Steve Harris perusti Iron Maidenin 49 vuotta sitten.
Tasan 10 vuotta sitten olin itse Khao Lak:issa. Kävelin samaa rantaa, josta tsunami iski lujaa sisään. Mieleen jäi vahvasti, että sillä hetkellä taivaalta alkoi tihkuttaa sadetta. Muuten koko loman ajan oli ollut täysin aurinkoista.20 vuotta sitten tapahtui yksi pahimmista luonnonkatastrofeista ihmiskunnan historiassa. Merenalaisesta maanjäristyksestä syntynyt tsunami pyyhkäisi Kaakkois-Aasiassa kuoliaaksi noin 230 000 ihmistä. Lisäksi miljoonat ihmiset menettivät tai joutuivat jättämään kotinsa.
Menehtyneistä 179 oli suomalaisia.
Olin silloin joulun vietossa siskon perheen luona Etelä-Pohjanmaalla ja muistan sen kotimatkan varmasti lopun ikäni. En muista enää ihan tarkkaan lukuja, mutta lähtöhetkellä oli tieto, että muutama sata ihmistä olisi ollut kadonneita/kuolleita. Matkan aikana sitten jokaisessa uutislähetyksessä luvut kasvoivat ja alkuillasta, kun pääsimme kotiin oli kadonneita/kuolleita jo kuusinumeroinen luku.20 vuotta sitten tapahtui yksi pahimmista luonnonkatastrofeista ihmiskunnan historiassa. Merenalaisesta maanjäristyksestä syntynyt tsunami pyyhkäisi Kaakkois-Aasiassa kuoliaaksi noin 230 000 ihmistä. Lisäksi miljoonat ihmiset menettivät tai joutuivat jättämään kotinsa.
Vuoden 2004 tsunami on minulle yksi niistä tapahtumista, jotka jäivät mieleen kysymyksenä: "Missä olit silloin, kun tämä tapahtui?" Muistan myös hämärästi ensimmäisiä uutisia katastrofista, ja etenkin sen vaikutuksen ja kuinka syvästi se kosketti myös monia suomalaisia, ja kuinka vuodenvaihdetta 2005 juhlistettiin maltillisemmin.Olin silloin joulun vietossa siskon perheen luona Etelä-Pohjanmaalla ja muistan sen kotimatkan varmasti lopun ikäni. En muista enää ihan tarkkaan lukuja, mutta lähtöhetkellä oli tieto, että muutama sata ihmistä olisi ollut kadonneita/kuolleita. Matkan aikana sitten jokaisessa uutislähetyksessä luvut kasvoivat ja alkuillasta, kun pääsimme kotiin oli kadonneita/kuolleita jo kuusinumeroinen luku.
Ensimmäinen uutinen jonka elävästi muistan. Ei sitä silloin 6-vuotiaana oikein ymmärtänyt minkä kokoisesta katastrofista oli kyse. Nyt katson tätä Ruudun neliosaista dokumenttia aiheesta. Viimeinen jakso menossa ja ei tätä silmät kuivina ole pystynyt katsomaan.20 vuotta sitten tapahtui yksi pahimmista luonnonkatastrofeista ihmiskunnan historiassa. Merenalaisesta maanjäristyksestä syntynyt tsunami pyyhkäisi Kaakkois-Aasiassa kuoliaaksi noin 230 000 ihmistä. Lisäksi miljoonat ihmiset menettivät tai joutuivat jättämään kotinsa.
40 vuotta sitten Def Leppardin rumpali Rick Allen loukkaantui auto-onnettomuudessa, ja hänen vasen kätensä jouduttiin amputoimaan.
Ei kai laulamisessa munaa tarvita. Hysteria on muuten helvetin hyvä levy.Def Leppardilla on yksi kätinen rumpali ja munaton laulaja.
Ei kai laulamisessa munaa tarvita. Hysteria on muuten helvetin hyvä levy.
31v sitten (teknisesti ottaen kyllä seuraavan vuorokauden puoleĺla) vein ensimmäistä kertaa tytön kotiin. Iskä tarjosi hänelle aamupalaksi plöröä (kahvia kossulla). Ei maistunut.25v sit näihin aikoihin tuli ero tyttöystävään ja kyllä se edelleen harmittaa vaikka ajoittan senkin jälkeen on ollut sutinaa. Syytä ei kumpikaan muista, mutta hän oli jääräpäisempi kuin minä ja erosi vaikka ei edes halunnut sitä.
Jos tuossa olisi lukenut 42 vuotta niin olisin kuvitellut, että puhut siskostani ja että olet käynyt kuksimassa äitiäni.41 vuotta sitten elämääni tuli ihminen, joka vaikuttaa vahvasti vieläkin naisena, aviopuolisona, kolmen lapsen äitinä ja minuun ennenkaikkea rakkaana vanhimpana tyttärenäni - onnea syntymäpäiväsi johdosta!
juu-ei...Jos tuossa olisi lukenut 42 vuotta niin olisin kuvitellut, että puhut siskostani ja että olet käynyt kuksimassa äitiäni