Siirtoaika umpeutuu - mitä tapahtuu HPK:ssa?

  • 25 079
  • 144

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin, olisikin mukavaa, mikäli tämä uusi vahvistus olisi tasoa "ei mulla ole tarvetta olla kakkosketjussa, mutta täytän Louhen paikan kolmosessa mielelläni"... Eli jos Balastikille (tai kuka lieneekään) sopisi tällainen rooli. Tenkratille ei aikanaan sopinut. Vai skoutataanko tosiaan vaikka se Jääskeläinen tänään meidän kolmosen laitaan?

edit: sulku lisätty, ei Kerhon rosteriin vaan tekstiini
 
Viimeksi muokattu:

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En ole aivan varma, oliko viestisi sarkastinen tommilin... :), joten jatkan vielä vähän.

Mielestäni ei ykköseen tai kakkoseen vahvistusta tarvita. HPK:n peli ei kaadu näiden kahden ketjun "toimimattomuuteen". Mielestäni ainoastaan kolmonen saattaa vaatia jotain. Kolmonen voisi olla hyvä koostumuksessa Rajamäki-Terzi-vahvistus, missä vahvistuksella olisi puolustuksellisten ominaisuuksiensa ohella myös tulivoimaa. Vahvistus saisi mielellään olla myös kykeneväinen taklauspeliin. Teiniviiksen olen laittanut keskelle syystä että tottahan vanha mies pleijareissä vertyy... ;)

Mitä kolmosketjussa tekee Laakkosen kaltaisella taiturilla, kysyn vaan. Mies menisi sielä aivan hukkaan.
 

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mikäli tarinani ei sinulle auennut niin valaistaanpa. Eli itse olen hyvinkin vahvasti sitä mieltä että kaksi ekaa ketjua toimivat mainiosti sellaisenaan. Louhi joutaa neloseen, tilalle tämä mystinen mies, puhuttakoon hänestä nimellä "Vahvistus".

Vahvistus voisi tosiaankin aloitella vaikkapas Maxin ja Tertzin kanssa, ja sitten näistä heikoin lenkki passitetaan Ekin palatessa neloseen, tai sitten Eki jatkaa siellä.. Liian leveäksi alkaa mennä jo materiaali, kaikki sällit ei mahdu kehiin millään (=
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minä olen kakkosketjusta ja varsinkin Laakkosen roolista hiukan eri mieltä joidenkin kanssa. Toki hän täyttää paikkansa ihan hyvin, mutta hänen paikalleen sopisi vielä paremmin joku Balastikin tyylinen maaliedusrouhija. Fyysisyyttä kakkosessa edustaa nyt lähinnä Kuha. Toinen vaihtoehto olisi tietysti korvata Barbaba sillä slaavilaisella työhevosella, mutta sitten hänen tehonsa lähestyisivät asymptoottisesti nollaa, kun ei ole sopivaa sentteriä vierellä. Varsinkin lauantaina Jyväskylässä Kucharcik&Pardavy esitti ajoittain sellaista yhteistyötä, mitä olisi ikävä lähteä rikkomaan. Ykköstä ei rikota, kakkosesta ensimmäisenä liipaisimella on Laakkonen. Kolmosketju voisi minun puolestani olla vaikka Laakkonen-Hardcore-JokuMuuKuinLouhi, kunhan vahvistus selviää. Neloseen jäisi Ylli-Tertzi/Louhi/Sillanpää/Suutarinen.

LISÄYS: Tietenkin Raju-Erkin ja mikseipä vielä Tuukankin panos fyysisellä puolella pitää ottaa huomioon hyökkäyksessä.
 

Daemon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Juventus, FC Slayer
Kannanpa omankin korteni kekoon ketjuista keskusteltaessa. Lienee selvää etten minäkään liigaa dominoivaa ketjua rikkoisi. Niin hyvä kuin kakkonen nykykuosissaan onkin, heittäisin tulevan (Balastik?) siihen. Balastik-Kuha-Pardavy saattaisi olla melkoinen ketju. Laakkosen avut ovat kieltämättä jossain muualla jo kuin kolmosessa, mutta jääkiekkokin on tulosten teko laji jossa kaikki eivät voi voittaa.

Tulevaisuuden ja jo tämänkin hetken huippukerholainen Laakkonen joutuisi TODELLA valitettavasti siirtymään kolmoseen. Eikä todellakaan pelillisistä syistä. Keskellä itseoikeutetusti Maxi ja toiseen laitaan laittaisin yllätys yllätys paljon parjatun Louhen, josta kukaan ei tunnu pitävän. Itse olen tykännyt Jykän tyylistä aina, vaikka ei aina ehkä ansaitusti. L - K - L -ketjusta löytyisi kuitenkin vaadittavaa taitoa ja potentiaa ratkaista otteluita. Mielestäni paras ratkaisu uuden miehen tullessa, kaikki pystyvät taitavaan ja hyökkäävään peliin jollaisessa juonikas Laakkonen on guru.

Nelosessa onkin sitten vaihtoehtoja, liiankin kanssa. Antaako peliaikaa ilmeisesti mukavasti kehittyvälle Yli-Junnilalle, kokeneelle Terzille, omalle kaltoin kohdellulle Suutariselle, omalle junnulle (?) Sillanpäälle, mahdollisesti palaavalle Kaspulle ??? Mitä tehdä ? Ainoa varma seikka on että Rajamäki on rosterissa, aina ja ikuisesti. Mieskin olisi ollut kolmoseen laitettavissa, mutta liikaa miehiä kun on...

Rajamäki - Ylli - Terzi saattais olla yksi minun vaihtoehtoni. Terzihän pelaa siellä missä käsketään ja saa olla vähäiseenkin peliaikaansa tyytyväinen. Suutarinen ja Sillanpää ansaitsisivat ehkä aikaa, mutta... Kaspu jatkakoon Ruotsissa, sikäläinen kiekko sopii ehkä hänelle paremmin. Miten mies muuten onnistunut ?

Anteeksi ylipitkästä viestistä jolla suurta painoarvoa ei ole... Koostumukset siis riippuvat tulevasta ukosta, mutta Balastikin tai muiden jo kaavailtujen nimien kohdalla yllä mainitut.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sorry tommilin, ymmärsin väärin. Samaa mieltähän me oltiin... :)

Mutta oikeesti, jos mä saisin päättää niin yksi ketju olisi Rajamäki - Yli-Junnila - Mäkelä. Meidän oma tuomiopäivänlegioona. Vai häh? Mäkeläkin kun näemmä osaa vetää läheltä ja ylös... ;)

edit: tänään tulee typoja
 
Viimeksi muokattu:

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No problem, itsehän kirjoitin hassuun muotoon.

Kyllä, itse visioin taannoin täysin samanlaista kentällistä kuin sinäkin. Eli Erkki-Ylli-Tuukka olisi tuolloin nelonen, Tertzi-Max-Vahvistus kolmoseksi.

Tällöin meiltä jäisi yli, Sillanpää, Lahti, Suutarinen sekä Louhi.
 

Lipton

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Positiivinen ongelmako?

Viestin lähetti tommilin
No problem, itsehän kirjoitin hassuun muotoon.

Kyllä, itse visioin taannoin täysin samanlaista kentällistä kuin sinäkin. Eli Erkki-Ylli-Tuukka olisi tuolloin nelonen, Tertzi-Max-Vahvistus kolmoseksi.

Tällöin meiltä jäisi yli, Sillanpää, Lahti, Suutarinen sekä Louhi.

Kyllähän hyökkääjistö uhkaa paisua, mikäli vielä yksi kaveri joukkoon liittyy. Mestaruutta ajatellen vahvistuksen hankkiminen lienee perusteltua, mutta ollaanko nyt oikealla tiellä? Yli-Junnilan ja Louhen pitäisin pelaavassa kokoonpanossa. Lisäksi ainakin Suutarinen ja Sillanpää ansaitsisivat peliaikaa silloin tällöin. Loukkaantumisia sattuu, joten korvaajia tietysti tarvitaan, mutta eihän kaikkeen voi varautua.

Itse toivoisin, että vahvistuksen hankinnan vähimmäisedellytyksenä olisi, että mies pelaisi Kerhossa myös ensi kaudella. Se kai tässä koko hässäkässä on ollut tarkoituskin, onneksi.
 

ifota

Jäsen
Ei nästä sopista pysty lusikoitaan pitämään erossa. Tänään taas päästään pelaamaan ja syyhy on valtava kun jatkiskin oli alhaalla pari päivää. Asiaan siis:
Ykkösketju on Pyhä.
Kakkosketjuakaan en muuttaisi. Laakkosta en siirtäisi kolmoseen, koska vääntömomentti jäisi siinä liian pieneksi. Pardavykin pääsi tekstarille ja yhteinen sävel on vihdoin ja viimein löytymässä muun ketjun kanssa.
Kolmoseen Vahvistus - HC - Sillanpää/Suutarinen. Taitoa ja tahtoa sopivassa suhteessa, olen myös sitä mieltä että omille pojille pitää antaa peliaikaa. ovathan jätkät sitä myös lunastamassa omilla näytöillään. Rahaa pankkiin.
Neloseen lihaosasto Louhi - Ylli - Rajumäki. Gurgo voi jäädä koppiin kun on siellä niin hyvä. Ehkä korkeintaan Maxin tilalle jossain vaiheessa, jos sammuttimen vääntö loppuu kesken.
 

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Viestin lähetti ifota
Kolmoseen Vahvistus - HC - Sillanpää/Suutarinen. Taitoa ja tahtoa sopivassa suhteessa, olen myös sitä mieltä että omille pojille pitää antaa peliaikaa. ovathan jätkät sitä myös lunastamassa omilla näytöillään. Rahaa pankkiin.
Neloseen lihaosasto Louhi - Ylli - Rajumäki. Gurgo voi jäädä koppiin kun on siellä niin hyvä. Ehkä korkeintaan Maxin tilalle jossain vaiheessa, jos sammuttimen vääntö loppuu kesken.
Nyt aletaan päästä asiaan.
Minun kolmoseeni kuitenkin sisältyisi vahvistus- Ylli- Erkki.
Neloseen jäisi siis Louhi-Max/Tero- Sillanpää/Suutarinen. Tero penkillä niin kauan kuin Max suinkin pärjää. Todennäköisesti ei kuitenkaan pitkälle koska PELIEN alkaessa loppuu koko ja voima(vielä) armotta kesken.
Tietenkin ketjut riippuvat hyvinkin paljon siitä kuka tuo vahvistus lienee. Ylläoleva on tehty olettamuksella että tämä Balastik on miehemme.
Sen verran kuitenkin olen Jaloseen pettynyt että uskon Jukan tunkevan Louhea mahdollisimman ylös. Ehkäpä jopa kakkoseen??? Ei ymmärrä.
 

St103

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vaikeata on

Viestin lähetti roman

Sen verran kuitenkin olen Jaloseen pettynyt että uskon Jukan tunkevan Louhea mahdollisimman ylös. Ehkäpä jopa kakkoseen??? Ei ymmärrä.

En minäkään ymmärrä, mutta Pelikaanit-HPK peli on tällä hetkellä kahden erän jälkeen Kerholle 2-0, molemmat maalit tehnyt ystävämme Jyrki Louhi. Että semmosta.

Ei ole helppoa tämä joukkueen kokoaminen, kun hyviä miehiä liikaa ;)
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En itsekkään ole koskaan ollut mikään suuri Louhi fani mutta pakko myöntää että Jykä on pelannut hyvän kauden ja pinnoja on paljon enemmän kuin esim. Rajamäellä.Jos en väärin muista, katselin viime viikolla tilastoja ja Louhi oli tehnyt enemmän pinnoja kujn esim. HIFKin Häppölä,Viitaluoma,Vihko,Hirshovits jne. eli ei kovin huonosti ole mennyt.Itse lähtisin kokeilemaan Balastikovia,mikäli tulee ensin kakkoseen jolloin kolmoseen jäisi Laakkonen - Kenig - Rajamäki ja neloseen Louhi - Lehterä - Yli-Junnila/Sillanpää.Jos homma ei toimi niin Laakkonen ja Balastikov saavat vaihtaa paikkaa.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Hämeen Sanomissa kerrotaan, että HPK on kiinnostunut Balastikista mutta niin ovat myös HIFK, Jokerit ja Sparta Praha. Jos Kerholla ei ole sopimusta Jaroslavin kanssa, niin ei se sitä taida tulla tekemäänkään, kun nämä muut joukkueet ovat mukana tarjouskilpailussa.

Homma alkaa saamaan samanlaisia piirteitä kuin case Vujtek. Koko asian piti olla varma, mutta kaikki uudet tiedot/huhut kertovat jotain muuta.

Olen itse sitä mieltä, ettei se ole maailmanlopun asia jos Kerho ei saa vahvistusta.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Viestin lähetti clayman
Hämeen Sanomissa kerrotaan, että HPK on kiinnostunut Balastikista mutta niin ovat myös HIFK, Jokerit ja Sparta Praha. ....

Olen itse sitä mieltä, ettei se ole maailmanlopun asia jos Kerho ei saa vahvistusta.

Niin, tästäkin porukasta ifk taitaa olla heittänyt pyyhkeen kehään hommattuaan sen ranskalaisen kiekkotähden sekä Kauppilan. Tässä yhteydessä mainittakoon, että Ranskassahan niitä kiekkotähtiä riittää vaikka muille jakaa..

Asian tässä valossa oma näkemykseni on se, että taitaapa Balastik mennä joko tzzadiin taikka sitten tuonne Prahaan, jossa paitsi tarve lienee kovempi, myös tuota käkkyrää löytynee enemmän.

Toisaalta, en panisi pahakseni vaikka ko. pelimies Hämikseenkin saapuisi. Tuo roolituspuoli olisikin sitten sen jälkeen jo sellainen sekasotku, että en tällä istumalla uskalla siihen kantaa ottaa.

Täältä tähän
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Viestin lähetti clayman
Hämeen Sanomissa kerrotaan, että HPK on kiinnostunut Balastikista mutta niin ovat myös HIFK, Jokerit ja Sparta Praha. Jos Kerholla ei ole sopimusta Jaroslavin kanssa, niin ei se sitä taida tulla tekemäänkään, kun nämä muut joukkueet ovat mukana tarjouskilpailussa.
Niin, ja vaikka Kerholla onkin sopimus Jaroslavlin kanssa, niin ei se sittenkään tarkoita mitään. Venäjällä nimittäin sanalla 'sopimus' on hieman eri merkitys kuin Suomessa, mitä tulee ulkomaalaisiin seuroihin ym. tahoihin. Kysymys lieneekin lähinnä siitä, onko miehen itsensä kiinnostuksella merkitystä, ja toisaalta mitä Kerho ja muut ovat miehelle luvanneet.
 

rinkeli22

Jäsen
Hieman ihmetyttää monien suhtautuminen Jyrki Louheen. Louhi on kuitenkin pelaaja, joka pelaa hyvällä asenteella, ja hän on Kerhon 7:ksi tehokkain hyökkääjä tehoilla 10+10. Teholukukin on kelvollinen +2. Jykä on hyvä yleispelaaja, joka pelaa täysillä, vaikka pelipaikkana olisi nelosketju, mutta pystyy myös hyvin tilapäisesti paikkaamaan loukkaantumisia paremmissa ketjuissa. Pudotuspelien alkuun on vielä niin kauan aikaa, että on pakko muistaa varautua mahdollisiin(todennäköisiin) loukkaantumisiin. On erittäin tärkeää saada neljä ketjua kentälle myös pudotuspeleissä.

Loukkaantumisriskin takia on aika turha suunnitella valmiita ketjuja kevääksi. Olisi syytä hakea myös muita vaihtoehtoisia kokonaisuuksia, jottei olla keväällä SMS:n ja kakkosen varassa. Eilen jo saatiin osviittaa siitä, että olisiko uusi tehokaksikko nimeltään Louhi-Lehterä.. :)

Mielestäni selkein ero viimevuotiseen Kerhoon on tällä hetkellä, että kolmosketju ei ole viime vuotisen veroinen. Pieni materiaalin levitys voisi ainakin kokeilumielessä olla paikallaan. SMS ja kakkonen toimivat, ja nelosketjuun löytyy tasokkaita miehiä. Tulevaa uutta vahvistusta voisi harkita peluutettavan aluksi vaikka Santalan ja Miettisen vierellä? Kolmosena voisi jonkin aikaa peluuttaa Somervuori-Kenig/Lehterä-Louhi akselia? Yli-Junnila on hyvä runko neloselle. Laidoille Lehterää, Mäkelää, Rajamäkeä, Sillanpäätä.

Eli uuden vahvistuksen saapuessa voisi kokeilla tällaista.
Vahvistus-Santala-Miettinen
Laakkonen-Kucharcik-Pardavy
Somervuori-Lehterä-Louhi
Sillanpää-Yli-junnila-Mäkelä/Rajamäki

Ainahan voidaan palata vanhoihin toimiviin kokonaisuuksiin. Peliin tarvitaan kevääksi myös yllätysmomentteja. Kerhon ketjujen pelitapa alkaa olla tällä hetkellä vastustajillekin hyvin selvä.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Louhi

Jäi ehkä viimeksi perustelematta kantani Jykään. Kaikissa näkemissäni peleissä hän suorastaan kerjää turhia jäähyjä itselleen. Kiekon saatuaan ihastuu siihen ikihyviksi, eli ei malta luopua siitä. Hänen kauttaan hyökkäykset päättyvät keskimäärin joko kiekonmenetykseen tai laukaukseen. Taitava ja jopa fyysinen pelaaja hän toki on ja tehojakin löytyy, mutta hänen vierelleen on turha yrittää rakentaa mitään tehonyrkkiä em. seikoista johtuen. Sanalla sanoen, en pidä häntä kummoisenakaan joukkuepelaajana. Tämä oli siis muutaman pelin otoksella oma mielipiteeni Louhesta. Kaikissa noista peleistä meno on ollut samanlaista. Eli tervemenoa neloseen rymistelemään, jahka vahvistuksen myötä Kerholla on Suomen paras ykkös-, kakkos- ja kolmosketju. Ja mikä ettei myös nelosketju.
 

Dante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Laitetaanpa yksi lusikka lisää tähän perin mielenkiintoiseen ketjusoppaan.. Rinkeli22 uskalsi sanoa sen mitä olen itsekkin ajatellut viime aikona. Uuden vahvistuksen voisi todellakin heittää SMSsään Eepin tilalle, edellyttäen tietenkin että kaverin ominaisuudet tuolle paikalle riittävät. Somervuori kolmosen laidalla toisi juuri sitä leveyttä hyökkäysketjuihin ja uusi mies ykköseen. Kakkosta on turha sotkea, ellei vahvistus sittenkin sattuisi olemaan Dopita, mihin ei kyllä oikein jaksa uskoa. Kolmen peliä pyörittävän ketjun lisäksi tarvitaan telaketjuosasto, johon alkaa onneksi riittää ehdokkaita.

Ketjut
1. Miettinen - Santala - ?
2. Laakkonen - Kuha - Pardavy
3. Louhi - Max/Lehterä - Somervuori
4. Mäkelä - Ylli - RajuErkki

PS. Taitaa kyllä käydä niin ettei tuo vahvistus ihan ykkösketjutasoa tule olemaan, vaan kaveri on pidemmän tähtäimen hankinta ja hyvä niin. Nimenkin kuulin tänään mutta enpä laitakkaan sitä tänne kun nuo narrit taitaa hoitaa scouttaustaan jatkoajan kautta..

edit: tulipa samanlaiset ketjut kuin rinkelillä. mutta ne on hyvät.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ja vielä lisää spekulointia ketjukoostumuksista...

Minusta on tämän kauden aikana kehkeytynyt vannoutunut Eero-fani. Hänen panostaan ei välttämättä arvosteta ykkösketjussa tarpeeksi, kun kaikki huomio tuppaa keskittymään Anttiin ja Tommiin. Jatkuvalla liikkeellään ja ahkeralla laukomisellaan vastustajien on pakko pitää Eeroa jatkuvasti silmällä. Tästä syystä myös Antille ja Tommille jää ihan kivasti tilaa järjestellä peliä. Siksi hajottaisin mieluummin kakkosen kuin ykkösen vahvistuksen tieltä. Tai sitten noudatetaan jo tuttua neuvoa "If it ain't broken, don't fix it!" ja sorvataan kolmonen ja nelonen uusiksi. Ja mikä estäisi ketjukokeiluja jossain sopivassa välissä ennen pudotuspelejä.
 

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Eeroa on viimekaudella kokeiltu kakkosessa. Mitä mies sai sielä aikaan? Samaa kuin Pardavy ilman Kuhaa. Pardahan oli täysi nolla Kuhan huilatessa. Eli jos joukkuetta halutaan parantaa lisä hankinnalla niin SMS-ketjuun ehkä Antin tilalle jos se on pakko rikkoa. Antti voisi olla kuitenkin ketjussa se kuka menestyy jossain muussakin paikassa. Eero ei sitä tee!!!

Minun mielestäni kuitenkin jos joukkuetta halutaan kehittää niin SMS-ketjuun ei pitäisi koskea. Samaa täytyy sanoa Kuha-Pardavy akselista. Kaikki muut paikat sitten käyvätkin. Nelosketjun paikalla miestä tuskin tänne kuitenkaan saadaan houkuteltua. Saadaanko muutenkaan? Alan kyllä epäillä.

Master God: Tarkoitatko todella että Kerholla on jo sopimus miehen kanssa? Nimittäin tässä tapauksessa mies voidaan Rinkelillä nähdä, muuten se on moro!
 

rinkeli22

Jäsen
Uuden vahvistuksen sijoittamisessa ykkösketjuun Tommi ja Antin kanssa, oli taka-ajatuksena se, että uudelle kaverille saataisiin heti hyvä pelihuumori päälle ja onnistumisia, eikä murenneta itseluottamusta laittamalla kolmosketjuun. Tämä edistäisi sopeutumista joukkueeseen. Ykkösketjun hajottamisessa on sekin pointti, jonka tuossa aiemmin jo otin esiin, että ketjun peli on varmasti tässä kahden vuoden aikana tullut vastustajillekin hyvin tutuksi. Ja vaikka tuo ykkösen peli niin loistavaa onkin, niin vaara on olemassa, että joku joukkue keksii lääkkeet sen pysäyttämiseen.. Sen varalle täytyy kehittää vaihtoehtoja.. Kaksi ketjua on helpompi pysäyttää kuin kolme..

Jääkiekossa puolustaminen on tunnetusti helpompaa kuin hyökkääminen, joten tarvitaan pudotuspeleihin konsteja joilla vastustajat yllätetään, tai muuten puolustuspelin kautta jyräävät (lue:Jokerit) joukkueet väsyttää Kerhon ja iskee.. Kerholla ei oo materiaalia pelata kyttäilypeliä, eikä ne sitä osaakkaan.. Meiän vahvuudet on yllätyksellisessä hyökkäyspelissä, ja sitä meiän on koitettava ruokkia.. Asemasodassa me ei valitettavasti pärjätä..

Tämä on minun mielipide.. jollain on toisenlainen mielipide..
 

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Viestin lähetti rinkeli22
Uuden vahvistuksen sijoittamisessa ykkösketjuun Tommi ja Antin kanssa, oli taka-ajatuksena se, että uudelle kaverille saataisiin heti hyvä pelihuumori päälle ja onnistumisia, eikä murenneta itseluottamusta laittamalla kolmosketjuun. Tämä edistäisi sopeutumista joukkueeseen. Ykkösketjun hajottamisessa on sekin pointti, jonka tuossa aiemmin jo otin esiin, että ketjun peli on varmasti tässä kahden vuoden aikana tullut vastustajillekin hyvin tutuksi. Ja vaikka tuo ykkösen peli niin loistavaa onkin, niin vaara on olemassa, että joku joukkue keksii lääkkeet sen pysäyttämiseen.. Sen varalle täytyy kehittää vaihtoehtoja.. Kaksi ketjua on helpompi pysäyttää kuin kolme..
Juu juu. Hieno idea on ajaa uusi mies sisään. Viimeinen lauseesi ei vaan mahdu minun päähäni. Eero ilman Anttia ja Tommia on ollut NOLLA. Onko ykkösketjun toimivuus sitten varmistettu jos siihen Eeron tilalle saataisiinkin joku "vahvistus"? Mitä jos mies onkin vaikka Balastik, kuinka sopeutuu ykköseen jonka peli perustuu kovaan liikkeeseen? Balastikin koko ei ainakaan helpota tuota liikettä? Jos tuo kokeilu sattuisi siis epäonnistumaan niin silloin olisi yksi ketju(kakkonen) helpompi pysäyttää kuin kaksi(nykyinen ykkönen ja kakkonen). No paluu olisi tietysti vanhaan helppo, joten eihän tuo mitään peruuttamatonta saisi aikaan.
Tilanne on kuitenkin se ettei tässä vaiheessa kautta kuitenkaan enää ajeta sisään mitään uusia tutkapareja. Ne joko syntyvät heti tai ovat syntymättä. Tämä on se riski kun jättää hankinnat viimetinkaan.

Ainahan on vaara tietysti että joku saa "eliminoitua" nyk. ykkösen, vielä siitä ei vaan ole ollut tietoakaan. Oma mielipiteeni onkin että mietimme sitä asiaa siinä vaiheessa kun joku sen onnistuu tekemään.
 

rinkeli22

Jäsen
Viestin lähetti roman
Oma mielipiteeni onkin että mietimme sitä asiaa siinä vaiheessa kun joku sen onnistuu tekemään.

No siinä vaiheessa voi olla liian myöhäistä.. Vaikka tässä ehdottelen tätä ykkösketjun hajoitusta, niin tarkoitan kuitenkin sitä, että pudotuspeleihin lähdettäessä SMS ketju on yhdessä. Ehdottamani muutokset tähtäävät siihen, että jos SMS saadaan kuriin, tai sattuu loukkaantuminen, niin on valmiiksi hiottuja vaihtoehtoja varastossa.. Hetkellinen hajottaminen voisi nostaa koko muunkin joukkueen pelihuumoria, kun muutkin pääsevät pelaamaan ykkösmiesten kanssa, ja SMS-miehet pääsevät laajentamaan tajuntaansa toisenlaisten pelaajien kanssa.. :) Mielestäni Eeroa ei ole viimeisen kahden kauden aikana peluutettu niin paljoa ykkösketjun ulkopuolella, että voisi sanoa hänen olevan täysi nolla ilman Tommia ja Anttia..
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Jos joku pitäisi siirtää SMS-ketjusta pois, niin sen tulisi olla Miettinen. Santala-Somervuori toimii hyvin ilman Anttia- se nähtiin nyt, kun Antti oli kuumeessa. Näin Miettisen voisi laittaa vahvistuksen kanssa, tai sitten vahvistus Kuhan ja Pardavyn kanssa ja Laakkonen Miettisen kanssa. Elikkä esim:

Lehterä-Santala-Somervuori
vahvistus-Miettinen-Louhi
Laakkonen-Kuha-Pardavy
Rajamäki-Ylli-Sillanpää/Suutarinen/jne

M. Kenig jäisi valitettavasti pois, mutta kokoa ei vain riitä pleijareihin.
Vaihtoehtoina olisi siis:

vahvistus-Santala-Somervuori
Laakkonen-Lehterä/M.Kenig-Miettinen
Rajamäki-Kuha-Pardavy
Louhi-Ylli-Lehterä/Sillanpää/Suutarinen/jne

Laakkonen-Santala-Somervuori
vahvistus-Kuha-Pardavy
Rajamäki/Louhi-Lehterä/M.Kenig-Miettinen
Rajamäki/Louhi-Ylli-Lehterä/Sillanpää/Suutarinen/jne

Jos vahvistus olisi Dopita (turhaa toivoa, mutta...):
Miettinen-Santala-Somervuori
Rajamäki-Dopita-Pardavy
Laakkonen-Kuha-Louhi
Lehterä-Ylli-(joku)

Siinä olisi kovat ketjut. Kakkosessa ja kolmosessa olisi taitoa ja kovuutta.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei helvetissä jätetä Maxia pois ennen pleijareita jengistä. Nuorempi Kenig on kauden aikana todistanut kuuluvansa pelaavaan kokoonpanoon ja sillä siisti. Mieluummin Lehterä, joka on todistanut olevansa pelkkä palkan nauttija pihalle (pari viime peliä toki olleet parempia).

Kokorasismi jääkiekossa on mennyt aivan naurettavuuksiin. Max kuuluu taidoilta, nopeudelta ja pelikäsitykseltä kevyesti Kerhon parhaaseen puoliskoon ja on siten peliaikansa ansainnut. Jos haluaa nähdä jääkaappipakastimen kokoisten ukkojen hiihtelevän ja pelaavan riskitöntä peruspeliä, voi aina alkaa erään toisen hämäläisen joukkueen faniksi, nimeä en sano, ettei tule turhaa kalabaliikkia. Itse katselen mieluummin Maxin kaltaisia teknisiä pörrääjiä. Jos Suomen mestaruutta ei voi voittaa muuten kuin tylsällä voimakiekolla, antaa vi**u sitten olla koko pytyn.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös