Mainos

Sisustaminen

• 8 706
  • 40

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Voi teitä höpönassuttelijoita. Mieheni pyysin kaveriksi ikeaan sunnuntaina ja se seisoi siellä tumput tutisten "hyisaatana, hyisaatana". Annoin sille kolikoita et menee ostamaan pari hodaria.

Ikeassa on paikoin mukavaa. Lihapullat aikakin, samoin ikisulkuklipsit ja alakerran ruokatuotepuoti. Muuten on ahdistavaa kulkea koko reittiä alas kun halusi lopultakin löytää vain silikonipaistinlastan.

Tervetuloa lämpimästi takaisin. @Leelian Lepotuoli ! Jos kyse siis on pidemmästä paluusta eikä vain parista satunnaiskommentista, joita olet jättänyt muutaman kuukauden välein. Sinua ja naisellisen piristäviä näkemyksiäsi on kaivattu tänne lukkiutuneiden jääkiekkoukkojen väännön keskelle!

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tietenkin on mutta, jos kutsun ystäväpariskunnan jatkoille oopperan jälkeen, niin eihän mikään voi olla Ikeasta.

Totta kai voi, Ikea on paikoimmaan jo trendikästä. Ja kätevintä. Mekin menemme katsomaan sekä Catsia että Rigolettoa tässä kuussa ja palaamme sitten kotiin, jossa iso osa lasiovellisista kirjakaapeista on hommattu Ikeasta. Tietty jos olisi rahaa isoon omistusasuntoon niin oisi noita vaihtaakin, mutta lasiovellinen Billy-kaappi täyttää hyvin tehtävänsä.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tervetuloa lämpimästi takaisin. @Leelian Lepotuoli ! Jos kyse siis on pidemmästä paluusta eikä vain parista satunnaiskommentista, joita olet jättänyt muutaman kuukauden välein. Sinua ja naisellisen piristäviä näkemyksiäsi on kaivattu tänne lukkiutuneiden jääkiekkoukkojen väännön keskelle!

Voi kiitos lämpimästä tervetulotoivotuksesta :)

Olin vähänniinku kesätauolla, oli mukava avata palsta ja kiekkojutut pitkästä aikaa. Hyvä nähdä, et täällä kaikki turvallisesti ennallaan vaikka maailma kuinka ympärillä muuttuu.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näin meillä. Tuleeko muita kaapista ulos?

Tämä on kyllä sinänsä hassua miten sisustamisen pitäisi olla aina jotenkin vähän häpeiltävää ja pitäisi tulla kaapista ulos että siitä voisi puhua. Itsehän olen hyvin visuaalinen ihminen eli minulle on tärkeää se miltä asiat näyttää, tämä jo ihan siitä että työskentelenkin graafisella alalla suunnittelijana ja joudun koko ajan miettimään tällaisia asioita kuinka jotkut värit sopii yhteen jne. Joten sen takia minulle on myös hyvin tärkeää se miltä kotona näyttää, koti on kuitenkin se paikka missä tulee eniten vapaa-aikaansa vietettyä. Siksipä minulle onkin ollut aina luonnollista panostaa sisustukseen ihan jo sen takia että minä en kovin kauaa pysty yleensä katselemaan jos joku asia ei minun silmääni miellytä. Kolme viimeisintä asuntoakin olen ostanut remontoitavassa kunnossa ihan sen takia että haluan tehdä itse kaiken mieleiseksi, ja tällä tavalla ei tarvitse maksaa jonkun toisen tekemästä remontista kun nuo remontoidut kohdat menisi kuitenkin uusiksi kun ne ei miellytä omaa silmää.

Meidän perheessä tämä taitaa jopa mennä niin päin että minä olen se innokkaampi sisustaja kun taas vaimo pystyisi elämään sellaisessakin asunnossa jossa ei nyt kaikki ole viimeisen päälle tarkkaan harkittua ja yhteen hiottua. Mutta onneksi meillä on sillä tavalla samanlainen maku että minä pääsen hyvin pitkälti vapaasti toteuttamaan visioitani ja vaimo kommentoi ja pyytää muutoksia yleensä vain joihinkin pieniin yksityiskohtiin. Tätä uusinta asuntoa kun on nyt yhdessä rempattu niin aika hyvässä sovussa on kyllä saatu päätettyä kaikki värit, materiaalit yms. ja ei ole hirveästi tarvinnut mihinkään kompromissiratkaisuihin tyytyä.

Omaa sisustusmakua on vaikea kuvailla, se on ehkä yhdistelmä montaa eri tyyliä. Tykkään eri sävyisten harmaiden, valkoisen ja punaisen yhdistelmistä, erityisesti tumman harmaan ja punaisen yhdistämisestä, ja noita värejä on aina löytynytkin asunnoista. Sellaisesta ihan pelkistetystä skandinaavisesta tyylistä en pidä mutta toisaalta liiankaan koristeellinen ja runsas ei ole hyvä, joten pyrin vähän yhdistelemään molempia sopivassa suhteessa. Edellisessä asunnossa punaista oli paljon, mm. olohuoneen iso seinä oli kokonaan punainen ja keittiökaapit punamustat, mutta nykyisessä on tehty niin päin että päävärinä on harmaan eri sävyt ja punaista löytyy huonekaluista ja erityisesti pienistä yksityiskohdista kuten verhotangot, hyllynkannattimet, tekstiilit, taulut, välitilalevyt jne.

Kalusteissa on paljon Ikeaa mutta on myös jotain muitakin. Ikealtakinhan saa kyllä minusta ihan riittävän hyvälaatuista tavaraa kun ei niitä ihan halvimpia sarjoja ota, ja on osa noista Ikean kalusteista ollut meillä pitkään ja kestänyt muutonkin ihan ehjänä ja siistin näköisenä joten turhaan minusta aina väheksytään Ikeaa. Minä tykkään kuitenkin noiden Ikean vermeiden ajattomasta ulkonäöstä ja siitä että niissä on todella paljon loppuun asti mietittyjä pieniä yksityiskohtia jotka lisäävät käytännöllisyyttä. Tästä olisi monella ns. "laatuvalmistajallakin" opettelemista.

Mutta tähän loppuun olisi vielä kysymys: Eli tuli ostettua tuossa vanhaa harmaata ladonseinälautaa josta olisi tarkoitus rakennella makuuhuoneeseen sängynpääty. Niin suositteletteko jotain pintakäsittelyä tuolle laudalle vai riittääkö että harjailee juuriharjalla noista laudoista kaiken irtonaisen ja pahimmat "karvat" pois? Nuo laudat kuitenkin on aika karkeita niin kiillottuuko se pinta tuolla harjauksella niin paljon että pysyisi tyynyt siistinä, kun ne kuitenkin hankaavat sitä päätyä vasten? Tämän takia myös mahdollisen pintakäsittelyaineen pitäisi olla sellainen että siitä ei irtoa mitään tyynyihin.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
ja on osa noista Ikean kalusteista ollut meillä pitkään ja kestänyt muutonkin ihan ehjänä ja siistin näköisenä joten turhaan minusta aina väheksytään Ikeaa.

Niin suositteletteko jotain pintakäsittelyä tuolle laudalle vai riittääkö että harjailee juuriharjalla noista laudoista kaiken irtonaisen ja pahimmat "karvat" pois? Nuo laudat kuitenkin on aika karkeita niin kiillottuuko se pinta tuolla harjauksella niin paljon että pysyisi tyynyt siistinä, kun ne kuitenkin hankaavat sitä päätyä vasten?

Ei kai Ikeaa sillä lailla kukaan oikeasti mollaakaan, mutta kun ei siellä jaksa pyöriä jättimarketissa. Nykyään toki älypuhelimien kanssa jaksaa jonkun perässä hetken siellä roikkua. Yleensäkin kynnys mennä sinne on jo niin korkea, koska miksi haluaisi tehdä sellaisia juttuja mitkä lähinnä vituttaa tai ahdistaa.

Hirveästi en laudoista tiedä, mutta mitä nyt niiden kanssa on tullut landella jotain tehtyä, niin vähän oudolta tuntuisi olla sellainen makuuhuoneessa tyynyjen armoilla. Eli kyllä sitä jollain mönjällä varmaan pitäisi vähän kaupungistaa.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei kai Ikeaa sillä lailla kukaan oikeasti mollaakaan, mutta kun ei siellä jaksa pyöriä jättimarketissa. Nykyään toki älypuhelimien kanssa jaksaa jonkun perässä hetken siellä roikkua. Yleensäkin kynnys mennä sinne on jo niin korkea, koska miksi haluaisi tehdä sellaisia juttuja mitkä lähinnä vituttaa tai ahdistaa.

Kyllähän Ikealla sellainen "halpispaskan" maine on, eli aina niistä Ikean kalusteista vähän negatiiviseen sävyyn puhutaan. Ja kyllähän siellä halpispaskaakin on, mutta myös paljon parempaa ja laadukkaampaa jotka ovat vähintäänkin yhtä hyvälaatuisia kuin laadukkaina pidettyjen kilpailjoiden tuotteet, ja tosiaan ratkaisuiltaan jopa monta kertaa älykkäämpiä ja paremmin loppuun asti mietittyjä.

Minä muuten varmaan olen siinäkin suhteessa vähän erilainen mies, että minua tuo Ikealla käynti ei ole ikinä ahdistanut. Päinvastoin, enemmän ahdistaa näissä pienemmissä huonekaluliikkeissä/sisustusliikkeissä käyminen kun pienen liikkeen ahtaissa käytävissä törmäilee muihin asiakkaisiin ja tuotteita ei pääse oikein kunnolla katselemaan tai kokeilemaan. Ikealla sen sijaan on väljää, tuotteet on hyvin esillä ja pystyy katselemaan niitä erilaisiin kokonaisuuksiin sijoiteltuna ja saattaa saada jopa käyttökelpoisia ideoita. Minulla kyllä aika kuluu Ikealla ihan hyvin eikä ole ikinä mitään ahdistusta siitä tullut. Joutuuhan siellä toki kävelemään mutta sitä vartenhan on jalat.

Hirveästi en laudoista tiedä, mutta mitä nyt niiden kanssa on tullut landella jotain tehtyä, niin vähän oudolta tuntuisi olla sellainen makuuhuoneessa tyynyjen armoilla. Eli kyllä sitä jollain mönjällä varmaan pitäisi vähän kaupungistaa.

Kyllä noista on sängynpäätyjä ja kokonaisia seiniäkin tehty, mitä nyt olen kuvia nähnyt, joten pitäisi se todennäköisesti toimia. Mutta en tiedä mikä sitten olisi sellainen käsittelyaine mikä pitäisi sen aidon lookin mutta ei tahraisi/lähtisi irti siitä pinnasta. Siistiä, kuivaa puutahan nuo on eikä haisekaan mitenkään tunkkaiselle joten ei tuossa sikäli käsittelemättömänäkään pitäisi isoa ongelmaa olla, lähinnä vaan tuo että saisi siitä pinnasta vähemmän "karvaisen".

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ikea on ihan ok paikka, kun sinne pääsee yksin käymään. Työpöytä ja työtuoli lähtivät halvalla ja tuolista olen pitänyt enemmän kuin Martelan monta kertaa kalliimmista. Vaimoväen hormoneille tuo paikka on vaan liikaa ja niiltä pakenee siellä järki päästä. Sen jälkeen siellä pyöritään tuntikausia onnesta soikeana ja haalitaan matkalla kaikkea ehdottoman tarpeellista (siis täysin tarpeetonta) mukaan. Mieluummin menen hammaskiven poistoon kuin vaimon kanssa Ikeaan, tosin kumpaakin joutuu aina silloin tällöin kärsimään.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ikea on ihan ok paikka, kun sinne pääsee yksin käymään. Työpöytä ja työtuoli lähtivät halvalla ja tuolista olen pitänyt enemmän kuin Martelan monta kertaa kalliimmista. Vaimoväen hormoneille tuo paikka on vaan liikaa ja niiltä pakenee siellä järki päästä. Sen jälkeen siellä pyöritään tuntikausia onnesta soikeana ja haalitaan matkalla kaikkea ehdottoman tarpeellista (siis täysin tarpeetonta) mukaan. Mieluummin menen hammaskiven poistoon kuin vaimon kanssa Ikeaan, tosin kumpaakin joutuu aina silloin tällöin kärsimään.

Minulla on sitten ilmeisesti vähän erilainen vaimokin jos itsekin olen vähän erilainen mies. Ei meillä tuo Ikeassa käynti ole koskaan kauppareissua kummempi ollut, paitsi silloin jos käydään loppuvuodesta ja osutaan jouluosaston läheisyyteen. Silloin se järki yrittää paeta, mutta se nyt toistuu muissakin kaupoissa että Ikea ei ole siinä suhteessa poikkeus.

Masentaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä lähimenneisyydessä tuli tuossa lähi-ikeassa käytyä ja lähinnä vituttaa ihmisten tyhmyys. Mennään väärään suuntaan, jäädään pitämään sitä eipäsjuupasneuvottelua keskelle kulkuväylää, jos pysähdyt johonkin niin vaikka siinä ois tyhjä hylly kohdalla niin joku haluaa just siihen hyllylle. Lisäksi on ihan naurettavaa että hodarijonokin on sata metriä pitkä, tiskejä kaksi ja toiminta kuin hidastetussa elokuvassa. Teki mieli hodaria ja perään pehmistä mutta haettiin lähikaupasta jätskit kun tuli muksulle luvattua. Pois kun pääsin, valui tuskanhiki päästä.
ja meillä ei ikeaan mennä katselemaan, ostettavat tuotteet tulee olla tiedossa sinne mennessä ja mahdollisesti jopa hyllypaikat että jos nyt ei matkalla osu joku ahaa-elämys kohdalle niin se on tietyt artikkelit kyytiin ja VEKS.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Vaimo perkele osti torppaan uuden sohvan. Mikään ei saata olla niinkuin ennen. Niinpä kysäisen pulmaani alan maanikoilta neuvontynkää pakkomielteen toteuttamiseksi. Töllö (siis koko taso) on siirrettävä järjettömimpään mahdolliseen paikkaan huushollissa, jos siis meinaa muutakin katsella kuin tasoa ja pimeenä telkkaria, mun pitäs kulettaa kymmenen metriä antennikaapelia laitteille, joko niin, että yksi kaapeli ja päähän sitten haaroitin tallennusvälineelle myös tai niin, että kaksi kymmenen metrin kaapelia haaroittimesta laitteille. Tietenkään homma ei ole mahdollinen listoja tai lattioita pitkin, vaan pitää vetää seiniä pitkin kattoon ja seiniä pitkin alas. Luonnollisesti yksi seinä ja katto on betonia ja yksi kimpilevyä, joten juuttaanmoinen iskuporakoneen tykitys ei innostaisi. Kysynkin, kuinka toimivat nuo liimattavat kaapelikourut tai mitkä nimensä ovatkaan? Onko teillä tiedossa joku merkki johon luottaa? En suinkaan haluaisi tilannetta, että kouru ei katossa enää pidäkään, vaan rytkähtää syliin kesken kaiken, tai vielä pahempaa, ettei liima pidäkään, vaan rysähtää alas jättäen vittumaisen liimarannun, jonka ansioista saa koko kämpän maalata kattoa myöten uusiksi tenttuhumalassa, kun jotkut liimat ei mielellään irtoa kuin tentulla vaikka eivät asiaansa kykene ajamaankaan.

Vinkkejä?

Kiitos vaimo, minkä taas keksitkään, kuittailen tästä vielä timanttihääpäivänäkin.
Itse ostin muovista liimattavaa kaapelikourua Biltemasta, ja se on kyllä pysynyt hyvin paikallaan (nyt noin vuoden tosin vasta, joten pysymistakuuta en voi antaa). Leveämmässä kourussa kulkee tv-tasolle antennikaapeli, sähköjohto, ethernet-kaapeli, subbarin rca-piuha, ja takakaiuttimien kaapelit. Rasian kohdalta sitten vaihtuu ohuempaan kouruun kulkemaan vain takakaiuttimien kaapelit. Mulla menee nuo kourut jalkalistojen yläpuolella, ja ovien kohdalla kiertäen ovilistoja. Sitten takanurkasta nousu kattoon ja takakaiuttimet sijaitsee siis katon rajassa. Siisti ratkaisu, eikä ainakaan omaa silmää haittaa. Vaimokin oli oikein tyytyväinen asennusten huomaamattomuuteen ja kädenjälkeen. Takakaiuttimille tuli näin ehkä 10 m ylimääräistä piuhaa. Muut johdot menee suorinta reittiä (joka onneksi siis onnistui jalkalistaa pitkin siististi). Nurkkiin kun nuo vetää niin on mielestäni ihan siistit ja huomaamattomat, keskeltä seinää / kattoa en kyllä missään nimessä vetäisi.

TV-tason sisällä mulla on siis 8-reikäinen sähköjatko, 6-porttinen ethernet passiivikytkin, pleikkari, keskikaiutin, wifi-reititin, appleTV, vahvistin ja sitten telkkari. Kaikki piuhat on TV-tason sisällä ja johtoja varten porasin reiät ettei tarvii johtoja vetää ulkokautta. Nippusiteillä vielä viimeistelin piuhat siisteiksi nipuiksi yhteen.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Vähän nihkeästi löytyy reilumman kokoluokan (+100 kpl) CD-telineitä. Kodin1:ssä on jotakin, mutta suppea valikoima heilläkin.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vähän nihkeästi löytyy reilumman kokoluokan (+100 kpl) CD-telineitä. Kodin1:ssä on jotakin, mutta suppea valikoima heilläkin.
Ihmekös tuo kun kännykässä on servicestä riippuen jotain 30-40 miljoonaa biisiä, niin kukaan ei osta enää CD levyjä.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ihmekös tuo kun kännykässä on servicestä riippuen jotain 30-40 miljoonaa biisiä, niin kukaan ei osta enää CD levyjä.
Niin, totta. Itse olen kuitenkin mieltynyt fyysisiin kopioihin.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Olen tässä vuoden verran katsellut nojatuolia itselleni mutta ei ole oikein löytynyt. Syynä varmasti se, että olen joissakin asioissa armoton esteetikko. Vietän kuitenkin kuninkaan valtaistuimella aikaa 8-10 tuntia vuorokaudessa, varsinkin nyt koronan aikakaudella ja sairastaessani. Taannoin löysin sitten maailmankaikkeuden ehkäpä upeimman tuolin mutta hintaa tuossa on 6000-9000 euroa. Liikaa kukkarolleni. Mutta mutta, erittäin laadukkaita kopioita löytyy 900-1000 euroon ja tuollainen menee hankintaan. Kyseessä siis Eamsin legendaarin lounge nojatuoli. Tuosta tulee jostain syystä mieleen 60-luvun Bond leffat.

Liitteet

• Screenshot_20200812-124407_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20200812-124407_Samsung Internet.jpg
    398,2 KB · kertaa luettu: 179

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Olen tässä vuoden verran katsellut nojatuolia itselleni mutta ei ole oikein löytynyt. Syynä varmasti se, että olen joissakin asioissa armoton esteetikko. Vietän kuitenkin kuninkaan valtaistuimella aikaa 8-10 tuntia vuorokaudessa, varsinkin nyt koronan aikakaudella ja sairastaessani. Taannoin löysin sitten maailmankaikkeuden ehkäpä upeimman tuolin mutta hintaa tuossa on 6000-9000 euroa. Liikaa kukkarolleni. Mutta mutta, erittäin laadukkaita kopioita löytyy 900-1000 euroon ja tuollainen menee hankintaan. Kyseessä siis Eamsin legendaarin lounge nojatuoli. Tuosta tulee jostain syystä mieleen 60-luvun Bond leffat.
Kyllä Eames on parasta mitä voi sisäiselle sohvaperunalleen antaa, ja varsinkin rahin kera. Mukavimpia tuoleja joissa röhnöttää. Kannattaa tarkistella Tori ja FB-kirppikset, niistä saa välillä noita kopiotuoleja erittäinkin edullisesti. Jos ostat kopion, niin kannattaa varmistaa, että nahka on kuitenkin aitoa, keinonahalla ei mielellään 8-10 tuntia istu.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy