SK:n pelipäivän aamujää

  • 6 206
  • 42

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vahvistuksista, että koko ajan tarkkaillaan. Peräänkuulutti useasti malttia, ollaan rakennusvaiheessa
Dallasista ei ole odotettavissa tähän hätään ketään.

Takkohan on Ässissä pelaajakoordinaattorina ja Kerttulan apuna. En kuitenkaan uskonut, että Takon rooli on niin suuri, mitä lähetys paljasti. Ovat Kerttulan kanssa keskustelleet jokaisesta hankinnasta ja tärkeimmistä hankinnoista vielä enemmän.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Suoraan pelaajan nimellä kohdistetut törkeyksien huuteluita ei voi hyväksyä. Katsomossa on pelaajien perhettä, vanhempia ja lapsia. Jos ei pysty olemaan huutelematta voisi pysyä pois hallilta.
Minun on vaikea hyväksyä tällaista huutelua ja varsinkin nimittelyä edes tämmöisellä foorumilla, varsinkin kun se täälläkin usein kaivetaan jopa ulkoisista ominaisuuksista. Hieno ulostulo Takolta.
 

Jäässä

Jäsen
En tuomitse huutelua, ellei mennä henkilökohtaisuuksiin. Julkinen ammatti, joten jos perheenjäsenet eivät halua ottaa riskiä, että kuulee läheisestä jotain pahaa sanottavaa, niin katsokoon pelin kotona. Itse en silti huutele törkeyksiä, mutta ymmärrän jollakin tasolla sen.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
En tuomitse huutelua, ellei mennä henkilökohtaisuuksiin. Julkinen ammatti, joten jos perheenjäsenet eivät halua ottaa riskiä, että kuulee läheisestä jotain pahaa sanottavaa, niin katsokoon pelin kotona. Itse en silti huutele törkeyksiä, mutta ymmärrän jollakin tasolla sen.

Takko otti tuohon kiinni? En tiedä mistä kirposi, mutta sillähän on väliä mitä sanoo, ja ennen kaikkea, kuka sanoo. Ehkä se jonkun laittaa ajattelemaan kahdesti - pl. la-illat ja seisomakatsomo.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En ole päässyt vielä kuuntelemaan lähetystä, mutta pari sanaa silti. Tuo omille pelaajille huutelu on raivostuttanut minua aina. Hyvä, että asiasta puhutaan.

Silti ottaa päähän, että juuri nyt aletaan arvostella maksavaa yleisöä, kun muutenkin Ässät on hemmetin vähän iloa antanut katsojille. Toinen kausi jo peräkkäin pelien seuraaminen on aikamoista kärsimystä

Olisi kannattanut ottaa asia silloin esille, kun on mennyt paremmin. Silloinkin on aina ollut huutelijoita. Ihan aina, sama kuinka hyvin pelataan.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Julkinen ammatti, joten jos perheenjäsenet eivät halua ottaa riskiä, että kuulee läheisestä jotain pahaa sanottavaa, niin katsokoon pelin kotona.
Eli mielestäsi henkilökohtaisten vihamielisten solvauksien huutelijalla on suurempi oikeus huutoihinsa, kuin esimerkiksi pelaajan perheellä tulla katsomaan peliä?

Väittäisin että nuo muutamat huutelijat vituttavat lähes kaikkia katsojia, ja huutelijoiden käyttäytyminen verottaa katsojamääriä tällä hetkellä reilusti.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Mites se Vellu joskus laittokaan, Ihmetteli huutelijoita vieraspeleissä, "miksi herättää nukkuvaa karhua". Toisaalta, jos kotikaukalossa tuli reippaasti rapaa, "sitä lopetti yrittämästä". En tiedä menikö noin, mutta mennään tällä.

Ilman muuta urheilukatsomossa on enempi vapauksia kuin nakkikioskijonossa tai kaupan kassalla. Tiettyyn pisteeseen asti. Sellanen vittusaatana homottelu puolestaan on vain älyllistä laiskuutta. Jos meinaa piikitellä omia, olis edes kekseliäs.

"VEEEKKUUU", "RAAUULIIII", "PAAUULIIII". Salo, Raitanen ja Levokari olleet mun aikanani jonkinlaisia silmätikkuja omien puolesta. Vesa Salon kohdalla vaikutti, kun ilmettään pelikatkon aikana jäällä katsoi, ettei oikein nauttinut tilanteesta. Ja saattoi vaikuttaa suoritukseenkin.

Kun Ässät hyvin vaikean alkukauden jälkeen kaatoi Tapparan lokakuussa 2001 Jaseckon viimeisen minuutin maalilla 2-1 ja se reilu 3000 hengen kotiyleisö tervehti maalin yhteydessä käytöskympin ottanutta #8 pelin päätyttyä täysin palkein "JAAANNNEEE! JAAANNNEEE! JAAANNNEEE!", niin olihan se kaunista.

Ja kyllähän Ojanen sen kesti. Ei sitä huonoille huudella.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Laitetaan korkeammat pleksit kaukalon ympärille niin ei mielensäpahoittajat kuule huutelua. Ja herkimmille katsojille vastamelukuulokkeet päähän ja Helmi-radio soimaan.

Kun oot lipun ostanut niin saat huutaa.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Laitetaan korkeammat pleksit kaukalon ympärille niin ei mielensäpahoittajat kuule huutelua. Ja herkimmille katsojille vastamelukuulokkeet päähän ja Helmi-radio soimaan.

Kun oot lipun ostanut niin saat huutaa.

Nykyaikanahan on tupakkikoppeja ja kaikkee. Eikö ne pahimmat ruokottomuuksien huutelijat vois eristää johonkin lasikoppiin. Siellä sais rauhassa rääkyä.
 

Jäässä

Jäsen
Eli mielestäsi henkilökohtaisten vihamielisten solvauksien huutelijalla on suurempi oikeus huutoihinsa, kuin esimerkiksi pelaajan perheellä tulla katsomaan peliä?

Eiköhän jokaisella ole oikeus tulla katsomaan peliä. Jos joku läheinen siitä mielen pahoittaa, niin se on ikävää mutta itsellä alkaa menemään hermot näihin jokapäiväisiin mielensäpahoittajiin. Pelaajat tekevät työkseen hienoa julkista ammattia joka herättää monessa tunteita ja tämä tulee myös läheisten ymmärtää. Uskon että enemmän nämä huutelijat tuo talolle rahaa, kuin ilmaislipun saavat läheiset. Lisäksi uskon että negatiivissävytteiset huudot kyllä houkuttelee porilaisia katsojia enemmän kun karsii niitä.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Asia on juuri niin, kun edellä on ilmaistu. Lippu on ostettu - saa huutaa sekä kritisoida. Eihän tätä ole kukaan ollut tuomitsemassa herranen aika.

Kyllä sillä nyt vaan on aika raakasti väliä mitä sinne huutaa. Palstalla taannoin vaikuttanut etelänaapuri oli sitä mieltä, että kolikoidenkin heittäminen jäälle oli kiihtyneessä tilassa ok. Kyllä siinä verbaliikassakin raja kulkee ja näemmä se meillä kaikilla on sangen erilainen.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Eiköhän jokaisella ole oikeus tulla katsomaan peliä. Jos joku läheinen siitä mielen pahoittaa, niin se on ikävää mutta itsellä alkaa menemään hermot näihin jokapäiväisiin mielensäpahoittajiin

Vaikka myönnänkin, että nykyisessä pc-kulttuurissa on paljon turhaa kitinää, niin mulla on mitta täynnä kritiikin kääntämisessä mielensäpahoittamiseksi. Heikkoa, alakoulutason argumentointia.
 

Jäässä

Jäsen
Vaikka myönnänkin, että nykyisessä pc-kulttuurissa on paljon turhaa kitinää, niin mulla on mitta täynnä kritiikin kääntämisessä mielensäpahoittamiseksi. Heikkoa, alakoulutason argumentointia.

Aivan, ei ollut tarkoitus palstalaisia sanoa mielensäpahoittajaksi vaan mahdollisia pelaajien läheisiä, jos loukkaantuu pelin aikana tapahtuneista huudoista. (Jotka ei mene henkilökohtaisuuksiin.) Itse en suvaitse minkäänlaisia negatiivissävytteisiä huutoja pelin ulkopuolella. Negatiivinen/asiallinen palaute on niitä hetkiä varten.

Edit: "sinua" sanan tilalle "palstalaisia"
 
Viimeksi muokattu:

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Ei tuolta "omasta päästä" seisomakatsomoa ole mitään henkilökohtaisuuksia omille kuulunut. Kritiikkiä toki, mutta sekin Taimelle enimmäkseen. Mä olen paremminkin yllättynyt miten vähän joukkue on kritiikkiä saanut tähän mennessä. Keskiviikon pyllistyksessäkin tuli pari vihellystä eikä muuta.

Kyllä omia saa haukkua jos otteet antavat siihen aihetta. Aika vähällä ovat toistaiseksi päässeet.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Aivan, ei ollut tarkoitus sinua sanoa mielensäpahoittajaksi vaan mahdollisia pelaajien läheisiä, jos loukkaantuu pelin aikana tapahtuneista huudoista. (Jotka ei mene henkilökohtaisuuksiin.) Itse en suvaitse minkäänlaisia negatiivissävytteisiä huutoja pelin ulkopuolella. Negatiivinen/asiallinen palaute on niitä hetkiä varten.

Joo, kyllä mäkin oon siinä onnellisessa asemassa, että oon saanut Isomäki-kasteeni 10-vuotiaana, puuportailla, kaljakorin päällä seisten. Seisomakatsomo on hallin keuhkot ja pelin mukana eläminen vahva ominaispiirre. Tietty vihamielisyyskin saa kuultaa läpi, se kuuluu porilaiseen kiekkomentaliteettiin.

Samalla on niin, että ihan mitä tahansa ei vuonna 2019 voi huudella, koska kynnys reagoida on matalampi. Ja jos asiasta tulee julkinen, seura joutuu ottamaan kantaa.

Hyvin oon sinut seisomakatsomon ilmapiirin kanssa, ja sen että pelitilanteisiin eläydytään, reagoidaan spontaanisti. Mutta samalla tiedostan, että vuosi ei oo enää -91 kun itse ekan kerran halliin vaelsin.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
"VEEEKKUUU", "RAAUULIIII", "PAAUULIIII". Salo, Raitanen ja Levokari olleet mun aikanani jonkinlaisia silmätikkuja omien puolesta. Vesa Salon kohdalla vaikutti, kun ilmettään pelikatkon aikana jäällä katsoi, ettei oikein nauttinut tilanteesta. Ja saattoi vaikuttaa suoritukseenkin.

No kys. pelaajista Pam-pam Paulin kiekolliset taidot olivat hieman puutteelliset ja ne avaussyötöt ei aina napsahtaneet optimaalisesti oman pelaajan lapaan. Vekku oli hanakka nousemaan hyökkäyksiä tukemaan, mutta etenkin Ilves-vuosinaan vähän liiankin hanakka ja puolustusvelvoitteet ei oikein olleet aina kirkkaina mielessä. Raitanen nyt oli muuten vain joidenkin hampaissa. Eikä se uran loppuvuosina ollut edes suurikaan ihme. Kuitenkin oli olevinaan joku johtavan roolin pelaaja. Parempi ehkä puolustavassa kolmosketjun roolissa kuin eturivin johtavana pelaajana.

Ja kyllähän Ojanen sen kesti. Ei sitä huonoille huudella.
Ojanen ei ihan helposti hermostunut tai muutoin menettänyt fokustaan kaukalossa. Yhden ainoan kerran olen nähnyt Ojasen kimpaantuvan ja se oli jossain Venäjä-maaottelussa sillä Otevrelin kaudella. Toisella tamperelaisikonilla keitti yli kyllä useammankin kerran.... Kyllä yleisön pitää voida huudella - ihan vittuilumielessäkin - sekä vastustajille että myös omille jos ja kun peliotteet siihen aihetta antavat. Peli kaukalossa on jo melkoista harmaata virkamieskiekkoa ja nytkö sitten vielä pyritään suitsimaan yleisökin s.e. istutaan vaan hiljaa paikallaan kuin kirkossa konsanaan.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielestäni ihan aiheellinen ulostulo Takolta. Itse en ainakaan rakkaimmalleni ala suurimmankaan epäonnistumisen ja hädän hetkellä huudella mitään typeryyksiä. Ylipäätään toivoisin, että porilaisyleisön intohimo kääntyisi pikkuhiljaa siihen, että omia kannustetaan ääneen, vaikka miten surkeasti olisi pelattu. Valitettavasti perinteenä on ollut, että juuri mitään ääneenkannattamista ei ole, jos jäädään maalinkin häviölle.

Protesteillekin on toki paikkansa. Mallia voi ottaa vaikka Vaasasta, jossa Red Army oli ensimmäisen erän aivan hiljaa ja heti toisen erän alusta täysi höyry päälle tuttuun tapaan. Tyylikästä ja ennenkaikkea, joukkue varmasti kiinnitti tähän huomiota ja uskon tällaisen herättävän joukkuetta huomattavasti enemmän kuin yksittäisten omille pelaajille kohdistettujen solvaushuutojen.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Protesteillekin on toki paikkansa. Mallia voi ottaa vaikka Vaasasta, jossa Red Army oli ensimmäisen erän aivan hiljaa ja heti toisen erän alusta täysi höyry päälle tuttuun tapaan..

Tuo oli kyllä hienosti toteutettu pikku-protesti. Ei jäänyt varmaan kellekään epäselväksi, arvostan
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös