Sm-Liiga draft playoffs

  • 6 234
  • 78

Micco!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haluttu muutos
Sen verran kiirettä pitää, että ana-lyysini tulivat vasta tänä iltana tähän ketjuun.
 
Suosikkijoukkue
Pavel Bure#10, Venäjä, KalPa
Vimie vuonna tuli draftista voitto joten ei aina voi voittaakaan. Kieltämättä omiin silmiini joukkueeni näyttää silti paremmalta kuin viime kaudella, nyt siinä on jopa kaksi varmaa maalientekijää eli Kuhta ja Kuusela, mutta tällä kertaa se ei vain riittänyt.

Itse sijoitin sijalle 11. Hieman pettynyt olin silloin, mutta esim maalivahtipeli oli täysi floppi silloin.

Joukkue oli muuten tälläinen:

Kristian Kuusela - Ville Leino- Jyrki Louhi
Tuomas Suominen- Jori Lehterä - Jesse Saarinen
Jyri Junnila - Ossi Pellinen - Arto Koivisto
Hernik Malström - Ville Koho- Mikko Alikoski

Mikko Lehtonen - Marko Kiprusoff
Erik Kakko - Jari Korhonen
Tero Konttinen - Mikko Kalteva
Timo Seppänen - Jussi Halme

Kimmo Kapanen
Niko Hovinen
 

Lecavalier4

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bolts
Sinänsä olen kyllä AnFa:n kanssa samaa mieltä, että jos kasataan "asiantuntijaraatia", en siihen välttämättä päästäisi ketä tahansa sillä periaatteella, että kuka nyt ensimmäisenä ehtii ilmoittautumaan. Ja tätä ei ollut tarkoitettu epäluottamuslauseeksi nykyiselle raadille.

Itse en ole kyllä hyvä tähän hommaan, mutta päätin kokeilla. Ehkä NHL-puolella olisin parempi, kun SM-liigaa en ole seurannut niin paljoa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tiedäppä sitten onko managerin heikkoutta, vai periaate, että koko HPK:n joukkue on suomalaisrintamaa.

HPK:n joukkuehan ei nyt täysin suomalainen ole, vaan siellä on pakistossa muuan Kyle Klubertanz. Ja ei se mielestäni joukkueen arvoa heikennä jos joukkue on täysin kotimainen. On niillä täysin kotimaisillakin joukkueilla napsittu mestaruuksia.

Mutta anyway...

Tällä hetkellä kaksi asiantuntijaa eli Micco! ja Musta_Kyy ovat vielä antamatta äänensä, eli hopihopi äänestyskoppiin niin päästään loppuvaiheäänestyksen pariin!

Olen ajatellut että loppuäänestyksessä jokainen halukas Jatkoajan keskustelupalstan käyttäjä laittaisi neljä parasta joukkuetta järjestykseen ja sitten pisteet menisivät 1-4. Se jolla on pisteitä eniten äänestyksen loputtua voittaisi. En laittaisi tilanneseurantaa äänestyksestä, ettei se kauheasti vaikuttaisi kenenkään äänestelyihin. Olen ajatellut, että kymmenen päivää olisi hyvä aika pitää äänestys auki.
 
Suosikkijoukkue
Pavel Bure#10, Venäjä, KalPa
Olen ajatellut että loppuäänestyksessä jokainen halukas Jatkoajan keskustelupalstan käyttäjä laittaisi neljä parasta joukkuetta järjestykseen ja sitten pisteet menisivät 1-4. Se jolla on pisteitä eniten äänestyksen loputtua voittaisi. En laittaisi tilanneseurantaa äänestyksestä, ettei se kauheasti vaikuttaisi kenenkään äänestelyihin. Olen ajatellut, että kymmenen päivää olisi hyvä aika pitää äänestys auki.

Kyllä, mutta 1-4 sijoille laittaavat ja vähiten pisteitä kerännyt voittaa.
Ykkönen saa yhden pisteen ja neljäs neljä. Hieman helpompi laskea :)

Veikkaan, että aika hiljaista on toisaalta tuolla tavalla.
Toinen vaihtoehto olisi, että olisi vaan voittajan äänestys.

Joukkueiden kokoonpanot ja polli. Voisi kerätä enemmän ääniäkin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä, mutta 1-4 sijoille laittaavat ja vähiten pisteitä kerännyt voittaa.
Ykkönen saa yhden pisteen ja neljäs neljä. Hieman helpompi laskea :)

Ihan sama. Toisaalta on helpompi laskea niin että paras saa neljä pistettä. Tämä sen vuoksi että on tottunut laskemaan näinpäin. Saattaapi mennä sekaisin jos toisinpäin alkaa laskemaan, mutta samapa tuo minulle on.
 
Suosikkijoukkue
Pavel Bure#10, Venäjä, KalPa
Ihan sama. Toisaalta on helpompi laskea niin että paras saa neljä pistettä. Tämä sen vuoksi että on tottunut laskemaan näinpäin. Saattaapi mennä sekaisin jos toisinpäin alkaa laskemaan, mutta samapa tuo minulle on.

Tuolla pelkällä voittaja äänestyksellä ei tartteisi kenenkään laskea mitään ja veikkaan, että keräisi huomattavasti enemmän ääniä.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Tuolla pelkällä voittaja äänestyksellä ei tartteisi kenenkään laskea mitään ja veikkaan, että keräisi huomattavasti enemmän ääniä.

Sama. Neljän vaihtoehdon äänestys, jossa saa äänestää yhtä vaihtoehtoa. Selkeä ja helppo. One winner.
 
Suosikkijoukkue
Pavel Bure#10, Venäjä, KalPa
Avaan ketjun heti kun voittajat ovat selvillä.

Jyp, KalPa ja Blues ovat siis jo jatkossa. Tps ja Ilves selvittelevät vielä välejään!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Avaan ketjun heti kun voittajat ovat selvillä.

Jyp, KalPa ja Blues ovat siis jo jatkossa. Tps ja Ilves selvittelevät vielä välejään!

Voin minäkin sen ketjun avata niin säästyypi vaiva sinulta, kiitokset vain. Minä se kuitenkin kaiken pahan alku ja juuri olen joten minä voin kantaa vastuun loppuun asti... :-D Tuo äänestystapa kelpaa minullekin. Ajattelin vain että ketjuun voisi minun mainitsemallani tavalla tulla enemmän sisältöä kuin pelkkä klikkaaminen...
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
heh heh. Jäätävää analyysiä asiantuntijoilta. Pitää itsekin ruveta heti valmistautumaan ensi syksyn draftiin ja yrittää hommata omia kavereita palstalle.

Hetkinen? Tähän provoon/katkeruuteen on pakko tarttua jos ne muhun kerran osoitin, ainakin siltä näyttää. Noista jotka äänesti minun puolestani olen ennemmin näillä palstoilla nähnyt kaksi ja toisen ohimennen. Kenenkään kanssa en ole tainnut yhtään privaviestiäkään vaihtaa, jos ei entisen JYPin kotisivujen foorumia lasketa missä Pakkiparille pari viestiä laitoin. Eli se niistä ns. saunakamuista.

Kiitoksia minun joukkuetta äänestäjille joka tapauksessa.
 
Suosikkijoukkue
Pavel Bure#10, Venäjä, KalPa
Voin minäkin sen ketjun avata niin säästyypi vaiva sinulta, kiitokset vain. Minä se kuitenkin kaiken pahan alku ja juuri olen joten minä voin kantaa vastuun loppuun asti... :-D Tuo äänestystapa kelpaa minullekin. Ajattelin vain että ketjuun voisi minun mainitsemallani tavalla tulla enemmän sisältöä kuin pelkkä klikkaaminen...

Tuo on totta, mutta veikkaan, että tuolla tyylillä äänet jäisi vähäiseksi.
Kyllä sinne varmasti perustelujakin tulee. :)
 

Micco!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haluttu muutos
Vihdoin ja viimein

Valitan, että tämä on kestänyt. On vain pitänyt kiirettä duunin kanssa ja kun siinä sivussa pitäisi opettaa junnareista uusia villeleinojakin. Noh, kerkesin hetkeksi syventyä ja tässä tulos:

Pelicans - JYP:
Jatkoon: JYP
- JYPin joukkue on selvästi tasaisempi. Maalivahti osasto on kunnossa, puolustuspää on erittäin hyvä ja hyökkäyspäästä löytyy riittävästi leveyttä. Lahtelaisilla on kova ykkösketju, mutta puolustuspelaaminen ja hyökkäyksen laajuus arveluttaa. Tasainen pari, mutta parempi ykkösvahti ja parempi puolustus ratkaisee. Pelicansin terävämpi hyökkäyskalusto ei yksinään riitä, kun laajuutta JYPillä hieman enemmän.

KalPa - Kärpät:
Jatkoon: KalPa
-Jälleen tasainen pari. Kärpillä ykkösvahti parempi, mutta KalPalla hyvä kokonaisuus veskariosastolla, pisteet kuitenkin Ouluun. Puolustuspelissä pisteet Kuopioon, kokemusta, näköä ja kokoa on riittämiin. Myös hyökkäysosastossa voitto Kuopioon, kaksi ekaa ketjua on vain yksinkertaisesti hieman kovempia kuin oululaisilla. Niukalla erolla, lähinnä kokemuksen turvin KalPa jatkoon.

HPK - Blues:
Jatkoon: Blues
- Lyhyestä virsi kaunis, en oikein luota Kerhon veskaripeliin, Espoossa puolestaan ehkäpä koko draftin paras veskarikaksikko. Muuten joukkueet ovat hyvin tasaiset, harmi, että nämä olivat vastakkain, olisin valmis laittamaan molemmat jatkoon. Ehkä Blues on kuitenkin materiaaliltaan hieman leveämpi. Blues jatkoon.

TPS - Ilves:
Jatkoon: Ilves.
- Jälleen vaikea pari. Jotenkin luotan Toivoseen kuitenkin enemmän kuin Tarkkiin. Puolustuspää menee aika lailla tasan, ehkä Tampereella kuitenkin puolustusosaamista hieman enemmän. Hyökkäyksessä taas jyllää kokeneempi TPS. Puolustuspään kokonaisuus on kuitenkin Ilveksellä parempi, joten tupsukorvat jatkoon.

Jatkoon siis: JYP, KalPa, Blues, Ilves.
 
Suosikkijoukkue
Pavel Bure#10, Venäjä, KalPa
Pelicans-Jyp 1-5
KalPa-Kärpät 5-1
HPK-Blues 1-5
Tps-Ilves 3-3

Tps-Ilves parin kohtalosta päättää viimeisenä raadissa oleva Mustakyy!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pelicans-Jyp 1-5
KalPa-Kärpät 5-1
HPK-Blues 1-5
Tps-Ilves 3-3

Tps-Ilves parin kohtalosta päättää viimeisenä raadissa oleva Mustakyy!

Yllättävän selvät ollut nuo muut parit tuota yhtä lukuunottamatta. Ja kieltämättä Pelicansin tippuminen tuli todellisena yllätyksenä! Mutta ei ne ennakkosuosikit aina oikeastikaan loppuun asti mene...
 
Suosikkijoukkue
Pavel Bure#10, Venäjä, KalPa
Yllättävän selvät ollut nuo muut parit tuota yhtä lukuunottamatta. Ja kieltämättä Pelicansin tippuminen tuli todellisena yllätyksenä! Mutta ei ne ennakkosuosikit aina oikeastikaan loppuun asti mene...

Itse ihmettelin miten Jyp sijoittui vasta sijalle 8. Itse nostin sen parhaaksi joukkueeksi, joten Pelicansilla kävi huono tuuri, että sai vastaan Jypin.
Kuten joskus aiemmin sanoin, mielipiteitä löytyy varmasti yhtä monta kuin on niiden antajiakin.
Harmi vaan, että tästä jää nyt joillekin paskanmaku suuhun, koska ei muka ollut "asiantuntevat" tuomarit. Yritin itse ainakin kovastikkin niitä saada, ei vaan tarttuneet syöttiin!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Itse ihmettelin miten Jyp sijoittui vasta sijalle 8. Itse nostin sen parhaaksi joukkueeksi, joten Pelicansilla kävi huono tuuri, että sai vastaan Jypin.
Kuten joskus aiemmin sanoin, mielipiteitä löytyy varmasti yhtä monta kuin on niiden antajiakin.
Harmi vaan, että tästä jää nyt joillekin paskanmaku suuhun, koska ei muka ollut "asiantuntevat" tuomarit. Yritin itse ainakin kovastikkin niitä saada, ei vaan tarttuneet syöttiin!

Eli kävi samalla lailla kuin oikeastikin tuppaa käymään. Paska maku.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Onneksi tuomarointi sai täältä näinkin huimat arvostukset. Kiitos kaikille mukavasta draftista! Oli ilo seurata asian tuntevan porukan valintoja ja yritystä luoda menestyvä tiimi..

Eiköhän tämä ollut omalta osalta kuitenkin tässä..
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Eiköhän tämä ollut omalta osalta kuitenkin tässä..

Eikö arvon fewe0 aio äänestää ollenkaan loppuäänestyksessä, mikä kruunaa koko potin? Äänestyksessä jonka jälkeen tuolle parhaalle managerille ojennetaan virtuaalisesti Pena Trophy?

Kiitokset kaikille asiantuntijoille tästä äänestyskierroksesta. Eripuraa mahtuu aina joukkoon, mutta mielestäni hommat ovat sujuneet kaikesta huolimatta hyvin.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pelicans-JYP
Pelicans pettää kaikilla rintamilla, erityisesti vain kolmen pakin puolustuskalusto on kovilla. JYPillä ylivertainen pakisto, mikä kääntää vaa'an selkeästi heille. JYP:n keskuskushyökkääjärintama on melko kapea, sillä Viuhkola on yksin, mutta pystyy sen tontin kyllä täyttämään vallan mainiosti, toki loukkaantuminen tekisi sarjasta yllättävän tasaisen. JYP jatkoon.

KalPa-Kärpät
KalPa pystyy kääntämään sarjan, vaikka maalivahtipeli on valovuoden Kärppien vastaavaa jäljessä. Kärppien puolustajamateriaali ei vaan ole riittävän tasokas pitkässä sarjassa, kun KalPalla löytyy kokemusta, kokoa ja taitoa laajalla rintamalla. Hyökkäys Kärpillä laaja, mutta kärkiosaaminen KalPalla parempi. Kolme hyökkäyspään sankaria kahteen ensimmäiseen kenttään ripoteltuna on KalPan voiton tae. KalPa jatkoon.

HPK-Blues
Tasaisin pari. Blues voittaa maalivahtirintamalla, mutta sentteripeli kuten puolustuskin jäävät HPK:n jälkeen. Ottelut ratkaistaan jatkoajalla ja Mika Lehto on kuitenkin kokenut kaveri, eikä Brucklerin pää vieläkään ole parempi kuin vastustajalla. Seitsemännessä pelissä laajemman materiaalin HPK voittaa sarjan, Max Wärn on korvattu siinä vaiheessa Miika Lahdella. HPK jatkoon.

TPS-Ilves
Pakisto pakisto ja vielä kerran pakisto. TPS:llä se on vaan niin paljon kädellisempi, että kaksi kunnollista hyökkäysvitjaa riittää viemään TPS:n jatkoon. Ilveksen play-offiin sopimaton hyökkäys ja kädetön puolustus ei vaan riitä kun TPS:llä on mainion puolustuksen lisäksi kokenut mestarimaalivahti voittojen takuumiehenä. TPS jatkoon.

EDIT: loukkaantumisherkkä => play-offiin sopimaton
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Playoffs- äänestyksen viralliset tulokset:

Pelicans-Jyp 1-6
KalPa-Kärpät 6-1
HPK-Blues 2-5
Tps-Ilves 4-3
 

Dilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, New Jersey Devils, Ässät

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tähän on pakko tarttua! Milam, Ardelan ja Jyrkkiö?

Nuo kolme ovat selkeästi kädellisiä pakkeja, ainakin omasta mielestäni.
Arvostelu korjattu loukkaanumisen osalta sopivammaksi, siksi mitä tarkoitin. Nämä kaverit ovat joka tapauksessa täysiä kysymysmerkkejä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tähän on pakko tarttua! Milam, Ardelan ja Jyrkkiö?

Nuo kolme ovat selkeästi kädellisiä pakkeja, ainakin omasta mielestäni.

Tuu pois jo sieltä! Me ollaan hävitty tää peli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös