Kannanpa omankin korteni kekoon ketjuista keskusteltaessa. Lienee selvää etten minäkään liigaa dominoivaa ketjua rikkoisi. Niin hyvä kuin kakkonen nykykuosissaan onkin, heittäisin tulevan (Balastik?) siihen. Balastik-Kuha-Pardavy saattaisi olla melkoinen ketju. Laakkosen avut ovat kieltämättä jossain muualla jo kuin kolmosessa, mutta jääkiekkokin on tulosten teko laji jossa kaikki eivät voi voittaa.
Tulevaisuuden ja jo tämänkin hetken huippukerholainen Laakkonen joutuisi TODELLA valitettavasti siirtymään kolmoseen. Eikä todellakaan pelillisistä syistä. Keskellä itseoikeutetusti Maxi ja toiseen laitaan laittaisin yllätys yllätys paljon parjatun Louhen, josta kukaan ei tunnu pitävän. Itse olen tykännyt Jykän tyylistä aina, vaikka ei aina ehkä ansaitusti. L - K - L -ketjusta löytyisi kuitenkin vaadittavaa taitoa ja potentiaa ratkaista otteluita. Mielestäni paras ratkaisu uuden miehen tullessa, kaikki pystyvät taitavaan ja hyökkäävään peliin jollaisessa juonikas Laakkonen on guru.
Nelosessa onkin sitten vaihtoehtoja, liiankin kanssa. Antaako peliaikaa ilmeisesti mukavasti kehittyvälle Yli-Junnilalle, kokeneelle Terzille, omalle kaltoin kohdellulle Suutariselle, omalle junnulle (?) Sillanpäälle, mahdollisesti palaavalle Kaspulle ??? Mitä tehdä ? Ainoa varma seikka on että Rajamäki on rosterissa, aina ja ikuisesti. Mieskin olisi ollut kolmoseen laitettavissa, mutta liikaa miehiä kun on...
Rajamäki - Ylli - Terzi saattais olla yksi minun vaihtoehtoni. Terzihän pelaa siellä missä käsketään ja saa olla vähäiseenkin peliaikaansa tyytyväinen. Suutarinen ja Sillanpää ansaitsisivat ehkä aikaa, mutta... Kaspu jatkakoon Ruotsissa, sikäläinen kiekko sopii ehkä hänelle paremmin. Miten mies muuten onnistunut ?
Anteeksi ylipitkästä viestistä jolla suurta painoarvoa ei ole... Koostumukset siis riippuvat tulevasta ukosta, mutta Balastikin tai muiden jo kaavailtujen nimien kohdalla yllä mainitut.