SM-liiga draft 2010-2011

  • 40 604
  • 463

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Se on täällä taas. SM-liiga draft vuosimallia 2010-2011. Pelin ydinideana on SM-liigapelaajien draftaaminen. Pelissä on mukana 14 manageria, joilla kullakin on yksi SM-liigajoukkue manageroitavana.

SM-liiga draft on kutkuttavan jännittävä manageripeli, missä palkintona on kunniaa, mainetta ja Pena Trophy. Viime kaudella Pena Trophyn kuittasi itselleen Ässien manageri Janda.

Tässä tiedossani olevien aikaisempien vuosien SM-liigadraftien voittajien nimet:

Kausi 2009-2010: Manageri Janda
Kausi 2008-2009: Manageri Russian Rocket
Kausi 2007-2008: Manageri Vilperi

Pelin säännöt:

- Draftissa on käytettävissä 14 eri joukkuetta (kattaen kaikki SM-liigajoukkueet). Draft-joukkueet varataan huutoäänestyksellä, niin että nopein saa haluamansa joukkueen käyttöönsä, mikäli se on enää siinä vaiheessa vapaana. Draftissa jokainen varaa vuorollaan joukkueeseensa yhden ensi kauden (tai osan kautta) kattavan sopimuksen tai try out- sopimuksen jonkun SM-liigajoukkueen kanssa tehneen pelaajan (Sopimus täytyy olla julkistettu ennen draftin alkua, eli 11.08 kello ?? mennessä).Varausvuorot menevät edelliskauden draftin sijoituksien mukaisesti, niin että huonoimmin sijoittunut joukkue saa ensimmäisen varausvuoron ja parhaiten sijoittunut joukkue viimeisen varausvuoron ensimmäiselle kierrokselle. Joka toinen kierros tehdään varaukset puolestaan päinvastaisessa järjestyksessä, niin että edelliskierroksen viimeinen varaaja varaa ensimmäisenä jne.

Tässä varausjärjestys 1. kierroksella: 1. JYP, 2. Kärpät, 3. TPS, 4. Ilves, 5. Pelicans, 6. Lukko, 7. HPK, 8. Kalpa, 9. Jokerit, 10. Blues, 11. Tappara, 12. HIFK, 13. Saipa, 14. Ässät.

- Saadessamme peliin mukaan uusia managereita, niin edelliskauden manageroijista ei osallistumisoikeutta tälle vuodelle ole kuin kisan järjestäjällä eli minulla (otan sen joukkueen mikä on viimeisenä vapaana) ja edellisen vuoden voittajalla Jandalla, jonka joukkueena on viime vuoden mukaisesti Ässät. Osallistumisoikeudesta saa luopua, mikäli ei ole halua osallistua tällä kaudella draftiin.

- Draftissa on käytössä vakiodraftausvuorot, jotka on jokaisella managerilla samat joka päivä. Joka päivä on kaksi varausvuoroa per manageri. Varausvuorot voi katsoa oheisesta liitetiedostosta.

- Pyrin mahdollisuuksieni mukaan tekemään draftista perinteen Jatkoajan keskustelupalstalle.

- Käyttäjätunnukset, mitkä eivät saa tänä vuonna osallistua: RV16, Valkoinen Intiaani, Karvaaja, ardou, d2uce, M10, Sateentekijä, Kaberle, Paastainen, Grizzle, fewe0 ja proffa#8.

- Mikäli jokin manageri syyllistyy jatkuvasti draftausvuoronsa "laiminlyömiseen" eli tekee vuoronsa kaksi kertaa pelin aikana myöhässä niin tiputetaan hänet ulos pelistä ja varasijalla olevia managereita otetaan tilalle. Varasijallekin saa jo ilmoittautua! Mikäli ensimmäinen draftaus myöhästyy vähintään vuorokaudella eli 24 tunnilla niin seuraa diskaus. Tämä siksi, että saadaan karsittua pois ne managerit joiden into on jo lopahtanut ennen pelin alkamista.

- Mikäli managerin edellinen draftausvuoro on myöhästynyt, hänen seuraavan kierroksen varausvuoron yli hypätään.

- Draftin alkaessa perustetaan oma ketju draftin seuraamiselle, johon olisi toivottua että jokainen draftaaja päivittää oman joukkueensa kokoonpanoa. Kyseiseen ketjuun päivitetään myös listaa siitä keitä on jo varattu, sillä useampaan kertaan ei saa samaa pelaajaa varata.

- Draftissa varataan 2 maalivahtia, 6 puolustajaa ja 12 hyökkääjää, jolloin varausvuoroja kertyy yhteensä 20. Kuhunkin joukkueeseen saa draftata vain ns. herrasmiessopimuksen mukaisesti kolme ei EU:hun kuuluvan maan kansalaista. EU:hun kuuluvien maiden pelaajien määrää ei ole rajoitettu.

- Tällä kertaa mukana on kokeilussa myös treidausmahdollisuus! Varausvuoroja ja pelaajia saa treidailla, mutta jokaisella managerilla täytyy olla ”pelimerkkejä” yhtä paljon aina treidien jälkeenkin kuin mitä niitä oli ennen treidiä. Managerit itse sopivat mahdollisista treidauksista ja ne hyväksytään automaattisesti. Treidaukset voidaan sopia tässä ketjussa tai vaihtoehtoisesti yv-viestien välityksellä. Treidit on ilmoitettava tässä ketjussa joka tapauksessa!

- Sitten kun kaikki 20 varauskierrosta on läpimenty, niin alkaa runkosarjaäänestys. Tässä vaiheessa jokainen draftaaja esittelee joukkueensa lyhyesti, tekee ns. mainospuheen. Mainospuhe tehdään kokoonpanoketjuun. Äänestyksessä ensin jokainen draftaaja pistää joukkueet mielensä mukaiseen järjestykseen, parhaan ensimmäiseksi ja heikoimman 13:sta. Kun kaikki ovat tehneet tämän äänestyksen niin lasketaan pisteet ja kahdeksan eniten pisteitä kerännyttä joukkuetta jatkaa playoffsäänestyksiin. Pisteet lasketaan niin, että ykkössijoituksesta saa 13 pistettä ja 13.sijoituksesta 1 pisteen jne... (Omaa joukkuetta ei saa sijoitella ja jos jotkut joukkueet ovat tasapisteissä niin ratkaisee joukkueiden välisen paremmuuden ensin ykkössijoitusten määrät, sitten kakkossijoitusten jne.)

- Playoffseihin pääsee 8 joukkuetta. Playoffs-otteluparit muodostetaan sen mukaisesti miten ne ovat sijoittuneet aiemmassa runkosarjaäänestyksessä. Eli parhaiten runkosarjaäänestyksessä saa vastaansa 8. parhaiten runkosarjaäänestyksessä sijoittuneen joukkueen playoffsäänestyksessä ja toinen seitsemännen jne...

- Playoffs-vaiheessa äänestyksestä vastaa asiantuntijaraati. Asiantuntijoita on yhteensä kahdeksan ja nämä äänestävät kustakin parista parhaat ja eniten ääniä kustakin parista keränneet etenevät viimeiseen vaiheeseen eli finaaliäänestykseen.

- Sitten kun on neljä välieräjoukkuetta tiedossa niin ne laitetaan yleiseen äänestykseen jossa kaikki Jatkoajan keskustelupalstan jäsenet saavat äänestää parhaan joukkueen. Ja eniten ääniä saanut joukkue voittaa Draft-mestaruuden tällä kaudella. Yleinen äänestys kestää 5 päivää.

- Kussakin äänestysvaiheessa toivotaan ja miltei myös vaaditaan perusteluita äänestäjiltä.

- Manageri ei saa omaa joukkuetta missään vaiheessa sijoitella tai äänestellä!

- Jokaista äänestysvaihetta varten perustetaan oma ketjunsa.

- Loukkaantumisia EI oteta huomioon ratkaistaessa paremmuuksia, missään vaiheessa.

- Draftaus alkaa silloin kun kaikki joukkueet ovat saaneet itselleen managerin.

- Vähintään viikon pelikiellossa olevalta evätään mahdollisuus osallistua draftiin. Tai vaihtoehtoisesti pelikiellon draftin aikana saanut manageri pistetään kylmästi pois pelistä ja tilalle astuu uusi manageri.

Tervetuloa kaikki draftista kiinnostuneet mukaan!

Sääntöehdotuksia ja muuta vastaavaa saa esittää ennen draftin alkua ja tarvittaessa myös draftin käynnissä ollessa!
 

Liitteet

  • Varauskierrokset 1-4.gif
    Varauskierrokset 1-4.gif
    66,9 KB · kertaa luettu: 499
  • Varauskierrokset 5-8.gif
    Varauskierrokset 5-8.gif
    67,7 KB · kertaa luettu: 369
  • Varauskierrokset 9-12.gif
    Varauskierrokset 9-12.gif
    67,9 KB · kertaa luettu: 357
  • Varausvuorot 13-16.gif
    Varausvuorot 13-16.gif
    67,9 KB · kertaa luettu: 347
  • Varausvuorot 17-20.gif
    Varausvuorot 17-20.gif
    68,6 KB · kertaa luettu: 347
Viimeksi muokattu:

Ralph

Jäsen
No mulle HPK.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Oletko itse mukana? Jos et ole, otan HPK:n jos olet niin vaikka Pelicans.

Olen mukana, mutta otan sen seuran mikä jää viimeisenä jäljelle...
 

Ralph

Jäsen
Kysyisin sellaista, että kun JYP on varannut niin kuinka kauan Kärpillä on aikaa varata ennenkuin vuoro siirtyy TPS:lle? (joukkueet otettu suoraan tuolta järjestyksestä)
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Pussinokat, vaikka sitten Marttisen tähden.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Porin Ässät mulle kiitos.

Edit: Espoo Blues varalle.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kysyisin sellaista, että kun JYP on varannut niin kuinka kauan Kärpillä on aikaa varata ennenkuin vuoro siirtyy TPS:lle? (joukkueet otettu suoraan tuolta järjestyksestä)

Puoli tuntia kestää jokaisen managerin vuoro.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Porin Ässät mulle kiitos.

Ässät ei ole vielä vapaana. Se on varattuna Jandalle, joka voitti viime vuonna draftin. Mikäli hän ei halua tänä vuonna osallistua, niin Ässät vapautuu. Kannattaa pistää varmuuden vuoksi jokin muu joukkue tilalle.

Nimimerkille Mikke11 myös varattuna yksi joukkue. Jos ei ehdi muuten ottamaan joukkuetta itselleen niin ottaa sen mikä on toiseksi viimeisenä jäljellä. Tämä sen vuoksi, että ilmoitti minulle jo yv:llä eilen halukkuutensa.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Epistä, milloin mä saan taas osallistua? Ens vuonna?
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Mitäs olisi vielä vapaalla... Kalpa? Tänne vaikka se.

EDIT: Vai joko olin auttamatta myöhässä...
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Mitäs olisi vielä vapaalla... Kalpa? Tänne vaikka se.

EDIT: Vai joko olin auttamatta myöhässä...

Et kai?

Vaihdatko KalPan Ässiin/Bluesiin? En tajunnut että KalPakin oli vapaana kun joukkuetta valitsin ja entisen asuinkaupungin joukkue voisi olla hyvä kakkosvaihtoehto kun Ilves meni jo.
 

Ralph

Jäsen
Jos tän draftin pitäjä, Mikke ja Janda + 11 muuta saavat joukkueet niin eikö ole jo täyttä?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mitäs olisi vielä vapaalla... Kalpa? Tänne vaikka se.

EDIT: Vai joko olin auttamatta myöhässä...

Itse asiassa olit myöhässä, mutta olet ensimmäisellä varasijalla. Voipi olla, ettei Janda tai Mikke11 lähdekään draftiin mukaan, jolloin sinulle vapautuu joukkue.

Lake79:lle sitten Kalpa, koska oli ilmoittanut jo halukkuutensa, mutta valinnut itselleen joukkueen, mikä on varattuna tällä hetkellä.

Tällä hetkellä siis kaikki joukkueet valittuna.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Oikeastaanhan tämän draftin voisi nyt jo käynnistää, sillä joukkueet, jotka ovat vielä ilman managereita on varausvuoroissa viimeisten joukossa. Voisi myös sopia, että Mikke11 ottaa Bluesin ja minä Vilperi Tapparan.

Tehdään niin, että tänään niin paljon draftauksia kun vain ehtii. Varausjärjestys on jo käytössä, mutta huomen aamusta lähtien alkaa vasta varausvuorot, että saadaan draftvuorot rullaamaan sujuvasti.

Draftvuorothan tulee menemään sitten niin, että Cjyyl&JYP on vuorossa kello 9.00 ja siitä sitten eteenpäin niin, että kukin vuoro kestää puoli tuntia. Tuplavuorot on myös aina vain puoli tuntia.

Minulle on suotu valtuudet suorittaa Cjyylin puolesta draftin ensimmäinen varaus ja JYPiin matkaa Jukka Hentunen.

Seuraavaksi vuoroon Samsonov& Kärpät.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Joko täällä mennään?

Täytyy sitten ruveta perhana vääntään listaa samantien.
 

Samsonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HFBoards oikeinkirjoitus
no huh, täällä aloitettu jo ja väännän kampissa kebabia... Kärppiin Pavel Rosa. Vuoroon TPS ja weissflogg?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös