Siitä on tänään tasan...

  • 461 165
  • 4 714

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
39 vuotta sitten suomalainen Keijo Rosberg saavutti ensimmäisenä pohjoismaalaisena Formula 1 -maailmanmestaruuden.

16 vuotta sitten espanjalaisesta Fernando Alonsosta tuli kaikkien aikojen nuorin Formula 1 -maailmanmestari (24 vuotta, 1 kuukausi ja 27 päivää).
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tänään on tasan 69 vuotta näyttelijä Christopher Reeven syntymästä. Parhaiten hänet muistetaan Teräsmiehen roolista 70- ja 80-luvulta. Lisäksi mies muistetaan hieman ikävämmin myös siitä että oli viimeiset yhdeksän vuotta elämästään pyörätuolissa, Reeve sai neliraajahalvauksen kun lensi hevosen selästä pää edellä alas vuonna 1995.

Teräsmieheen liittyen ihan hauska yksityiskohta sekin että Reeve näytteli myös Smallville-sarjassa tuossa 2000-luvun alussa, ihan tarkkaan en roolia muista mutta olisiko tuo jotain vähän kyseenalaista tiedemiestä tai vastaavaa siinä esittänyt? Muistaakseni joku konnan rooli oli ja siinäkin mielessä aika hieno veto että kaveri on paitsi esittänyt Teristä itse niin myös rosmoa Terikseen pohjautuvassa sarjassa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Wayne Rooneyn ManU-debyytistä tasan 17 vuotta. Pelissä syntyi hattutemppu.
 

Glove

Jäsen
Myöhäisherännäinen. Olet minua vanhempi ja minulla tulee ensi kuussa 20v täyteen.
Oli tuossa vuosituhannen alussa vähän muita kiireitä. Opiskelua, töitä ja pari alle kouluikäistä lasta veivät ajan aika tarkkaan. En ehtinyt aiemmin. Mutta eikö se ole parempi myöhään kuin ei silloinkaan?
 

Glove

Jäsen
Sikäli kun muistan oikein, tänään on 41 vuotta siitä, kun olin ensimmäisen kerran katsomassa Liigaa. Olin Raksilassa isäni ja 5035 muun kanssa todistamasa kun Kärpät voitti Lukon 20-4. Liekö tuo tulos vielä suurimpien voittojen listalla?
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Sting syntyi tasan 70 vuotta sitten. Pitkä ja hieno ura jatkuu edelleen. Hattua päästä.
 

ace

Jäsen
Taas kerran olen myöhässä, niinkuin yleensä aina. Tällä kertaa paljon. Nyt on niin tärkeä päivitys, että toivottavasti ette tykkää pahaa. Toki johonkin toiseenkin ketjuun olisin voinut kirjoittaa...

19.9.1985, 36 vuotta sitten Dee Snider teki maailman kovimman "Hevi on Saatanasta" vastaisen teon ja asettui yksin vastustamaan senaattia vastaan hevi musiikin paheellisuudesta PMRC:tä vastaan. 15 yhtyettä ja biisiä oli bannilistalla, mutta ketään muuta ei senaatin kuulemisessa nähty.

Kova äijä puhumaan, ei jää sanattomaksi.





E: Tässä vielä artikkeli kyseisestä tapahtumasta. 35 years ago the Senate held hearings on rock lyrics. It was a First Amendment showdown for the ages.

E2: Eihän Dee yksin siellä toki ollut, kolme heitä oli ja mm. Frank Zappa vapisi senaatin edessä.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
250 vuotta sitten hollantilainen kauppa-alus Vrouw Maria törmäsi kahteen kariin Nauvon ulkosaaristossa. Alus upposi vasta 8.10. ja miehistö ja paikalliset ehtivät pelastamaan osan lastista.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Helsingissä asennettiin Suomen ensimmäiset liikennevalot Aleksanterinkadun ja Mikonkadun risteykseen 5. lokakuuta 1951 eli tasan 70 vuotta sitten.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
71 vuotta sitten Pielisensussa syntyi herra nimeltä Pentti Teuvo Pellervo Matikainen. Onnittelut!

Aake Kallialalle myös 71-vuotisonnittelut ja pikaista paranemista loukkaantumisesta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mojo
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Egyptin presidentti Anwar Sadat murhattiin 40 vuotta sitten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös