SaiPahan itse laski alleen case-Barneyssä. Seuran olisi pitänyt pistää mies tiukalle kuurille - AA-kerhoon ja nollalinja alkoholinkäytön suhteen. Sen sijaan SaiPan johto hätäpäissään antoi miehelle fudut ja periaatteessa heitti miehen susille. Minun silmissäni Kerho ei tässä ole väärin tehnyt osapuoli, vaan sormella voisi osoittaa Lappeenrannan suuntaan.
No, käsittääkseni myös Saimaan rannalla myöhemmin on ymmärretty, miten asian kanssa olisi pitänyt toimia, mutta joku ehti sitä ennen näyttää Barneylle ovea.
Itse asiasta sen verran, että HIFK näyttää pelottavan kovalta paperilla, mutta alkavalla kaudella saappaat ovat Petri Matikaiselle liian suuret. Runkosarjassa pientä yskimistä siis luvassa ja sijoittuminen sijoille 5-8. Samoille sijoille asettunee myös Ilves, jonka puolustus on siis vahvistunut merkittävästi, mutta hyökkäysosastolla on enemmän ongelmia. Toskala ottanee paikkansa ykkösmaalivahtina ja Wiikman kaupataan Ouluun loka-marraskuussa.
Kärkisijoilla pyörivät kauden mittaan Lukko, Jokerit ja JYP. Tappara on alkukaudesta vahva ja vaikka tahti hieman hiipuukin, löytyy seura kymmenen joukosta kauden päätteeksi. Kauden yllätysjoukkue on Blues, jonka peli saa uusia ulottuvuuksia Marjamäen vastuun myötä. Huhtala ja Kuusela ovat kauden kuumat nimet.
Marjamäen tavoin kakkosvalmentajan paikalta ykköseksi noussut Karri Kivi sen sijaan joutuu nöyrtymään, eikä Ässien peli lähde lentoon missään vaiheessa kauden aikana.
Pelicansin vaikeudet jatkuvat ja Lahdessa aletaan tosissaan miettiä, mikä seurassa mättää. Karsintapaikkaa välttelevät loppuun saakka lahtelaisten lisäksi HPK ja SaiPa.
1.-4. Jokerit, Lukko, JYP, Blues
5.-8. HIFK, Ilves, Kärpät, Tappara
9.-11. TPS, KalPa, Ässät
12.-14. Pelicans, HPK, SaiPa