Slayer Suomeen!(Lämppäri Slipknot)

  • 6 152
  • 78

Filosofem

Jäsen
Viestin lähetti Mike
Pakkohan tuo on nähdä, vaikka lämppärivalinta näköjään yhtään perseestä kuin Metallicallakin. Slipknot on ihan kamalaa teinirankkaa nu-paskaa hienot screamista ideoidut pellemaskit päällä, kuten Linkin Parkit ja kumppanitkin, mutta eihän sinne lämppäreitä mennä edelleenkään katsomaan.
Juuri näin. Yksi asia mikä minua avoimesti naurattaa ja säälittää Slipknotissa, on se bändin "satanistisuus". Helvetti mitä pelleilyä ja mukarankkaa touhua. Ja teinit on innoissaan. Lämppäreistä puheenollen tuli mieleen 90-luvun alusta eräs Lontoon keikka, jossa olin veljeni kanssa. Slayerin mukana olivat Testament ja Anthrax...
Viestin lähetti Mike
Se on ihan totta, että _soundillisesti_ levy on erilainen kuin 80-luvun ja 90-luvun alun Slayer tuotokset - se on vitun paljon rankempi. GHUA on kaikenkaikkiaan helvetin raskas levy. En olisi millään uskonut äijien vielä vanhoilla päivillään moiseen pystyvän.
80-luku on toki Slayerin ehdotonta kulta-aikaa. On totta myös, että taso on tippunut tai ainakin muuttunut, vaikkakin GHUA on todella rankka levy parin tylsemmän LP:n jälkeen. Kuitenkin itse olen jonkuntason fanipoika Slayerin suhteen ja odotan perkeleen kovaa keikkaa. Vaikka ukot eivät jaksaisikaan lavalla vanhaan tahtiin heilua. Raining blood...
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Slayerin kohdalla suurin ongelma on se, että Kerry King on kirjoittanut suurimman osan näistä uusista biiseistä. Bändin parhaat biisit ovat yleensä olleet Hannemanin käsialaa. Poikkeuksia tietenkin on ja niitä löytyy varsinkin Slayerin vanhemmilta levyiltä.

King innostui Machine Headistä ja halusi muuttaa Slayerin tyyliä hieman samaan suuntaan. Ainoa ongelma tässä on se, että bändin vahvuudet jätettiin pois.

Tom Arya on aina huutanut, mutta esim. South of Heavenillä hän jopa laulaa, kuten myös Seasonsilla. Nykyään hän huutaa hieman liikaa, minkä takia tuleekin sellainen olo, että yritetään olla rankkoja sillä tavalla.

Slayer on kaikesta huolimatta erinomainen bändi. Metallica ja Megadeth muuttivat tyyliään turhan paljon. Slayer ei ole onneksi mennyt ihan niin pitkälle.

...from a lacerated sky...
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Tormentori
Ota levy käteesi, laita soittimeen. KUUNTELE riffejä ja rakenteita. On omaa luupäisyyttä(minkä toki osaltaan ymmärrän) jos et sitä new agea sieltä löydä. On fakta että slayer on iso vaikuttaja myös näille uusille pomputtajille mutta surullista on se minkä Kerry on myöntänyt: on pakko muuttua osaltaan jos meinaa saada uutta yleisöä. Propsit Slayerille toki siitä ettei metsään menty ihan niin paljoa kuin esim. Metallican ja Megadethin osalta.

Ei tartte. Mä oon kuullu sen > 100 kertaa.
Se, että biisien rakenteet ovat yksinkertaisempia kuin vaikkapa South Of Heavenilla, eikä jokaiseen biisiin ole ollut pakko laittaa 10:ntä riffiä ei tee GHUA:sta nu-metallia. Ne riffit mitä siellä on, ovat aika _helvetin_ kaukana Fred Durstin riffeistä ja toisaalta, kuten aiemminkin jo todettu, vaikka biisien rakenne on simppelimpi kuin 80-lukusilla Slayereilla, niin rankkuudessa GHUA pesee vanhat levyt mennen tullen.

Löydän Metallican mustalta levyltäkin enemmän "new agea" kun GHUA:ilta. Miten se on mahdollista? Eihän koko genreä ollut silloin vielä olemassakaan. Ja Anthraxin Among The Living se vasta nu-metallia onkin. Selkeät vaikutteet shitknobista, limp bizkitistä ja linkin parkista.

PS: Megadeth viittausta en ymmärrä alkuunkaan. Tekivät pari vitun paskaa levyä, mutta siinä vaiheessa kun Daven kirjoittamasta musiikista aletaan vetämään lineja nu-metalliin, niin sanon, että joko kuulijalta on amputoitu korvat, tai sitten Davelta kädet.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Filosofem

80-luku on toki Slayerin ehdotonta kulta-aikaa. On totta myös, että taso on tippunut tai ainakin muuttunut, vaikkakin GHUA on todella rankka levy parin tylsemmän LP:n jälkeen. Kuitenkin itse olen jonkuntason fanipoika Slayerin suhteen ja odotan perkeleen kovaa keikkaa. Vaikka ukot eivät jaksaisikaan lavalla vanhaan tahtiin heilua. Raining blood...

Aivan näin. Tosin itse diggasin kyllä kovasti uudesta. Ensi kertaa kun kuuli, niin perse kyllä nousi penkistä, niin kova yllätys oli. Lähinnä juuri sen takia, että levy oli helvetin raskas.

PS. Jos ja kun tässä ketjussa digataan Slayerista, niin kannattaa tsekata myös The Haunted. Ette taatusti pety. Se bändi on silkkaa dynamiittia.
 

Ju$$i

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Propsit Slayerille toki siitä ettei metsään menty ihan niin paljoa kuin esim. Metallican ja Megadethin osalta.

Ah, juuri tätä kommenttia olinkin juuri laittamassa peliin. Itsellä kyllä toimii GHUA edelleen mainiosti. Toki ainoa alue missä se on 80-luvun levyjä edellä on soundit. Silti mielestäni parempi lätty kuin Divine Intervention tai Diabolus in Musica, joten askel takaisin vanhaan, hyvään suuntaan.

Slayer on 3 kertaa tullut nähtyä, eikä ikinä ole joutunut pettymään. Kyllä ne vanhat hitit soitetaan ihan varmasti nytkin.

PS. Joo, kuulin huhua että uutta kiekkoa pukkais Lombardon hoidellessa kannut. Vesi kielellä...
 

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Viestin lähetti Mike
PS. Jos ja kun tässä ketjussa digataan Slayerista, niin kannattaa tsekata myös The Haunted. Ette taatusti pety. Se bändi on silkkaa dynamiittia.

Ilmeisesti joutuu Slayerin keikalle lähtemään, kun en aikaisemmin vekkuleita elävänä ole nähnyt. Bändin kahta uusinta levyä en ole oikeastaan edes kuunnellut, joten mielipidettä minulla niistä ei ole. Vanha kama onkin sitten kunnon harmaankivenläpipuskemismeininkiä.

The Hauntedin olen elävänä nähnyt, ja olipa ehkä tiukin koskaan näkemäni repäisy. Siinä kyllä puristettiin sekä bändistä että yleisöstä viimeisetkin hikipisarat irti. Minäkin suosittelen.
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Mike
PS: Megadeth viittausta en ymmärrä alkuunkaan. Tekivät pari vitun paskaa levyä, mutta siinä vaiheessa kun Daven kirjoittamasta musiikista aletaan vetämään lineja nu-metalliin, niin sanon, että joko kuulijalta on amputoitu korvat, tai sitten Davelta kädet.

Tai lukijalta kyky ymmärtää tekstiä? Viittasin tuolla yleisesti siihen kun bändi alkaa myötäilemään. En verrannut musiikillisesti Slayeria ja Megadethiä toisiinsa.
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Mike
Ei tartte. Mä oon kuullu sen > 100 kertaa.
Se, että biisien rakenteet ovat yksinkertaisempia kuin vaikkapa South Of Heavenilla, eikä jokaiseen biisiin ole ollut pakko laittaa 10:ntä riffiä ei tee GHUA:sta nu-metallia. Ne riffit mitä siellä on, ovat aika _helvetin_ kaukana Fred Durstin riffeistä ja toisaalta, kuten aiemminkin jo todettu, vaikka biisien rakenne on simppelimpi kuin 80-lukusilla Slayereilla, niin rankkuudessa GHUA pesee vanhat levyt mennen tullen.

Fani harvoin pystyy sanomaan mitään "pahaa" diggaamastaan bändistä. Kuten aikaisemmin joku tuolla mainitsikin on Kerry on täysin innoissaan tästä uudesta "metallista" ja on lisännyt sitä aimo annoksen slayeriin. Pahaa pelkään ettei tämä jää Slayerin osalta tähän.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Tormentori
Fani harvoin pystyy sanomaan mitään "pahaa" diggaamastaan bändistä. Kuten aikaisemmin joku tuolla mainitsikin on Kerry on täysin innoissaan tästä uudesta "metallista" ja on lisännyt sitä aimo annoksen slayeriin. Pahaa pelkään ettei tämä jää Slayerin osalta tähän.

Vastoin kuin luulet, niin en ole ikinä ollut mikään varsinainen fanittaja mitä tulee Slayeriin. Tälläkin hetkellä on monta bändiä, joista pidän enemmän.
Ja kun Kerry King oli kovasti innoissaan Machine Headin Burn My Eyesista ja The More Things Changesta, niin kannattaisi ensin ehkä kuunnella kyseiset levyt, ennen kuin rinnastaa niitä "uuteen metalliin", jota ei muutoin tuolloinkaan vielä ollut olemassa. Slayerin uusimmalla on vaikutteita niistä, sitä en ihmettele. Slayerin soundit eivät nimittäin koskaan ennen ole olleet yhtä raskaat ja vihaiset.

Mutta oli miten oli. Olet kyllä ihan tosissaan ensimmäinen ihminen koskaan ikinä milloinkaan, jonka tiedän näkevän Slayerissa(kin) nu-metallia. Siitä hatunnosto sinulle. Voisit postata tuon saman johonkin metalliaiheiselle keskustelupalstalle. Ennustan asian tiimoilta varsin hedelmällistä ja värikästä mielipiteidenvaihtoa.

Fred Durst, Shitknob ja Linkin Park ovat nu-metallin lisäksi luoneet toisenkin uuden lajin ja se näkee nu-metallia kaikkialla. Tähän mennessä joukkoon ovat jo liittyneet 95% bändeistä, jotka ovat julkaisseet jotain jälkeen Fred Durstin syntymän. YO!
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti Tormentori
Fani harvoin pystyy sanomaan mitään "pahaa" diggaamastaan bändistä.

Paskapuhetta sanon minä. Laskisin olevani Metallicankin fani, mutta ei minulla ole mitään ongelmia sanoessani Metallican tehneen paljon paljon paskaa urallaan. Slayerin en näin koe tehneen, mutta voisin sanoa toisinkin jos näin mielestäni olisi. Musiikki on mielestäni vaihteleva asia, jossa diggauksen kohteen muutos tulee musiikin muuttumisesta huonompaan tai parempaan suuntaan.

HIFK:sta voitkin vetää sen johtopäätöksen, että pahaa on vaikea sanoa. Slayeristä eri.
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Mike
Mutta oli miten oli. Olet kyllä ihan tosissaan ensimmäinen ihminen koskaan ikinä milloinkaan, jonka tiedän näkevän Slayerissa(kin) nu-metallia. Siitä hatunnosto sinulle. Voisit postata tuon saman johonkin metalliaiheiselle keskustelupalstalle. Ennustan asian tiimoilta varsin hedelmällistä ja värikästä mielipiteidenvaihtoa.

Tästä aiheesta on väännetty kättä jo aika pitkään. Viimeksi tänään ircissä parillakin kanavalla. Sinä et ole yksin mielipiteesi kanssa, enkä minä ole yksin omani kanssa. Jotta tämä nyt ei mene ihan turhaksi väännöksi niin kyllä slayeri on minulle erittäin tärkeä yhtye, en vaan tahdo pilata muistoja katsomalla kuinka kaikki murenee.
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Mike
Ja kun Kerry King oli kovasti innoissaan Machine Headin Burn My Eyesista ja The More Things Changesta, niin kannattaisi ensin ehkä kuunnella kyseiset levyt, ennen kuin rinnastaa niitä "uuteen metalliin", jota ei muutoin tuolloinkaan vielä ollut olemassa. Slayerin uusimmalla on vaikutteita niistä, sitä en ihmettele. Slayerin soundit eivät nimittäin koskaan ennen ole olleet yhtä raskaat ja vihaiset.

Kerry kyllä kehui machine headia ihan in general. Ja miksei nu-metal voisi olla vihaista? Ei pelkällä vihalla saa hyvää lättyä aikaiseksi. GHUA on toki vihainen mutta erittäin ontto ja läpinäkyvä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Mike
PS. Jos ja kun tässä ketjussa digataan Slayerista, niin kannattaa tsekata myös The Haunted. Ette taatusti pety. Se bändi on silkkaa dynamiittia.
Samat sanat täältä, The Haunted on todella kova. Taisi kuulua myös Slayerin (tai ainakin Kerry Kingin) suosikkeihin.

Täällä kun oli puhetta MH:n "Burn My Eyes":ista, niin siinä on viimeisen päälle kova lätty, yhä Machine Headin parasta kamaa. Joka bileissä se on pakko laittaa soimaan ja taas se osa naisväestä, joka ei moshaa sen tahtiin saa ihmetellä, kun äijät moshaavat niskat naksuen ja huutavat Davidianin sanoja mukana. :)
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Tormentori
Kerry kyllä kehui machine headia ihan in general. Ja miksei nu-metal voisi olla vihaista? Ei pelkällä vihalla saa hyvää lättyä aikaiseksi. GHUA on toki vihainen mutta erittäin ontto ja läpinäkyvä.

Machine Headilta oli tuossa vaiheessa ilmestynyt noiden lisäksi vain muutamalla biisillä kokeilevampi The Burning Red, jotenka etupäässä varmaan BME & TMTC -linjasta oli kysymys.

Voi nu-metal varmaan olla vihaista, mutta enpä ole moiseen vielä törmännyt. En ole törmännyt ko. musiikissa myöskään hyviin lead-kitaroihin, enkä asiallisiin riffeihin.
Shitknobin naamioita, suht. asiallista rumpalia ja Fred Durstin "Muthafucka!" huutoa en vielä laske kovin vihaiseksi.
 

Filosofem

Jäsen
Koska tämä meni hieman genrevääntämiseksi, niin minä tietenkin jatkan sitä. Itseäni ei Machine Head tms. käytännössä kiinnosta yhtään, mutta jos se pitäisi kategoroida vain yhteen laatikkoon, se boxi olisi nu-metal. Samalla tavalla tähän kategoriaan menisi myös esimerkiksi Korn. Mielestäni taas nämä limp'n'parkit ovat taas jotain ihan omaa touhuaan, missä rapin päälle vedetään säröä ja kaikilla on yli-isoissa housuissa kivaa. Eli esimerkkitapauksena joku Norther on yhtä paljon aitoa Death Metallia kuin joku Linkin Park nu-metallia. Eli ei siis yhtään, vähän vain sinne päin.

Slayerin musiikki on toki edelleen perkeleenmoista Thrashia, mutta se on ottanut selviä vaikutteita asennemetallista, mistä itse en välitä. Kuitenkin arrrrvostan Slayeria sen verran paljon, että näen sen edelleen vahvana. En kuitenkaan petä tällä itseäni, sillä todella diggaan aidosti Slayeristä myös vuonna 2004. Vastatapauksena taas Metallican hylkään neljän ensimmäisen LP:n jälkeen.
Viestin lähetti Mike
PS. Jos ja kun tässä ketjussa digataan Slayerista, niin kannattaa tsekata myös The Haunted. Ette taatusti pety. Se bändi on silkkaa dynamiittia.
En ole tykästynyt näihin uusiin nimiin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Yleensäkin en kovin paljoa kuuntele Death Metallia (the Haunted toki myös rässiä), vaan pitäydyn paljon enemmän UGBM:n puolella.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Slayer on ehkä edelleen rankka, mutta musiikki on mielestäni paljon tylsempää, kuin ennen. Riffit ovat nykyään sellaista tasaista mössöä, vaikka ne ovatkin parempia kuin monella muulla bändillä. Sanon edelleen, että Kerry King ei todellakaan ole Slayerin paras biisintekijä. Hanneman ei ilmeisesti ole saanut biisejä aikaiseksi ja King on joutunut tekemään niitä pitkälti yksin. Ja tässä on ehkä se suurin syy, miksi Seasonsin jälkeen Slayerin levyt eivät ole oikein toiminut. (Oma suosikkini on South of Heaven)

The Haunted on hyvä ja pidän Made Me Do It-levystä erittäin paljon, mutta heilläkin on vähän turhan paljon sitä suoraa huutoa nykyään. Muuten ihan ok, mutta biiseistä tulee aika tasapaksuja ja vaihtelua on todella vähän. Dynamiikkaa, dynamiikkaa. Siihen ne vanhat Slayer ja Metallica-biisit perustuu.
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jiiihaa!

Nyt on liput sitten lokakuulle, ei muuta kun odottamaan. Slayer on kyllä jotain mahtavaa! \,,/ Ainoa asia mikä harmittaa, on slipknot. Ensin Metallican kanssa, ja nyt vielä Slayerin.. Ei näin.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Samoin täällä liput on hankittuna, pitää vielä käydä lunastamassa. Ai että!
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lämmittää nuoren miehen sydäntä lukea Slipknotista samanlaisia arvioita kuin mitä itsekin kirjoittaisin. Itseäkin kyllä kiinnostaisi Slayer nähdä, mikään fani en ole mutta ihan yleissivistyksen kannalta. Valitettavasti en kuitenkaan aio elämäni aikana olla enää Slipknotin kanssa missään tekemisissä, joten en oo menossa.

OK, Gunnareita ja ACDC:tä menisin kattomaan, vaikka ShitFuck olisikin lämppärinä.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Liput kentälle!

Running and hunting and slashing
and crushing and searching
and seeing and stabbing and shooting
and thrashing and smashing and
burning destroying and killing
and bleeding and pleading then Death.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
 

Crowned

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on SLIPKNOTIN keikalle kentälle liput hommattu. Slayerin aikana voisi vaikkapa juoda bisheä tai tsiigailla vähän etäältä sitä touhua.

Toivottavasti näistä slayerin kuuntelijoista löytyy sitten sitä ymmärrystä slipknotin aikana, koska varmasti sillä keikalla aikamoinen pitti pamahtaa pystyyn..

Jees, rokrok.

edit: Hieman minua ihmetyttää se, että miksi ihmeessä tästä puhutaan slayerin keikkana? Kyseessähän on tuo Unholy Alliance ja 'Knot on ihan yhtä pääesiintyjä..
 
Viimeksi muokattu:

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Perkeleen perkeleen yliperkele! Nukuin sitten ratkaisevasti pommiin ja heräsin vasta klo. 9.10. Fillari alle ja lippupisteen luukulla olin 9.50. Olin varma, ettei Slayer myy jäähallia täyteen alle tunnissa. No, eipäs myynytkään, mutta todella lähellä sekin oli. Sain liput yläkatsomoon viimeiselle riville. Toivottavasti Kari Kuninkaan karisma loistaa sinne asti.

Joulu on tänä vuonna siirretty 17.10. juhlittavaksi
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Viestin lähetti Crowned
Nyt on SLIPKNOTIN keikalle kentälle liput hommattu. Slayerin aikana voisi vaikkapa juoda bisheä tai tsiigailla vähän etäältä sitä touhua.

Toivottavasti näistä slayerin kuuntelijoista löytyy sitten sitä ymmärrystä slipknotin aikana, koska varmasti sillä keikalla aikamoinen pitti pamahtaa pystyyn..

Jees, rokrok.

edit: Hieman minua ihmetyttää se, että miksi ihmeessä tästä puhutaan slayerin keikkana? Kyseessähän on tuo Unholy Alliance ja 'Knot on ihan yhtä pääesiintyjä..
Toivottavasti viestisi on silkkaa sarkasmia, koska voin sanoa että (1.) Slayerin keikoilla on aika vakuuttavat pitit ja (2.) Slayer on aina päätähti. Ei taida olla montaakaan bändiä, jotka onnistuisivat vetämään yhtä intensiivisen keikan kuin Slayer. Ja siihen ei tarvita naamareita tai mitään muutakaan.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Jep, liput tuli hankittua, vaikka vaikeutta se meinasi tuottaakin. Paikat eivät ole parhaat mahdolliset mutta ovat sentään olemassa.

Nyt vois pyöritellä War At The Warfieldiä tässä odotellessa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös