Siipirikkoiset pelikaanit – Pelicansin sairastupa kaudella 2024–2025

• 46 722
  • 175

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Voihan vittulan väki. On tuo silti toista kuukautta sivussa ainakin riippuen vähän siitä mitä sieltä on korjattu.

Tälleen sanottu toipumisesta Mehiläisen sivuilla

"Toipuminen työkuntoiseksi riippuu tehdystä toimenpiteestä. Yleensä sairausloma polvileikkauksen jälkeen kestää noin kaksi viikkoa. Polvi on tähystyksen jälkeen jäykkä ja turvonnut, joten pari ensimmäistä päivää on syytä ottaa rauhallisesti. Useimmiten leikkauksen jälkeen polvea saa liikuttaa vapaasti ja astuminen täydellä painolla on sallittua. Haavojen takia rasitusta ja ponnistelua on kuitenkin syytä välttää vähintään parin viikon ajan. Nivelkierukan kiinnityksen jälkeen sairausloma on pidempi, yleensä 4–6 viikkoa. Ammatti ja työtehtävät vaikuttavat sairausloman pituuteen."

Suosikkijoukkue
Pekon muuvit

Tälleen sanottu toipumisesta Mehiläisen sivuilla

"Toipuminen työkuntoiseksi riippuu tehdystä toimenpiteestä. Yleensä sairausloma polvileikkauksen jälkeen kestää noin kaksi viikkoa. Polvi on tähystyksen jälkeen jäykkä ja turvonnut, joten pari ensimmäistä päivää on syytä ottaa rauhallisesti. Useimmiten leikkauksen jälkeen polvea saa liikuttaa vapaasti ja astuminen täydellä painolla on sallittua. Haavojen takia rasitusta ja ponnistelua on kuitenkin syytä välttää vähintään parin viikon ajan. Nivelkierukan kiinnityksen jälkeen sairausloma on pidempi, yleensä 4–6 viikkoa. Ammatti ja työtehtävät vaikuttavat sairausloman pituuteen."
Tietty se riippuu ihan siitä mitä on tehty. Kuvasta ei pysty päättelemään kuin, että polvea on operoitu. Toivotaan, että kyse olisi jostain pienemmästä ja kauden jälkeen hoidetaan kunnolla kuntoon.
Äärimmäisen harmillista, kun mies oli hyvässä vireessä.

Dr_Faustus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Toki jos on tähystysleikkaus niin niissä eikait kovin montaa viikkoa mene?
Taitaa kaikki polvioperaatiot, tekonivelen vaihto poislukien, olla tähystysleikkauksia. Toipuminen kiinni ihan mitä siellä korjataan. Jos vähän jotain pientä palaa kierukan reunasta viedään on eriasia kuin katkennut eturistiside josta sitten palataan joskus ensi kaudella takaisin.

Suosikkijoukkue
Pelsu
Joo. Minulla oli tähystys, jossa kierukkaa siistittiin. Samana päivänä kotiin ilman keppejä. Muutama päivä piti varoa. No pelaajan varmaan varottava vähän kauemmin, mutta ei kauan. Sen verran, että turvotus laskee. Tai no enhän minä tiedä mitä on operoitu.

Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Joo. Minulla oli tähystys, jossa kierukkaa siistittiin. Samana päivänä kotiin ilman keppejä. Muutama päivä piti varoa. No pelaajan varmaan varottava vähän kauemmin, mutta ei kauan. Sen verran, että turvotus laskee. Tai no enhän minä tiedä mitä on operoitu.
T. Nimim. " Entinen pelaaja ".

Juujuu, haen takkini ja lähen menemään.

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa
Laitetaan oikeaan ketjuunsa: Falkilla kainalosauvat, eli siis jalkaa operoitu, niinkuin osa täällä oikein jo veikkasi. Aika hyvin painoa varasi molemmille jaloille.

Tällä kerralla lupaan, etten törmännyt herraan vaan kävelin ohi nyökäten!

Suosikkijoukkue
Paikalliset
Herran kanssa nopean keskustelun käytyäni ymmärsin että ei tule olemaan pitkäaikainen poissaolo. Onneks.
Mun mielestä oli jo tänään punaisessa paidassa harjoittelemassa. Satavarma en ole mutta isokokoinen pakki, niin ei siihen käsittääkseni muita vaihtoehtoja ole.

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Mun mielestä oli jo tänään punaisessa paidassa harjoittelemassa. Satavarma en ole mutta isokokoinen pakki, niin ei siihen käsittääkseni muita vaihtoehtoja ole.
On siellä toki Vukojevic joka ainakin viime viikolla veteli punaisessa paidassa.

Turambar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Seurasin treenejä viimeiset 20 min. Vuko oli punaisessa paidassa, mutta veti kyllä harjoitteet samoin kuin muutkin. Falk tuli lounaalle shortseissa ja släpäreissä. Valkoinen laastari oli polvessa, mutta käveli ilman keppejä.

Muuten nimim. Pavlovin koiran Yllin kenkimisketjussa olevat havainnot paikalla olleista valmentajista ym. pitävät kutinsa.

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Seurasin treenejä viimeiset 20 min. Vuko oli punaisessa paidassa, mutta veti kyllä harjoitteet samoin kuin muutkin. Falk tuli lounaalle shortseissa ja släpäreissä. Valkoinen laastari oli polvessa, mutta käveli ilman keppejä.

Muuten nimim. Pavlovin koiran Yllin kenkimisketjussa olevat havainnot paikalla olleista valmentajista ym. pitävät kutinsa.
Purresta ei varmaan havaintoa?

Suosikkijoukkue
Paikalliset
Ok, kiitos korjauksesta. Vukojevic oli siis se punapaita.
Mulla on vähän paha kutina että taitaa Purren kausi olla paketissa :/
Vähän tällainen oli mun inhorealistinen johtopäätös jo silloin kun Lawrencen sopparista tiedotettiin. Ajattelin että ei hän tule vahvistuksena vaan korvaajana.

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Joukkueen loukkaantuneiden listalla ovat Hampus Falk (noin 2-3 vko), Joona Kumpula (day-to-day), Jonas Enlund (kausi ohi), Patrik Carlsson (week-to-week), Antti Tyrväinen (noin 1-2 vko) ja Niklas Virtanen (kausi ohi).

Eli Tyrskykin noin pitkään pois vaikka nimenomaan oli hän kuvattuna treeneissä pelikamat päällä (ja kuvassa vielä teksti katse kohti viikonloppua). Tuohon päälle Väänäsen pelikielto niin poissa on 4 sentteriä.

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Meil on hieno sentteritilanne. Purren week-to-week kuulostaa pahalta.

Falk onneks parissa viikossa kehissä.
Tässä tilanteessa valitettavasti jopa parin viikon saikku voi olla kohtalokas kun jokainen piste on elintärkeä. Pahimmassa tapauksessa 12. sija on karannut lopullisesti meiltä parin viikon päästä mikäli otetaan turpaan urakalla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy