Kiekko-Keskisuomalaisessa olleen Tommi Kovasen "Pelaaja pinnalla" -haastattelun jälkeen voimme lopettaa ajatusleikitkin Sjögrenin pelaamisesta Jypissä, niin kauan kun Pieksamäen Pantteri on Jyväskylän miehiä. Tässäpä Kovasen kommentteja Sjögrenistä:
-Se huitominen on kai aika Thomasin tyylistä touhua. Se on kaikin puolin hieman oudon oloinen tyyppi. Pelaa välillä erittäin hyvää jääkiekkoa, mutta saa välillä jotain ihmeellisiä päähänpistoja, kuten huitaista vastustajaa mailalla päähän.
-Esimerkiksi silloin, kun juttu meni oikeuteen ja mä olin menossa antamaan lausuntoni, niin Thomas soitti mulle edellisenä päivänä ja sanoi, että ´muista sanoa niille, että sä hymyilit, härnäsit ja taklasit mua´. Mä sanoin sen jälkeen sille, että lyökö se mailalla päähän jokaista, joka taklaa sitä. Se ei vastannut mitään.
Itse en ole näistä kommenteista kovinkaan yllättynyt. Rivien välistä olen voinut tähänkin asti lukea, ettei Kovanen ole tainnut unohtaa tapahtumaa ihan siinä määrin, missä Sjögren, eikä se mikään yllätys olekaan. Muutenkin Tommi ainakin vaikuttaa tyypillisen savolaiseen tapaan hyvin herkältä mieheltä, joka ei tälläistä varmasti pysty kovinkaan helposti unohtamaan, toisin kuin ehkä vaikkapa kovat länsirannikkolaiset. Jo Kovasen ulkonäkö kertoo perussavolaisuudesta.
Myös Sjögren vaikuttaa omien kokemuksieni perusteella hyvin pitkälti sellaiselta, joksi Kovanen ruotsalaista kuvasi: pelaa "erittäin hyvää kiekkoa" ja on muutenkin perusstasolla erittäin sympaattinen ja mukava, mutta saattaa ssada välillä ihmeellisiä tulistumiskohtauksia. Rauhallisen vaarallinen mies, siis.