että valmentajaa vaihtaneet (Blues, Ässät) pisteet laskettaisiin uuden valmentajan mukaan.

Pelicans 83
Tappara 81
Jokerit 81
HPK 70
Ilves 64
Blues 63
Ässät 61
JYP 59

TPS 56
Kärpät 42
HIFK 41
Lukko 41
Saipa 31

Olen laskenut Bluessin ja Ässien pisteet siten että vanhan valmentajan pisteet + uuden valmentajan pisteet/ottelut * uuden valmentajan pisteet.

Olisi ihan sopiva lopputulos, tosin en ole huomioinut laskelmiini kesken kauden hankittuja vahvistuksia, mutta jotenkin piti saada väännettyä Ässät viivan ylä puolelle.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu
belenos...

Voiks sää kertoa et minkä mukaan Grönman pelais jo tiistaina? Ku esim. lukon (sekavilta) sivuilta ei löytyny asiasta mitää mainintaa... (paitti keskustelupalstalta jossa puhuttii ettei osku pelaa ainakaa tänä vuonna). Ei oo viikkoakaa kun juttelin yhden raumalaisen kans joka on yleensä perillä lukon asioista ja se ainaki sano ettei Grönman pelais tänä vuonna (HUOM! siis vuonna 2001! - ei tarkoita koko kautta (pakko varmistaa et raumalaisetki ymmärtää)), eikä oo sanottua että pelais enää koskaan. Paikat alkaa olemaa suht nuorella kaverilla siinä kunnossa. Onneks jätkä on keskimäärästä jääkiekkoilijaa fiksumpi ja pystyy varmasti opiskelemaa itsellee toisen ammatin jos lätkänpeluusta ei tuu enää mitään ...

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
HIFK on lähes kaikkien listoilla jo tuomittu pleijareiden ulkopuolelle. Itse uskon että joukkue nykäisee itsensä kahdeksanneksi.

Kuten H.Jortikka sanoo, runkosarja on vain valmistautumista play-offeja varten, ohitan runkosarjan pisteveikkailut ja menen suoraan playoff-pareihin + lopputuloksiin. Sijoituksethan on luettavissa näistä pareista:

1. Pelicans - HIFK 2-3 (taas putoaa runkosarjan voittaja, HIFKin rutiini liikaa)
2. Jokerit - Blues 3-1 (Blues vie eka matsin Ilmalassa, sitten ei ole jakoa enää)
3. Tappara -HPK 3-2 (kotiedun ansiosta, tiukin pari, kaikki matsit maalin erolla tai jatkoajalla)
4. TPS-Ilves 3-1 (Ilves voittaa vain ensimmäisen kotiottelunsa, TPS:n rutiini liikaa)

Välierät:

1. Jokerit - HIFK 3-1 (ei voi perkele mitään, materiaaliero on liikaa)

2. Tappara - TPS 3-1 (Tappara menee yllättävän helposti finaaleihin)

Finaali:

Jokerit - Tappara 2-3 (tiukat, koko sarja menee vierasvoitoiksi. kaikki korkeintaan maalin erolla, viimeisen Tappara vie jatkoajalla 1-2 ajassa 74 min)

Pronssi:

TPS - HIFK 5-1 (HIFK jäähyilee ja velttoilee, TPS vie rutiinisuorituksella)

Sarjan jälkeen tapahtuu seuraavaa valmentajarintamalla 4 ekan osalta:

Tappara: Rautakorpi jatkaa
Jokerit: Summanen ulos, tilalle Eloranta
TPS: Nenä ei jatka, Jortikka tulee takaisin tai sitten haetaan valmentaja ulkomailta, tod.näk Ruotsista
HIFK: Mälkiä jatkaa

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
oma listani:

1. Pelikaanit
2. Jokerit
3. HPK
4. TPS
5. Tappara
6. Ipa
7. JYP
8. HIFK
9. Ässät
10. Blues
11. Kärpät
12. Lukko
13. Saipa

puolivälierät:

Pelikaanit - HIFK 3-1
Jokerit - JYP 2-3
HPK - IPA 3-0
TPS - TAPPARA 3-2

välierät:

Pelikaanit - JYP 3-1
HPK - TPS 2-3

finaalit
Pelikaanit - TPS 3-2!++++++++++
(Lahdessa siirrytään pelaamaan mäkimonttuun rakennetulla kaukalolla jo välierissä jonne mahtuu 70000 katsojaa kun muuten ei ole isompaa hallia ;) kaikki ottelut ovat loppuunmyyty. )

---------

tuo nyt on tietysti vielä märkä päiväuni mutta mistäs sitä tietää ;)

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
1. Ropelit
2. Tappara
3. HPK
4. TPS
5. Pelicans
6. Ilves
7. JYP
8. HIFK
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
9. Ässät
10. Blues (uskokaa vaan ruusuiseen kauteen, eihän se minua(kaan) haittaa taas(kaan))
11. Kärpät
12. SaiPa
13. Lukko

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti JHag

1. Pelicans - HIFK 2-3 (taas putoaa runkosarjan voittaja, HIFKin rutiini liikaa)

Ei mitään, näinhän voi tietysti käydäkin, mutta vähän ihmettelen tuota HIFK:n rutiinia. Yleensä sellaiset joukkueet joilla on vahva ja kokenut pelaajisto voittavat rutiinillakin pelejä. Mutta mielestäni HIFK:n rutiinitaso ei ole mikään hääppöinen tällä hetkellä, eikä tule kovin paljoa paranemaankaan näillä näkymin, muutoksiahan toki voi tapahtua. Niin, siis HIFK ei kyllä näitä pelejä rutiinilla voita, ei toki kovin moni muukaan seura playoff-pelejä rutiinilla hoitele.

Muuten täällä taidetaan olla liian optimistisia Pelicansin suhteen. Vaikkei romahdusta toivokaan, niin pieni laskusuunta on hyvinkin odotettavissa jossain vaiheessa kautta. Materiaali on kapeahko, liigan kapeimpia ja jos loukkaantumisia tulee on heikompia otteita odotettavissa. Täten loppukauden järjestys voisi olla seuraava:

1. Jokerit
2. Tappara
3. HPK
4. TPS
5. Ilves
6. Pelicans
7. HIFK
8. Kärpät
9. Blues
10.JYP
11.Lukko
12. Ässät
13. SaiPa

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Totta puhut Raul, että nyky-HIFKillä ei vielä ole suunnatonta rutiinia. Tarkoitin tuolla kuitenkin sitä, että pitkässä juoksussa HIFK on pleijareihin tottunut seura ja organisaatio. Ja usein menestynytkin pleijareissa - viimeisimpänä Tapparan pudottaminen kaudella 99-00. Toki päinvastaisiakin kokemuksia on, mutta vedonlyöjien keskuudessa HIFKiä pidetään yleisesti ottaen hyvänä tiukoissa paikoissa ja näihin voidaan pleijaritkin laskea.

Pelicansilla ei ole juurikaan rutiinia pleijareista, paitsi viime kaudelta, ja esitys Tepsiä vastaan oli aneeminen. Itse ennustan että Pelicans voittaa runkosarjan, vähintään 3. kuitenkin, mutta pleijareissa on vaikeampaa, koska silloin pitäisi löytyä kokonaan uusi vaihde. Tämä ei siis ole toivomukseni, vaan ihan realistinen näkemykseni. Minusta Pelicansin menestyminen on piristävä asia ja vaikka en hirveästi Pelicansin pelityylistä pidäkään, arvostan Elorannan valmentajantaidot todella korkealle enkä pidä lintuja tuurijoukkueena. Elorannan Pelicans pelaa täsmälleen niin kuin sellaisella materiaalilla pitääkin pelata. Jos Pelicans ottaa mitalin, olen iloinen - paitsi jos se tulee HIFKin kustannuksella...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy