Joo, olihan noiden kahden brändin sekoittaminen lähtökohtaisesti idiootti ratkaisu. Sama kuin sekottaisi öljyä ja vettä. Kummankin "parhaat" puolet söivät toisensa ja jäljelle jäi hyvin epämääräinen konsepti (siis Tukholman reitin laivojen osalta). Eikä tämä kuva ole minulle vieläkään oikein selvä. Eli mitä saan, jos lähden "Siljan" laivalla Tukholmaan.
Pakko kommentoida myös mainosta, jossa tanssitaan "veden" päällä. Meinaa tämä on viimeisin mainos, minkä ko. laivoista muistan. Ajatus siitä, että Siljalla jalat kastuu, on suunnilleen sama, kuin aurinkorannalla rantaviiva yht'äkkiä pakenisi merelle päin. Ei missään nimessä hyvä mielikuva.
Itse palvelusta en voi sen enempää sanoa, koska en ole tämän muutoksen jälkeen ent. Silja linen laivoissa käynyt. Sen verran voin kuitenkin sanoa (kokemuksesta), että palvelutason ero Viking linen ja Tallinkin välillä (tallinnan reitillä) on huomattava. Tämä ei kuitenkaan johdu henkilökunnan kansalaisuudesta, koska palvelu Tallinnassa (maissa) on aivan normaalia.
Jostain syystä Tallinkin varustamossa hyväksytään työntekijöiden huono asenne palvelemiseen ja tämä on palveluammatissa todella kummallinen piirre. Itsekkin olen aikaisemmin työelämässäni joutunut tekemisiin känniläisten suomalaisten/ruotsalaisten laivamatkustajien kanssa, mutta koskaan ei käynyt mielessä olla lähtökohtaisesti epäkunnioittava näitä ihmisiä kohtaan. Totuus kuitenkin oli, että ilman heitä, ei minulla olisi ollut työtä. Tämän pitäisi olla myös lähtökohtaisesti selviö kaikille palveluammateissa työskenteleville ihmisille.