Ja kyllähän tuo viihdearvoa tuo vaikka ei täysin tarkka olisikaan. Sitäpaitsi, kuten kaikki beta testaukset ni pienellä otannalla ei saa tuotetta kehitettyä tarpeeksi. Se datan määrä mikä liigapeleistä tulee antaa paljon suuremman määrän tietoa, jonka perusteella kehittää luotettavammaksi. Tietenkin täysmittakaavassa olisi voitu testata ensin vaikka Mestiksessä, mutta en näe mitä pahaa siinä on jos nuo luvut eivät ole 100% luotettavia.
En tiedä, miten esimerkiksi laukaukset ja torjunnat tilastoidaan, mutta tuskin nekään on 100% luotettavia. Eiköhän siellä ihmiset ne laske ja se on tulkinnanvarausta sitten mikä on laukaus ja mikä ei. Mikä on torjunta yms. Ihan kuten tuomaritoiminta. Toki kaikki perustuu sääntöihin, mutta näissä ihminen tekee viimekädessä ratkaisun. Eikä ne aina ole virheettömiä.
Puolihuumorilla tuon heitin, mutta en mä kyllä näe mitään arvoa sillä jos lukemat on jotain sinnepäin. Sama se on sitten heittää ne hatusta.
Tossa videossa nyt ei ollut muuta kuin kiekon peliominaisuuksien testaamista.
Jos hallilla näkee että laukausten "kovuudet" on ihan puuta heinää, niin mikä arvo tuolla sitten datana on? Mun sisäinen tutka sanoi sillon aikanaan että se Heikkisen kuti oli vähintään 150km/h, mutta ilmoitettuna oli eri pelaaja ja todella paljon tussummalla vedolla. Voinko mä nyt lanseerata tän mun "älykypärän" ja laittaa sen pohjalta dataa tonne Liigan sivuille. Luotettavuus tuossa kohtaa oli ainakin parempi.
Viihdearvoa? Toki sille tuli naurettua. Mutta mikä on sellaisen datan arvo joka on lähtökohtaisesti pielessä? Tuosta sitten tekemään virheellisen excelin pohjalta täysin virheellisiä päätelmiä. Valitettavan tyypillistä nykyisin.
Mun puolesta siellä saa olla vaikka mitä älykiekkoja ja älykalsareita. Tota olisi vaan kannattanut se testata vaikka yksi kokonainen kausi ja korjata ilmiselvät viat ennen julkista lanseeraamista. Mutta varmaan rahat vaihtaneet sen verran taskua, että haluttu saada raakileesta heti mainosarvo irti.
Ehkäpä tuo jo tänä päivänä toimii paremmin, mene ja tiedä. Enpä ole hallilla käynyt pelejä paljoa katsomassa, tietystä syystä. Mutta mainituista syistä olen erittäin skeptinen tuon tuottamaan informaatioon.
Mutta mikäpä siinä, Simon Suoranta on nyt virallisesti Liigan toiseksi nopein luistelija. Siltähän se meno on näyttänytkin.