Kysyin tätä jo aikaisemmin mutta onko tietoa, että mitä siellä EP:n päädyssä tapahtui kun näytti silti, että juuri nuo huppu-hörhöt olivat poliisin pihdeissä koko erän...??, myös järkkäreitä oli siellä iso liuta. Kävivätkö nämä "lost boys:it", "angry bird:it" vai mitä helvetin huppu-päisiä hottentotteja nyt olikaan, niin jonkun EP:n kannattjan kimpuun?!
Ei näkynyt myöskään EP:n B5:n toiselle laidalle että mitä siellä B4:ssä tapahtui. Aika iso määrä poliiseja ja järkkäreitä näytti tilanteen kuitenkin nopeasti hoitavan.
Tähän keskusteluun liittyen voisin heittää
tämän saman viestin minkä laitoin jo matsiketjuun. Eli tässä alla:
No totta on ettei EP:llä ihan puhtaat jauhot pussissa ollut heilläkään. Mutta jos kuvittelet että nämä Yb:n jampat hakevat sen kakskeppisen ja tuovat katsomoon ja alkavat repimään, niin ei siinä hirveästi ajatella "Voi ei tuo on väärin, palauttakaa se!". Tottakai siinä kiimassa revitään eikä edes mietitä mistä se on sinne tullut. Tyhmältähän se kuulostaa, mutta laumassa nämä hommat toimii. Uskon myös että moni EP:stä puolustaa näitä nuoria lainsuojattomia.
Tervetuloa ensi kerralla vierasmatkalle tekemään nämä johtopäätökset. En tiedä enää mitä voi tehdä. Kaikki inhimilliset keinot on aika pitkälti käytetty, varsinkin kun ongelmat ei oikeasti EP tai OC ry:n porukasta taaskaan johtuneet. Mä niin toivoisin että nämä ohjeiden antajat joskus voisivat tulla meidän porukkaan ja tehdä ne (en viittaa vain suhun, vaan ihan jokaiseen kenellä on asiaan annettavana ohjeita). Kaikkemme ollaan yritetty mutta ei näköjään riitä. Mairouh, odotan sua mun tilalle hallitukseen kun osaat ja tiedät näköjään paremmin. Mulle oikeasti nyt riitti. En ole ainoa kuka on myös tätä toimintaa täynnä. Tein tämänkin reissun onnistumisen eteen kymmeniä tunteja duuneja, täällä on neuvoteltu katsomopaikat, keskusteltu turvallisuuspäällikön kanssa, päivittäistä markkinointia niin sosiaalisen median, keskustelupalstojen, kuin muidenkin kanavien kautta, jne... Tuloksena yli 300 jokerifania ja kaikkien aikojen suurin Raumalla ollut vierasmatka. Ja ne 300 on oikeasti niitä ketkä hengittävät tätä jengiä, osa välillä vähän liikaakin. Mairouh ilmeisesti tietää miten tämä ihmismassa ei edes hyttystä häiritse. Mä jo luulin matsin jälkeen turvallisuuspäällikön ja järkkäreiden viestien perusteella että näin kävi mutta Jatkoajan keskustelu kertoi muuta.
Mutta henk. koht. yritän olla aina auki uusille ja innovatiiviselle ideoille. Eli jos niitä löytyy, ja jos hoidat homman paremmin, niin tule tekemään se. Kunhan joku sen tekee, meiltä kuitenkin löytyy Suomen suurin, asenteellisin ja laaja-alaisin kannattajamassa, voit saada mukaan jokaisen alkaen ministeristä aina työttömään. Ne fanit ansaitsevat sen että on ihmisiä viemässä asioita eteenpäin ja järjestämässä esimerkiksi vierasmatkoja.
Täytyy sanoa että tuli täysin puskista kun alkoi illan mittaan kuulumaan näitä juttuja. Vielä matsin jälkeen keskustelut turvallisuuspäällikön ja järjestysmiesten kanssa antoivat odottaa jotain ihan muuta. He sanoivat että EP:n osalta homma toimi parhaiten kenestäkään vierasfaneista mitä Raumalla on ollut (hehkuttivat mm. rannekkeita) ja parasta vieraskannatusta koskaan. Sanoivat myös että ovat olleet RB:n kohdalla katsomossa mutta ei meidän meininkiä voinut edes verrata siihen, tänään oli Jokereilta parhainta kannustusta mitä olivat koskaan kuulleet. Turvallisuuspäällikön mukaan oli myöskin suurin faniryhmä koskaan mitä Raumalla oli ollut.
Järkkärit sanoivat suoraan että ongelmia oli B4-katsomossa joka oli EP:n B5-katsomon yhteydessä jossa olivat rannekkeilla varustetut Eteläpääty ry:n ja Old Chiefs ry:n tunnistetut kannattajat. B4-katsomaan pääsi kuka tahansa ja siitä pääsi B5-katsomaan jos vain halusi, vaikka oli pyydetty lippusiimoja. Tästä tilanteesta EP ry:n hallitus kommentoi useaan otteeseen järjestysmiehille ja hallin turvallisuuspäällikölle. Tästä johtuen EP:n katsomon alakulmassa oli aika paljon näitä kannattajia ketkä eivät EP:n tai OC:n kannattajalistoilla olleet.
Kyllä, yksi caposta oli niistänyt nenänsä lakanaan joka hänelle oli annettu. Ei ollut kuulemma tietoa että se on RB:n banderolli. Henkilön tuntien tiedän että elää joka tilanteessa ja hetkessä 200% tunteella, jos joku heittää Lukko-lakanan hänen eteen niin tuo voi olla vastaus tai heittäminen lattialle. Itse kuulin koko banderollin pöllimisestä vasta puhelimessa ehkä tunti matsin jälkeen. vaikka olin koko pelin joko katsomossa tai vieressä kuvaamassa.
PS. Olen valmis muiden Jokerikannattajajien kanssa hakemaan jokaisen naisen hakkaajan tuomiolle. En halua yhtäkään tällaista henkilöä meidän Stadiin. Tai ihmisiä, kuka voi antaa tällaiselle oksettavalle työlle edes hyväksynnän.
PPS. Tämä oli mun oma selvitys asioihin kun paikalla tottakai olin. Eli ei mikään EP:n hallituksen esittämä.