Jääkiekkolehti Lehti rankkaa joukkueet joka syksy kouluarvosanoin. Moni joukkue on vielä työnalla, mutta selkeitä suuntaviivoja on jo nähtävissä, minkälaisella asenteella ja panostuksella kauteen 04-05 lähdetään. Keskeneräisyydestä johtuen arvioiminen on tällä hetkellä osin siis vielä vaillinaista, mutta eipä oman arvosanasi ns. viimeinen sana tarvitsekaan olla.
Tässä ZOOMin tämänhetkinen näkemys:
1.) Blues
Hyökkäys: 8+
Puolustus 9
Maalivahdit 8,5
Valmennus 7,5
Kokonaisuus 8+
Siis kokonaisuutena varsin tasainen, mutta tasapaksu. Valmennus täysin arvoitus. Hyökkäyksellä potentiaalia paljon kovempaanin arvosanaan, mutta Bluesilla ei vain ole taipumusta tehdä kovin paljon maaleja.
2.) IFK
Hyökkäys 9
Puolustus 9,5
Maalivahdit 8
Valmennus 9+
Kokonaisuus 9+
Liigan kovin puolustus ja ykköskenttä, arvosanaa pudottavat epätasaisuus nimenomaan hyökkäyksessä, johon voi tulla kyllä muutosta Santalan tulon jälkeen. Maalivahdit epävarmoja: Stathos parhaimmillaan liigan huippua, mutta liikaa epävarmoja päiviä, Lundelia en ole koskaan pitänyt minään: toivottavasti pelaa kaikki pelit Bluesia vastaan.
3.) Jokerit
Hyökkäys 8
Puolustus 8-
Maalivahdit 9+
Valmennus 9+
Kokonaisuus 8
Tämä pappa-ketju on herättänytkin paljon puhetta, mutta minua ei Jokereiden kookoonpano tällähetkellä vakuuta, Metropolitin/Selänteen tulo voi toki muuttaa paljon.
4.)TPS
Hyökkäys 9+
Puolustus 9+
Maalivahdit 9+
Valmennus 9
Kokonaisuus 9+
Mitäpä tuohon lisäämään... niin paljon kuin se vituttaakin, niin toimii...
5.) Kärpät
Hyökkäys 10-
Puolustus 8
Maalivahdit 9+
Valmennus 8+
Kokonaisuus 9+
Liigan kovin hyökkäys. Puolustus ei näytä minun silmiini kovinkaan vakuuttavalta. Bäckström kyllä kova, mutta ihan yksin.
6.) HPK
Hyökkäys 8
Puolustus 8
Maalivahdit 7,5
Valmennus 9
Kokonaisuus 8
Selkeä ykkössentteri vielä puuttuu ja mikäli Kerho sellaisen onnistuu hankkimaan nousee myös hyökkäyksen arvosana. Tämä porukka voi mennä joko erittäin pitkälle (ainakin runkosarjassa) tai jäädä taistelemaan viimeisistä pudotuspelipaikoista. Puurulaan en luota laisinkaan.
7.) Ilves
Hyökkäys 7,5
Puolustus 7+
Maalivahdit 8,5
Valmennus 9
Kokonaisuus 7,5
Hyökkäys Ipalle ainakin minulle täysi mysteeri (voiko Raipe vieläkin onnistua), mitä tekee Niinimäki. Puolustuksessa Murphy selkeä ykkönen vaikkei puolustaa osaakaan. Pelaako Pitkämäki toisen huikean kauden peräkkäin?, Valmennus parasta osa-aluetta.
8.) Tappara
Hyökkäys 7,5
Puolustus 7+
Maalivahdit 9-
Valmennus 7,5
Kokonaisuus 7,5
Ei oikein nouse kukaan Tapparasta mieleeni, joka jaksaisi yllättää. maalintekijää huutaa vielä. Mika Lehto joukkueen paras pelaaja. Ojanen ei enää jaksa...
9.) Lukko
Hyökkäys 8,5
Puolustus 9
Maalivahdit 8
Valmennus 9
Kokonaisuus 9
Erittäin vahva ja tasapainoinen ryhmä, jossa ei heikkoja lenkkejä ole. Ulkomaalaiset kysymysmerkkejä.
10.) JYP
Hyökkäys 7+
Puolustus 7
Maalivahdit 8+
Valmennus 9-
Kokonaisuus 8-
Koko hyökkäys Immosen ja Uhlbäcin varassa, sen jälkeen ammottava aukko. Puolustus mielestäni kokonaisuutena heikko.Muutoksia varmasti vielä tulossa.
11.) Saipa
Hyökkäys 7+
Puolustus 6,5
Maalivahdit 8+
Valmennus 7+
Kokonaisuus 7
Itse kuulun niihin, jotka eivät pidä Mälkiää hyvänä valmentaja, niin paljon juttuja olen miehen kyvyistä kuullut. Puolustus liigan heikoimpia, mutta Banhamin tulon jälkeen hyökkäykseen tuli edes hieman uskottavuutta. Kuokkanen ottaa ykkösvahdinpaikan jo syksyllä.
12.) Ässät
Hyökkäys 7
Puolustus 7,5
Maalivahdit 8,5
Valmennus 7,5
Kokonaisuus 7,5
Ässien hyökkäys on täynnä koohottajia ja voimaa, käsiä ei nimeksikään. Puolustus viimekautta parempi, Langow taas yksin.
13.) Pelicans
Hyökkäys 6,5
Puolustus 6+
Maalivahdit 7
Valmennus 6,5
Kokonaisuus 6,5
Divari-tason porukka. Rahkeet eivät yksinkertaisesti riitä, vaikka kuinka positiivisesti yrittääkin ajatella.Viimeinen kausi liigassa taas vähään aikaan.
Tässä näin alkajaisiksi... ja eri mieltähän saa olla...
edit: Lehden nimi muutettu
Tässä ZOOMin tämänhetkinen näkemys:
1.) Blues
Hyökkäys: 8+
Puolustus 9
Maalivahdit 8,5
Valmennus 7,5
Kokonaisuus 8+
Siis kokonaisuutena varsin tasainen, mutta tasapaksu. Valmennus täysin arvoitus. Hyökkäyksellä potentiaalia paljon kovempaanin arvosanaan, mutta Bluesilla ei vain ole taipumusta tehdä kovin paljon maaleja.
2.) IFK
Hyökkäys 9
Puolustus 9,5
Maalivahdit 8
Valmennus 9+
Kokonaisuus 9+
Liigan kovin puolustus ja ykköskenttä, arvosanaa pudottavat epätasaisuus nimenomaan hyökkäyksessä, johon voi tulla kyllä muutosta Santalan tulon jälkeen. Maalivahdit epävarmoja: Stathos parhaimmillaan liigan huippua, mutta liikaa epävarmoja päiviä, Lundelia en ole koskaan pitänyt minään: toivottavasti pelaa kaikki pelit Bluesia vastaan.
3.) Jokerit
Hyökkäys 8
Puolustus 8-
Maalivahdit 9+
Valmennus 9+
Kokonaisuus 8
Tämä pappa-ketju on herättänytkin paljon puhetta, mutta minua ei Jokereiden kookoonpano tällähetkellä vakuuta, Metropolitin/Selänteen tulo voi toki muuttaa paljon.
4.)TPS
Hyökkäys 9+
Puolustus 9+
Maalivahdit 9+
Valmennus 9
Kokonaisuus 9+
Mitäpä tuohon lisäämään... niin paljon kuin se vituttaakin, niin toimii...
5.) Kärpät
Hyökkäys 10-
Puolustus 8
Maalivahdit 9+
Valmennus 8+
Kokonaisuus 9+
Liigan kovin hyökkäys. Puolustus ei näytä minun silmiini kovinkaan vakuuttavalta. Bäckström kyllä kova, mutta ihan yksin.
6.) HPK
Hyökkäys 8
Puolustus 8
Maalivahdit 7,5
Valmennus 9
Kokonaisuus 8
Selkeä ykkössentteri vielä puuttuu ja mikäli Kerho sellaisen onnistuu hankkimaan nousee myös hyökkäyksen arvosana. Tämä porukka voi mennä joko erittäin pitkälle (ainakin runkosarjassa) tai jäädä taistelemaan viimeisistä pudotuspelipaikoista. Puurulaan en luota laisinkaan.
7.) Ilves
Hyökkäys 7,5
Puolustus 7+
Maalivahdit 8,5
Valmennus 9
Kokonaisuus 7,5
Hyökkäys Ipalle ainakin minulle täysi mysteeri (voiko Raipe vieläkin onnistua), mitä tekee Niinimäki. Puolustuksessa Murphy selkeä ykkönen vaikkei puolustaa osaakaan. Pelaako Pitkämäki toisen huikean kauden peräkkäin?, Valmennus parasta osa-aluetta.
8.) Tappara
Hyökkäys 7,5
Puolustus 7+
Maalivahdit 9-
Valmennus 7,5
Kokonaisuus 7,5
Ei oikein nouse kukaan Tapparasta mieleeni, joka jaksaisi yllättää. maalintekijää huutaa vielä. Mika Lehto joukkueen paras pelaaja. Ojanen ei enää jaksa...
9.) Lukko
Hyökkäys 8,5
Puolustus 9
Maalivahdit 8
Valmennus 9
Kokonaisuus 9
Erittäin vahva ja tasapainoinen ryhmä, jossa ei heikkoja lenkkejä ole. Ulkomaalaiset kysymysmerkkejä.
10.) JYP
Hyökkäys 7+
Puolustus 7
Maalivahdit 8+
Valmennus 9-
Kokonaisuus 8-
Koko hyökkäys Immosen ja Uhlbäcin varassa, sen jälkeen ammottava aukko. Puolustus mielestäni kokonaisuutena heikko.Muutoksia varmasti vielä tulossa.
11.) Saipa
Hyökkäys 7+
Puolustus 6,5
Maalivahdit 8+
Valmennus 7+
Kokonaisuus 7
Itse kuulun niihin, jotka eivät pidä Mälkiää hyvänä valmentaja, niin paljon juttuja olen miehen kyvyistä kuullut. Puolustus liigan heikoimpia, mutta Banhamin tulon jälkeen hyökkäykseen tuli edes hieman uskottavuutta. Kuokkanen ottaa ykkösvahdinpaikan jo syksyllä.
12.) Ässät
Hyökkäys 7
Puolustus 7,5
Maalivahdit 8,5
Valmennus 7,5
Kokonaisuus 7,5
Ässien hyökkäys on täynnä koohottajia ja voimaa, käsiä ei nimeksikään. Puolustus viimekautta parempi, Langow taas yksin.
13.) Pelicans
Hyökkäys 6,5
Puolustus 6+
Maalivahdit 7
Valmennus 6,5
Kokonaisuus 6,5
Divari-tason porukka. Rahkeet eivät yksinkertaisesti riitä, vaikka kuinka positiivisesti yrittääkin ajatella.Viimeinen kausi liigassa taas vähään aikaan.
Tässä näin alkajaisiksi... ja eri mieltähän saa olla...
edit: Lehden nimi muutettu
Viimeksi muokattu: