Silja vai Viking

  • 5 851
  • 35

Silja vai Viking

  • Silja

    Ääniä: 119 50,2%
  • Viking

    Ääniä: 35 14,8%
  • Kumpikin käy

    Ääniä: 83 35,0%

  • Äänestäjiä
    237

Jason26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Blackburn Rovers,Englanti, Tahko
Ehdottomasti Viking Line.

Viime vuosina on tullut pelkästään matkustettua Viikkarilla, viimeksi olin Siljalla kun siellä oli Siljan 40v. juhlavuosi. Sitä ennen tuli käytyä aika tasaiseen molemmilla laivoilla.

Muutenkin Viikingillä on paljon rennompi ja vapaampi meininki.

Mutta voisihan sitä pitkästä aikaa lähteä Siljallakin Tukholmassa käymään. Ite käyn kanssa aika usein Tukholmassa, joten vaihtelu voisi "virkistää".
 

Jokke

Jäsen
Molempia tulee käytettyä.

Viime kesänä tehtiin viikon reissu Ruotsiin ja matkustuspaikkana toimi 48 neliön sviitti vaatimattomasti. :) No olipahan pojalla (ja isällä) tilaa konttailla. Hinta oli muistaakseni jotain 550€ suuntaansa silloin.

Palvelu oli kyllä kohillaan kun jotain kävi respasta pyytämässä ja kertoi "hytin" numeron.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Kyllä se Silja on yleensä tai ainakin ennen oli. Tallinkilla tullut nyt enemmän käytyä. Vikingeistä olen aina saanut kovin rähjäisen kuvan siellä käydessäni ja muutenkin oheisjutut kuten ruoat ja muut tarvikkeet ovat laadultaan heikompia. Musiikkitarjontaan en sano mitään, Ruotsin laivoille harvemmin mennään mitään musiikkielämyksiä tekemään, tai no mistäs minä tiedän. Sanon siis Silja, etenkin Symphony ja Serenade sekä Tallink Galaxy.

Pitkä miinus Viking Gabriellalle ja Mariellalle.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ruotsinlaivat eivät vedä meikäläistä puoleensa juuri lainkaan enää, mutta silloin kun niillä tuli risteiltyä, ei paljoa itse voinut vaikuttaa (firmaristeily, kaveriporukalla risteily tms.)

Mutta jos nyt pitäisi lähteä laivalle ja itse saisi valita, olisi paattina Silja. En tiedä, onko omaa kuvitelmaa, mutta Siljan laivat tuntuvat siistimmiltä ja palvelu hieman korkeatasoisemmalta kuin Vikingin lautoilla.

Loppupeleissä kyllä aika sama. Viinaa saa kummastakin.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Viking, ehdottomasti. Silja on nykyään niin epäsiisti ja ruoka on huonontunut huomattavasti. Ottanut muutenkin Vikingin paikan viidakkolinjana.
 

12961

Jäsen
Nykyisin harvoin kumpikaan, kerran vuodessa kun pitää päästä Ruotsissa liikkeelle autolla. Mikäli jompikumpi näistä pitää valita, nykypäivänä ehdottomasti Viking, onhan se nyt sentään suomalaisessa omistuksessa (Ahvenanmaalaisessa kylläkin). Onhan nuo Amorella ja Isabella sen noin 5 vuotta sitten tehdyt remontin jälkeen kohtuullisen siistejä purkkeja.


Kun tulee duunin puolesta käytyä Tukholmassa, lennän poikkeuksetta. Turusta on hyvät yhteydet Arlandaan (5krt/pvä vrt Helsinkiin 2 krt/pvä) ja Arlanda express kuljettaa kätevästi keskustaan.
 
Viimeksi muokattu:

12961

Jäsen
Mutta jos nyt pitäisi lähteä laivalle ja itse saisi valita, olisi paattina Silja. En tiedä, onko omaa kuvitelmaa, mutta Siljan laivat tuntuvat siistimmiltä ja palvelu hieman korkeatasoisemmalta kuin Vikingin lautoilla.

Nykypäivänä tuo on lähinnä kuvitelmaa, Tallink tuli ja käänsi homman päälaelleen. Jatkossa tulen autoillessani mahdollisesti käyttämään Finnlinesia, matka kestää vain 8 tuntia, kaistat ovat leveämpiä (autoa ei kolhita) ja laivakin ajaa Naantalista Kapellskäriin, joten autolla pääsee pois Stockiksen keskustan ruuhkista. Haittapuoli tuossa Finnlinesissa on sen kalleus.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
90-luvulla tuli tahkottua Helsingin ja Tallinnan väliä aika ahkerasti, mutta tuolloin oheistoiminnot olivat täysin sivuseikka, kun päämäärä oli Etelä-Virossa. Tallinkilla pääasiassa matkustettiin. Ruotsinlautoista en osaa tarkemmin sanoa, kun olen viimeisen viidentoista vuoden aikana matkustanut sellaisella tasan kerran. Nyt kun Vikingillä Tukholmassa poikkesin, en osaa mainita mitään erityisen suurta puutetta suhteessa odotuksiini. Ihan siisti paatti kokonaisuudessaan, ruokatarjonta ok ja nukkuakin sai rauhassa. Tosin en odottanutkaan kuin perinteistä hotelli-tax free -touhua. Sellainen kaiken kansan humppameininki, jota itse jaksan tasan yöpymisen verran. Enkä ollenkaan vain siksi, että kokisin itseni jotenkin paremmaksi ihmiseksi, vaan siksi, että juominen ja viinaralli eivät kuulu omiin harrastuksiin ja toisaalta ainakaan noilla paateilla ei ollut kunnon kahvilaa.

Annoksen painon mukaan veloitettava buffet oli fiksu idea. Voisi olla ideaa tuoda tuo myös maihin. Oma tyttäreni kun harvoin syö edes lasten ateriaa loppuun ja toisaalta itse syön enemmän kuin vaimoni. Nyt iltaruoka hoitui tyttäreni ja serkkunsa kolmen euron annoksilla, vaimoni seitsemän euron annoksella ja omalla 13 euron satsilla. Ja jokainen sai blokkailla lautaselleen herkkujaan.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Eikös Tallinkia syytetty siitä että se käyttää jotain järkyttävää jäteöljyä paateissaan, mahtoiko käytäntö siirtyä myös Siljalle? No, kumpaakaan Siljaa tai Vikingiä ei ole tullut käytettyä sitten 90-luvun. Viinaksetkin on maissa sen verran edullisia ettei tarvii mennä "säästämään".
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kummallakin on tullut risteiltyä melko paljon (Turusta) mutta aivan sama. 70-luvulla mentiin paljon Siljalla yli mutta 80- luvulla kääntyi jostain syystä punaisiin. No, olihan Diana II ja Rosella aivan legendaarisia kiuluja kahinoineen ja romaneineen. 80- luvulla saatoin tehdä risteilyn monena viikonloppuna peräkkäin. Menin ennemmin laivalle kuin baarikierrokselle Turun yöhön.

15 vuoteen en ole tehnyt kuin pari reissua perheen kanssa kun ei vaan nappaa. Erilaiset seminaarit sun muut duunin kautta tehtävät reissut ovat sitten erikseen. Niitä onkin kertynyt kymmenittäin jo tämän vuosikymmenen aikana. Ei voisi vähmempää laivaristeily enää kiinnostaa.

Oikeastaan parasta laivalla on aina ollut meriaamiainen ja katkarapuvoikkarit. Niitä menee lähes enemmän kuin drinkkejä:)
 

ditrim

Jäsen
No, olihan Diana II ja Rosella aivan legendaarisia kiuluja kahinoineen ja romaneineen. 80- luvulla saatoin tehdä risteilyn monena viikonloppuna peräkkäin. Menin ennemmin laivalle kuin baarikierrokselle Turun yöhön.

Rokki-Rosella on tullut itsekin matkustettua enemmän kuin tarpeeksi. Se on maailman kusisin baatti nykyään. Manneja, idän ihmisiä, mummoja, ja teinejä eli kaikkea mitä paskalta reissulta uskaltaa toivoa. Viimeksi olin vuosi sitten Rosellalla ja se saa jäädä toistaiseksi viimeiseksi. Ei sillä laivalla voi keksiä mitään muuta tekemistä kuin vetää ihan överit kumarat ja sitten mennä polskimaan pallomereen tai sitten vaan juosta seiniä päiten aaveita karkuun siellä hylätyissä alakerroksissa.

Nykyisin ehdoton suosikkini on Tallink Siljan Baltic Princess. Viimeisen vuoden aikana olen käynyt sillä kahdesti Virossa ja tänään on kolmas kerta luvassa. Viihdettä riittää kun on tähtitansseja, bilebändejä, dj ja baarisoittajia. Tänään aion lisäksi koeajaa laivan seisovan pöydän. Tavoitteena on mennä buffettiin heti laivaan päästyämme ja sitten juoda muutama tunti ennen kuin aloitamme ruokailun. Näin saamme edes jotain vastinetta 30 euron pyyntihinnalle. Pari litraa viiniä ja olutta ruuan kanssa niin eiköhän siinä ole kulutusta koko hinnan edestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös