SM-liiga draft 2009-2010

  • 32 652
  • 399

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Saanko nyt varata, kun Vilperi teki virheellisen varauksen?

No, kai se käy. Nuoruuden intoa neloseen tuo laitahyökkääjä Teemu Rinkinen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Valkoiselle Intiaanille Joonas Rask

Sanokaas mulle miten tämä on mahdollista, kun Janda varasi Valkoisen Intiaanin puolesta sille Joonas Raskin, mutta myös Paastaisen 19.varaus on Joonas Rask? Jompi kumpi on varannut jo varatun pelaajan? En vain löydä mistään tämän Paastaisen Joonas Rask-varausta tästä ketjusta. Kokoonpanoketjussa Rask on merkitty kyllä Paastaisen mieheksi. Toisaalta Valkoisen Intiaanin 19. varaus on tullut kyllä aiemmin kuin Paastaisen. Puuttuuko Paastaiselta yksi pelaaja kokoonpanostaan kun hän on merkinnyt itselleen Raskin mutta se on siis käsitykseni mukaan Valkoisen Intiaanin miehistöön kuuluva jäsen?

Miten olen nyt pudonnut näin kovasti kärryiltä?
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Otetaan rästivuorolla nelosketjun laitaan Toni Hyvärinen.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Miten olen nyt pudonnut näin kovasti kärryiltä?
Haluaisin myös tietää kuka on tämä M10:n varaama hyökkääjä Lauri Happonen, jota en ainakaan itse ole kuullut eikä kaveria näytä löytyvän Jatkoajan pelaajaluetteloistakaan.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Minulle 4. keskelle tosiaan Mika Niemi. Näyttäisi olevan vapaana?

Joukkue on valmis!
 

Janda

Jäsen
Otetaan nelosen sentteriksi Jani-Petteri Helenius. Ois mulla vielä toi Valkoisen Inkkarin listakin mutta pitäiskö odottaa miestä itseään kun ei tästä varauksesta ollut enää puhetta.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Sanokaas mulle miten tämä on mahdollista, kun Janda varasi Valkoisen Intiaanin puolesta sille Joonas Raskin, mutta myös Paastaisen 19.varaus on Joonas Rask? Jompi kumpi on varannut jo varatun pelaajan? En vain löydä mistään tämän Paastaisen Joonas Rask-varausta tästä ketjusta. Kokoonpanoketjussa Rask on merkitty kyllä Paastaisen mieheksi. Toisaalta Valkoisen Intiaanin 19. varaus on tullut kyllä aiemmin kuin Paastaisen. Puuttuuko Paastaiselta yksi pelaaja kokoonpanostaan kun hän on merkinnyt itselleen Raskin mutta se on siis käsitykseni mukaan Valkoisen Intiaanin miehistöön kuuluva jäsen?

Miten olen nyt pudonnut näin kovasti kärryiltä?

Pikku pökkyrässä ilmeisesti kätelty haku ja varaus eli korjataan 19. kierroksen varaukseksi Pekka Jormakka , joten ei saanut Ipa Joonas-ketjua :(
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kaikilla taitaa nyt olla joukkueet valmiina? Vielä kun joku kertoisi onko M10:n varaama Lauri Happonen oikeasti liigakiekkoilija? Eli ei muuta kuin mainospuheita kirjoittelemaan kokoonpanoketjuun ja illan suussa avaan ketjun runkosarjaäänestykselle.
 

d2uce

Jäsen

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mutta draftihan alkoi oikeasti 13.08.2009 klo 15:02. Ainakin tuolloin on ensimmäinen varaus suoritettu.

Näemmä ketjun aloitusviestissäni on ollut inhimillinen? virhe. Olen merkinnyt draftin aloitusajaksi 14.8 kello 15 vaikka todellisuudessahan se on nimenomaan 13.8 kello 15.02.

Täten kilpailun ylituomarina päätän näin:

Jyrki Louhen sopimus julkaistiin 13.8. kello 15:22.

Jyrki Louhi hyväksytään draftattavien pelaajien joukkoon, sillä sopimusta tuskin on heti mediassa julkistettu allekirjoittamisen jälkeen.

Lauri Happonen onkin estynyt tulemaan siskon häiden vuoksi, joten HPK varaa tilalle Dustin Johnerin.


Dustin Johnerin try out-sopimus on tehty vuorokauden myöhässä tähän draftiin nähden, joten häntä EI hyväksytä draftattavien pelaajien joukkoon.

---> M10 varaa uuden pelaajan Dustin Johnerin tilalle.

---> Vilperi pahoittelee virhettään.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Juuri näin, Jyrki Louhi oli sen parikymmentä minuuttia myöhässä, mutta Johner tuli vasta seuraavana päivänä. Johneria ei voi hyväksyä, mutta mielestäni Louhen kohdalla voidaan joustaa, olisihan tuo ollut vielä ensimmäisellä varausvuorolla (15:00-17:00) otettavissakin.
 

d2uce

Jäsen
No on se nyt kumma, kun säännöt muuttuu vielä draftin jälkeenkin. Koittakaahan siellä päättävässä elimessä joku roti tähän touhuun. Melkoinen skandaali!

Louhi pois tai tulee oikeusjuttu!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No on se nyt kumma, kun säännöt muuttuu vielä draftin jälkeenkin. Koittakaahan siellä päättävässä elimessä joku roti tähän touhuun. Melkoinen skandaali!

Louhi pois tai tulee oikeusjuttu!

Ei tarvitse paljoa arvuutella mistä iltapäivälehdet huomisen lööppien aiheensa tekee.

No jokatapauksessa Louhen sopparin julkistus oli siinä rajoilla ja koska sen näytti kaikki täällä hyväksyvän joko äänellisesti tai hiljaisesti niin se hyväksytään.

Johnerin soppari julkistettiin sitten jo vuorokauden myöhässä...
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
No on se nyt kumma, kun säännöt muuttuu vielä draftin jälkeenkin. Koittakaahan siellä päättävässä elimessä joku roti tähän touhuun. Melkoinen skandaali!

Louhi pois tai tulee oikeusjuttu!
No johan niitä muutettiin siinäkin kun piti väkisin pudottaa kaksi pelaajaa pois kokoonpanosta...

Louhi ei mua haittaa, mutta tietysti jos niitä sääntöjä nyt sitten noudatetaan niin ehdoton raja on se 13.8. klo 15:00 ja piste. Ei ainakaan tarvitsisi miettiä, että oliko se 22 minuuttia, 2 tuntia vai 5 tuntia myöhässä se sopimuksen julkistaminen, ja mikä on hyväksyttävä raja.

Ehkä se sitten selkeintä olisi, että Johner ja Louhi ovat out, ja uutta miestä tilalle.
 

d2uce

Jäsen
No jokatapauksessa Louhen sopparin julkistus oli siinä rajoilla ja koska sen näytti kaikki täällä hyväksyvän joko äänellisesti tai hiljaisesti niin se hyväksytään.

Entä jos joku olisikin halunnut varata Louhen, mutta luuli sen olleen mahdotonta, koska sopimus julkaistiin 20min myöhässä?

Johnerin soppari julkistettiin sitten jo vuorokauden myöhässä...

Niin, vaikka sääntöjen (sen toisen tulkinnan) mukaan olikin pari tuntia ennen aikarajaa.

Np, ensi kertaa varten sitten ne säännöt kerralla kuntoon, virheistä oppii.

Ja draftin loppuunsaattamiseksi HPK:n nelosketjun keskelle tulee Jan-Mikael Järvinen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jyrki Louhi hakemaan uutta nostetta uralleen.

Sopimus julkaistu draftin alkamisen jälkeen (15:22), mutta kaiken järjen mukaan sopimus allekirjoitettu ennen draftin alkua, joten pitäisi olla sääntöjen puitteissa?

Tällöin ei kukaan sitten viitsinyt mainita asiasta mitään eriävää vastalausetta vaan Louhen draftaus hyväksyttiin täten yksimielisesti.

Onhan tässä edelleen sitten se mahdollisuus että hylätään Louhenkin draftaus?
 

d2uce

Jäsen
Tällöin ei kukaan sitten viitsinyt mainita asiasta mitään eriävää vastalausetta vaan Louhen draftaus hyväksyttiin täten yksimielisesti.

Onhan tässä edelleen sitten se mahdollisuus että hylätään Louhenkin draftaus?

Ei kai siinä olisi pitänyt mitään eriävää mielipidettä esittää, koska selkeästi kyseessä oli sääntöjen vastainen varaus ja varaajakin sen itse tiedosti.

Minun puolestani Louhi saa siellä olla, mutta jatkossa ollaan sitten tarkempia.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Julistan siis täten draftin päättyneeksi. Kiitokset kaikille draftaajille!

Loppu peleissähän se sujui sutjakkaasti vaikka tapaukset Johner ja Louhi nyt meinasi tuottaakin hankaluuksia.

Kello 22.00 avaan draftin ensimmäisen äänestysvaiheen, runkosarjaäänestyksen. Toivottavasti mahdollisimman moni manageri tekee tuohon mennessä oman mainospuheensa joukkueestaan. Senkin jälkeen sen saa tehdä, mutta sillä ei välttämättä ole enää niinkään suurta vaikusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös