Siitä on tänään tasan...

  • 461 573
  • 4 717

tjj67

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Liverpool
Tasan 43 vuotta sitten Elvis siirtyi taivaalliseen orkesteriin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Olinhan minä silloin jo neljä vuotias. Ei meillä kyllä Elvistä kuunneltu.
Minä olin vitunkarvaa vaille neljä myös. Muistan äitini puhuneen asiasta, hän kun piti Elviksen lauluäänestä. Että kohtahan ne menee Ola ja Tapsa myös. Ja menivät.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Olinhan minä silloin jo neljä vuotias. Ei meillä kyllä Elvistä kuunneltu.

Kun menin ekalle luokalle, parhaaksi kaverikseni muodostui jäbä joka asui lähelläni. Vuotta vanhempi heppu, koska tuplasi ykkösen. Hän oli ihan massiivinen Elvis-fani. Siis 8-vuotias heppu. Sittenhän kohta Elvis kuolikin. Kaveri itki aivan lohduttomasti. Pidin vähän outona. Sitten hän muuttikin kohta pois.
 

Harzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joe DeLoach
Minä olin vitunkarvaa vaille neljä myös. Muistan äitini puhuneen asiasta, hän kun piti Elviksen lauluäänestä. Että kohtahan ne menee Ola ja Tapsa myös. Ja menivät.

Jos "Olalla" tarkoitat Olavi Virtaa, niin hänhän oli kuollut jo 1972.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Jos "Olalla" tarkoitat Olavi Virtaa, niin hänhän oli kuollut jo 1972.

Älä pilaa hyvää tarinaa faktoilla. Ja tähän joku hassunhauska hymiö perään.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Indonesian itsenäistymistä Alankomaista tuli kuluneeksi tänään 75 vuotta. Puolestaan Gabon juhlii tänään 60 vuoden itsenäistymistään Ranskasta.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tänään on tasan 100 vuotta ja 2 päivää siitä, kun Suomi otti neloisvoiton miesten keihäässä Antwerpenin olympialaisissa.

Tänään on tasan 100 vuotta ja 1 vuotta siitä, kun Paavo Nurmi juoksi ensimmäisen kerran olympialaisissa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
819 vuotta sitten Riika sai kaupunkioikeudet. Eli ei mikään nuori-city ole kyseessä. En ole koskaan Riikassa käynyt.

57 vuotta sitten Urheiluruutu aloitti lähetykset Ylellä. Lähetyksen juonsi Seppo Kannas. Aluksi Urheiluruutua lähetettiin vain sunnuntaisin.

Kolme vuotta sitten kaksi kuoli ja kahdeksan loukkaantui Turussa tapahtuneessa terrori-iskussa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
100 vuotta sitten Paavo Nurmi voitti ensimmäisen kultamitalinsa Antwerpenin olympialaisissa 10000m.

Saksa pyysi Suomea hyökkäämään Leningradiin 79 vuotta sitten.

Varsovan liiton Tšekkoslovakian miehityksestä tuli tänään kuluneeksi 52 vuotta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Varsovan liiton Tšekkoslovakian miehityksestä tuli tänään kuluneeksi 52 vuotta.
1968 nevö foget. Jos nyt joku vieläkin ihmettelee Jaromir Jagrin aina käyttämää pelinumeroa, niin seek no more.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Onkohan tästä muuten omaa ketjua? Pelinumeroista ja mistä ne tulee? Esimerkiksi Mogilnyn 89 viittasi sekä varausnumeroon että loikkausvuoteen. Taisi vieläpä olla Lamoriellon ajan Devilsissä ensimmäinen, jolla oli lupa käyttää isompaa numeroa kuin Brodeurilla.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Onkohan tästä muuten omaa ketjua? Pelinumeroista ja mistä ne tulee? Esimerkiksi Mogilnyn 89 viittasi sekä varausnumeroon että loikkausvuoteen. Taisi vieläpä olla Lamoriellon ajan Devilsissä ensimmäinen, jolla oli lupa käyttää isompaa numeroa kuin Brodeurilla.

Tarinaa NHL-pelinumeroista löytyy NHL-osiosta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
47 vuotta sitten naisten jalkapallon maajoukkue pelasi ensimmäisen maaottelunsa. Peli pelattiin Maarianhaminassa ja Suomi pelasi 0-0 tasapelin Ruotsin kanssa. Näin kertoo wikipedian "tapahtumia 25.8."- sivu. Kun asiaa vähän tarkemmin tutkii niin peli vissiin pelattiin jo 5.8.1973. Peli televisioitiin Anssa Kukkosen selostamana.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös