SM-liiga draft - Kuka vie mestaruuden?

  • 1 935
  • 14

SM-liiga draft voittaja?

  • SaiPa

    Ääniä: 13 19,4%
  • HPK

    Ääniä: 22 32,8%
  • Ässät

    Ääniä: 16 23,9%
  • Pelicans

    Ääniä: 16 23,9%

  • Äänestäjiä
    67
  • Poll closed .

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Eli loppuäänestys neljästä tähän mennessä parhaasta joukkueesta. Äänestäkää mestaria.

SaiPa: Manageri: Johto

Hannes Hyvönen - Dwight Helminen - Karo Koivunen
Erkki Rajamäki - Markku Tähtinen - Petri Lammassaari
Turo Järvinen - Mikko Rautee - Henrik Juntunen
Patrik Lostedt - Jonne Virtanen - Kari Sihvonen

Mikko Jokela - Arto Tukio
Mike Siklenka - Mikko Kuukka
Santeri Heiskanen - Joonas Rönnberg
Esa Lehikoinen - Miko Malkamäki

Antti Niemi
Jere Myllyniemi

HPK: Manageri: vilperi

Hyökkääjät:

Petri Varis - Kim Hirschovitsh- Joonas Vihko
Antti Virtanen - Janne Ojanen- Jonas Andersson
Pasi Salonen -Ville Hämäläinen - Timo Koskela
Patrik Forsbacka -Tuomas Takala- Jari Sailio

Puolustajat:

Marko Tuulola - Markus Seikola
Pasi Peltonen - Dan Iliakis
Matti Kuusisto- Tuukka Mäkelä
Markku Erholtz - Markus Nordlund

Maalivahdit:

Andy Chiodo
Jaakko Suomalainen

Ässät Manageri: The Rock

Hyökkääjät:

#21 Kivenmäki - #23 Immonen - #17 Toporowski
#50 Aaltonen - #51 Lundberg - #27 Haataja
#12 Normio - #29 Vänttinen - #9 Virkkunen
#15 Koskinen - #22 Kuparinen - #11 Huhtanen

Puolustajat:

#44 Salmela - #24 Kuiper
#6 Viitanen - #20 Angell
#38 Heikkinen - #47 Sammalkangas
#5 Pulkki - #52 Uusitalo

Maalivahdit:

#35 Lehto
#37 Kilpeläinen

Pelicans: Manageri: Morrow10

Jussi Pesonen - Matias Loppi - Jani Rita
Sami Venäläinen - Toni Koivunen - Marko Jantunen
Hannu Väisänen - Tommi Paakkolanvaara - Roni Andersson
Tomi Sykkö - Juha-Pekka Loikas - Joni Töykkälä

Ilkka Mikkola - Hannu Pikkarainen
Ossi-Petteri Grönholm - Jaako Niskavaara
Miska Kangasniemi - Henri Laurila
Juha Gustafsson - Lasse Korhonen


Teemu Lassila
Aleksis Ahlqvist
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Ja sitten perusteluiden kanssa mieluiten. Itse äänestin HPK:ta, syystä että joukkueella ei ole heikkoa osa-aluetta kuten muilla joukkueilla joilla on ainakin yksi keskitason osa-alue tai epävarmuutta jollain osastolla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Itse äänestin Saipaa.Joukkueen maalivahtipeli on hyvin kuosissa Niemen vuoksi.Pakisto on suht laadukas.Ja maalintekovoimaa sekä kovuutta löytyy hyökkäyksestä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Äänestin suippoja. Todella kovat kaksi ensimmäistä kenttää ja puolustuksessa paljon kiekollista taitoa. Ainoastaan maalivahti Lehto on pieni riskitekijä. Kolmannessakin kentällisessä riittää työntekoon pystyviä kavereita ja nelonen on todellinen työmyyräketju.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Saipaa äänestin. Pelicans perässä hyvänä kakkosena ja HPK sitten kolmas. Perustelut samat kuin aiemminkin:

Ykkösketju on kovaa tavaraa, kaksikko Hyvönen & D.Helminen siivittää Koivusenkin uusiin ennätyslukemiin. Kakkosestakin löytyy vielä hyökkäysvoimaa ja kolmonen & nelonen on sitten enemmän puolustavampaa osastoa; mutta nimenomaan kuitenkin hyvää sellaista. Ennen kaikkea tasapainoiset ketjukoostumukset.
Pakisto tuntuu yhtä hyvin kasatulta kuin hyökkäyskin. Muutama laatupakki ja kovuuttakin löytyy. Puolustus ei loista, mutta hoitaa hommansa kaikilta osin.
Maalivahdit ovat sitten kruununa. Loistelias Niemi, jota stunttaa hyvin Myllyniemi. Kaikki osat kunnossa, joten ykkössija oikeutettu.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pelsuja äänestin. Perustelut löytyvät jo sen verran monesta kohtaa jotta en tähän viitsi enää hirveästi liperrellä. Tasaisen hyvä kokonaisuus.
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
HPK on kovin.

Tasaisen vahva hyökkäys ja puolustus ja maalilla liigan paras veska. Tällä joukkueella kyllä pärjäisi, varsinkin nuita muita vastaan.
 

Eager

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Eagles, HPK ja Barça
Joo, Kerhoa täälläkin äännestetään. Tasainen ja kova koostumus ilman heikkojalenkkejä tuo menestystä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
About 13 tuntia äänestysaikaa jäljellä, joten aika nostaa ketjua ylöspäin...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ja kiitos lukemattomista onnitteluista, joita olen saanut tämän SM-liigadraftin voiton kunniaksi:D! Olisi ehkä edes paikallaan, että Derby julkistaisi näin niin kuin virallisestikin voittajan ;)... ihan vain vaikka minun mielikseni...

Joo, no itse en ihan tällaista menestystä sentäs odottanut. Tavoite oli päästä 8 joukkoon. Mutta kun tarkemmin miettii, niin uskaltaisin lähteä joukkueellani jopa taistelemaan ihan oikeaankin liigaan. Pari vahvistusta se tosin tarvitsisi, etenkin maalintekijää ykköskenttään ja yhtä laadukasta puolustajaa.

Eli tässä vielä voittajajoukkueen kokoonpano parilla fiilauksella, mitkä olen huomannut järkeväksi tehdä tässä kauden edetessä:

Pasi Salonen- Kim Hirshovitsh- Joonas Vihko
Antti Virtanen- Janne Ojanen- Timo Koskela
Petri Varis- Ville Hämäläinen- Jonas Andersson
Patrik Forsbacka- Tuomas Takala- Jari Sailio

Marko Tuulola- Markus Seikola
Pasi Peltonen- Dan Iliakis
Matti Kuusisto- Tuukka Mäkelä
Markku Erholtz- Markus Nordlund

Andy Chiodo
Jaakko Suomalainen

Tämän pelin idea oli muuten hyvä. Heikkoja kohtia oli draftauksen hitaus ja tätä äänestysosiotakaan ei ehkä oltu ihan loppuun asti mietitty.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Ja kiitos lukemattomista onnitteluista, joita olen saanut tämän SM-liigadraftin voiton kunniaksi:D! Olisi ehkä edes paikallaan, että Derby julkistaisi näin niin kuin virallisestikin voittajan ;)... ihan vain vaikka minun mielikseni....
Vilpittömät onnittelut täältä. Onhan tuo kieltämättä kova jengi, ja nyt kun sait kankean ja hitaan Variksenkin pois ykkösestä, niin näyttää jo paremmalta.
Tämän pelin idea oli muuten hyvä. Heikkoja kohtia oli draftauksen hitaus ja tätä äänestysosiotakaan ei ehkä oltu ihan loppuun asti mietitty.
Idea oli kieltämättä hyvä. Välillä edettiin turhan hitaasti mikä hieman laski mielenkiintoa ja nyt tuntuu, että tulospuoleen ja jälkipuintiin olisi voinut myös panostaa enemmän.

Itse olen sillä kannalla, että draftausten jälkeen jokainen olisi voinut kertoa omasta joukkueestaan ja perustella, miksi tällaisen joukkueen oli kasannut. Sen jälkeen olisi sitten äänestetty. Se olisi tuonut vielä lisämielenkiintoa asiaan.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
YEAH! Olen tämän pelin Timo Lehkonen, pronssijoukkueen kakkoskoutsi. Kyllähän te saatte vielä lisäpotkua tsekkaamalla kaikki joukkueet kauden jälkeen. Veikkaan itseasiassa että järjestys voi olla aika toinenkin, jonkinmoisia muutoksia sijoitusten suhteen tulee varmasti.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
YEAH! Olen tämän pelin Timo Lehkonen, pronssijoukkueen kakkoskoutsi. Kyllähän te saatte vielä lisäpotkua tsekkaamalla kaikki joukkueet kauden jälkeen. Veikkaan itseasiassa että järjestys voi olla aika toinenkin, jonkinmoisia muutoksia sijoitusten suhteen tulee varmasti.

Ainakin tällä hetkellä näyttää oman joukkueeni tilanne heikolta varsinkin puolustuksen osalta jos ajattelee siltä kannalta, miltä tilanne näyttää kauden lopussa. Markus Seikola, Dan Iliakis jotka ovat pakistoni kantavia voimia Tuulolan ohella ovat olleet vähintään pienoisia pettymyksiä.Samoin Tuulolalta voisi enemmänkin odottaa tulosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös