Sinun joulukuusesi

  • 2 945
  • 44

Millaisen joulukuusen hankit?

  • Perinteinen varastettu

    Ääniä: 33 17,3%
  • Luvan kanssa itse kaadettu

    Ääniä: 31 16,2%
  • Kotimainen kasvatettu

    Ääniä: 13 6,8%
  • Tanskalainen kasvatettu

    Ääniä: 7 3,7%
  • Metsäkuusi torilta tai marketista

    Ääniä: 20 10,5%
  • Muovia sen olla pitää

    Ääniä: 32 16,8%
  • Huoleton on kuuseton poika

    Ääniä: 55 28,8%

  • Äänestäjiä
    191
  • Poll closed .

DeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
kone82 kirjoitti:
Isäukon kanssa varmaankin sellainen alle metrinen joulukuusi tulee taas metsästä noudettua. Saa kivasti pöydälle aseteltua ja neulasiakin on isoveljiään vähemmän siivottavana.


Meillä tuo hallitus on kova jouluhössöttäjä ja itse en niin pidä väliä koko juhlalla ja jätkäpoikana yksin asuessa ei ikinä ollut moista risua kämpän nurkassa. Työkaverin kanssa järkeiltiin tuollaista metrin mittaista pätkää ja tultiin siihen lopputulokseen että sellainen olisi paras vaihtoehto. Eilen sitten ehdotin asiaa hallitukselle ja meinasin lentää selälleni kun vastaus olikin myöntävä. Se vielä että se täytyy käydä pöllimässä joltain kantilta firman tonttia on oma proseduurinsa mutta aihiot on tosin katsottuna ja näin yövuorossa keikka on hyvä toteuttaa. Taidanpa ottaa sahan kainaloon ja lähteä kierrokselle.

Ai juu..
Tanskalaista kuusta en huolisi, pari kesää takaisin olin tanskassa eräässä tapahtumassa jonka leirintäalue oli joulukuusiviljelmän vieressä ja porukka käytti kuusikkoa kusiputkana. Kyllähän nuo varmaan pois peseytyneet, mutta silti
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Meillä oli viime vuonna muovikuusi ja taitaa kyllä olla tänäkin vuonna. Se vaan säästää aikaa, rahaa ja vaivaa. Ja kun asutaan kerrostalossa, muovikuusi on vain kätevämpi ratkaisu.
 

Käkätin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeen Parasta Kiekkoa
Tänäkin vuonna se on muovikuusi, senkun kaivetaan se esille varastosta ja avot.
Aikaisemmin se onkin ollut joko ostettu tai tuttujen metsästä kaadettu (luvan kanssa). Syy siihen miksi muovinen löytyy eikä aito on että allekirjoittaneella ottaa henkeen kuusen voimakas tuoksu sisällä. Astman kanssa on ikävä ruveta leikkimään.
 

JanJ

Jäsen
Kuusi seisköön metsässä edelleen.

"Voi äiti, joulukuusi palaa!"
Samma på svenska:
"Smör mamma, julsex kommer tilllbaka!"
 
Juuri hain, naapurustossa onneksi joku myi omalla pihallaan. 25€ maksoi. Varman joku käy ensi yönä pöllimässä, kun jätin sen vielä tuohon ulos.
 

scholl

Jäsen
Rappukäytävän joulukuusi on vaihdettu tänään. Uusi kuusi on niin tiheä, etten ole yhtä tuuheaa puuta varmaan koskaan nähnyt.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pst. On täällä muitakin kuin 'poikia'...Heh. (vrt. viimeinen vaihtoehto)
Enivei: kuusi se olla pitää, parvekkeella tosin, kun kotikolo on siihen ihan liian piäni. Mutta hyvin kajastaa kuusi tunnelmaa ikkunaruudunkin läpitte! Minä kun olen niiiiiiiiiiiin herkkä jouluihminen (muulloin en taida olla...). ;p
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kotimainen kasvatettu. Mitä eilen kyselin, niin semmoinen 2...2,5 metrinen kuusi kustantaa 35...40 euroa. Aika tyyristä, mutta onhan siinä tietysti työtäkin takana.

Jos asuisin lähempänä vanhempiani, hakisin itse heidän metsästään. Kuusen hakeminen, kaataminen ja roudaaminen metsästä on yksi niistä traditioista joita ainakin itse kaipaan.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niilo kirjoitti:
Mistähän nuo Euron kuuset on Nussittu? Tai sitten myydään v*tun isolla tappiolla! Paljonkohan tuosta yhdestä kuusesta on maksettu kasvattajalle, rahdista ja kuinka paljon kauppias ottaa voittoa?

Joulukuusista on näköjään tullut rautakauppojen sisäänheittotuote. Tänä vuonna paikallinen Bauhaus myy kasvatettuja kuusia 15 eurolla ja kaupan päälle saa 15 euron lahjakortin. Ovelaa touhua!
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
No niin nyt on sekin riesa haettu. Itte haluisin muovikuusen, mutta se on paha kirosana tuolle hallitukselle. Yleensä olen kaverin kanssa hakenut tuttujen metsästä luvan kanssa, mutta nyt laiskotti ja hain Euromarketin edestä 24 euron kuusen. On kyllä komia ja tuuhea.
Kissoilla tulee taas olemaan hauskat ajat edessä, kun saa tiputtaa neulasia ja palloja kuusesta ja tuo toinen ääliö-kissa vielä syö niitä kimallenauhoja vai mitä ne on. No sitte niitä oksennuskasoja saa taas siivota loppiaiseen saakka. Tai uuteenvuoteen. Riippuu miten neulaset pysyy oksilla.
Viime vuonna oli ekan kerran 7 vuoteen kuusi, joka joi vettä kunnolla ja pysyi kuosissa yllättävän pitkään. Toivottavasti tänäkin vuonna käy yhtä hyvin. Oho tulipa tekstiä. HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Kämpille en kyllä osta, ei se ees mihinkään mahtuisi ja toisekseen menen porukoille jouluks ja kolmanneks nekin kuusirahat voi ryypätä
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Aito vapaasti kasvanut kuusi kannettu tänään sisälle ja perkele se ei pahemmin juo. No jääpähän isännälle sitten enemmän nestettä lipiteltäväksi.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tossahan sitä olisi ollut omaa metsää reilut 30 hehtaaria mutta kun perkeleen kuuset näyttävät naapurin puolella paljon paremmilta!
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tiedä kuinka helppo tuo muovikuusi sitten loppujen lopuksi on. Ainakaan tänään ei tuntunut helpolta. Roudattiin broidin kanssa meidän klitsusta niin hemmetin painava paketti neljänteen kerrokseen. Oli vähän heikko olo sen jälkeen. Eikä se kokoaminenkaan ole maailman kevyintä puuhaa. Mutta nyt se on pystyssä ja komeelta näyttää!
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Itse hankin tänä vuonna muovikuusen, mutta syynä oli puhtaasti laiskuus. Tässä kovin lähellä nykyistä asuinpaikkaani ei ole metsää, josta sen voisi huomaamattomasti varastaa, eikä toisaalta käytössäni ole sellaista välinettä, jolla kuusen voisi pitemmältä kuljettaa. Itse olisin tyytynyt olemaan kuusetta, mutta hallituksen päätöksellä muovikuusi hankittiin. Puheenjohtajan ääni ratkaisi.

Viime Joulun rehellisesti varastettu kuusi muuten hävisi parvekkeeltani vasta pari viikkoa Juhannuksen jälkeen. Kyllä nämä nykyajan kuuset tiputtavat neulasensa yllättävän nopeasti. Oli hirveä lakaiseminen - toivottavasti tänä vuonna säästyy suuremilta lakaisuilta.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ei kuusta, ei joulukoristeita.

Ja kuten tuolla muuallakin avauduin, joulusiivo on tehty sillä että lähden itse pois.

En todellakaan ole jouluihmisiä - aatto syöpöttelyineen on ihan kivaa, varsinkin kun sisaruskatras on käytännössä vain kertaalleen vuodessa yhdessä, samassa paikassa samaan aikaan. Erittäin mukava ilta siinä mielessä, saa taas höpötellä asioitaan puolin ja toisin. Perinteenä kun on muiden mentyä nukkumaan vetäytyä keskenämme juttelemaan, aiheesta kun aiheesta. Se on se mitä odotan.

Ainiin. Tuleehan meille pukkikin, broidin mukulat kun alkaa olla siinä iässä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Isä kun sattuu olemaan kova metsämies, ainakin omasta mielestään, niin olen tässä jo useita vuosia luottanut hänen pelisilmäänsä tässä kuusen haku asiassa, ja kertonut vaan nuotit, jonka mukaan se kuusi kuuluu ottaa sieltä metsästä ottaa mukaan.

Viime vuotiseen hakuun, kun en ollut kuitenkaan oikein tyytyväinen, niin tänä vuonna piti oikein itse mennä sinne metsään mukaan. Kyllä siinä vaan sitä aikaa kuluu, kun oikein hakee sitä juuri oikeaa, joka silmää eniten tyydyttää.

Omalla kohdalla niitä tärkeitä asioita ovat seuraavat:
  • Rungon pitää olla ehdottoman suora.
  • Latvan pitää suora, eikä saa olla mitenkään jakautunut.
  • Ei liian tuuhea, koska siihen ei saa sitten valoa tarpeeksi sisään.
  • Oksat pitää olla hieman ylöspäin kääntyneinä.
  • Korkeuden kuuluu olla sama, kuin normaali huonekorkeus.
  • Kuusi ei saa olla liian leveä, mutta sen kuuluu leventyä koko matkaltaan.
  • Yhtään oksaa ei saa olla poikki.
  • Oksia kuuluu olla tasaisesti joka puolella kuusta.

Tuossa noita päällimmäisiä toiveita, ja kun vaimon tarkan vaatimustason tietää, niin niistä ei kauheasti voi tingatakkaan. Hänellä kun sattuu olemaan sama maku tässä asiassa. No nyt kävi kyllä harvinaisen hyvä tuuri, kun satuin löytämään juuri oikeanlaisen joulukuusen meille. Tuossa se seisoo harvinaisen kauniina, kun pistettiin vielä 32 kynttilää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös