Seuraavalla puolustuksella ei vain yksinkertaisesti voi voittaa, tai edes pärjätä kovin pitkälle muutenkaan, oli maalivahviosasto ja hyökkäys sitten miten kova tahansa.
Onko toi mun puolustus todellakin PALJON huonompi kuin KalPan vastaava:
Mika Strömberg - Mikko Jokela
Janne Jalasvaara - Marko Kiprusoff
Ville Varakas - Ismo Kuoppala
Markus Nordlund
Teenpä pientä pelaaja-arvostelua joukkueiden puolustuksien kesken. Player vs Player ja yritin laitella samantyylisiä pelaajia keskenään.
Ykköspari:
Jokela - Viitanen = Molemmat fyysisiä pakkeja, jotka osaavat tehdä myös pisteitä. Jokela viime kaudella 18 pistettä, Viitanen edellisellä kokonaisella kaudellaan 24 pistettä. Aika tasan tämä pari, ehkä pieni etu Jokelalle.
Strömberg - Kaijomaa = Näiden pelaajien tehtävä on tehdä joukkueelleen ennen kaikkea pisteitä. Ströbä viime kaudella 29 pistettä, Kaijomaa 34. Eikä varmaan tarvitse sanoa kumman ura on enemmän nousussa, ikäeroa 14 vuotta. Aika tasan tämä pari, pieni etu Kaijomaa.
Kakkospari:
Jalasvaara - Kangasniemi = Jallu on kehittynyt huimasti sitten Bluesin aikojen ja osaa pelata fyysisesti ja tehdä myös pisteitä. Kangasniemi on peruspakkina Jalasvaaran tasoa tai parempi, muttei kiekollisesti yhtä hyvä. Jalasvaaran ura paremmassa liidossa ja sen takia pieni etu hänelle.
Konttinen - Kiprusoff = Etu Kiprusoff, vaikka ura laskusuunnassa. Konttiselta hyvä kausi Ässissä pari kautta sitten, mutta viime kausi heikompi.
Kolmospari:
Kurki - Kuoppala = Kurjella lupaava tulevaisuus edessään kun taas Kuoppala alkaa olemaan parhaat päivänsä nähnyt. Joku toinen Blues-fani voi kertoa kumman näistä ennemmin ottaisi joukkueeseensa, mutta minä päätyisin tänä päivänä ehdottomasti Kurkeen. Kuoppala on todella riskialtis kiekon kanssa sekä jäähyherkkä.
Varakas - Pentikäinen = Varakas hyvä peruspelaaja samoin kuin Pentikäinen. Silti Pentikäinen ehkä hieman tasokkaampi mun silmissä, mutta aika vaikea sanoa.
Jämäpakit:
Teplitsky - Nordlund = Nordlund etu vaikkei Teplitskystä ole mitään tietoa. Ei kuitenkaan suurta roolia joukkueissaan näillä kavereilla.
Kertokaa toki omat mielipiteenne näistä pareista. Mutta ei toi musta nyt niin paljon paskempi ole kuin pahimman vastustajan :D Tiedän ainakin ketä syyttää jos KalPa tämän kisan voittaa. Porukka latonut ääniä KalPalle micen viestin jälkeen mukavasti.
Nimimerkillä tosikko.