Sinisten runkosarjataival 2012-13

  • 160 841
  • 686

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Vähitellen voisi alkaa miettimään ketjukoostumuksien oikeellisuutta. Esimerkiksi Ramstedtin ketju ei ole muutamiin peleihin saanut yhtään mitään aikaiseksi. Lähtisin itse kokeilemaan Miro Aaltosta Rinkisen tai Niemisen paikalle.
Ramstedtin syöttöpalvelu on muuttanut nimeä ja tunnetaan nykysin Ramstedtin kuljetuspalveluna. Parissa viimeisessä pelissä Ramulta ei ole nähty kuin pari huippusyöttöä, kun vielä pari viikkoa sitten niitä tuli muutama per erä. Sen sijaan näkee entistä useammin kuinka Ramstedt hakee kiekon oman maalin takaa ja kuljettaa vastustajan siniselle asti. Ja hyvinhän se tekee tuonkin homman, mutta ei tuo vaan ole kovin tehokas tapa hyökätä.

En tiedä pitääkö syyllistä hakea Ramusta tai ketjukavereista. Kun katsoi miten esimerkiksi Jalvanti avasi peliä eilen sen viimeisen ylivoiman aikana niin ymmärrän hyvin jos Ramu kokee että on parempi hoitaa hommat omin päin. Joka tapauksessa Kuuselan ketju on mielestäni ainoa jonka hyökkäyspelaamisessa on jonkinlaista ideaa tällä hetkellä. Ramstedt kuljettaa, ykkönen ja nelonen roiskivat.

Noin yleisesti ottaen joukkueen pelaaminen on aika nihkeää tällä hetkellä. Mun silmin Blues näyttää keskikastin joukkueelta jolla on huipputason veskari. Av-pelaamisessa ja oman pään pelissä noin muutenkin oltiin välillä todella pahasti purjeessa eilen. Mun on vaikea kuvitella että Haataja saataisiin pidettyä nollilla tänään jos sama meno jatkuu. No toisaalta maalin edusta pelattiin aika hyvin eilen, että ehkä siinä oman pään "valumisessa" on jotain ideaa vaikka se välillä näytääkin tosi pahalta.
 

Zdeno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Av-pelaamisessa ja oman pään pelissä noin muutenkin oltiin välillä todella pahasti purjeessa eilen.

Näen myös Av-pelaamisessa yhden asian mikä on muuttunut viime kausista erittäin paljon. Muutamaa poikkeustapausta lukuunottamatta pelaajat eivät Av:lla yritä blokata viivasta tulevia vetoja, vaan keskittyvät lähinnä sekoilemaan pitkin omaa aluetta. Poikkeustapauksina voidaa mainita Huhtala ja Kuusela ainakin.
Tämä toki voi johtua myös siitä, että menetimme viime kauden päätteeksi 3 pelaajaa (Talaja, Sailio ja Kähkönen) ketkä olivat valmiita lähes syömään kiekon, jottei kiekko menisi maalille asti.
 

schrute

Jäsen
Super-Teemut on näköjään erotettu.

Miettinen - Rosa - Pöde (!!)
Huhtala - Ramstedt - Nieminen
Rinkinen - Aaltonen - Ikonen
Salmelainen - Järvinen - Virkkunen

Itse olen ainakin odotan näkeväni Huhtala - Ramu kaksikon.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Super-Teemut on näköjään erotettu.

Miettinen - Rosa - Pöde (!!)
Huhtala - Ramstedt - Nieminen
Rinkinen - Aaltonen - Ikonen
Salmelainen - Järvinen - Virkkunen

Itse olen ainakin odotan näkeväni Huhtala - Ramu kaksikon.

Heh. Juuri ajattelin kirjoittaa, että voisi tuon Ramstedtin ketjun hajoittaa kun ei se enää toimi, mutta näköjään valmennuksessakin on joku hereillä, eikä ketjuja ole onneksi kiveen hakattu. Ykkösketjulta en kylläkään odota juuri mitään, suoraan sanottuna...

Muuten ei pidä olla kovin huolissaan tässä, vaikka olisi tietysti mukavampaa voittaa joka matsi. Puhutaan kuitenkin edelleen jengistä joka on materiaaliltaan keskikastia ja kuuden joukkoon sijoittuminen hyvillä otteilla on vähintäänkin riittävästi. Ja kyllähän siihen sakkiin Blues tulee nähdäkseni iskemään, mikäli pelaajat pysyvät kunnossa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kuusela siis viltissä, mutta ykkösessä Eetu PÖDE Pöysti jatkaa kivikätisiä otteitaan. Mielenkiintoista nähdä mitä käy, todennäköisesti ei yhtään mitään.
 

Grafite

Jäsen
ykkösessä Eetu PÖDE Pöysti jatkaa kivikätisiä otteitaan. Mielenkiintoista nähdä mitä käy, todennäköisesti ei yhtään mitään.

On se hyvä että luottoa löytyy =) No ei, vakavasti puhuen ei tuo kyllä yhtään naurata. Mutta ehkä vielä jonakin päivänä tulee vihdoinkin Pöystin vuoro vierailla vilttiketjussa. Ehkä vielä jonakin päivänä...
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
No hei, eihän se Kuusela nyt viltissä voi olla, ei mitenkään. Varmaankin jotain vemppaa, toivottavasti ei mitään pahempaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No hei, eihän se Kuusela nyt viltissä voi olla, ei mitenkään. Varmaankin jotain vemppaa, toivottavasti ei mitään pahempaa.

Näinhän se varmaan on, mutta tota Pöystin kiintiöpaikkaa kokoonpanossa ihmettelen silti. Jätkä on täysi lapanen, mutta siellä se pörrää illasta toiseen, aina ajoittain "ykkösessäkin".
 

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
Ennen Pöystiä sieltä pitäis heivata Cami ainakin pois ehkä myös Rosan vois, eikä Virkkusen iloiset otteetkaan lohduta, kun on jäällä aina kun vastustaja tekee. Eli ens peliin voidaan Pöysti, Virkkunen, Cami ja Rosa viltittää.

Onhan Pöde ollut pettymys ja todella vaisu hyökkäyspäässä, mutta alivoimalla ja muutenkin puolustussuuntaan pelaamisessa on aika paljon edellä esimerkiksi Camia tai Virkkusta. Huomaa kyllä, että fanien mielestä ei pitäisi IFK:sta pelaajia hakea, kun saavat aina huomattavasti enemmän paskaa niskaansa kuin muut pelaajat. Ramu oltiin viime kaudella erottamassa tai vähintään lainaamassa ikuisesti pois, vaikka johti ennen loukkaantumistaan Bluesin pistepörssiä(kin). Tällä kaudella sitten nuollaan sen jalkoja.

Petu vois tulla vähän viltittään ja vetään hatusta illan kokoonpanon niin kaikki olis tyytyväisiä vai mitä.
 
Viimeksi muokattu:

Grafite

Jäsen
Huomaa kyllä, että fanien mielestä ei pitäisi IFK:sta pelaajia hakea, kun saavat aina huomattavasti enemmän paskaa niskaansa kuin muut pelaajat.

Eniten ei ketuta Pöystin tausta, vaan se, että hänen paikalleensa löytyisi muitakin pelaajia, kuten Salmelainen ja Nyberg. Okei, Salmelainen pääsee tänään pelaamaan, mutta Nyberg yhä odottelee vuoroaan, enkä jaksa uskoa, että miehen tilapäinen Mestis-visiitti nopeuttaa liigadebyytin tapahtumista yhtään.

Marjamäen mielestä Pöysti on yksinkertaisesti niin hyvä että ketään ei kannata edes yhdessä yksittäisessä ottelussa kokeilla hänen paikallaan...
 

voittamaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Onhan Pöde ollut pettymys ja todella vaisu hyökkäyspäässä, mutta alivoimalla ja muutenkin puolustussuuntaan pelaamisessa on aika paljon edellä esimerkiksi Camia tai Virkkusta. Huomaa kyllä, että fanien mielestä ei pitäisi IFK:sta pelaajia hakea, kun saavat aina huomattavasti enemmän paskaa niskaansa kuin muut pelaajat. Ramu oltiin viime kaudella erottamassa tai vähintään lainaamassa ikuisesti pois, vaikka johti ennen loukkaantumistaan Bluesin pistepörssiä(kin). Tällä kaudella sitten nuollaan sen jalkoja.

Ramstedtista sen verran, että viime kauden peliesityksillä ei mies muuta ansainnut, kuin potkut. Tilastoista huolimatta. Sen verran järkyttävää se oli, mies vain vältteli kontaktia, laukomista, puolustamista ja haki kokoajan niitä hollywoodsyöttöjä selän takaa, kun olisi voinut antaa helpon syötön. Tällä kaudella Ramu taas on alkanut myös puolustamaan, taklaamaan ja laukomaan ja saanut sitä kautta onnistumisia.

Viltityksestä sen verran, että tällä hetkellä en laittaisi Camia katsomoon, kun heräämisen merkkejä on. Pöysti voisi mun puolestani jatkaa nelosessa, mainitsemasi puolustuspelaamisen takia, MUTTA jos pitäisi valita, kumman viltittäisit, Pöystin vaiko Kuuselan. Niin, Pöystin, ellet sitten ole Eetu itse.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Pöysti voisi mun puolestani jatkaa nelosessa, mainitsemasi puolustuspelaamisen takia, MUTTA jos pitäisi valita, kumman viltittäisit, Pöystin vaiko Kuuselan. Niin, Pöystin, ellet sitten ole Eetu itse.

Jotain tietoa siitä että Kuusela olisi nimenomaan viltitetty? En millään jaksa uskoa moiseen.
 

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
Ramstedtista sen verran, että viime kauden peliesityksillä ei mies muuta ansainnut, kuin potkut.
Ramun suurin ongelma viime kaudella oli (tähän kauteen verrattuna) liikkeen puuttuminen ja myös epäonni kun tällä kaudella on ollut onnea, mutta muilta osin pelitapa on tällä hetkellä lähes tulkoon sama kuin viime kaudella (laukauksia viime kaudella varmaan tismalleen sama määrä kuin tälläkin kaudella, kuten myös näitä bravuurisyöttöjä).

Viime peleissä tätä liikkumattomuutta on ollut näkyvissä koko ketjun osalta ja juuri tästä syystä pisteitä ei sitten tulekaan. Ramstedt tarvii vierelleen jätkän joka ajaa sinne maalille oikeaan aikaan ja lyö siitä poikkisyötöstä sen maalin, mutta viime peleissä Rinkinen ja Nieminen ovat tyytyneet vain odottamaan syöttöä maalinkulmalla, eivätkä ole "hiipineet" sinne. Vastustajan puolustus selviää tämmöisestä hyökkäystavasta aika helposti.

En kyllä pystyisi Ramstedtin tapaselle pelaajalle antamaan potkuja, vaikka välttelisikin taklauksia. Ville Lajunenkin vältteli, eikä ollut kummoinen puolustuspäässä, mutta en kyllä ikinä olisi häntä ollut valmis potkimaan, koska se hyökkäyspotentiaali sekä hänen että Ramun kohdalla on aivan järkyttävän kova. Ramun ja Villen tapaset kaverit herättää tottakai katsojassa vitutusta pelityylinsä takia, mutta näin taitavat yksilöt tuovat lopulta paljon enemmän joukkueelleen kuin mitä vievät.

MUTTA jos pitäisi valita, kumman viltittäisit, Pöystin vaiko Kuuselan.
Miksi tämmöinen valinta tulisi tehdä? Jos minun pitäisi valita kenet viltittäisi niin en viltittäisi ketään, enkä jaksa uskoa, että Kuuselakaan on poissa huonojen peliesitysten takia.

Jännä nähdä miten peli kulkee tänään uudistetuilla kentillä ja pelistä viisaantuneena voi sitten kommentoida lisää jos jaksaa, mutta odotellaan jännityksellä. Eiköhän Blues häviä kun kerta pelin vaivaudun ostamaan.
 

voittamaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
laukauksia viime kaudella varmaan tismalleen sama määrä kuin tälläkin kaudella, kuten myös näitä bravuurisyöttöjä
Nyt kun katsoin tilastoja niin, niinpä onkin, mun moka, jotenkin nyt vaan osuu silmään, varmaankin juuri onnistumisten takia.

Miksi tämmöinen valinta tulisi tehdä? Jos minun pitäisi valita kenet viltittäisi niin en viltittäisi ketään, enkä jaksa uskoa, että Kuuselakaan on poissa huonojen peliesitysten takia.
Tätä mäkin olen kovaa ihmetellyt, mutta kun loukkaantumisestakaan ei ole ilmoitettu, ja kuten toisessa ketjussa sanoin, aina ennen on ilmoitettu, niin tämä on valitettavasti ainoa vaihtoehto joka mieleeni tulee. Siitä samaa mieltä, että Kuuselaa ei missään nimessä pitäisi viltittää peliesitysten takia, eikä Pöystiäkään.

Jännä nähdä miten peli kulkee tänään uudistetuilla kentillä ja pelistä viisaantuneena voi sitten kommentoida lisää jos jaksaa, mutta odotellaan jännityksellä. Eiköhän Blues häviä kun kerta pelin vaivaudun ostamaan.

Jep, toivottavasti toimii. Itse en ehkä olisi laittanut Ramun vierelle kahta rymistelijää, vaan olisin kokeillut Rinkisen tilalla Ikosta tai Kuuselaa, mutta toivottavasti Late tietää mitä tekee.
 

voittamaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Eikö edes yhden ottelun ajaksi jotta nähtäisiin mitä muut saa aikaiseksi? Jotain rajaa.

Selvennetääs nyt mun kanta tähän case Pöystiin.

Pöystin paikka on nelosessa, ei ykkösessä. Nelosen hyökkääjien osalta kierrätystä tapahtuu ja jokainen istuu vuorotellen katsomossa, eli kyllä Pöystinkin pitää sinne jossakin vaiheessa joutua. Tällä hetkellä kuitenkin Pöysti on tappanut hyvin alivoimaa ja siten hänestä on ollut joukkueelle hyötyä. Mielestäni Pöysti on siis samalla viivalla Virkkusen, Järvisen ja Salmelaisen kanssa, eli ei sinäänsä tarvitse viltittää (koska parempia ei ole), mutta pitää kuitenkin jossakin vaiheessa käyttää katsomosa, jotta muutkin (nuoret) saavat tilaisuuden. Nythän kaikki muut nelosen pelaajat ovat käyneet katsomossa, joten seuraavaksi pitäisi olla Pöystin vuoro. Tuliko tarpeeksi epäselvästi?

Eli pitäisi laittaa katsomoon pariksi peliksi, mutta ei peliesitysten takia (eli vilttiin), vaan siksi, että meillä on muitakin pelaajia, joille pitää antaa näytönpaikka (eli kierrättää).
 

Grafite

Jäsen
Tuli selväksi, hyvä.

Mutta kuka tietää mitä Marjamäen päässä oikein liikkuu. Kun vaan olisi mahdollisuus kysyä mieheltä itseltään tästä, niin kysyisin heti.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mua Pöystin kohdalla risoo se, että mies tuli tänne hakemaan isompaa roolia ja on sitä myös näiden lukuisten ykkösketjukomennusten kautta saanut, mutta mikä on ollut tulos? Täysi nolla. Ei kaverin IFK-tausta haittaa ollenkaan, mutta pian saisi pelissä näkyä edes välähdys siitä, että se tietää mitä kaukalossa pitäisi kiekon kanssa tehdä. Kiekottomanahan Pöysti koohottaa ihan yhtä kivasti kuin kaikki muutkin kädettömät Blues-pelaajat vuosien varrella.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Melkoinen meteli yhdestä Pöystistä näillä parilla veikkosella, vaikka kaverin paikka kieltämättä on kyllä jossain muualla kuin liigajengin ykkösketjussa. Mutta miksi Kuusela olisi oikeasti muka peliesitysten takia viltitetty? Ei kukaan siellä nyt niin sekaisin ole.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Melkoinen meteli yhdestä Pöystistä näillä parilla veikkosella, vaikka kaverin paikka kieltämättä on kyllä jossain muualla kuin liigajengin ykkösketjussa. Mutta miksi Kuusela olisi oikeasti muka peliesitysten takia viltitetty? Ei kukaan siellä nyt niin sekaisin ole.

Missään ei ole mainittu loukkaantumisesta ja jos näin oikein niin pelasi matsin loppuun eilen. Mut voihan se olla joku perusflunssakin tms, eiköhän siellä jotain ole.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ei sentään nollan pinnan viikkoa tullut, mutta yhtä enempää tuskin tarttuu matkaan.
Onkohan Hakanpään lainasopparissa pykälä, että pelaa jos ei ole terveydellisiä esteitä? Kunhan Lada kuntoutuu, niin Hakanpään voisi laittaa pariksi matsiksi katsomoon.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei hitto, päätin jo etten dissaa Pöystiä lisää, mutta kun tota matsia katsoo niin ei vaan voi olla kommentoimatta: Eetu on koko kentän ylivoimaisesti huonoin pelaaja. Onko saanut yhtään syöttöä omille? Onko voittanut yhtään kaksinkamppailua? Kirsikkana Pöystin illassa tietysti toi Kärppien toinen maali, joka menee täysin Pöystin piikkiin.

Itse toivotin Eetun tervetulleeksi kesällä Bluesiin ja ajattelin, että tää on oikein oiva hankinta. Mitä vielä, jätkähän on aivan käsittämättömän huono jääkiekonpelaaja.

edit: oho, Eetu "Hyvä av:llä" Pöysti joutunut kolmannessa erässä pois ykkösketjusta. Hyvä.
 
Viimeksi muokattu:

Themoron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt puhuu tilastot rumaa kieltä pelin suunnasta. 2 (vieras)matsia peräkkäin ilman maalia, ja edellinen vierasmaali tosiaan 5.10. Porissa. Tänään en peliä katsonut, mutta mistä ihmeestä tämä äkillinen tehottomuus iski?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös