Siitä on tänään tasan...

  • 461 336
  • 4 714

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Siitä on tänään tasan kuusi vuotta kun Saksan Tim Tscharnke kaatui laskussa Sotshin hiihtostadionille, ja Sami Jauhojärvi karkasi ja toi Suomelle olympiakultaa pariviestissä kera Iivo Niskasen. Samana päivänä hetkeä aiemmin Aino-Kaisa Saarinen ja Kerttu Niskanen olivat jo voittaneet hopeaa naisten vastaavassa lajissa. Lisäksi myöhemmin edelleen samana päivänä miesten jääkiekon puolivälieräottelussa Leijonat kaatoi kotiyleisön tyrmistykseksi Venäjän ja jatkoi välieriin. Oi riemun päivää.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Siitä on tänään tasan kuusi vuotta kun Saksan Tim Tscharnke kaatui laskussa Sotshin hiihtostadionille, ja Sami Jauhojärvi karkasi ja toi Suomelle olympiakultaa pariviestissä kera Iivo Niskasen. Samana päivänä hetkeä aiemmin Aino-Kaisa Saarinen ja Kerttu Niskanen olivat jo voittaneet hopeaa naisten vastaavassa lajissa. Lisäksi myöhemmin edelleen samana päivänä miesten jääkiekon puolivälieräottelussa Leijonat kaatoi kotiyleisön tyrmistykseksi Venäjän ja jatkoi välieriin. Oi riemun päivää.
Ja Riitta-Liisa polki edellämainitut suoritteet unholaan pelkällä presenssillään. Ja hapenottokyvyllä.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsekin löysin tuon aikoinan ohi menneen kuunnelman ja aloitin viikonloppuna kuuntelun. Neljä osaa vasta mennyt, mutta mielenkiintoista on niitä juttuja kuunnella.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tasan 18 vuotta sitten Salt Lake Cityn olympialaisissa syntyi käsite "tommysalot" kun Vladimir Kopat laukoi kiekon keskialueelta ja Tommy Salolle kävi pikku kämmi. Tuolloin MM-tasolla B-sarjassa ollut Valko-Venäjä yllätti Ruotsin 4-3 ja eteni olympiakisojen välieriin.

Tänään tulee tasan vuosi siitä kun maksoin ensimmäisen lyhennyksen asuntolainastani. Vielähän tuota olisi jonkin verran jäljellä...
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Kurt Cobain syntyi 53 vuotta sitten tänään.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jääkiekkovalmentaja Vladimir Jursinovin syntymästä on tasan 80 vuotta aikaa. Onnea vaan Jursille.
 

Glove

Jäsen
Suomenkielinen Wikipedia tulee tänään täysiikäiseksi täyttäessään kahdeksantosta vuotta.

22 vuotta sitten Leijonat voittivat Kanadan Naganon olympialaisten pronssiottelussa.

Ja 172 vuotta sitten Karl Marx julkaisi kommunistisen manifestinsä. Olisiko maailma parempi paikka jos kukaan ei olisi koskaan keksinyt kommunismia?
 

neks0n

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, Juventus, HIFK, Darts
Tasan 55 vuotta sitten Nation of Islam-järjestön jäsenet salamurhasivat Malcolm X:n Manhattanissa.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
106 vuotta sitten syntyi Suomen ilmavoimien menestyksekkäin taistelulentäjä Ilmari Juutilainen.
21 vuotta sitten samainen henkilö kuoli.

Kaksinkertainen Mannerheim-ristin ritari.
94 ilmavoittoa.
Ilmavoittojen vertailussa eniten pudotuksia tehnyt ei-saksalainen lentäjä.

Kovat saavutukset.

 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään tulee 5 vuotta siitä kun join viimeisen kerran alkoholia.

Tuo on jo kunnioitettavan pitkä aika. Minulla tulee huhtikuussa kolme vuotta täysin raitista elämää täyteen. Välillä alkoholia on tehnyt mieli etenkin sen aiheuttaman humalan takia mutta parempi kuitenki olla juomatta.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Tuo on jo kunnioitettavan pitkä aika. Minulla tulee huhtikuussa kolme vuotta täysin raitista elämää täyteen. Välillä alkoholia on tehnyt mieli etenkin sen aiheuttaman humalan takia mutta parempi kuitenki olla juomatta.
Kyllä kolmessakin vuodessa on jo peukuttamista! Mä oon myös muutaman kerran vähän kaivannut sitä alkoholin tuomaa "flowta", mutta toisaalta en ikinä liiemmin nauttinut alkoholin mausta. Ehkä sen takia se oli helppo jättää poiskin, eikä kyllä ole kaduttanut päivääkään.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tuo on jo kunnioitettavan pitkä aika. Minulla tulee huhtikuussa kolme vuotta täysin raitista elämää täyteen. Välillä alkoholia on tehnyt mieli etenkin sen aiheuttaman humalan takia mutta parempi kuitenki olla juomatta.
Tuo on muuten kohtalaisen yleinen syy käyttää alkoholia. Toisin oli sen jonkin pohjois-amerikkalaisen intiaaniheimon vanhojen miesten kanssa, jotka joivat viinaksia saavuttaakseen krapulan. Humalatila oli heille vain ikävä välivaihe matkalla pyhään krapulatilaan, jossa kroppa ja mieli olivat heidän mielestään avoimempia yhyttämään henkimaailman taajuudet.

Siitä on tänään niin kauan, että minulla tulee ylihuomenna kaksi päivää.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Humalatila oli heille vain ikävä välivaihe matkalla pyhään krapulatilaan, jossa kroppa ja mieli olivat heidän mielestään avoimempia yhyttämään henkimaailman taajuudet.
Eikös ayahuascaa käytetä tänäkin päivänä vähän samoilla perusteilla? Tai eikös siinä se pointti oo että se "krapulan" jälkeinen olotila on jotenkin autuaan puhdas tai jotain?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuo on muuten kohtalaisen yleinen syy käyttää alkoholia.

No juu, ehkä tuossa kirjoituksessani näkyi se eilinen huono olonikin. Väsynyt ja sairas kun olin niin tuli aika pintapuolisesti kirjoitettua siitä miksi välillä kaipaan sitä alkoholia.

Mutta vaikka onkin yleinen syy käyttää alkoholia niin kyllähän toki kaipaankin alkoholia sen aiheuttaman humalatilan takia. Minulla oli kuitenkin usein myös hauskaa kännissä ennen vanhaan, etenkin nousuhumalassa. Ja sitä tunsi olonsa jokseenkin vapautuneemmaksi humalassa kuin selvinpäin. Ja kyllähän alkoholi aiheutti sellaista innostunutta flow-tilaakin. Huoletkin siinä hetkeksi kaikkosi kun ryyppäsi. Voi niitä hyviä hetkiä alkoholin kanssa, niitäkin kuitenkin oli silloin joskus.

Muistan ne useat vieraspelireissutkin jossa tuli huikkaa otettua mukavien HPK-kannattajien ja fanien kanssa. Etenkin se yksi Kuopion reissu. Pitkä matka mutta helvetin hauska. Kerran meinasin kyllä saada porttikiellonkin reissuille jos en korjaa tapojani ja tulihan sitä vaadittua korjausta sitten.

Ja kun tässä ketjussa olen niin mainittakoon myös että olen ollut pelaamatta rahapelejäkin jo kolmen kuukauden ajan. Se on melko pitkä aika. Jos silloin marraskuussa kun edellisen kerran pelejä pelasin ja jopa 80 eurolla niin jos silloin minulle olisi sanottu että nyt olet oikeasti sitten pelaamatta pelejä ainakin kolmen kuukauden ajan niin enpä tiedä olisinko uskonut.

Nyt kun olen ollut kolmen kuukauden ajan jo pelaamatta rahapelejä niin en kyllä ihan heti aikonut ruveta niitä kovin herkästi ainakaan uudelleen pelaamaan. Uskon että ne ensimmäiset päivät ilman rahapelejä on kuitenkin ollut vaikeampia. Sitten kun oppii käsittelemään sitä rahapelihimoaan niin ettei heti lankea pelaamaan niin on helpompi olla peleistä erossa. Nyt olen mielestäni sisäistänyt sen että nyt tuli himo pelata mutta se himo menee hetken päästä ohi kun vaan pitää päänsä.

Rikkaammaksi sitä silloin tulee kun säästää rahansa eikä laita niitä ainakaan pelikoneisiin. Ehkä johonkin muuhun voi rahansa sitten sijoittaa. Tämän muun parissa nautinto kestää kuitenkin todennäköisesti pidempään kuin pari vaivaista minuuttia. Niihin pelikoneisiin saa uppoamaan rahaa hetkessä niin paljon.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Eikös ayahuascaa käytetä tänäkin päivänä vähän samoilla perusteilla? Tai eikös siinä se pointti oo että se "krapulan" jälkeinen olotila on jotenkin autuaan puhdas tai jotain?
Jaa-a, enpä tunne tätä aspektia lähemmin, eikä minulla toki ole minkäänlaista omakohtaista kokemusta inkkaripäihteistä.

Mutta voin kyllä hyvin uskoa, että myös Pohjois-Amerikan alkuperäiskansojen edustajat ovat kokeneet miellyttävänä, ehkä jopa autuaan puhtaana sen, kun kun visto krapulan juilinta on aikansa meltottuaan kaikonnut sulkapäähineen alta, minne lie pahojen henkien maille.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Siitä on helmikuun viimeisellä viikolla tasan 80 vuotta kun venäläiset pommitti Turkua.
(Turussa asuvana) Edelleen 80 vuotta myöhemmin kaupunkimetsissä pommien jättämät kuopat on tuttu näky kun koiraa ulkoiluttaa. Vätin kaupunginosan pirunmäen ilmatorjuntabunkkerit edelleen pystyssä. 28.2.1940 sinne jyrkän kallioisen mäen päälle raahattiin Ruotsista saadut 1900 kg painaneet tykit. Huvittavaa kun naapurikaupunginosan metsässä 500 m päässä tuosta paikasta pommikuoppia. Jonkin verran sihtasivat venäläiset pommikoneet ohitse jos yrittivät Suomen torjuntaa tuhota.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
George Thorogood tänään 70 v.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös