Sisarukset-nuo metkat kiusattavat

  • 2 891
  • 20

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ainakin osa meistä Jatkoajan kirjoittajista on nuoruudessaan kiusannut sisaruksiaan. Tämä kaikkihan on tapahtunut veljen/siskon parhaaksi. Varsinkin, jos ikäeroa on muutama vuosi ja tilaa on liian vähän, niin saattaa tulla pieniä yhteentörmäyksiä. Minkälaisia kommeluksia teiltä löytyy? Onko sisko vedetty lipputankoon feat Vaahteramäen Eemeli vai juotu salaa veljen kaakaot?

Itselle tulee heti mieleen yksi tapaus. Joskus kymmenen vanhana sain houkuteltua pikkuveljeni hirtettäväksi. Ei muuta kuin vyönremmi eteisen yläkaapinkahvaan kiinni ja naru veljen kaulaan. Tiukka veto ja onneksi ovi ei kestänyt. Ovi veljeä silmään ja huudot äidiltä.

Kertomuksia tiskiin ruipelot.
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Isosiskoni keräsi teininä kondomipaketteja. Joskus 15-16-vuoden ikäisenä. Itse olin silloin 7-8. Nooh, ne oli hänen huoneessa, sellasella ilmoitustaululla sinitarralla kiinni kaikki. Taisin ihan ilkeyttäni käydä pistelemässä nuppineulalla jokaiseen reikiä. Onneksi jäin rysän päältä kiinni ettei siskosta tullut teiniäitiä.
 

Dr.Mengele

Jäsen
Suosikkijoukkue
PORIN ÄSSÄT, Pasi Peltonen, Pauli Levokari, RuosV
Viestin lähetti Jomppa


Itselle tulee heti mieleen yksi tapaus. Joskus kymmenen vanhana sain houkuteltua pikkuveljeni hirtettäväksi. Ei muuta kuin vyönremmi eteisen yläkaapinkahvaan kiinni ja naru veljen kaulaan. Tiukka veto ja onneksi ovi ei kestänyt. Ovi veljeä silmään ja huudot äidiltä.


No tässähän se äly vasta loistaakin. Ei muuta kun rasti seinään perkele...
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Näitähän riittää...

Itselläni on 6 vuotta vanhempi sisko. Noh, luonnollisesti on tullut ärsytettyä - puolin ja toisin. Itselläni kun oli vielä silloin joskus pienenä astma ja kohtausten aikana saatoin saada aivan mielettömiä raivareita. Yleensä päädyin vaatteet päällä kylmään suihkuun.

Yhden kerran hermostuin siskooni täysin, otin keittiöveitsen ja lähdin jahtaamaan häntä ympäri kämppää. Tarkoituksena oli vain hieman pelotella, ja toimihan se. Sisko vaan ei nähnyt asiaa samalla tavalla, raukka luuli että olin tosissani.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Viestin lähetti Jomppa
Ainakin osa meistä Jatkoajan kirjoittajista on nuoruudessaan kiusannut sisaruksiaan.
Meiggis on kiusannut vain pikku veikkaa. No, leikki sigseen, itsekin olin varsinainen Dr. Mengele mitä räääkkäämiseen tulee, mutta nykyään olemme puheväleissä.
 

taskuraketti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Calgary Flames.
Siskoni on mua 6vuotta vanhempi hän 24v minä 18v. Ei olla paljoo tapeltu, ollaan aika rauhallisia sisaruksi. Joskus vuonna 1987 kun synnyin videoitiin koko onnellinen "perhetapahtuma", ja sen jälkeisät päivät videoitiin kun olin ekaa kertaa kotona.
Tuli sellanen kohtaus videolla " mää ja mun sisko silloin 6v. maattiin vierekkäin jollakin pyyhkeenpäällä parvekkeella vanhempin ja tuttavien ympäröimänä, ympäröimänä ja minä kiskasin täysiä siskoani tukasta vähän huusi heh heh"
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Nyt päästiin oikeaan aiheeseen. Itselläni on vuotta nuorempi pikkuveli ja kakaroina emme todellakaan pystyneet olla päivääkään irti toistemme kurkuista. Olen muunmoassa työntänyt hänet alas 5m hyppyristä uima-altaaseen, kun hän ei itse uskaltanut hypätä, tarjosin hänelle jonkun leikkikalun mukana tulletta kosteudensitojaa karkkina jonka jälkeen olikin edessä vatsahuuhtelu ja minulle selkäsauna. Olen toki myös itse saanut osani eli hän on muunmoassa lyönyt minua rautaharavalla otsaan jossa on edelleen komea arpi muistona, lyönyt polkupyörästäni pariinkiin otteeseen kumit puhki... Tällaista siis perheessäni. Nykyään olemme hyvissä väleissä :)
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tapauksia on kyllä nuoruudessani monia, kun isoveljeni (7 vuotta vanhempi) kanssa suoraan sanottuna tappelimme lapsuuden kodissamme. Kyllä siinä oli porukoillakin varmasti monet pelihousutkin revitty, mutta hengissä ollaan - molemmin puolin - edelleen. Nykyisin välit ovat lämmenneet helkkarin hyviksi.

Yksittäistä tapausta en kyllä millään nyt muista, mutta joka tapauksessa hauskoja hetkiä ne ovat olleet - näin jälkeenpäin. HEH!
 

Enye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin no.. Jatkuvassa yhteiselossa tätä kiusausta ja tappelua tulee harrastettua. Välillä tosin nämä pienet nujakat johtavat suurimpiinkin kahnauksiin. Yleensä kyllä on niin, että minä vanhempana ( ja viisaampana) saan toimia rauhantekijänä nuorempien sisarusten välillä. Osaako joku nuoremman veljen asemassa oleva muuten kertoa miksi, oi miksi pikkuveljien täytyy olla niin äärettömän rasittavia?

Tässä jokunen ilta sitten sain ilokseni huomata, että joku ihana ihminen oli käynyt murentamassa sänkyyni (peiton ja lakanan väliin) useammankin kaurakeksin. Mukavahan se on sitten keskellä yötä alkaa siivoamaan sitä petiä. Kokeilkaapa itse nukkua sängyssä joka on täynnä ruuppuja. Niin ja se, että joku hyppää niskassa, rummuttaa kun sinulla on migreeni, eikä varmasti ikinä siivoa jälkiään, on oikeastaan äärimmäisen mukavaa. Päivä ilman tappeluita olisi suorastaan ihme. Onko se oikeasti niin, että tytöt ovat näissä asioissa viattomampia kuin pojat?? Tai no, kaitpa minäkin olen joskus nuorempiani ärsyttänyt. Mutta en kovin usein, oikeasti en!

Koska asun vielä kotona, näitä kahnauksia nuorempien kanssa sattuu siis harva se päivä. On tullut murtuneita varpaita, melkein puhkottuja tärykalvoja, mustiasilmiä sun muuta. Ja ei, minä en ollut osallisena kaikissa näissä.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Pikkubroidin yllytystä kirpeänä pakkaspäivänä:

- et muuten vitun urpo uskalla nuolaista tuota rautaista matonkuivaustelineen tolppaa.

Kyllä se nuolaisi. Jostakin syystä vain sen yhden kerran. Siis fiksu kundi oikeastaan. Ainakin isobroidiinsa verrattuna - minä nääs aikoinaan jäin kielestäni pakkasella kiinni peräti kolme kertaa. Kerran kyseiseen matonkuivaustelineeseen, kerran ovenkahvaan ja kerran koulun pääoven saranaan. Noh, kertaus on opintojen äiti.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä jouduin vain kiusankohteeksi. Olinhan lapsesta asti tavallista isopäisempi, herkkä ja käsivarret vahvat kuin keuhkotautiin kuolleella umpilisäkkeellä.

Eräs näistä ikimuistettavimmista hetkistä oli, kun isosiskoni päätti vallata sohvan. Potki meitin alas siitä ja pissasin verta muutaman päivän. Oli siinä valtavan varjon heittänyt pääni kovin ihmeissään, kun yleensä korean keltainen virtsa olikin juhlavan punaista. Harvoin sitä itkee täyttä kurkkua samalla kuin seisoo pyttyyn kusten.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Varsinaista kiusaamista en harrastanut, sattui ja tapahtui ihan itsestään,vanhemman siskoni pojat olivat kuta kuinkin samaa ikäluokkaa itseni kanssa ja näin ollen kuin veljiä minulle.

Kerran tuli "vahinkossa" kiskaistua toista tikalla perseeseen piti heittää hieman ohi mutta kuinka sattuikaan. Tikka jäi muuten perseeseen kiinni.

Kuka muistaa 60 luvulla muodissa olleet karvalapaset jotka näyttivät ihan nyrkkeilyhanskoilta, sellaisella tuli pari kertaa tirvaistua kun en ymmärtänyt että olivat aivan samat kuin paljaalla nyrkillä tai lapasella, näyttivät muuten pehmeiltä.

Varsinaisesti aiheeseen ei liity mutta kerrotaan kuitenkin, olimme uimassa Porin maauimalassa kolmestaan koko ryhmä ja saunassahan on otettava uikkarit pois, (13v.), ja lähdimme sitten ulos uimaan vanhempi siskon pojista ei huomannut laittaa ajatuksissaan uikkareita jalkaan ollenkaan eikä me muut siitä viitsitty sitten mainita . Seisokeli kioski jonossa pitkän aikaa ja jutteli niitä näitä, en ole koskaan nähnyt missään sellaista lähtönopeutta kun hän asian huomasi.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jeah

Broidi ja systeri löytyy, eli näitä kyllä piisaisi, mutta otetaan yksi:

Tämä on ensimmäisiä muistikuviani.

Pienen kyläkoulun ulkojäällä Isoveljeni ja naapurin 5 vuotta vanhempi "rane", pistivät minut, kerhoikäisen ipanan hytisemään maalivahdiksi kovassa pakkasessa, ja rupesivat itse höntsäilemään pientä jääkiekkomatsia.

Minä seisoin maalilla kylmissäni ja pyysin päästä sisälle. No eihän molaria voinut kesken pelin pois päästää ja sain palkaksi ankarat paleltumisvammat naamaani.

Jos velipoika tuntee tätä lukiessaan piston sydämessään, no hard feelings..;)
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näitä tarinoita riittäisi varmaan miljoona. Vuoden vanhempi ja viisi vuotta nuorempi veli löytyy. Isomman kanssa veikkaan tapelleeni/riidelleeni alun kolmatta miljoona kertaa, nuorempaa lähinnä "koulutin" johtuen suuresta ikäerosta.

Esimerkkeinä vaikkapa pihalätkä vanhemman kanssa. Minä maaliin ja sovittiin ettei lämätä (tennispallo pakkasessa, you know). No eihän tämä veljeni malttanut olla lämäämättä ja siitähän sitten riemu repesi. Minä kimppuun yrittäen lyödä lätkämailalla. Veli ehti karkuun joten käytin lopulta mailaa keihäänä ja kiskaisin sen broidin perään. Ei ihan osunut, mutta silloisen pään tasolla meni kyllä kotimme väliovesta läpi.

Pikkubroidia käytin lähinnä erilaisiin kokeiluihin. Jossakin vaiheessa innostuin mm. nyrkkeilystä joten ei muuta kuin pikkuveikalle lätkäkypärä päähän ja takomaan. Ei siitä ainakaan näkyviä vaurioita tullut.

Terveisiä vaan broideille ! (joskin tuskin tätä lukevat)
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Jeah

Viestin lähetti wild wild west
Jos velipoika tuntee tätä lukiessaan piston sydämessään, no hard feelings..;)
Oliskohan tässäkin asiassa niin, että aika kultaa muistot.

Eikä raskaita fiiliksiä ole enää siitäkään tapauksesta, joka sattui aikoinaan naapuriemme kesämökillä. Meillä oli siinä mökin pihamaalla käynnissä jonkin sortin leikit/pelit. Pikkuveljen mielestä fuskasin säännöissä ja tämä kimmastui siitä niin, että otti maasta pienen kiven nakkasi sillä meikäläistä muutaman metrin päästä kupoliin. Leikit loppuivat siltä illalta siihen, mutta jälkeenpäin tätä tragikoomista tapahtumaa muistelen lähinnä huvittuneena.
 

pak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaikkei se aina niin kivaa olekaan niin, SaiPa.
Minulla on 6 vuotta nuorempi veli ja voi pojat ,että hänen "nuoruuden hölmöyttä" on tullut käytettyä hyväksi.

Kun 80-luvun loppulla kerättiin muovisia he-man figuureja, niin annoin velipojan ajaa mopollani pienen kierroksen noita ukkoja vastaan ja möin ne hänelle takaisin. Hyvään hintaa tietty.

Vaihdoin hänen setelit kolikoihin (kolikot oli hänen mielestä arvokkaampia).

Vaihdoin esim. hänen 5 markan kolikon muutamaan 50 penniseen (kun oli enemmän kolikoita oli myös enemmän rahaa).

Ja monia muita tapauksia vielä päälle.

On noita lapsuuden touhuja tullut eräänkin kerran muisteltua ja naurettua.

Ja aika todellakin kultaa muistot.
...onneksi...
 

Cessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-liigan Siniviivat
Olin itse vanhin, ja mieluusti kiusasin kahta nuorempaa sisarustani:) Tosin vain kaksi vuotta nuorempi veljeni laittoi kampoihin aika mainiosti, ja kiusaaminen oli hänelle varmaan vieläkin hauskempaa kuin minulle.
Joka tapauksessa kinailuistamme on makoisia ja ei niin auvoisia muistoja, joista tässä yksi. Normaali kinastelu oli jälleen yltynyt tappeluksi, jossa minä potkin veljeäni, ja hän löi nyrkeillä takaisin. Olin juuri pääsemässä niskan päälle, kun hän ottikin potkuyritykseni seurauksena jalastani kiinni, ja vetäisi niin lujaa, että kaatua mätkähdin lattialle korkealta ja kovaa. Tuloksena aivotärähdys... Veri on vettä sakeampaa.
Nykyään olemme mekin hyvissä väleissä:)
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin, itsellänihän on kolme vuotta nuorempi sisko, jota tuli totta kai kiusattua oikein urakalla aikanaan. Kiusaaminen oli tosin ilmeisesti aika kilttiä, kun en muista mitään suurempia ilkeyksiä tehneeni...

Ainakin kaikissa lautapeleissä ja vastaavissa tuli aina huijattua siskoa, kun vaan kykeni. Jossain ikivanhassa Monopolissa vankilasta vapautuminen maksoi 1000mk. Itse sain jostain tuossa pelissä 'Vapaudut vankilasta'-kortin, joka toimi siis vain kerran. Luonnollisestikin myin sen siskolleni 2000mk:lla. Afrikan tähdessä laitoin usein suurimmat rahani piiloon pelilaudan alle siltä varalta, että 'jos tulee rosvo, niin se ei löydä rahoja'. Tuokin meni täydestä siskolle.

Ainakin muutaman kerran laitoin siskon limonadiin aromisuolaa, joka oli oma suosikkimausteeni (ei tosin limonadissa), mutta kuului siskoni inhokeihin.

Joskus ala-aste -aikoinani meillä oli kotosalla käytössä kaksi eteistä, joista me ja kaverimme käytimme sivuoven eteistä johtuen sen isommasta koosta ja siitä, ettei pääoven eteinen ollut jatkuvasti täynnä hirvittävää määrää lasten kenkiä. No muistan tapauksen, jossa olin itse kotosalla kaverini kanssa. Siskoni tuli koulusta ja tuli kiireisen näköisenä pääovelle, joka oli lukossa. Menin tietenkin ikkunaan ja sanoin: "Ei siitä saa tulla sisään. Pitää mennä sivuoven kautta!". Siskoni valitti kovaa wc-hätää ja väitti ettei ehdi sieltä. Pysyin tietenkin kovana ja sanoin: "Ei auta. Äiti on sanonut, että meidän pitää sieltä kautta!".

No vaikea arvata, miten siinä sitten kävi. Sisko tietysti soitti heti äidille kantelupuhelun. Illalla tulikin sitten kitinää vanhemmilta, mutta lähinnä siskolleni. Äiti kun oli ollut jossain kokouksessa ja luullut, että kotona on isompikin hätä, kuin se että joku on pissinyt housuihinsa. No sain minäkin siitä kuulla kunniani...

Muita juttuja ei nyt tule mieleen... no ehkäpä muisti palailee pätkittäin...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Neljän veljeksen perheessä keskinäinen kahinointi ja tappelu taisi olla aivan jokapäiväistä ja joskus onkin tullut ihmeteltyä, miten vanhempani selvisivät siitä kaikesta hengissä. Saati sitten me mukelot toistemme käsittelystä.

Itsehän olin tietysti hyvin kiltti, mutta muutaman kerran tuli pieni kepponen tehtyä. Jostain syystä minua 2,5 vuotta nuorempi veljeni eli minusta seuraava oli melkein aina kohteena. Tämä kepponen kuitenkin osui sattuman kaupalla molempiin pikkuveljiini. He nukkuivat aikanaan kerrossängyssä, ja minä ovelana menin laittamaan yläpunkan alusritilän niin heikosti paikalleen, että se juuri ja juuri kesti patjan painon. Pikkuveikkani sitten syöksähti nukkumaan tapansa mukaan oikealla tiikerinloikalla, ja tuli rytisten alusritilän ja patjan kanssa alas suoraan alapunkassa makoilevan kuopuksen päälle.

Toinen mieleen jäänyt tapaus oli sellainen, että meillä oli alkamassa jotkut lapsille tylsät sukujuhlat. Onnistuin heivaamaan juhlapukuisen veikkani kaulaansa myöten vesiojaan suunnilleen samana hetkenä, kun ensimmäisten vieraiden auto saapui pihaan. Mutta se oli ihan varmasti vahinko!
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Pelottelua

ITse sanoin joskus ehkä 10-13vanhana siskolle ja veljelle (molemmat nuorempia) että jos lentokoneessa vetää vessan niin että kansi on auki niin lentää ulos koneesta.

no nyt n. 10vuotta myöhemmin he nauroivat juttua ja kertoivan kuinka eivät olleen kumpikaan uskaltaneet kunnolla käydä lentokoneessa vessassa :)

näitä juttuja olisi paljon olen ollut todellinen unelma isoveli :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös