Jos ammattilaisjoukkueet eli SM-Liiga saisi päättää miten jääkiekkoa kehitetään Suomessa, Suomesta tulisi jääkiekon kehitysmaa. Onhan se ehdottomasti Liigajoukkueidenkin etu kun pelaajia kasvaa ympäri maata, Liigan ulkopuolella on elinkykyisiä seuroja jotka kehittävät ja kasvattajat pelaajia, ja tarvittaessa karsinnoissa haastavat liigaseuroja. Se kun viime kaudella sanottiin, että "karsinnat olivat vain Mestiksen kehittämistä" niin puhuu paskaa. Liiga on ollut koko suljetun aikakauden ajan vain tyytyväinen omaan olotilaansa, eikä se ole kehittänyt itseään tai seurojaan mitenkään, vaan ovat keskenään kehittäneet urheilusta bisnestä, itse urheilun unohtaen. Kahden viime kauden aikana Liiga oli tasaisin vuosiin, eikä varmastikaan sen takia että Liiga itse olisi asialle tehnyt jotakin, päinvastoin. Liigan avaaminen teki Liigalle, sen että kukaan ei halua olla viimeinen. Suljetun liigan aikana pelattiin ensimmäiset pari kuukautta voitosta, sitten häntäpään seurat heittivät "hanskat tiskiin" ja pelailivat kauden loppuun, ja antoivat muiden taistella voitosta. Ehkä nytkään ei taistella voitosta kaikkien seurojen toimesta, vaan nyt taistellaan myös siitä, ettei ainakaan itse ole viimeinen. Jos jonkun mielestä se ei palvele koko Liigaa ja yhtä lailla koko maan jääkiekkoa, puhuu paskaa.
Avoin kilpailu on kaikessa bisneksessä se, joka kehittää! Jollei olisi kilpailua, kehitys ja ideointi lopahtaisi aivan täysin.
Suomesta ja jalkapallosta kun puhutaan, niin mitä tapahtuisi jos UEFA ja FIFA päättäisi sulkea MM- ja EM-kisat, ja ottaa mukaan samat maat joka kerta? Ei karsintoja, vaan aina samat isot maat mukaan, koska "ei ne pienet maat pysty kuitenkaan voittamaan."
Ja suomalainen jalkapallo on olosuhteiden pakosta heikkotasoista. Näin pohjoisessa ei vaan kyetä pelaamaan laadukasta jalkapalloa kuin muutamana kuukautena kesällä.
Avoin kilpailu on kaikessa bisneksessä se, joka kehittää! Jollei olisi kilpailua, kehitys ja ideointi lopahtaisi aivan täysin.
Suomesta ja jalkapallosta kun puhutaan, niin mitä tapahtuisi jos UEFA ja FIFA päättäisi sulkea MM- ja EM-kisat, ja ottaa mukaan samat maat joka kerta? Ei karsintoja, vaan aina samat isot maat mukaan, koska "ei ne pienet maat pysty kuitenkaan voittamaan."
Ja suomalainen jalkapallo on olosuhteiden pakosta heikkotasoista. Näin pohjoisessa ei vaan kyetä pelaamaan laadukasta jalkapalloa kuin muutamana kuukautena kesällä.