@Atthe lta hyviä esimerkkejä kuinka luettua ja puhetta ymmärretään ja tätä sitten sopivasti kuulijan omassa kuplaa puhkaisemattomassa vastauksessa vielä kärjistetään: henkilö numero uuno ( taiteilija) heittää mitä sattuu-> hlö tvoan eli toistaitoiseksi leimattu poliitikko pitää heittoa tyylittömänä ja kansalaisia yksinkertaistavana, toivoo uutta kommenttia -> oikeamielisiksi, itsensä intelligentsiaksi kuvittelevien falangi hyökkää riemukkaana joukkona riekkumaan taiteilijan provokaation herättämän poliitikon kommenttia naureskelemaan.
Tähän tilaan on Suomessa, sadan vuoden suomalaisessa tavassa päädytty. Taiteilijat haluavat vain vittuilla, olla ylimielisiä, esittää metsässä viihtyvää älykköä noin niinkuin jonkun uskottavuuden vuoksi.
Vedä Hurme nyt sitten kunnon jatko-osa, voit 1809 vuodesta hypätä suoraan vaikka seiskytluvun demari-ihanneyhteiskuntaan.
Väärän puolueen ministeri nyt meni asiaan puuttumaan. Ei se, että Suomalaisuuden liiton ( Johannes Linnankoski olisi varmaan halunnut olla natsi, maahanmuuttovastainen ) puheenjohtaja kritisoi suomalaisten halveksuntaa, vaan se että Sampo Terho eli perussuomalaiseksi natsiksi leimattu sen tekee. Tämä oikeuttaa Kirjailija Hurmeen saavan YLEssä tilan vittuilevalle anteeksipyynnölle: ylimielisyyttä, suomenkielinen kansa on tyhmä ja siksi jää. Sampo Terho on tyhmä.
Hienoa meininkiä kirjailijalta eli herätti tunteita, päätin nyt sitten suhteeni pakolliseen ruotsin kielen opetukseen peruskoulussamme. Olen ollut varauksin sen kannattaja, mutta nyt tajusin koko homman typeryyden. Juu, minulla on laudatur ruotsin kielestä ja lisäksi Pohjola-Nordenin kirjapalkinto ruotsin kielen fanituksesta, mutta tosiaan vasta nyt nuppiini valo ilmaantui. Kiitos Sampo Terho.
Ja arvee lisäys: Hurmettahan hurmehenkisestä avautumisestaan minun oikeastaan pitääkin kiittämäni: Let there be light eli olen valaistunut. Enlightened, fuck you!