Kun ehdin nuo molemmat vieraspelit väijymään, luonnollisesti seurasi näitäkin veijareita hiukan tarkemmin. Tietty keskenkuntoisuushan tuossa on päällimmäisenä, eikä yllätä, mutta parivaljakosta ehjemmin mun silmiin pelasi Sillanpää. Mitään tehomiehiä en kummankaan edes olettanut olevan, joten odotusarvot ei mieltäni ole olleet sumentamassa. Sillanpää pelasi safetiä peruspeliä, voitti alotuksia ihan ok ja tasapainotti ketjunsa peliä ihan ok. Oli siis kutakuinkin sitä, mitä varmaan tähän paikkaan on haettukin. Tjänqvist sen sijaan on kyllä kuntonsa kanssa ongelmissa, siitä ei pääse mihinkään. Näitä kavereita en ole alkuunkaan osannut arvioida kuin kontekstissaan pahaa vajetta paikkaavina täytemiehinä. Tuossa ylempänä vertailu Sundiin on mielestäni vähän epäreilu kummallekin osapuolelle, siinä missä yksi antaa näyttöjä ja luonnollisesti pyrkii ottamaan roolia, ehjän harjoittelun ja mestispelien pohjalla, nämä kaksi tulevat ihan erilaisesta asetelmasta vajavaisesti treenanneena, vailla pelituntumaa vieraaseen joukkueeseen ja uuteen pelityyliin. Sund toki tuli, näin topikin ulkopuolelta kommentoituna rohkeasti ja yritteliäästi peliin, mutta minun silmään oli aika lapanen kaksinkamppailuissa ja osaavampi vastus olis muutamasta hasardista kyllä kuitannut. Mutta, kyllä siellä eväitä on ja rohkeasti vaan, nyt kun on mahdollisuus päästä näyttämään loukkaantumissumassa. Mitä näihin kahteen tulee, sai Sillanpää mun silmiin jollain lailla paremmin kiinni pelityylistä ja temposta, kuin Tjärnqvist, jonka esitystä kyllä selvästi haittaa tuolle tasolle huono kunto. Edelleenkään en kuitenkaan olisi tekemässä mitään loppukauden soppareita, elleivät ns. sikahalpoja kavereita ole. Kuitenkin tuovat sitä rutiinia, mitä akatemiasta ei ole saatavilla tähän tilanteeseen ja näihin oletusarvoihin ovat sitä mielestäni tuoneetkin. JYPiltä siis ihan fiksu veto ottaa tämmöiset paikkaajat akatemia - apujen lisäksi, jotta saa joukkueen tason pidettyä riittävänä kurimuksessa. Akatemiallehan tuo tietysti alkaa näkymään jo tuloksissakin, mutta minkäs sille tekee.